Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 07:01

tienus63 schreef:
Gommers komt zo aan het woord bij Shownieuws op SBS6.

Hij reageert live op oproep van Kim Feenstra die vraagtekens bij vaccinatiecampagne heeft.

Ach jezus, moet zij ook even roeptoeteren?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:30

Electra63 schreef:
Iemand nog naar Op1 gekeken?
Tenenkrommend hoe Haga (huisjesmelker) en Baudet (filosoof)
In discussie gaan met een microbioloog.

De weerstand tegen de maatregelen wordt steeds groter.

Ik vond Baudet en Haga echt vreselijk.
Het was een soort komedie waar ik naar aan het kijken was, ik kwam niet meer bij door Harm Edens, Peter Pannekoek en Jan Jaap van der Wal.
De microbioloog die leek alsof ze elk moment Baudet of Haga wilde gaan slaan en bijna een wiskundelesje ging geven. En de financieel dagblad journalist was ook scherp, ik had graag de hele discussie met hen en FvD willen zien uitbloeien :+ .
Graag wel met het hoofd van Harm achter Baudet :):).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:36

rien10 schreef:
tienus63 schreef:
Gommers komt zo aan het woord bij Shownieuws op SBS6.

Hij reageert live op oproep van Kim Feenstra die vraagtekens bij vaccinatiecampagne heeft.

Ach jezus, moet zij ook even roeptoeteren?

Een beetje kritisch zijn tegen over beleid mag toch wel?
Zij is geen Corona ontkenner, niet anti vaccineren maar heeft wel haar twijfels bij de snelheid van toelating onder het noemer van voorwaardelijke toelating. Zij is sowieso iemand die wel van een heftige discussie opstarten houdt.

Ook op bokt zijn er mensen die twijfelen bijvoorbeeld vanwege allergieën maar die twijfel mag bij deze vaccinatie niet eens uitgesproken worden. Je wordt nog net niet afgebrand.
Dat is raar. Zeker omdat het aantal mensen wat zich in Nederland wil laten in enten best hoog is. Zeker vergeleken andere landen.

En nee ik ben niet tegen vaccineren wel tegen mensen de mond snoeren. En dan heb ik het niet over de complottheorieën :)

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:59

Ik heb er totaal geen moeite mee dat bekende mensen hun vraagtekens zetten bij de snelle ontwikkeling van vaccins maar wel dat ze dit pontificaal op hun social media smijten , vraag eert eens na bij bvb Gommers , hoe moeilijk kan het zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:08

Mijn zoon van 14 moet voor het vak profiel orientatie naar school. Gezellig met 28 bij elkaar.
Waarom..denk ik dan.
Zou je dit mogen weigeren?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:13

Mindim schreef:
Mijn zoon van 14 moet voor het vak profiel orientatie naar school. Gezellig met 28 bij elkaar.
Waarom..denk ik dan.

Profiel oriëntatie is bij ons een keuze maken van een praktijk profiel op het vmbo. Best belangrijk om daar een juiste keuze in te maken en ook gericht op examenjaren dus daarom mag dat denk ik.
Maar ja bij ons op de bovenbouw hebben we een meisje wat in de examenklas niet naar school gaat vanwege Corona. Wij accepteren dat als school en ze volgt het online. (Zij moet ook met het het ov naar school en ouders zien dat als risico, terecht wat ons betreft)
Edit.
Maar dit moest serieus overlegd worden met de verzuimcoordinator van de gemeente. Echt vreemd
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-01-21 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:15

Wat ik dan wel weer een beetje genânt vind is dat ze totaal niet nadenken bij halleluja nieuwsfilmpjes zonder goed reviewen. Zoals het filmpje waar Gommers iemand injecteerd en dan een serieus prikincident risico loopt voor de draaiende kamera (naald weer terug in het dopje). Dan vind ik het niet raar dat mensen dit gaan gebruiken als bewijs voor fake-nieuws. Zelfs als hij uit zenuwen zo‘n naieve fout maakt, dan knip je dat toch voordat het online gaat :?
Hebben ze tegenwoordig sinds alles snel op social media moet geen fatsoenlijk nieuws team meer of zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:16

Mindim schreef:
Waarom..denk ik dan.

Dit snap ik dus niet... waarom word er niet ingespeeld op de situaties. Het is al lang bekend dat 13 tot 18 jaar grote besmettingsbronnen zijn. Zie ze ook vaak met zijn allen in de tram...

Word tijd dat scholen hier op inspelen, bijvoorbeeld max 10 in een groot lokaal. De situatie is namelijk niet van gister uit de lucht komen vallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:18

purny schreef:
Mindim schreef:
Waarom..denk ik dan.

Dit snap ik dus niet... waarom word er niet ingespeeld op de situaties. Het is al lang bekend dat 13 tot 18 jaar grote besmettingsbronnen zijn. Zie ze ook vaak met zijn allen in de tram...

