Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verder heb ik er nog compressiekousen bijgekocht. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat dit goed helpt als je shin splints hebt gehad. In de speciaalzaak nog een complete uitleg gekregen en verschillende tips gekregen. Ik heb al helemaal zin om ze zondag uit te proberen. Binnenkort toch proberen als ik tijd heb om 2 keer in de week te gaan.
En ik kan niet meer zonder compressiekousen, als ik ze niet aanheb dan voelt het niet meer fijn.
Brooks zijn fijne schoenen.
Ik las wat over spanning tijdens wedstrijden, ik heb daar ook best veel last van daarom loop ik er ook niet zoveel. Maar aan de andere kant kan ik er ook weer erg naar uitkijken, maar erg spannend vind ik het ook wel.. en voel ook altijd wel een soort van "druk" slaat natuurlijk nergens op, want je loopt voor jezelf maar ach dat komt wel goed.
Fleury schreef:Leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Dat is ook zo leuk aan hardlopen, bijna iedereen kan het. Of je nu opbouwt voor de 5 km, de marathon of zelfs een ultra, of je kun gaat voor gezellig kletsend uitlopen of voor een toptijd gaat, alles kan. En iedereen zit ook hier in het topic en dat vind ik mooi om te lezen.
Ik wil hier ook graag een vraag stellen. Ik ben bezig met trainen om evt een halve marathon te lopen in maart. Die extra trainingen doe ik bij mijn loopvereniging. Elke week een km langer en ik zit in een tempogroep die voor mij erg makkelijk is. Hoor eigenlijk in een groep hoger maar heb al voor een groep lager gekozen. 9.8km/h ipv 10.2km/h terwijl de testen die ik gedaan heb 10.3 of 10.4 aangeven.
Maar ik denk steeds dat ik het niet kan. En dan kan ik het tempo amper volgen en lijkt het wel alsof ik in stroop loop terwijl mijn hartslag gewoon heel laag is, ik makkelijk kan praten, niet zweet enz. Laatste rondje over de baan kan ik dan ineens wel iedereen inhalen.
Maar het zit tussen mijn oren dat ik het niet kan. De afgelopen 2 keren dat ik 16 km liep (wel tijdens wedstrijd) is het niet goed afgelopen en lag ik in het ziekenhuis ivm uitputting.
Nu natuurlijk geen wedstrijd maar heel rustig tempo maar toch de angst dat ik het niet kan.
Zijn er hier mensen die dit herkennen en ook werden tegengehouden door hun eigen gedachtes terwijl ze het gewoon moeten kunnen?
wilde idd al eens via mijn laptop proberen ze erin te zetten, goede tip!
ik heb toen mijn eerste 10 km wedstrijd gelopen en we moesten een flinke berg op. Daar heb ik de blessure opgelopen. Fijn dat bij jou het trainen zo goed gaat!
Ik ging de deur uit toen het net licht begon te worden en merkte dat de fietspaden wel behoorlijk glad waren, heb op sommige stukken heel voorzichtig gelopen. Al dat vocht van afgelopen tijd was een beetje opgevroren..
Maar wat was het mooi en fijn dat ik lekker in een comfortabel tempo door kon kachelen. Ik heb me geen enkele keer druk gemaakt om het tempo en daardoor kon ik nu nog meer genieten van dit prachtige stukje Nederland.
Aardig wat lopen dwalen maar uiteindelijk weer op een bekend pad uitgekomen, iets meer dan 10 km met 180 hm. Voelde hartstikke goed ondanks dat ik gister ook nog 25 km heb paargereden