Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 01:37

Wat een mooie prestatie Suliko. Snap dat je daar blij van wordt!
Ik blijf me verbazen over de afstanden die jullie afleggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 07:50

Wat een afstand. In die tijd zit ik op 32km, haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 08:05

Suliko wat goed van je! Jammer dat er zoveel verhard was, maar je hebt wel schitterende foto's gemaakt.
Je hebt echt een beregoede conditie en gaat als een speer de laatste tijd!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 08:08

Wauw Suliko! Even 45 km omdat het kan. Wat een tempo had je! Gave foto’s heb je gemaakt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:11

Knap gedaan Suliko!!
En verstandig of niet.. dit is mentaal ook echt een mooie opsteker! :j

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:41

Suliko, wow wat ontzettend gaaf zeg! Echt knap gedaan hoor, daar mag je zeker trots op zijn!
Mooi dat het zo goed ging, geniet er nog maar van, en rust goed uit!

Ik ben wel jaloers op iedereen die lekker bezig is met lopen.
Lig helaas nog plat hier, gister voor het eerst koorts vrij, maar nog wel mega slap, en veel hoesten.
Hoop echt dat ik volgende week weer een beetje op de been ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 09:51

Doe rustig aan ieris, ik was een week na die terror griep nog steeds heel moe. Sterkte!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:07

Wauw Suliko wat knap zeg! Goed gedaan!

Beterschap Iris, niet leuk om ziek te zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:16

Jeetje Suliko, wat een prestatie. Gaaf! Ben benieuwd hoe je je vandaag voelt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:21

Wat super goed suliko! Echt heel heel knap.

Grappig tiggs, dat ik dicht bij je in de buurt was. Dan woon je in een pantoffels omgeving ook!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:07

Bedankt allemaal! <3
Ik heb mezelf ook wel een beetje verbaasd, dus zit nog even na te genieten.

Ik voel me nu eigenlijk heel prima, zowel fysiek als qua energie! Ik heb rechts iets ongemak in mijn voet en achillespees, links mijn bovenbeenspier die wat vervelend doet en dan weer rechts mijn heup. Dat zijn ook mijn bekende zwakke plekken door mijn scheve onderstel. Maar dat ik geen last heb van mijn knieën vind ik een heel goed teken! Verder amper spierpijn in mijn benen eigenlijk. (Trap)lopen gaat allemaal top.
Links voel ik ook mijn scheen, die begon vanaf 20 km onregelmatig te zeuren, ik vond dat even spannend (dacht gelijk, oliebol, shin splints). Maar het werd niet erger gedurende de tijd en ik heb afgelopen zondag per ongeluk een trap tegen die scheen gehad en een paar weken terug hem zo vreselijk hard gestoten tijdens het boulderen, die beurse plekken/bulten zie je nog steeds, dus ik denk dat vooral die beursheid geïrriteerd is geraakt, dat ga ik even in de gaten houden. :+
Verder wat spierpijn in mijn onderrug en tussen mijn schouders, ook niet gek na zolang bewegen. :')

Ik besef steeds meer hoe slecht voorbereid ik was voor mijn eerste ultra in december door mijn enkel, hoeveel last ik toen al onderweg kreeg en vooral hoe belabberd ik erna was. Ik kon de dag erna echt amper lopen of fietsen. Hoe ik me nu voel, denk ik, is hoe ik me zou willen voelen na zoiets met de juiste voorbereiding en weekvolumes aan kilometers.
Dus ja, daar heb je zeker gelijk in Namiro, mentaal (en gelukkig dus ook fysiek) steek ik deze zeker in mijn zak. :D

SV, ja, dat viel wel tegen, ik zou hem daarom niet zo gauw nog een keer lopen. Al was al het asfalt wel goed in voorbereiding voor de marathon, dan merk ik dat ik die belasting nog niet zo gewend ben richting de 30 kilometer.

ieris, getsie, klinkt inderdaad alsof je de terrorgriep had die rondgaat, die is echt heftig! Rustig aan doen, misschien een mini wandelingetje maken in de zon, maar verder lekker uitrusten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:16

Getsie, niks aan Ieris. Beterschap!

Vanochtend weer wat kilometers gemaakt in de voorbereiding naar RFR Hart van Drenthe. Een heerlijke loop gehad. Na een kilometer of 18 begon ik wel wat moe te worden maar al met al heerlijk gelopen.
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:03

Sorry dat ik hier weer even kom binnenvallen maar ik heb even jullie hulp nodig!

Ik zit met een best groot probleem, namelijk blaren. Niet op mn hiel, wel onder mijn voet. Ik had hier sowieso al vaker last van, maar door afgelopen week met de verkeerde sokken gelopen te hebben heb ik ze gigantisch erger gemaakt, en ondanks ze nu uitgedroogd zijn kan ik er nog steeds niet op lopen. Tape, blarenpleisters, gewone pleisters, goede sokken… Niks helpt. Van zodra ik er op ga lopen krijg ik nieuwe blaren.

Weet iemand de gouden tip?

