Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:49

Afbeelding

Ik ben glitterend blauw! Zit er nu 4 dagen op denk ik? Maar ik heb weer zin om het opnieuw te doen. Vind de kleur wel er mooi! Ik heb het de laatste keren er af geweekt in plaats van er af gevijld.

Ik merkte dat mijn nagels echt mega dik werden omdat ik niet ver genoeg vijfde, maar wel een nieuwe laag er over deed.
Mijn nagels zijn nu wel enorm slap, maar ik hoop dat dat nog was van in het begin verkeerd vijlen :')
Ik gebruik de rubberbase van Victoria Vynn en doe dan 2 laagjes, de meesten van mijn nagels zijn ook niet buigzaam. Alleen die ene die extreem dun is van zichzelf wel.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:33

Je kunt het beste de rubberbase opbouwen, daar is hij eigenlijk ook voor gemaakt :) Zo bouw je een rubberbase op: https://www.instagram.com/p/CEe81CaDvFq ... =copy_link met de rubberbase van VV zijn ze dan echt mooi stevig. Je nagels kunnen ook slapper voelen doordat ze nu een stuk dunner zijn. Volgende keer toch weer vijlen haha. Je kunt dan gewoon meer product eraf vijlen. Als je bang bent je eigen nagel te raken misschien toch eens een workshopje volgen. Voor mij is dat de beste investering die ik gedaan heb.

Ik soak trouwens ook heeeel af en toe. Bijv wanneer er teveel lifting is. Of ik een compleet andere kleur base wil. Maar mijn nagels kunnen niet tegen aceton. Zal eens zoeken of ik daar een foto van kan vinden xD Zag dat f.o.x een aceton vrij remover heeft. Die wil ik misschien wel proberen maar heb eigenlijk een koop verbod dus probeer het een beetje uit te stellen haha

Deze blauw staat je mooi <3

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:46

Als je het niet zou weten zou je denken dat het door te hard drukken met pusher komt en mijn nagelplaat daardoor beschadigd is. Maar nog voor ik met de pusher mijn nagel aan raak is dat witte al te zien. Het komt echt door de aceton. Ik heb dat eens uitgetest met een doorzichtige base. En dan kleur eraf vijlen, was niets te zien, soaken, allemaal witte stippen (ik soak 15 min) Het lijkt op de nagelplaat te zitten maar het zit in de nagelplaat. Uiteindelijk moet het weer uitgroeien. Nu is soaken natuurlijk nooit goed. Maar met zwakke nagels zoals mij moet je nog meer oppassen. Ik heb dit echter nog nooit bij anderen mee gemaakt.
Afbeelding
Edit: mijn nagel is ook bobbelig. Dit komt door ijzer tekort en mogelijk ook door medicijnen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:51

Aangezien ik in de zorg ga werken mag ik geen gellak meer dragen. Heel jammer maar ik hou wel van mijn nagels. Ik wil ze wel af en toe lakken en neig weer naar de ouderwetse nagellak. Ik ben nu wel naar duurdere merken aan het kijken zoals essie of sally hansen. Heeft iemand ervaring met deze lakken? Hecht normale nagellak ook beter als je de nagels van te voren vetvrij maakt?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:07

Yenni schreef:
Aangezien ik in de zorg ga werken mag ik geen gellak meer dragen. Heel jammer maar ik hou wel van mijn nagels. Ik wil ze wel af en toe lakken en neig weer naar de ouderwetse nagellak. Ik ben nu wel naar duurdere merken aan het kijken zoals essie of sally hansen. Heeft iemand ervaring met deze lakken? Hecht normale nagellak ook beter als je de nagels van te voren vetvrij maakt?

Essie lakt echt mega fijn vind ik :D Samen met OPI en Kiko Milano mijn favoriete merken voor normale lak. Helaas zijn Essie en OPI niet dierproefvrij, dus koop ik ze niet meer. Ik gebruik op mijn handen alleen nog gellak, maar op mijn teennagels normale lak. Ik merk wel dat als ik een base en top gebruik, de lak veel strakker en mooier blijft zitten.

Hier momenteel een neutrale roze met een glittertje op <3 Pink Tint van Kiki London. Vind ik zoooo fijne gellakken.

Afbeelding

Meavey

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:23

Die is zeker mooi.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:39

Glossi schreef:
Je kunt het beste de rubberbase opbouwen, daar is hij eigenlijk ook voor gemaakt :) Zo bouw je een rubberbase op: https://www.instagram.com/p/CEe81CaDvFq ... =copy_link met de rubberbase van VV zijn ze dan echt mooi stevig. Je nagels kunnen ook slapper voelen doordat ze nu een stuk dunner zijn. Volgende keer toch weer vijlen haha. Je kunt dan gewoon meer product eraf vijlen. Als je bang bent je eigen nagel te raken misschien toch eens een workshopje volgen. Voor mij is dat de beste investering die ik gedaan heb.

