Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:21

balen poffertje, stap voor stap dan maar :knuffel:

Damber2

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:56

Zo heftig.

Hoe lang ben je al van de anticonceptiepil af eigenlijk?

Wat oneerlijk dit zo. Maar geluk ik wel dat je het nu weet. Ikzelf kan echt niet tegen die onduidelijkheid.

Provera ken ik niet trouwens.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:59

waar wekken ze jouw menstruatie mee op dan damber, als er niks gebeurd? of komt dat altijd vanzelf? dan kan natuurlijk ook.
Ik zelf kan makkelijk 'cycli' van 60dagen hebben dus dan maar zo

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:53

SillyB schreef:
waar wekken ze jouw menstruatie mee op dan damber, als er niks gebeurd? of komt dat altijd vanzelf? dan kan natuurlijk ook.
Ik zelf kan makkelijk 'cycli' van 60dagen hebben dus dan maar zo

Ik heb geen diagnose gehad. Dit houdt in dat alles werkt zoals het zou moeten. Tenminste wat allemaal is onderzocht dan hè?
Menstruatie en eisprong volgens het boekje. Als ik overtijd was was dat bijvoorbeeld door de Corona enting. En vorige cyclus was erg kort door het eenmalig prikken van pregnyl. Dus allen kunstmatige invloeden van buitenaf.

Dus ik heb een menstruatie die altijd stipt is, veel follikels, rijpende follikels,.. zaad wat bovenmatig goed. Slijm opbouw ook.

Dus wij doen wel iui. Maar niet omdat we al een diagnose hebben, behalve dat we weten dat het nog steeds niet gelukt is.

Ik had dus geen medicijnen nodig om een menstruatie op te wekken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:28

ah ja dat is waar, ergens een voordeel maar ook wel heel onzeker omdat het behandelplan dan heel onzeker is voorlopig. Hopelijk hebben jullie snel meer aanknopingspunten

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:52

Ik ben ongeveer anderhalf jaar van de pil af denk ik. Provera is inderdaad om de menstruatie op te wekken, ik menstrueer niet van mezelf. Hopelijk slaat de tweede ronde letrozol wel aan, we weten het over ongeveer 3 weken.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:05

SillyB schreef:
ah ja dat is waar, ergens een voordeel maar ook wel heel onzeker omdat het behandelplan dan heel onzeker is voorlopig. Hopelijk hebben jullie snel meer aanknopingspunten

Donderdag 2e enting..
Ik blijf het maar verzetten dat we nu hebben besloten hem te nemen.

Poffertje schreef:
Ik ben ongeveer anderhalf jaar van de pil af denk ik. Provera is inderdaad om de menstruatie op te wekken, ik menstrueer niet van mezelf. Hopelijk slaat de tweede ronde letrozol wel aan, we weten het over ongeveer 3 weken.

1,5 jaar voor iemand die heel lang heeft doorgeslikt is nog niet heel gek. Als in, wie weet het een kwestie van tijd, en niet dat er iets ergs is.

Bij normaal gebruik spreken ze al van jaar ontpillen.

Vanuit de patiënt Snap ik wel weer dat 1,5 jaar tergend langzaam is. Ik hoop dat je snel geluk hebt…

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:36

Damber2 schreef:
SillyB schreef:

Donderdag 2e enting..
Ik blijf het maar verzetten dat we nu hebben besloten hem te nemen.

Poffertje schreef:

1,5 jaar voor iemand die heel lang heeft doorgeslikt is nog niet heel gek. Als in, wie weet het een kwestie van tijd, en niet dat er iets ergs is.

Bij normaal gebruik spreken ze al van jaar ontpillen.

Vanuit de patiënt Snap ik wel weer dat 1,5 jaar tergend langzaam is. Ik hoop dat je snel geluk hebt…

Voordat ik aan de pil ging, had ik ook al geen cyclus. Vandaar dat ik ook aan de pil moest. Kwestie van tijd is besproken met mijn arts, maar dan moest ik wel heel lang wachten. Vandaar dat er dus weer gewoon met de Provera gestart wordt.

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:31

Wat ontzettend fijn Jolynne, ik ga heel hard voor je duimen!

Ook voor jou Damber, gelukkig dat je nog op tijd hebt kunnen starten en deze ronde nog verder kan.

SillyB wat ontzettend vervelend lijt me dat zeg, hopelijk komt het snel op gang met medicatie.