Ps: aan mijn schoenen ligt het niet, gezien ik dit met al mijn sportschoenen heb. Ik heb ook al verschillende soorten kousen geprobeerd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 14:08

Je eelt weghalen. Sindsdien heb ik er bijna nooit meer last van.
Heb je wel de goede maat schoen? Als je voet er teveel in beweegt krijg je ook eerder blaren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:15

CalipsoLover schreef:
Sorry dat ik hier weer even kom binnenvallen maar ik heb even jullie hulp nodig!

Ik zit met een best groot probleem, namelijk blaren. Niet op mn hiel, wel onder mijn voet. Ik had hier sowieso al vaker last van, maar door afgelopen week met de verkeerde sokken gelopen te hebben heb ik ze gigantisch erger gemaakt, en ondanks ze nu uitgedroogd zijn kan ik er nog steeds niet op lopen. Tape, blarenpleisters, gewone pleisters, goede sokken… Niks helpt. Van zodra ik er op ga lopen krijg ik nieuwe blaren.

Ps: aan mijn schoenen ligt het niet, gezien ik dit met al mijn sportschoenen heb. Ik heb ook al verschillende soorten kousen geprobeerd.

Waar heb je blaren? Als je blaren hebt ter hoogte van de boog aan de binnenkant van je voet, dan komt dat mogelijk door te smalle schoenen... Een brede(re) schoen kan daarbij helpen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:30

MuSLi schreef:
CalipsoLover schreef:

Waar heb je blaren? Als je blaren hebt ter hoogte van de boog aan de binnenkant van je voet, dan komt dat mogelijk door te smalle schoenen... Een brede(re) schoen kan daarbij helpen.

Dat is mijn gevoelige plek inderdaad en als ik langer ga lopen plak ik tegenwoordig maar preventief een blarenpleister, dat werkt goed.
Ik herken niet wat je zegt trouwens, integendeel. Ik merk juist dat ik eerder een blaar loop in mijn bredere schoen, want daar heeft je voet meer ruimte om te schuiven en bewegen in je schoen. In mijn smallere schoen is dat niet en is er dus minder wrijving.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 14:34

Vanmorgen richting Duitsland en een heel fijn rondje van 23km met 380hm getraild in het Uedemer Hochwald. Lekker gelopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:48

Wauw wat een tocht suliko! Heel tof. Leuk ook, een ns route. En kan me voorstellen dat je terugkijkend je eerste ultra slecht voorbereid vond. Maar je stond er wel en dat heeft waarschijnlijk bijgedragen aan hoe je nu loopt.

Balen dat je ziek bent ieris, beterschap!

Mooi rondje weer sv. Zulke vrolijke foto's altijd. Echt inspirerend.

Blaren is of waren ook altijd mijn probleem. Goede schoenen en sokken helpen wel echt. Afplakken doe ik niet (meer) aan. Verschoof bij mij vaak het probleem. En heel af en toe een pedicure doet ook wel iets.

Vanochtend hier een klein rondje gedaan. Nog steeds opbouwen, maar zo fijn. 8 keer 1,5 min.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:50

Mooie ronde SV!

CalipsoLover, bij blaren onder je voet zou ik toch denken aan een type/maat schoen die niet helemaal lekker past.
Ik heb eigenlijk maar zelden blaren. Heel soms tussen mn tenen. Dan doe ik een poos teensokken aan en dan is het weer weg.

Net een rondje van de km gelopen. Had zowaar een korte broek aan.
Vond het eigenlijk iets te fris, dus maar een beetje doorgelopen. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 15:56

Ik had met met mijn t-shirt en korte broek alweer heet met 8 graden :=
Geen idee hoe dat moet als het straks weer warm wordt buiten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:05

CalipsoLover schreef:

Ik kreeg de tip van een ervaren kennedymars-loper om dunne draadjes van wol door de blaar te steken en die te laten zitten.. de wol zorgt dat het vocht in de blaren afgevoerd wordt.

Na mijn eigen kennedymars (na 7 km begonnen de blaren en na 80 waren beide voeten één en al blaar) heb ik de blaren steeds kapot geprikt en open gehouden.. alle droge en overtollige huid wegknippen.. na twee dagen moest ik gewoon aan het werk dus gewoon schoenen aan en gaan met die banaan.. maar zodra het kon, schoenen uit en rust voor je voeten.

En qua sokken.. slechte sokken zijn killing… dat heb ik dus ook ervaren met mijn kennedymars.
Vanaf dat moment draag ik alleen nog maar sokken van UYN.. maar daar heb je nu niks meer aan..

Sterkte!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:08

Fijn dat je weinig last hebt Suliko!!

Heerlijk loopweer vandaag!
Hier ook in korte broek rondje gedaan.. wel met een longsleeve want de wind is echt koud.
Rondje van 11 door het bos gemaakt.. nagenoeg pijnvrij, dus ik ben blij *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:13

Dan kom je maar een keer duiken Supervixen. Het water was vandaag 5 graden. Dus al weer 1 graad opgewarmd. Maar toch koud hoor. ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:42

@lisitano hoe was het op Ameland ??

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:18

Ik heb ook snel blaren tussen mn tenen, gisteren voeten wol geprobeerd en ging goed. Teen sokken ben ik ook fan van.
Gisteren 15 km gelopen, ging goed, geen last gehad. Vanochtend nog een rustig herstel rondje gelopen.

Lekker gelopen Puera en SV!