Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:10

Knappe meid Freekie, prachtige kijkers <3

Cabelona, omdat ik niet van gedoe aan mijn borsten hou, echt helemaal niet. Vanaf het moment dat ik die kleine uit mijn buik zag komen mocht hij dat wel :P Wel icm kolven zodat zijn vader ook voedingen kon geven/iets rust voor mij.

Hier gaat het goed. We hebben een goede nacht met 5 uur slaap achter de rug. Jack heeft een klein beetje moeite met het opdrinken van 60ml. De afgelopen dagen liet hij regelmatig een beetje over en dan kwam hij na 2 uur alweer. De voorgaande 2 nachten had hij daar last van. Het is ook een mini (2965gr) die aan +-55ml per voeding voldoende binnen krijgt. Hij groeit verder goed en sinds gisteren zijn we de kruiken aan het afbouwen. Gisteren ook voor het eerst een stukje buiten gewandeld :D

Ik ben wel 2x goed op mijn plek gezet door mijn eigen lichaam. Een keer met uit bed komen (rustig en op de juiste manier) voelde het alsof er iets scheurde in mijn buik. Tweede keer een dag te veel gedaan. Dat je geen pijn hebt betekent niet dat je heel de dag in de weer kunt zijn :+ Uit bed komen blijft alleen een ramp, wat is dat pijnlijk/ruk…

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:04

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met iedereen en met de kleine mensjes? <3

Charlotte wat fijn dat Jack het zo goed doet. Lekker hé dat je weer buiten kan lopen? Genoot ik ook zo van toen.
Ai dat van die pijn bij het opstaan klinkt niet fijn. Hopelijk gaat dat snel een beetje beter!

Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje vakantie in Denemarken. Was echt heerlijk en Hidde heeft het ook zó goed gedaan. ♡
We hadden een babybedje bij het huisje besteld, die stond er ook. Er zat alleen geen matrasje in... |o Hebben maar een matrasje gemaakt van tuinkussens en daar sliep hij gelukkig goed op.
Verder een dag naar Legoland geweest en vooral veel naar het strand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:50

Wat idioot een bedje zonder matras :x

Geweldige fotos, word er jaloers van. Wij gaan volgend jaar op vakantie, dit jaar klooien we lekker thuis aan _O-

Op die laatste foto heb ik wel de indruk dat je draagzak niet genoeg in "kikkerhouding" support met deze . Kan dat kloppen? :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:42

Azmay schreef:

Geweldige fotos, word er jaloers van. Wij gaan volgend jaar op vakantie, dit jaar klooien we lekker thuis aan _O-

Op die laatste foto heb ik wel de indruk dat je draagzak niet genoeg in "kikkerhouding" support met deze . Kan dat kloppen? :o

Ja daar gaan we nog wel wat van zeggen. Als je zoiets huurt verwacht je er toch wel een matrasje bij.. Gelukkig lagen de tuinkussens er. :)

Vakantie thuis is ook best fijn. Mijn ouders hebben ons meegenomen naar Denemarken, anders waren wij ook niet op vakantie gegaan dit jaar. :D

Denk dat de foto van de draagzak beetje vertekent beeld geeft. Ik had daar z'n voetjes ook vast. Heb hier eentje waarbij ik aan het lopen ben.

Afbeelding

Mocht het niet goed zitten zeg het vooral. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:46

mriek1990 schreef:
Azmay schreef:

Ja daar gaan we nog wel wat van zeggen. Als je zoiets huurt verwacht je er toch wel een matrasje bij.. Gelukkig lagen de tuinkussens er. :)

Vakantie thuis is ook best fijn. Mijn ouders hebben ons meegenomen naar Denemarken, anders waren wij ook niet op vakantie gegaan dit jaar. :D

Denk dat de foto van de draagzak beetje vertekent beeld geeft. Ik had daar z'n voetjes ook vast. Heb hier eentje waarbij ik aan het lopen ben.

[ [url=m/DIhC1X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht het niet goed zitten zeg het vooral. :)

Lijkt op deze foto inderdaad beter maar de beentjes zouden echt in een M-vorm moeten zitten.

Afbeelding
Denk niet dat dat bij jou echt is nu?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:28

Citaat:
Lijkt op deze foto inderdaad beter maar de beentjes zouden echt in een M-vorm moeten zitten.