Balen Poffertje hopelijk dat de medicatie nu wel werkt.

Ik heb me overigens niet geent, vindt dat er nog niets bekend is over wat het met je vruchtbaarheid doet. En we hebben al genoeg problemen met zwanger raken zoals het nu is.

Gisteren is er bij mij een cryo terug geplaatst, ik ga proberen rustig te blijven de komende 2 weken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:37

fijn dat alles tot nu toe goed verlopen is Morgenzon, nu duimen voor een plakker _/-\o_

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:18

Hoe gaat het met iedereen?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:55

Morgenzom: heel bang..2 weken geleden was ik 6 weken ver, maar nog geen kloppend hartje te zien..wel veel gegroeid tegenover de week ervoor (van vruchtzak naar vruchtzak met embryo).

Morgen echo, maar ik denk dat het niet goed zal zijn..sinds enkele dagen zijn mijn symptomen verminderd. Van niet kunnen slapen door de spanning in mijn borsten, naar plots geen spanning of pijnlijk gevoel. Van opgeblazen buik naar terug 'plat' en misselijkheid die minder is.. :(

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:59

A gossie, ik begrijp dat je dat enorm bang maakt. Wat een enorm rotgevoel moet dat zijn. Ik ga heel hard hopen en duimen dat het morgen toch een goede echo is. Knuffel!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:01

Net clearblue gedaam..die gaf 3+ aan, 2 weken geleden gaf die 2-3..

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:17

Jolynne schreef:
Net clearblue gedaam..die gaf 3+ aan, 2 weken geleden gaf die 2-3..

Mm,, zou het toch?

Hier verder alles goed. In Duitsland zijn ze snel en daadkrachtig.

Nu ben ik van 1 bloedonderzoekje afhankelijk van de huisarts. En je raadt het al… traag als dikke stront.

Als het te lang duurt heb ik er niets meer aan om in dit cyclus in te grijpen met bijspuiten progesteron want dan zit ik al in de nieuwe cyclus voordat er sprake was van een innesteling. Dag dag iui behandeling.

Dank Huisarts voor deze trage manier van handelen en het wederom niet serieus nemen van mijn probleem. Eerder bloedprikken kan niet ivm hoge dosis pregnyl.

En dan zit de verzekering zich af te vragen waarom mensen zoveel declareren.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:24

oeh spannend dames, ik duim echt voor je Jolynne

hier was er dus 'pauze' in juli omdat de poli te druk was. Vervolgens heeft die cyclus dus 45 dagen geduurd en kan ik nu pas weer beginnen met de volgende ronde ipv half juli

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:58

SillyB schreef:
oeh spannend dames, ik duim echt voor je Jolynne

hier was er dus 'pauze' in juli omdat de poli te druk was. Vervolgens heeft die cyclus dus 45 dagen geduurd en kan ik nu pas weer beginnen met de volgende ronde ipv half juli

Dat lijkt me ook zuur. Dat je al moet wachten op je eigen cyclus… die dan niet synchroon loopt met de drukte en afwijkende kalender van de kliniek. Ik hoop dat je toch snel resultaat hebt

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:45

{:)-:( oooh damper. Ik zou zo gefrustreerd raken... ik snap je heel goed. Pffff {:)-:(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:14

Damper: Ohh ik zou net zoals jou zo boos/teleurgesteld zijn. Kun je niet veranderen van huisarts, die wel sneller actie neemt en meedenkt met jou/jullie?

SillyB: Arghh! :n

Voor jullie beide een dikke knuffel! :knuffel:

Mocht het morgen goed zijn, dan ga ik wel kijken voor naar Gent te gaan..helaas niet zo'n goed gevoel bij de huidige gynaecologe als opvolging zwangerschap. Ik krijg geen feedback, uitleg etc..mijn echo's niet opslaan omdat ze er vanuit ging dat het met zekerheid een miskraam zou zijn en die woorden dan uitspreken, terwijl er in 1 week tijd een groot verschil te zien was (1e echo was er enkel een vruchtzakje te zien, 1 week later (net 5+9) was er een vruchtzak mét embryo te zien (wel (nog) geen kloppend hartje). Ik hoop zo hard op een kloppend hartje, maar mijn lichaam zegt dat het niet goed is..ofja mijn gevoel. :(

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:40

Jolynne: wat een spannende periode nu.. Ik ga heel hard duimen dat het allemaal nog in orde is. Hoe laat heb je de echo?
Stom ook hoe de gynaecoloog gehandeld heeft, ik zou daar zelf helemaal klaar mee zijn.

