Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:06

Het is ook een beetje saai om het heel vaak te doen, want je doet 3 weken hetzelfde filmpje :')

Veel succes!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:08

Je doet eerst kracht training omdat de eerste 20 minuten van je training je lichaam voornamelijk op koolhydraten brand. Tijdens kracht training is je doel voornamelijk het training van je spieren om strakker te worden en je spierpercentage te verhogen, dat je daarbij ook nog calorieen verbrand is mooi mee genomen.

Daarna ga je pas vet aanspreken en cardio heeft als doel om conditie te trainen / vet te verbranden.
Het zou dus zonde zijn als je daar geen gebruik van maakt.

Na kracht training ben je ook geneigd om een te kort cooling down te doen omdat je spierpijn pas later voelt. Terwijl met cardio voel je dat je buiten adem bent en je neemt dus de tijd om goed uit te lopen / fietsen omdat je dit direct aan je lichaam voel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:20

Ik ga strakjes alvast lekker shredden en dan vanavond nog een poging doen om een training van 6 week sixpack te doen. Eens kijken hoe dat bevalt.
Die laatste onderbuikkwabjes gaan pas echt als laatste weg, dat is dus echt een kwestie van heel veel geduld hebben en ondertussen keihard doorzetten!
Spieren kun je wel plaatselijk trainen, maar vet kun je helaas niet plaatselijk weg trainen. :n

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:31

Heb net dag 4 gehad, maar had nog genoeg energie over. Dus toen eens circuit 1 geprobeerd van no more trouble zones, dat was maar vijf minuten. Is het dan de bedoeling dat je alle circuits doet, want het zijn aparte filmpjes? :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:32

Ja Danielle, je moet alle circuits doen van de workout!
Oorspronkelijk staan ze ook allemaal na elkaar maar op youtube zijn ze opgesplitst.

Ik ga me nu omkleden en eerst shredden en dan nog even yogaen.
Had wille wachten tot de zwaardere gewichten maar ik moet vanavond eerder weg dus de zwaardere gewichten begin ik morgen mee.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:34

SaskiaKa schreef:
Hier ook een roker... Ben van plan om te stoppen zodra ik op m'n streefgewicht zit.

Ik zou ook wel willen stoppen, ben alleen bang om dan aan te komen. En eigenlijk is het gewoon soms wel even lekker!
Ik schop me nu zelf maar even van de bank af en ga beginnen aan dag 2

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:38

Haha vond het al zo simpel. :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:39

zo hij zit er op hoor, zweet met de t*ring :')
nu meteen ook maar ff hardlopen en dan heb ik het wel weer gehad voor vandaag (na ook mn huis grondig te hebben schoon gemaakt!) :')

en stoppen met roken is idd wat aankomen, maar het geeft je zo'n lekkerder en fitter gevoel (ex-roker hier)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:49

lisantjuuh schreef:
SaskiaKa schreef:
Hier ook een roker... Ben van plan om te stoppen zodra ik op m'n streefgewicht zit.

Ik zou ook wel willen stoppen, ben alleen bang om dan aan te komen. En eigenlijk is het gewoon soms wel even lekker!
Ik schop me nu zelf maar even van de bank af en ga beginnen aan dag 2

Dat is geen goed excuus. Ik ben nu 3 weken gestopt en geen gram aangekomen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:01

Daarnaast is roken vele malen ongezonder dan een beetje aankomen. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:08

Voor mij nu dag 8! Merk dat ik bij 2 oefeningen nu wel een gewichtje hoger kan, dus voor die heb ik nu 2 pakken sap gepakt van 1,5 liter en voor de rest 2 flesjes water van 0,5 liter. Lekker creatief :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:10

Ik heb een client gehad die na 3 minuten sporten knalrood werd door de slechte conditie van voornamelijk het roken.
Heb toen gezegd, eigen schuld dikke bult, gewoon stoppen met roken word je alleen maar beter van.