Word tijd dat scholen hier op inspelen, bijvoorbeeld max 10 in een groot lokaal. De situatie is namelijk niet van gister uit de lucht komen vallen.

Verander dat van scholen in overheid en dan kan je scholen daarop aankijken :)
Zolang zij het beleid niet aanpassen word je door de inspectie er op aangesproken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:19

Een vriendin van mij moet gebruik maken van noodopvang voor haar kind omdat ze zelf gewoon les moet geven op een praktijkopleiding. Zulke dingen zijn natuurlijk zo krom als een hoepel en een gevolg van slecht voorbereiden afgelopen zomer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:21

Sizzle schreef:
Een vriendin van mij moet gebruik maken van noodopvang voor haar kind omdat ze zelf gewoon les moet geven op een praktijkopleiding. Zulke dingen zijn natuurlijk zo krom als een hoepel en een gevolg van slecht voorbereiden afgelopen zomer.

Dit is bij ons net zo. Mijn collega moet gebruik maken van de noodopvang omdat ze les geeft aan examen klassen.
Praktijk is de uitzondering die de overheid stelt. Niet heel vreemd op een mbo trouwens. Hoe kan je een leerling een diploma geven zonder praktijk? Heeft wat mij betreft niks met slecht voorbereiden te maken. Je kan praktijk niet thuis doen, daar zijn de middelen niet voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:23

Sizzle schreef:
Hebben ze tegenwoordig sinds alles snel op social media moet geen fatsoenlijk nieuws team meer of zo?

Omdat simpelweg een journalist ook niet weet wat de regels zijn over prikken. Je weet niet wat de juiste procedure is hoor. Een journalist is geen expert in 100000 gebieden. Die weten van alles een klein beetje.
Spoiler:
Zeg ik als oud-journalist. Daarna de communicatie ingegaan waaronder het mbo. Daar heb ik gezien hoe een prikprocedure gaat. Per toeval!

Ik zie dat steeds meer mensen de randjes zoeken of er ook keihard overheen gaan. Zojuist stond handhaving hier op de parkeerplaats. Binnen 1,5m van elkaar maar wel met mondkapje. Ook niet echt een lekker voorbeeld.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:38

Wat hebben we in deze tijd toch geluk met onze paarden. Ik hoor zoveel mensen klagen dat het leven saai is, dat ze nergens heen kunnen, veel binnen zitten en Netflixen etc. Ik ga gewoon 4/5 keer in de week naar mijn paard, lekker het bos in, af en toe een lesje, heerlijk toch. Zonder paardenhobby zou deze tijd er wel heel anders uit zien denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:41

Bloodymary schreef:
Wat hebben we in deze tijd toch geluk met onze paarden. Ik hoor zoveel mensen klagen dat het leven saai is, dat ze nergens heen kunnen, veel binnen zitten en Netflixen etc. Ik ga gewoon 4/5 keer in de week naar mijn paard, lekker het bos in, af en toe een lesje, heerlijk toch. Zonder paardenhobby zou deze tijd er wel heel anders uit zien denk ik.

Hier net zo. Ben er heel dankbaar voor. En ook fijn dat ze nu op dezelfde plek staan, kleinschalig. Geen gedoe meer met mondkapjes, teveel drukte oid. Gewoon lekker ontspannen. Paarden zijn altijd ook een deel therapie geweest voor mij en in deze rare tijden helemaal. Voor dochter is het ook geweldig dat ze op stal iig nog interactie met leeftijdgenoten heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:45

Winged, Ja maar de geinterviewde kan toch ook even het eigen fragment terug kijken voor het online gaat?
Gommers heeft waarschijnlijk zelf al in geen eeuwigheid meer zelf geprikt, dat geeft ook niet. Maar als je die verpleger het fragment even bekeken zou hebben zou hem dat heus gelijk opgevallen zijn. Ik vind dat best slordig en doet me denken aan zo‘n slechte CSI serie waar ze ook continue van die leken fouten maken.
Maar gedane zaken nemen geen keer :+

Lenaatje, in feite is groep 3 ook een vorm van praktijkonderwijs waar continue op je houding en manier van pen hanteren gelet wordt ;)
Maar ik snap de moeilijkheid prima. Men had echter heus eerder kunnen nadenken over alternatieve manieren van aanpak. Again, little too late.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:47

Bloodymary schreef:

Eens! Ik zie ook elke dag mensen op stal, gezellig kletsen etc. Als ik dat niet had, had ik echt amper sociale contacten gehad afgelopen jaar... Heel dankbaar voor m'n hobby!

