Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik meen dat het 70% of meer moet zijn..Ik heb hier HELE smerige whiskey staan maar dat is slechts 40%, daar kan ik dus nog steeds niks mee
Pipodipo schreef:Roodvos, het is op dit moment interessanter om te achterhalen waar de brandhaarden van dit virus zich bevinden zodat er regionaal op in gesprongen kan worden. Maar het is niet interessant om te weten hoeveel mensen het virus momenteel dragen en er nauwelijks klachten van hebben, eigenlijk net als dat het niet onderzocht wordt hoeveel mensen verkouden zijn. Dit is ook de reden waarom er zoveel nadruk ligt op de maatregelen in Brabant. Het RIVM weet bijvoorbeeld niet hoeveel bestaande longpatienten ergens wonenn, maar in de regio weet men dat wel. Als Brabant straks soort van overboekt raakt, dan zullen patienten verplaatst worden naar andere ziekenhuizen in andere regio's. Dat kunnen de coronapatienten zijn, of juist anderen.
Cer schreef:Ik meen dat het 70% of meer moet zijn..Ik heb hier HELE smerige whiskey staan maar dat is slechts 40%, daar kan ik dus nog steeds niks mee
Isabonny schreef:Magrathea schreef:Maar... Nederland en Italie zijn gewoon niet hetzelfde. Je kunt maatregelen, % zieken etc niet 1 op 1 vergelijken
Wat is er zo anders aan Italie? Zijn ze daar minder hygienisch? Ik denk dat ik je zin niet begrijp.
.
SdaphneS schreef:secricible schreef:mwah, ik kan me zo voorstellen voor iemand die geen oorlog heeft meegemaakt.
Leger staat overal om wegen te controleren, winkels zijn dicht, ambulances e.d. rijden af en aan... Dat dat toch wel vergelijkbaar voelt met een oorlogssituatie. En dan niet omdat je bang bent neergeschoten te worden. Ik hoor de vergelijking iig wel meer vanuit Italië komen.
Dan als nog vind ik het een vergelijking van niets.
Als je een bericht plaatst waarin je mensen op hun nummer wilt zetten omdat 'wij' het allemaal niet serieus nemen en dan met zo'n vergelijking aankomt zetten bewijst dat in mijn optiek direct dat je zelf ook niet in staat bent om zaken in het leven serieus te nemen.
Roodvos schreef:Was deze hier al geplaatst?
Italiaanse arts die vertelt over de situatie in zijn land.
Hij vergelijkt het met een oorlogssituatie. Je ziet gewoon hoe aangeslagen die man is door de situatie.
Ik vind het aangrijpend.
https://nos.nl/l/2326413
Joman schreef:DubbelDun schreef:@roodvos: 'men' wil dit soort berekeningen niet zien
Juist wel. Dat zoet houden, pappen en nathouden. Ik heb er zo’n hekel aan.
LadyMadonna schreef:Joman schreef:Ik ben benieuwd hoe het gaat met Raket?
En heel eerlijk gezegd ben ik ook benieuwd naar de symptomen/het verloop van Corona bij jou. Ik denk dat het waardevolle informatie kan zijn om te delen. Mocht je je er prettig bij voelen uiteraard.
En Chiren?
Magrathea schreef:- Een snelle google vertelt mij dat de gewone griep vaker voorkomt in Nederland dan in Italië: wellicht dat wij er daardoor net iets beter bestand tegen zijn. (Dit is dus een vermoeden, het kan net zo goed andersom zijn)
.
mag schreef:Magrathea schreef:- Een snelle google vertelt mij dat de gewone griep vaker voorkomt in Nederland dan in Italië: wellicht dat wij er daardoor net iets beter bestand tegen zijn. (Dit is dus een vermoeden, het kan net zo goed andersom zijn)
.
Waarom zou de griep minder voorkomen in Italie ondanks dat ze dus meer knuffelen en kussen?