Uiteindelijk besloot ze dat sporten niet haar ding was maar bleef wel client voor voedingsadvies en is ondanks het stoppen met roken in 6 maanden rond de 25 kilo afgevallen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:21

Zo 2e keer level 1 zit er weer op! :))

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:29

Misschien inderdaad gaan proberen dan! Al moet ik zeggen dat ik mijn conditie nog niet zo heel erg slecht vind haha.
Dag 2 zit er op, en erachteraan nog een cardio filmpje gepakt moet toch wachten op de douche.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:34

Ik heb gisteren niet geshred maar na het lezen van het topic ga ik me schuldig voelen als ik vandaag ook oversla dus ga zo een poging wagen aangezien ik niet echt lekker ben vandaag.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:57

Jeetje wat hebben jullie weer veel gekletst. Ik heb niet alles geleden.. Zaterdag voor het eerst level 2 gedaan. Eerste helft ging wel goed, tweede helft had ik het echt zwaar, maar wel alles gedaan. Merk wel dat ik nu veel meer last van mn zwakke schouder krijg als in level 1. Gister daarom noodgedwongen een rustdag :( vandaag weer verder!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:54

Ik ga zo beginnen met level 3, maar zag dat er een plankpostitie is op de onderarmen/ellebogen. Ik kan niet op mijn rechter onderarm steunen ivm een liteken dat daar zit. Zou de walking pushup een goede vervangen zijn?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:18

Vandaag dag 20, vanavond laatste keer level 2! :D Ik ben er ook wel klaar mee. Ik ben benieuwd naar level 3.
Haar manier van motiveren spreekt mij niet zo aan, haha. Al 9 sessies lang heb ik zin om haar een dreun te geven op het moment dat ze Nathalie naar beneden drukt tijdens één van de squads! Ik kan echt niet tegen dat geschreeuw en dat bazige gedoe. Wat ik wel weer motiverend vind is opmerkingen zoals “The most uncomfortable ones are the ones that help the most.” en “You have to put stress on your body in order for it to change.” en “It’s your work-out. It’s only 20 minutes so you have to make the most of it!”. :)
Maar voor sommige mensen werkt het geloof ik juist wel, deze aanpak. :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:19

Ik heb nog steeds gruwelijke moeite met level 2.... Medestanders of zijn er die dit ook hebben?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:22

Dag 30 zit erop! :):) Ik heb in totaal 4x een dag overgeslagen, dus heb er iets langer over gedaan dan 30 dagen. Het grootste deel heb ik met Anita mee moeten doen of zelfs hele andere oefeningen moeten pakken vanwege mijn knie. Daardoor niet zoveel cm's verloren als sommige anderen, maar mijn conditie is echt beter, mijn spieren zijn sterker en daardoor ben ik veel stabieler! Ik ga nog een paar dagen door met level 1 en dan vrijdag over naar Ripped!

Lijstje (ik heb niet alles gemeten uit het lijstje van de openingspost):
Bovenbenen, kuiten en bovenarmen allemaal -1cm, borsten -2, buik (navel) -4cm. En een kilo gewicht kwijt. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:22

Ze zit Nathalie inderdaad flink op de huid in level 2. Ik ben benieuwd hoe ze dat doet in level 3.
Ik kan die dames sowieso wel wat aandoen tijdens het shredden, met die brede grijnzen van ze. Het kost ze ook werkelijk geen enkele moeite, terwijl ik daar voor m'n gevoel sta dood te gaan... _-:(

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:24

Ja echt! De laatste circuit is echt zwaar dodelijk. Ik haat het echt.. haha

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:25

Jolien87 schreef:
Ze zit Nathalie inderdaad flink op de huid in level 2. Ik ben benieuwd hoe ze dat doet in level 3.
Ik kan die dames sowieso wel wat aandoen tijdens het shredden, met die brede grijnzen van ze. Het kost ze ook werkelijk geen enkele moeite, terwijl ik daar voor m'n gevoel sta dood te gaan... _-:(

Dat doen die twee bij 6weeksixpack ook.

Zo amerikaans, je mag ook gewoon normaal kijken tijdens het sporten hoor, jeez. :')

Laaaatste dag van level 1 !

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:29

ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel := spierpijn begint nu al op te komen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:32

NeverGiveUp schreef:
Jolien87 schreef:

Dat doen die twee bij 6weeksixpack ook.

Zo amerikaans, je mag ook gewoon normaal kijken tijdens het sporten hoor, jeez. :')

Laaaatste dag van level 1 !

Ja ik heb het gezien, vreselijk!
Het lijken wel robots met die spierwitte tanden en strakke, vetloze lijfjes...
Niet bepaald motiverend vind ik. Ik zie liever dat zij zich ook volledig uit de naad werken, maar het lijkt ze geen enkele moeite te kosten. Alleen Jillian zie je bij 6w6p duidelijk meer moeite hebben met de oefeningen.