Ik soak trouwens ook heeeel af en toe. Bijv wanneer er teveel lifting is. Of ik een compleet andere kleur base wil. Maar mijn nagels kunnen niet tegen aceton. Zal eens zoeken of ik daar een foto van kan vinden xD Zag dat f.o.x een aceton vrij remover heeft. Die wil ik misschien wel proberen maar heb eigenlijk een koop verbod dus probeer het een beetje uit te stellen haha

Deze blauw staat je mooi <3

Thanx voor de tips! Dat opbouwen snap ik ja, maar het groeit dan toch uit? Dus wat ik deed was de kleur er af frezen, en daarna een nieuw laagje om de uitgroei bij te werken. Dan krijg je dus uiteindelijk een dikkere laag als je niet genoeg wegfreest.

Ik heb gekeken naar een cursus, maar dan moet je een model meenemen om op te oefenen. Ik ken wel mensen die mee zouden willen, maar die willen het dan zelf ook leren, en dat werkt dan weer niet zo :')

Wauw @kever, super mooie kleur inderdaad! Mooi gelakt ook!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:37

Nog even een vraagje.. nu heb ik de builder ook besteld van kiki .
Is er ook nog een goede aanrader mbt base?
Alvast bedankt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:59

Glossi schreef:
Leuke set Wijslander. Die mermaid poeder is super leuk! Vind je rubber makkelijker omdat het wat dunner is?

Op de een of andere manier lukt het me met rubberbase de nagel mooi op te bouwen zonder navijlen. De buildergel loopt regelmatig in mijn nagelriemen en áls het dan zit, moet ik meestal toch nog wat vijlen. Tegen die tijd heb ik dan geen zin meer om ook nog kleur te lakken. :P

En met de rubberbase kan ik de nagel aan de voorkant mooi dun houden, met de buildergel wordt die toch wat dikker.

Voel jij je inmiddels wat beter??

Zie weer mooie setjes voorbij komen van Britt_Sisi en Kever, leuk!

Over het vijlen en opnieuw opbouwen: het is de bedoeling dat je óf een dun laagje wegvijlt en dan ook weer een dun laagje opbouwt.

Maar dat vind ik nog best lastig, dus vijl ik juist tot er nog maar een dun laagje zit. Dan kan ik daarna weer iets meer product gebruiken om op te bouwen.

Volgende maand ga ik (bij Ten Nail Supplies in Zwolle) een cursus volgen waarbij je op je eigen hand mag werken, die zijn er dus ook!

De gellak op de teennagels bij mijn familielid blijft mooi zitten, dus vandaag mocht ik haar vingernagels doen. Was helemaal rood aangelopen door de concentratie, maar ze was er blij mee en ik vind het leuk om te doen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:30

Mooi Kever <3 strak gezet ook, wauwie :D ik heb ook Pink Tint maar die van mij lakt vreselijk. Brick lane lakt wel ok.

Britt, ja klopt, dan moet je dus iets meer weg vijlen zodat het niet zo dik word of dunner zetten. Het is ook wel moeilijk hoor in het begin. Zo makkelijk zijn nagels zetten niet. Maar komt vast goed.

Wel apart dat je mensen kent die wel mee willen maar dan zelf willen leren, terwijl het jou cursus is. Misschien kun je iemand in je familie lief aan kijken? Of een oproepje doen op social media? En anders vragen of die gene waar je een opleiding wil doen of het op je eigen nagels mag of dat ze jou kan helpen aan een model.

Wijslander, nee nog niet echt. Ga zo wel even naar boven een paar nagels maken.

Leuk dat je de nagels van iemand uit je familie mocht doen. Super leuk om te horen dat ze ook zo positief is over de gellak op haar teen nagels :D Misschien mag je haar nu wel vaker doen hihi. Nieuwe hobby erbij.. nagels van anderen lakken haha.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:48

Dank :D

Ik doe de potjes altijd tussen m’n benen, dan warmen ze op, zijn ze vloeibaarder en lakt het fijner O:)

@paddraigh de base van Kiki London zit bij mij echt als een huis, maar vind ‘m wel wat stroperig helaas. Die van Pink Gellac vond ik ook wel fijn!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:18

Ik gebruik de base extend van pg en wilde die eerst opmaken voor ik eventueel voor een rubberbase ging kijken maar ik merk toch dat mijn nagels afbreken ondanks de laag gellac die erop zit. Iemand tips om dit te voorkomen? Of moet ik toch echt geld uitgeven voor een rubberbase?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:16

Ik gebruik de rubber base van pg, blijft heel goed zitten!
Ik heb nu dit setje, caribbean blue vlgns mij met funky teal en diva gold.
Zijn nu wel lang hoor, als ik weer ga werken moet er weer een stuk af anders breken ze af (paarden en koeien melken).
Don't mind de droge nagelriemen :7

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:20

Afbeelding
Mijn bruiloft nageltjes. Lekker simpel gehouden :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:53

Amiigo schreef:
Ik gebruik de rubber base van pg, blijft heel goed zitten!
Ik heb nu dit setje, caribbean blue vlgns mij met funky teal en diva gold.
Zijn nu wel lang hoor, als ik weer ga werken moet er weer een stuk af anders breken ze af (paarden en koeien melken).
Don't mind de droge nagelriemen :7

[ [url=m/sbY58k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké misschien moet ik mezelf dan maar trakteren op een flesje. Kent iemand de topcoat met glitters? Of de blooming gel? Ze lijken me beide wel geinig

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:19

Gisteren de nagels van mams gedaan met PG.
En blooming gel gebruikt. Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:00

Hoe werkt die blooming gel?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:38

Eerst gewoon alle stappen doen tot 1 of 2 lagen kleur.
Dus laagje blooming gel erop.
Dan met een stokje, stippen zetten, lijnen trekken met andere kleuren.
Dan onder de lamp en dan nog een top eroverheen.

