Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:sureido schreef:Maar de hele discussie gaat hier over het wel of niet nemen van AZ, niemand hier heeft nog iets gezegd over Pfizer en dan begin jij opeens over alle vaccinaties.. dat is nogal verwarrend.
Vind het ook een beetje gek om ‘om het zo gevaarlijk is’ tussen haakjes te zetten want naar mijn weten beland niet 1 op de 25000 jonge vrouwen op de IC met covid.
@elnienjo: door alles wat nog niet gevaccineerd is vanaf nu met AZ te gaan vaccineren.
Die 65-plussers en al helemaal de 70-plussers is Pfizer/Moderna toegezegd, dus die zullen niet staan trappelen voor AZ denk ik.
sureido schreef:Maar de hele discussie gaat hier over het wel of niet nemen van AZ, niemand hier heeft nog iets gezegd over Pfizer en dan begin jij opeens over alle vaccinaties.. dat is nogal verwarrend.
Vind het ook een beetje gek om ‘om het zo gevaarlijk is’ tussen haakjes te zetten want naar mijn weten beland niet 1 op de 25000 jonge vrouwen op de IC met covid.
@elnienjo: door alles wat nog niet gevaccineerd is vanaf nu met AZ te gaan vaccineren.
Ann schreef:CharleyT schreef:Sorry hoor, maar ik vind jou toon ook belerend, politiek correct gedoe. En purny's reactie vind ik dan weer begrijpelijk.
En jouw reacties zijn het toonbeeld van diplomatie...![]()
Maar goed, ik begrijp purny nu beter & ga daar meer rekening mee houden.
nynke55 schreef:sureido schreef:Maar de hele discussie gaat hier over het wel of niet nemen van AZ, niemand hier heeft nog iets gezegd over Pfizer en dan begin jij opeens over alle vaccinaties.. dat is nogal verwarrend.
De discussie heet: "het coronavaccin", daar vallen ze allemaal onder. Maar sorry dat ik niet duidelijk ben geweest over dat ik niet alleen AZ bedoelde. Er zijn nu eenmaal veel mensen die helemaal geen prik willen, geen az, geen pfizer en ook geen andere. Ik dat licht past ook mijn opmerking " omdat het zo gevaarlijk zou zijn".
anjali schreef:@Sureido,er is toch geen sprake van dat Pfizer zou kunnen opraken want vaccins worden steeds bijgeproduceerd. Dan moeten de beste vaccins worden ingekocht,die voor iedereen het veiligst en meest werkzaam zijn.En de minder goede niet meer inkopen.Vantevoren wist men dat allemaal niet omdat het nieuw is maar langzamerhand wordt er meer duidelijk.
996981 schreef:Ik ben heel benieuwd waar je die info vandaan hebt. Ik google al een paar dagen op 'kans op complicaties Corona' maar kan niets vinden dat mij duidelijkheid geeftDaarnaast; wat schaar jij onder ernstige complicaties?
Jij hebt mensen in je omgeving, waarbij de besemetting ernstig verliep. Dat kleurt je beeld natuurlijk ook
IMJ schreef:996981 schreef:Ik ben heel benieuwd waar je die info vandaan hebt. Ik google al een paar dagen op 'kans op complicaties Corona' maar kan niets vinden dat mij duidelijkheid geeftDaarnaast; wat schaar jij onder ernstige complicaties?
Jij hebt mensen in je omgeving, waarbij de besemetting ernstig verliep. Dat kleurt je beeld natuurlijk ook
Ik werk in de huisartsenpraktijk..
Ik zie en hoor nu dus veel ex-corona patienten. Mn zij die nu voor longfunctie willen komen omdat ze na maanden nog steeds niet kunnen sporten zoals ze voorheen deden.
Dan heb ik het dus niet over de mensen die op de ic gelegen hebben, dat werd een lang revalidatieproces
IMJ schreef:Dat weet je dus niet. De overleden persoon zit niet bij ons in de praktijk, hij zat in mijn kenissenkring.. Hij zou ook niet meer risico hebben.
