Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Emmaa_ schreef:Ook eentje om rekening mee te houden is dat een spiraal je kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap echt aanzienlijk verhoogt. Je wilt niet weten hoe vaak dat voorkomt, en als je er niet op tijd bent kan het echt hele heftige gezondheidsrisico's met zich mee brengen. Voor sommigen misschien niet zo boeiend, voor mij wel nog een rede om niet aan een spiraal te willen beginnen
Eloya schreef:Vraagje...
Ik twijfel eraan welke anticonceptie te gaan gebruiken. Ik twijfel tussen de pil en de implanon
Redenen om aan anticonceptie te beginnen: puur dat ik beveiligd ben voor zwangerschap, heb geen extreme menstruatie en vrij regelmatig.
de pil heeft in mijn famillie bij meerdere mensen gezorgd voor gewichtstoename, maar je kan het wel vrij veel zelf regelen.
De implanon heb je geen omkijken naar, echter blijft de menstruatie niet bij iedereen volledig weg en heb je geen zicht op wanneer je bloedingen zou kunnen krijgen
Mijn vraag, wie heeft er een implanon en zou zijn ervaringen met mij willen delen, mag ook in pb als dat prettiger is. Alvast bedankt
Polly schreef:xx_Lyzet schreef:Hoe groot is dee kans op eventuele zwangerschap als je de pil gewoon normaal hebt ingenomen. En binnen 14 uur de MAP heb gebruikt? Mag ook eventueel via pb!
Ik snap de combi niet zo goed van pil goed gebruikt én map...
Resistance schreef:Hoihoi!
Ik heb een vraagje. Ik heb on-ge-lo-fe-lijk veel last van mijn menstruatie. Ik heb een week van tevoren al pijn als ik me inspan, tijdens de menstruatie dagelijks feminax en paracetamol-ibuprofen, maar als ik dat één keer vergeet lig ik weer te zweten, te huilen en een bonkend hoofd van de pijn. Ik kan dan gewoon helemaal niks.
Mijn zus die medisch student is vindt het ook niet goed om elke maand weer zo'n lading pijnstillers in te nemen (waar ik het overigens mee eens ben), en nu wil ik dus weer aan de pil. Klein probleempje: de laatste keer dat ik aan de pil was werd ik ontzettend labiel en liep ik de hele tijd te huilen om niks.
Welke pil suggereren jullie? Ik heb ook bijna een vriend, dus het zou ook wel fijn zijn dat hij ook tegen zwangerschap beschermd (ik weet niet of dat bij sommige pillen verschilt).
Wie heeft de oplossing voor mij?