Bij pink op de site staan wel gave dingen :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:44

Mooie kleurtjes hierboven en super netjes gelakt allemaal! Die roze vind ik erg mooi :)

Ik heb vandaag blauw, maar ik ben niet helemaal tevreden. Op een of andere manier pakt de topcoat niet helemaal goed over de hele nagel, terwijl dat wel zo lijkt als ik hem in de lamp doe.. (nagelriemen moeten weer wat vaker in de olie.. haha)
Afbeelding

Hier zie je wat ik bedoel met de topcoat, ik check het bewust nog voor ik het de lamp in doe want soms mis je gewoon net een stukje. Maar blijkbaar werkt dat ook niet of misschien zie ik het niet goed genoeg.

Afbeelding

Als jullie nog tips voor me hebben (ook qua lakken zelf) heel graag!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:01

Ziet er fancy uit Janine!

Mooie kleur blauw Britt. Hou ik wel van!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:07

Heb je een sterke lamp, Britt_Sisi? Om goed te zien wat je doet bedoel ik. :P Het kan ook zijn dat de topcoat wat terugtrekt. Dan kun je elke nagel meteen na het aflakken 10 tellen in de lamp doen, zodat de topcoat op de plek blijft. Het is wel een gave kleur! :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:58

Ja ik heb inderdaad wel een goede lamp er op staan, en ik check dus eigenlijk alles nog eens onder de lamp voor ik het onder de (uithard) lamp doe. Daarom snap ik het niet :')
Maar de rest ziet er wel oke uit, dus misschien heb ik deze gewoon gemist..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:30

pluisje88 schreef:
Ik gebruik de base extend van pg en wilde die eerst opmaken voor ik eventueel voor een rubberbase ging kijken maar ik merk toch dat mijn nagels afbreken ondanks de laag gellac die erop zit. Iemand tips om dit te voorkomen? Of moet ik toch echt geld uitgeven voor een rubberbase?

De gellak of echt de nagel zelf? Gebruik je nog steeds Peel off? Misschien dat het daar aan kan liggen?

Mooie nageltjes allemaal <3

Britt, ik doe zelf het borsteltje horizontaal bij de nagelriem langs. Zo kun je mega strak lakken. Zorg wel dat er zo weinig mogelijk op je kwast zit anders word het daar te dik. Ronde kwastjes kun je dat minder goed mee doen. Daarom gaat mijn voorkeur naar zo’n recht afgesneden kwastje.

Misschien bij deze kleur eerst met een schoon penseel over de kleur gaan zodat de meeste plak een beetje weg gaat. Kan zijn dat je top niet goed met de kleur samen gaat en hij daarom terug trekt.

Maar je kunt er gerust nog een keer over heen gaan. Dan zie je er niets meer van :)

Hier nog steeds niet zo fit helaas (lekker wezen howrsen, Ori wezen spelen en Netflixen) Had lifting en nu al een paar dagen niets op mijn nagels. Voelt heel kaal. Ik krijg ook nieuwe producten opgestuurd om uit te testen. Ik hoop dat ze morgen aan komen want moet nu eerst na denken voor ik iets met mijn handen/nagels doe (zo dun dat ze zo dubbel klappen, komt door gezondheidsproblemen en medicijn gebruik) Ik krijg een random kleur builder opgestuurd en twee kleurtjes. Daarom wacht ik sws even want dan kan ik dat meteen op doen en uitproberen. En ik ga toch nog eens acrylgel proberen. Eerder wel eens geprobeerd maar mijn vingertopjes gingen ervan jeuken. Dus duimen dat het aan die acrylgel of vloeistof lag en deze goed gaat. En anders maar proberen door te verkopen xD Maar dat is iets voor wanneer het wat beter met mij gaan en ik energy heb want it is wel iets waar ik even goed voor moet gaan zitten :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:59

Nagel breekt gewoon onder de gellac af. Heb ook last van chippen maar ik denk dat dat komt omdat ik mn nagels incl gellac gewoon dubbel kan buigen. Aangezien de Peel off eronder zit is dat natuurlijk niet heel helpend.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:03

Dan zou ik idd wat stevigers proberen. Rubberbase of rubberbase met builder. Maar omdat je nagels zo dun en zwak zijn (zo klinkt het want je kunt ze dubbel buigen en je nagel breekt snel, dus wars beschadigt hij ook snel) zou ik dan niet gaan soaken. Zwakke/dunne nagels en soaken is een no go. Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd dat je eigenlijk sws niet moet soaken. Is natuurlijk eigen keuze of je het wel doet maar raad het aan om dan voorzichtig met de hand vijl aan de slag te gaan.