Damber: super rot dat het allemaal zo traag gaat zeg. Lijkt me echt ontzettend frustrerend..

Sillyb: voor jou ook vervelend dat je zo lang moet wachten. Ook een lange cyclus zeg. Is dat van nature zo?

Met mij gaat het redelijk goed. Ben gisteren ongesteld geworden, 2 dagen na de laatste Provera dus een stuk sneller dan vorige keer. Morgen beginnen met de hogere dosis letrozol, en dan volgende week donderdag een echo. Hoop zo dat ik op de hogere dosering wel reageer. Ik heb deze week ook een afspraak met een diëtist, kijken of voeding nog wat kan doen.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:49

Poffertje schreef:
Jolynne: wat een spannende periode nu.. Ik ga heel hard duimen dat het allemaal nog in orde is. Hoe laat heb je de echo?
Stom ook hoe de gynaecoloog gehandeld heeft, ik zou daar zelf helemaal klaar mee zijn.

Damber: super rot dat het allemaal zo traag gaat zeg. Lijkt me echt ontzettend frustrerend..

Sillyb: voor jou ook vervelend dat je zo lang moet wachten. Ook een lange cyclus zeg. Is dat van nature zo?

Met mij gaat het redelijk goed. Ben gisteren ongesteld geworden, 2 dagen na de laatste Provera dus een stuk sneller dan vorige keer. Morgen beginnen met de hogere dosis letrozol, en dan volgende week donderdag een echo. Hoop zo dat ik op de hogere dosering wel reageer. Ik heb deze week ook een afspraak met een diëtist, kijken of voeding nog wat kan doen.

Kijk… fijn dat je vooruitgang hebt!
Raar om in dit topic te zeggen, maar ik ben blij voor je dat je ongesteld bent geworden.

Ben wel echt benieuwd wat je diëtiste je aanraad. Wil je dat nog laten weten?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:51

Jolynne, duimen voor goede echo vandaag...succes!

Hier wachtweken aan het overleven...cryo was goed ontdooid gelukkig en geplaatst
Maar voel werkelijk niks..zit wel in kunstmatig cyclus en heb er weinig vertrouwen in op de een of andere manier ;( zou wel willen er wat positiever in te staan maar het voelt zo leeg...ben ook niet gewend niets te voelen week voor menstruatie ivm endometriose

Succes voor iedereen...hoop gauw weer positieve uitslagen voor iedereen!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:42

Toch spannend Jolynne, heel veel succes morgen. Ik snap volkomen dat je naar een andere gyn. wilt wat een waardeloos verhaal zeg.
Hier is helaas ook zo enorm veel fout gegaan, mocht deze niet plakken twijfel ik ook sterk om naar een ander ziekenhuis te gaan. Enige nadeel is dat die 600km verdrop zit.

Wat ontzettend kloten Damber, een bloedonderzoek moet toch verdorie niet een probleem zijn. Hier doen de assistentes dat en of in het ziekenhuis, kan dat bij jou niet?

Wat fijn poffertje dat het op gang is gekomen! Ben benieuwd of de dietist nog wat voor je kan betekenen?

Voor jou ook zo spannend IJsvogel, wanneer is je testdatum? Vervelend dat je er zo weinig vertrouwen in hebt zeg. Maar het is volgens mij niet abnormaal dat je niets voelt.

Ik zit ook te wachten, heb dit keer acupunctuur gedaan. Ik voel wel vanalles en heb zondag alles bij elkaar gek#tst. Ik moet zeggen dat ik er best wel een positief gevoel over heb dit keer. Maar ik durf eigenlijk niet echt positief te zijn.

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:48

Vanmorgen de eerste letrozol gepakt van de hogere dosis, nu al veel last van hoofdpijn en opvliegers :\
Scheelt dat het maar 5 dagen hoeft gelukkig.

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:50

Poffertje schreef:
Vanmorgen de eerste letrozol gepakt van de hogere dosis, nu al veel last van hoofdpijn en opvliegers :
Scheelt dat het maar 5 dagen hoeft gelukkig.

Dat is echt zo rot, 5 dagen is gelukkig te overzien. Succes :)