Sclimpre

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Verander dat van scholen in overheid en dan kan je scholen daarop aankijken :)
Zolang zij het beleid niet aanpassen word je door de inspectie er op aangesproken

Zo kan je natuurlijk wel naar elkaar blijven wijzen. Als iedereen knikt en kritiekloos de richtijnen uitvoert verandert er niks. Mij lijkt het logisch dat de mensen die er iedere dag mee te maken hebben de overheid erop aanspreken als er iets onlogisch is in de richtlijnen. Dan kunnen die hun plannen bijsturen.

Winged

Ik denk dat de geïnterviewde op dat moment wel wat beters te doen had :)) Ik heb niet in het tv-wezen gewerkt, maar ik gok zo dat fragmenten nooit ter controle worden bekeken. Neemt niet weg dat ik zeker met zulke cruciale zaken een controle wel nodig vind. Tegelijk kan ik mij ook voorstellen dat de journalist dacht dat Gommers weet hoe geprikt moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:54

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:
Waarom..denk ik dan.

Profiel oriëntatie is bij ons een keuze maken van een praktijk profiel op het vmbo. Best belangrijk om daar een juiste keuze in te maken en ook gericht op examenjaren dus daarom mag dat denk ik.
Maar ja bij ons op de bovenbouw hebben we een meisje wat in de examenklas niet naar school gaat vanwege Corona. Wij accepteren dat als school en ze volgt het online. (Zij moet ook met het het ov naar school en ouders zien dat als risico, terecht wat ons betreft)
Edit.
Maar dit moest serieus overlegd worden met de verzuimcoordinator van de gemeente. Echt vreemd

Nou, hij is weer thuis. Hij ia vanochtend om 7 uur op de fiets gestapt en heeft 27 km gefietst.
Hij zit in de tweede, dus nog onderbouw. En ze hebben brownies gebakken, mix met water en in de baktijd moesten ze een vinger verbinden voor EHBO.
Dit gaan we dus niet weer doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:08

Sizzle schreef:
Winged, Ja maar de geinterviewde kan toch ook even het eigen fragment terug kijken voor het online gaat?
Gommers heeft waarschijnlijk zelf al in geen eeuwigheid meer zelf geprikt, dat geeft ook niet. Maar als je die verpleger het fragment even bekeken zou hebben zou hem dat heus gelijk opgevallen zijn. Ik vind dat best slordig en doet me denken aan zo‘n slechte CSI serie waar ze ook continue van die leken fouten maken.
Maar gedane zaken nemen geen keer :+

Lenaatje, in feite is groep 3 ook een vorm van praktijkonderwijs waar continue op je houding en manier van pen hanteren gelet wordt ;)
Maar ik snap de moeilijkheid prima. Men had echter heus eerder kunnen nadenken over alternatieve manieren van aanpak. Again, little too late.

Ik heb niet graag een automonteur aan m’n auto werken die geen praktijk heeft gehad. Ik vind dat op het mbo echt een vereiste voor een waardevol diploma. Vorig jaar hebben ze het stil gelegd. Theorie gedaan. Dat kan je niet altijd blijven doen.

Doe je het niet betekend dat studie vertraging. Dat moet dan gecompenseerd worden door de overheid

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:41

Misschien interessant om te lezen voor de mensen die covid hebben gehad en maar niet op knappen.
Vrouwen die voor hun ziekte fit, gezond waren. En zeker niet in de risicogroep vallen qua leeftijd.
Bron: De Gelderlander
https://www.gelderlander.nl/home/gezond ... Wlwkwb_3Mg

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:41

Bloodymary schreef:

Ja heerlijk. Ik ben helaas in maart mijn bijrijdpaard kwijtgeraakt en jeetje, wat heb ik het gemist in deze tijd. Wel gezocht, maar helaas hebben alle eigenaren nu zelf heel veel tijd _O-

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:43

Bloodymary schreef:

Eens, maar ik ben ook bang voor een nog stevigere lockdown. Hoe zorgen we dan voor onze paarden als ze niet aan huis staan? Bij mij op stal staan er 400+, dus die kan de stalhouder niet "even " beweging en het juiste voer geven?

Mindim, belachelijk. Voor de volgende keer gewoon zeggen dat hij lichte verhoging heeft :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:50

Mijn paard is in februari vorig jaar met vervroegd pensioen gegaan helaas.
En dat pensioen is geweldig maar niet goedkoop , dus geen tweede paar erbij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:51

Abiola schreef:
Bloodymary schreef:

Eens, maar ik ben ook bang voor een nog stevigere lockdown. Hoe zorgen we dan voor onze paarden als ze niet aan huis staan? Bij mij op stal staan er 400+, dus die kan de stalhouder niet "even " beweging en het juiste voer geven?

Mindim, belachelijk. Voor de volgende keer gewoon zeggen dat hij lichte verhoging heeft :D

Gewoon overleggen met school is ook een optie hé :j