[ [url=m/eMbtZo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor m'n gevoel zit hij er wel zo in. Maar ik zal het als hij er weer in zit even goed bekijken.
Bedankt in elk geval voor de tip. +:)+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:32

Wat heerlijk Mriek, ik ben jaloers! Wij hopen volgend jaar naar Denemarken te kunnen :D

Met Dante gaat het helemaal prima! Hij is ondertussen 11,5 week en je ziet nu al niet meer dat hij dysmatuur geboren is := Kind heeft een mega groeispurt gehad en alle achterstand ingehaald, maat 56 is ineens te klein aan het worden terwijl we de eerste maand nog in maatje 44 zaten *\o/*

De voorkeurshouding begint ook eindelijk af te nemen en verder een happy baby, dus niks te klagen <3

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:38

mriek1990 schreef:
Citaat:

[ [url=m/eMbtZo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor m'n gevoel zit hij er wel zo in. Maar ik zal het als hij er weer in zit even goed bekijken.
Bedankt in elk geval voor de tip. +:)+

Als ik zo zie vind ik Hem ook goed zitten hoor :)

Flowery schreef:
Wat heerlijk Mriek, ik ben jaloers! Wij hopen volgend jaar naar Denemarken te kunnen :D

Met Dante gaat het helemaal prima! Hij is ondertussen 11,5 week en je ziet nu al niet meer dat hij dysmatuur geboren is := Kind heeft een mega groeispurt gehad en alle achterstand ingehaald, maat 56 is ineens te klein aan het worden terwijl we de eerste maand nog in maatje 44 zaten *\o/*

De voorkeurshouding begint ook eindelijk af te nemen en verder een happy baby, dus niks te klagen <3

[ [url=m/gOLWHN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah lekker ventje! Fijn dat het zo goed gaat! En ohhh groei spurtje!!

Hier gaat het ook wel goed. Zoë is wat verkouden en houd veel slijm vast. 2 x bij de HA gezeten en nu af en toe maar wat spray. Verder als we onder de douche staan komt er veel slijm los. Dus dat doen we nu maar elke dag even

Vandaag even in bad. Mijn oma is hier een weekendje en die vind dat geweldig. Dus alles beneden gezet.

Verder is ze zo’n vrolijk meisje. Hele verhalen en lekker lachen :o

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:06

Ziet er heerlijk uit jullie vakantie Mriek! Maar geen matras in het bed, dat vind ik ook vreemd… Doen ze toch ook niet bij jullie bed, ik zie het al voor me dat je zelf een matras mee moet nemen _O- Fijn dat Hidde goed sliep op de tuinkussens. Dat wandelen is echt heerlijk maar wel pittig na een keizersnede, ik voelde mijn buikspieren goed de volgende dag.

Fijn zo’n blije baby Flowery en mooi dat Dante zo goed groeit <3

Vervelend dat Zoë verkouden is en last van slijm heeft. Wel fijn dat het loskomt met douchen :) Wordt dat trouwens makkelijker? Hier van de week voor het eerst samen gedoucht en het is net een aal zo glad :+

Hier is de kraamzorg weer klaar sinds donderdag. We hebben gemiddeld 3 uur per dag gehad. Op zich ergens wel fijn want nu is de overgang niet zo groot :P We zijn ook heel blij dat we een kraamfeest geven en geen dagelijks bezoek, dat had echt ten koste van de kraamzorg gegaan of onszelf.

We hebben wel (potentieel) vervelend nieuws gehad over de gezondheid van Jack. Hij heeft te veel van mijn medicijnen in zijn bloed. Meer info zet ik niet online neer. Over een paar weken moeten we weer bloedprikken en dan kan de kinderarts waarschijnlijk een uitspraak doen. Ik was echt kapot van dat telefoontje, dit was van tevoren nooit besproken dus het kwam echt uit het niets. Verder doet hij het heel goed. Wel gisteren en eergisteren ineens krijsen van ongemak. Op de dag dat we gestart waren met vitamine D. Gisteren gestart met Infacol en sindsdien weer een rustig en tevreden mannetje <3

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:23

Jeetje wat naar en schrikken ook zeg! Hopelijk heeft ie er niet te veel last van.
Ligt ie er lekker bij.

Hier ook een tijdje infacol gebruikt, werd eerst beter en daarna weer minder… maar ze was al gauw over de krampjes heen

Ben je nu dan overgestapt op flesvoeding ?

Ik vind douche wel beter worden ja. Maar volgens mij bestaan er ook van die handschoenen die je aankan doen :)

Zelf geen ervaring mee want vind het nu veel beter te doen dan toen ze zo klein was

Edit: https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-bab ... _HEALw_wcB
Laatst bijgewerkt door Freekieee op 20-08-23 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:23

Charlotte, fijn dat Jack zo'n tevreden mannetje is. Maar wat een naar bericht! Hopelijk zijn er geen gevolgen voor zijn gezondheid. Snap dat het een klap geweest is om dat te horen, wat gek dat dit nooit ter sprake is gekomen.

