Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleury schreef:Leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Dat is ook zo leuk aan hardlopen, bijna iedereen kan het. Of je nu opbouwt voor de 5 km, de marathon of zelfs een ultra, of je kun gaat voor gezellig kletsend uitlopen of voor een toptijd gaat, alles kan. En iedereen zit ook hier in het topic en dat vind ik mooi om te lezen.
Ik wil hier ook graag een vraag stellen. Ik ben bezig met trainen om evt een halve marathon te lopen in maart. Die extra trainingen doe ik bij mijn loopvereniging. Elke week een km langer en ik zit in een tempogroep die voor mij erg makkelijk is. Hoor eigenlijk in een groep hoger maar heb al voor een groep lager gekozen. 9.8km/h ipv 10.2km/h terwijl de testen die ik gedaan heb 10.3 of 10.4 aangeven.
Maar ik denk steeds dat ik het niet kan. En dan kan ik het tempo amper volgen en lijkt het wel alsof ik in stroop loop terwijl mijn hartslag gewoon heel laag is, ik makkelijk kan praten, niet zweet enz. Laatste rondje over de baan kan ik dan ineens wel iedereen inhalen.
Maar het zit tussen mijn oren dat ik het niet kan. De afgelopen 2 keren dat ik 16 km liep (wel tijdens wedstrijd) is het niet goed afgelopen en lag ik in het ziekenhuis ivm uitputting.
Nu natuurlijk geen wedstrijd maar heel rustig tempo maar toch de angst dat ik het niet kan.
Zijn er hier mensen die dit herkennen en ook werden tegengehouden door hun eigen gedachtes terwijl ze het gewoon moeten kunnen?