996981 schreef:IMJ schreef:Dat weet je dus niet. De overleden persoon zit niet bij ons in de praktijk, hij zat in mijn kenissenkring.. Hij zou ook niet meer risico hebben.
Nee, dat weet je inderdaad niet. Daarom is het niet correct dat jij dat als feit presenteerde want; je weet het niet
Statistisch gezien is met de informatie die ik kan vinden, de kans op ernstige complicaties door Corona (gebaseerd op mijn leeftijd, gezondheid, leefstijl etc.) kleiner dan de kans op ernstige complicaties door AZ.
IMJ schreef:kijk eens hier naar:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Daar zie je bijvoorbeeld dat er in de leeftijdscategorie 25-25 jaar 5 mannen en 1 vrouw aan corona overleden is (je moet echt even je muis op de balk zetten).
anjali schreef:In het Einhovens Dagblad van vandaag stond dat je bij de Vectorvaccins AZ en Janssen een verzwakt chimpanseevirus ingespoten krijgt. Niet waar ik op zit te wachten,ik schrok daar wel van.
IMJ schreef:996981 schreef:
Nee, dat weet je inderdaad niet. Daarom is het niet correct dat jij dat als feit presenteerde want; je weet het niet
Statistisch gezien is met de informatie die ik kan vinden, de kans op ernstige complicaties door Corona (gebaseerd op mijn leeftijd, gezondheid, leefstijl etc.) kleiner dan de kans op ernstige complicaties door AZ.
Dit is wat mijn huisartsen onze patiënten mededelen, de kans op corona waarbij je trombose ontwikkelt is groter dan de kans op trombose door het vaccin.
https://www.trombosestichting.nl/nieuws ... -trombose/
Maar nogmaals, je bent baas in eigen buik..
Doe wat je wil en wat goed voelt.
IMJ schreef:Dit is wat mijn huisartsen onze patiënten mededelen, de kans op corona waarbij je trombose ontwikkelt is groter dan de kans op trombose door het vaccin.
pien_2010 schreef:996981 eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet . Je hoeft toch geen vaccin te nemen. Je MAG een vaccin nemen en als je jong bent dan zal het wel pfizer of moderna mogen zijn. Simpel zat.
Iedereen heeft zijn eigen referentie kader en kent wel of geen jonge mensen met covid die wel of niet langdurige klachten hebben.
Dat maakt jouw verhaal of het verhaal van diegene die in de praktijk werkt niet minder waar. Het is gewoon wat het is. IEdereen heeft risico op het ontwikkelen van covid. En de jonge mensen hebben aanzienlijk minder kans om er echt ziek van te worden en de echte kleintjes al vrijwel nihil om er ziek van te worden.
Dus als jij je niet wilt laten inenten dan is dat toch goed.
En mijn dochter zou ik in ieder geval AZ ontraden. Gewoon niet willen denk ik , want er is ook nog pfizer en moderna. En als ze helemaal niet wil laten enten even goede vrienden. Mijn zoon , jong, die laat zich wel inenten alleen al omdat hij gewoon zijn vader kan blijven bezoeken die tot de hoge risico groep hoort. Is ook een keuze. Iedereen maakt die naargelang eigen situatie.
996981 schreef:Helemaal als er dan allerlei argumenten en statistieken bij worden gehaald die niet kloppen.
996981 schreef:IMJ schreef:
Dit is wat mijn huisartsen onze patiënten mededelen, de kans op corona waarbij je trombose ontwikkelt is groter dan de kans op trombose door het vaccin.
lees de eerste alinea: ''De helft van de COVID-19 patiënten op de IC ontwikkelt trombose'' De kans dat ik op die IC beland, als ik al besmet wordt, is nihil. Vervolgens heb ik als ik die pech heb, 50% kans op trombose. En dat is dan ook nog een mildere vorm, dan die na enting met AZ wordt waargenomen...