Mriek: wat een heerlijke foto's! De houding van Hidde lijkt mij op de 2e foto ook ok. Maar dat kun je het beste zelf zien/voelen als hij weer een keer in de draagzak zit.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:45

Flowery doen! Denemarken is echt mooi. Wat een knapperd is Dante zeg. Mooie sprekende oogjes. Fijn ook dat hij zo goed groeit.

Freekieee wat sneu voor Zoë dat zo verkouden is. Hopelijk lost het slijm snel op. Fijn dat je moeder er is en zo geniet. :)
Knap kind is het ook. ♡

Charlotte jeetje wat een rotbericht. :( Snap heel goed dat je niet alles online wilt hebben. Ga voor jullie duimen dat er over een paar weken een goed bericht komt.
Wat een lieverd is het ook zeg. Echt een ukkie nog! Lijkt alweer zo lang geleden dat Hidde zo klein was.
Ik gebruik trouwens deze handschoen voor onder de douche. Echt ideaal, dan heb je geen last van het gladde.
https://www.bol.com/nl/nl/p/nifty-baby- ... oductTitle
Zie dat Freekieee er ook één heeft doorgegeven. Zijn echt fijne dingen om te hebben. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:25

Mriek: wauw het ziet eruit als een hele leuke vakantie zo samen :) wel heel bizar van het matras inderdaad, maar goed opgelost en Hidde sliep gelukkig wel. Dat Lego shirtje is echt schattig!

Charlotte: tjonge wat een vervelend bericht! Bizar dat ze dat niet van tevoren hebben uitgelegd dat dat een risico zou zijn…Duimen voor een goede uitslag dus!
Wij douchen ook met een douchehandschoen, dan heb je net wat meer grip :)

Freekieee: ah wat sneu dat Zoë verkouden is. Esra was dat een aantal dagen geleden ook lichtjes, heel vervelend om te zien dat ze dan moeilijk kunnen ademen. Ik ga denk ik zoutoplossing halen voor een volgende keer

Hier gaat het ook goed, al slaapt Esra moeilijk overdag. ‘s Nachts gaat het super, maar overdag maakt ze te weinig uurtjes waardoor ze snel oververmoeid wordt. Dus we proberen nu om haar in een donkere kamer neer te leggen of anders maar in de draagzak en nu slaapt ze al wat meer gelukkig. Verder groeit ze goed en krijgen we soms al een voorzichtig lachje :)

Maar jongens…ik ben zo geen babypersoon :') mijn man en ik zeggen regelmatig dat we er echt niks aan vinden nu. Zelf heb ik daar best moeite mee, want het klinkt heel ondankbaar ofzo. Ik hou wel van haar, maar deze periode vind ik gewoon niks. Geef mij maar een iets grotere baby zoals Hidde die al lekker lacht, maar een klein hummetje die nog helemaal niks kan, dat is dus echt niks voor mij. Zijn er meer mensen die dit herkennen of ben ik hier de enige in?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:18

Ik snap jullie helemaal ballard, vond het met 12 weken pas echt een beetje leuk worden. Er zit nu heerlijk interactie in en nu is het mooi. Maar dat hulpeloze hoopje baby die echt alleen kon huilen mis ik niet hoor :=

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:35

Azmay schreef:
Ik snap jullie helemaal ballard, vond het met 12 weken pas echt een beetje leuk worden. Er zit nu heerlijk interactie in en nu is het mooi. Maar dat hulpeloze hoopje baby die echt alleen kon huilen mis ik niet hoor :=

Precies dit heb ik inderdaad ook! Sinds een paar weken kijkt Dante mij echt aan en dan dat lachje, dan smelt ik helemaal weg <3 Daarvoor dacht ik vaak: wat moet ik hiermee?! Al dat huilen en als hij eindelijk rustig werd, viel hij in slaap _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:29

Bedankt voor de tip over de handschoen, ik ga er gelijk 1 bestellen :D

Ik snap je helemaal hoor Ballard :) Ik vind het leuker dan ik dacht maar Jack is echt een hele tevreden baby. Ik had verwacht (met mijn geluk) een huilbaby te krijgen met krampjes etc :+ Mij lijkt rond de 2 jaar een vreselijke leeftijd := Jack is hier overdag wat meer wakker, hij lijkt nog niet helemaal zijn draai te kunnen vinden.

Fijn dat iedereen hier zo eerlijk over is :j Soms voel ik een soort van druk dat we allemaal maar blij moeten zijn. Maar het kan ook zwaar zijn en even teveel worden.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:17

Gelukkig ben ik niet de enige :) vanmorgen kreeg ik een voorzichtig eerste echte lachje, dat doet een mens weer goed!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 14:41

Zeker niet de enige. Zoë lacht al een paar weken gericht. Maar begin nu aan beetje leuk te vinden. Vind het niet zo heel leuk als ze zeggen.

Aah esra net zoals Zoe :) die sliep/slaap ook erg weinig. Vaak maar in de draagzak dan.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:20

Dat lijkt me zo fantastisch het eerste lachje <3 Hier gaan zijn mondhoeken af en toe omhoog, ik kan niet wachten tot dat echt zijn bedoeling is :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 03:33

Charlotte446 schreef:
Dat lijkt me zo fantastisch het eerste lachje <3 Hier gaan zijn mondhoeken af en toe omhoog, ik kan niet wachten tot dat echt zijn bedoeling is :D

Ja superschattig is dat als ze dat doen in hun slaap <3

Wij zijn het hele huis rondom aan het schilderen nu het nog mooi weer is. Een soort van race tegen de klok voor het weer gaat regenen en voordat mijn man weer moet gaan werken vrijdag. Gelukkig krijgen we vandaag hulp van mijn man zijn ouders en wil zijn moeder wel graag op Esra passen, dus vandaag kunnen we weer een slag maken :)

En zondagochtend heb ik voor het eerst weer gezwommen! Ik stond echt te popelen, maar er was elke keer nog een mini beetje bloedverlies. Vorige week stopte dat eindelijk en zwemmen was echt mega fijn! :D Dan voel je je weer wat normaal

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:11

Sorry, ik lees hier altijd braaf mee maar het reageren wil vaak nog niet echt lukken. Ik ben blij dat meer mensen deze fase niet zo heel leuk vinden want ik vind er op dit moment ook echt even geen kloten aan… Jari huilt de laatste tijd echt ontzettend veel. We zijn vorige week bij de kinderarts geweest ivm het heftige spugen. Dit blijkt een heftige reflux te zijn, waar weinig aan te doen is. Als het goed is moet dit na ongeveer 4 maanden beter gaan, dus dat is nog echt even uitzitten. Vervelend voor ons maar vooral sneu voor hemzelf. Echter zag de kinderarts nog wat anders, Jari lijkt dezelfde oogafwijking te hebben als ik heb. Dus we zijn direct doorgestuurd naar de oogarts en daar lopen nu allerlei onderzoeken.
Al met al vind ik de laatste weken wel echt heftig. Het is ook een heel groot contrast met eerder want het was altijd zo’n tevreden mannetje. Laten we hopen dat dat snel weer terug komt!

Mocht iemand hier nog tips hebben bij reflux (naast de standaard tips als hoofdeind van het bedje omhoog zetten) dan hoor ik het graag!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:16

Happybuddha, hè bah wat vervelend dat ie reflux heeft zeg! Weet dat Marlis voor Soof medicijnen voor heeft.

En ooh oogafwijkingen… heel vervelend. Heb ik zelf ook. Verschrikkelijk die onderzoeken. Duren lang je zit er vaak.
Dikke knuffel :(:) hopelijk is ie gauw van de reflux af!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:54

Medicatie wilden ze helaas niet voorschrijven omdat hij geen bloed spuugt en nog goed groeit…
Klopt, en dat getrek aan zo’n kleintje om z’n ogen goed te kunnen bekijken is ook sneu… maarja het is nodig en ik ben allang blij dat ze het serieus nemen :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:00

Wat sneu... Hopelijk voelt hij zich snel beter...

Zelf vind ik de babyfase veel leuker dan ik had verwacht, maar een kind wil je natuurlijk in principe niet voor de babyfase want die duurt niet zo lang en het worden natuurlijk ook gewoon volwassenen. Dus ik denk niet dat iemand het mensen kwalijk nemen die er niet zo van genieten. :D

Ons mannetje is ook zo gezellig aan het brabbelen de halve dag en altijd blij. Ik vind het gewoon stom dat ik morgen weer naar kantoor moet. Na zijn eerste prikjes liet hij zich ook goed troosten (was wel beetje hangerig en extra klef tot ongeveer 24 uur daarna). In het vliegtuig lag hij de hele tijd gewoon te slapen. :')

Ik zag leuke vakantiefoto's voorbij komen *\o/* en mogelijk vervelend nieuws over Jack... Succes/sterkte... -O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:33

HappyBuddha schreef:
Medicatie wilden ze helaas niet voorschrijven omdat hij geen bloed spuugt en nog goed groeit…
Klopt, en dat getrek aan zo’n kleintje om z’n ogen goed te kunnen bekijken is ook sneu… maarja het is nodig en ik ben allang blij dat ze het serieus nemen :)

Hier idd medicatie. Nexium. Een maagzuurremmer. Het neemt niet de reflux weg en de klachten maar het doet minder pijn wanneer zij overgeeft of er melk omhoog komt. Soof heeft hierdoor wel iets minder pijn en kan nu wel wat uren slapen