Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:11

Garmin, love it! Super gaaf met die kleuren!!! (zo jammer dat mijn uitvoering alleen in het zwart is :S)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:25

Hoop dat ik er straks net zo enthousiast over ben als jij Romy!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:25

Mijn Garmin (110) is ook prima :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:28

Daar kan ik geen trainingen in zetten en dat vind ik wel heel erg belangrijk in een horloge, juist omdat ik dat nu gewend ben. Anders was dat zeker prijstechnisch gezien een goede optie geweest!

Wel goed om te horen dat veel mensen blij zijn met hun Garmin!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:32

Ik ben echt een cijfertjes-fetisjt he, ik kanhelemaal los gaan op de stats van mn trainingen. heb ook een hele methodiek om verschillende trianingen met elkaar te vergelijken enz.

Kiwi, wat bedoel jij met "trainingen erin zetten"?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:34

Ik denk dat ze bedoeld dat je bijvoorbeeld een interval ritme erin kan zetten en dat hij zelf aangeeft wanneer dat ritme ingaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:41

Ik ook. Lekker vergelijken :P

Dat je van tevoren iets in elkaar flanst en dat vervolgens synct en zo loopt. Voor zover ik begrijp kan dat wel met de 620. Misschien niet zo als ik het tot nu toe gewend was, maar wel iets wat erop lijkt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:54

Ik kan wel GPS routes erin, ook time tables en virtual runningbuddy's (eerlijk gezegd geen idee hoe het precies werkt omdat ik he tniet gebruik....) Ik kan ook naar een locatie laten navigeren, ideaal als je bv je ergens laat droppen en dan terug fietsne of rennen naar huis :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:11

Ik weet niet of dat kan maar iig wel training schema's maar wat ik wel slecht vind (nu al :')) is dat ik nergens kan vinden of een willekeurige ANT+ sensor werkt met die Garmin.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:17

Romyv schreef:
Ik kan wel GPS routes erin, ook time tables en virtual runningbuddy's (eerlijk gezegd geen idee hoe het precies werkt omdat ik he tniet gebruik....) Ik kan ook naar een locatie laten navigeren, ideaal als je bv je ergens laat droppen en dan terug fietsne of rennen naar huis :)

Die laatste functie, gaaf man! Wilde om die reden echt een (geïntegreerde) GPS, maar toch maar laten schieten. Volgende toch maar wel dan denk ik. ^^

Ik loop tegenwoordig 1x per week met daarna 2 volledige rustdagen en dat lijkt goed te gaan. Dus ik ben tevreden :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:23

Ik wou een triathlon horloge; waarmee je kan zwemmen, fietsen, lopen en fitnessen. Dit is eigenlijk de enige op de markt. Vind het ook HEERLIJK dat mn horloge de baantjes telt (raak nl altijd de tel kwijt).. Diepte investering; met een vet goede aanbieding was die nog 360 euro! Maar gebruik hem zeker 4x per week dus is het waard.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:30

Baantjes tellen heb ik ook een techniek voor: vragen aan diegene voor me :))

Ik gebruik mn horloge niet vaak voor zwemmen (lappen om baantjes te tellen werkt ook) maar wel 3x per week voor lopen en fietsen en ik ben er dolgelukkig mee.

Stiekem ben ik ook aan het kijken voor nieuwe schoenen. Loop nu op Asics die nog heel lang meekunnen, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen met Brooks en New Balance, heeft iemand een paar van deze?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:43

Deze was iets minder dan € 300 met een toffe bon die ik van m'n baas heb gekregen. Nog steeds duur := maar hopelijk kan ie een paar jaar mee.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:44

Naborah, ik zou uitkijken met schoenen kopen op merk. Puur kijken naar wat jou goed zit en waar jij fijn op loopt. Moet wel zeggen dat mijn eerste echte hardloopschoenen asics waren en ik nu een beetje vast zit aan dat merk. Iets anders loop ik gewoon niet fijn mee.
Ik heb vorig jaar Brooks, New Balance, Mizuno's en Asics geprobeerd. De Brooks waren ook best fijn, op alle andere schoenen liep ik als een bootwerker.

Kiwipitje, gaaf horloge maar wat een bedrag zeg.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:45

Ja, daarom! super leuk dat je iets krijgt van je baas waar je echt wat aan hebt...

Mijne heeft autolap, hij meet het op basis van de afzet. dus echt ideaal!

mee eens met DS. Ik heb ook Brooks; daarvoor had ik Nike. vind ze top! Maar zijn nu nog geen half jaar oud en merk al dat ze goed gebruikt worden. Misschien voor de zekerheid nog een paar erbij kopen... :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:46

Ik heb ook niet naar kleur of merk gekeken, puur op hoe het zit.
Heb voor saucony's gekozen.
Ik wil van de zomer nog een paar erbij halen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:48

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat deze nou wel / niet voor opties heeft. Volgens mij ook Autopause. Lijkt me ideaal.. heb nogal eens een losse veter :') of wil ik een foto maken onderweg.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:48

DarkShines ga er wel vanuit dat ik hier sowieso weer 2-3 jaar mee vooruit kan.. dan is het goedkoper dan een sportschool abonnement :P. Zo heb ik het voor mezelf goed gepraat.

RomyV inderdaad super fijn dat ik zo iets krijg van m'n werk waar ik echt wat aan heb inderdaad :))

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:36

Rustig jongens, ik vraag ervaringen, ik roep niet dat ik schoenen ga uitkiezen puur op merk hoor.. :/
Ik loop nu op mn 2e paar Asics, daarvoor Nike. Heb NB gympen die superfijn zitten (heb lastige voeten), vandaar dat ik daar benieuwd maar ben.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:51

jullie hebben het over hardloophorloges maar stiekem vind ik deze gewoon weg te duur voor mij (3 keer in de week hardlopen en geen andere sporten). wat zijn de wat goedkopere horloges, wil graag wel een die redelijk netjes je afstand meet. kwam zelf al op die van nike (er zijn 2 versies, 140 en 170 euro maar weet het verschil niet) maar ik hoor dat garmin vooral goed te vertrouwen is maar er zijn er zo veel!

schoenen heb ik eerst mizuno geprobeerd maar die waren mij te hoog en nu heb ik asics. ik denk dat je gewoon naar zo'n winkel moet toe gaan en hun jou laten adviseren en er dan een aantal passen dat je goed kunt vergelijken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:53

Volgens mij is de Garmin Forerunner 210 ook goed, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:02

Feitelijk zijn alle hardloop horloges met GPS goed, slechte horloges bestaan eigenlijk niet meer (tenzij je zn losse GPS zender aan je arm moet knopen :+).

Je hebt, om het nog wa tlastiger te maken, ook nog van POLAR en TOMTOM.. Zou gewoon kijken wat dan de goedkoopste is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:04

welshfan97 schreef:
jullie hebben het over hardloophorloges maar stiekem vind ik deze gewoon weg te duur voor mij (3 keer in de week hardlopen en geen andere sporten). wat zijn de wat goedkopere horloges, wil graag wel een die redelijk netjes je afstand meet. kwam zelf al op die van nike (er zijn 2 versies, 140 en 170 euro maar weet het verschil niet) maar ik hoor dat garmin vooral goed te vertrouwen is maar er zijn er zo veel!

schoenen heb ik eerst mizuno geprobeerd maar die waren mij te hoog en nu heb ik asics. ik denk dat je gewoon naar zo'n winkel moet toe gaan en hun jou laten adviseren en er dan een aantal passen dat je goed kunt vergelijken.

Ik heb de forerunner 110 en die is €140, die is prima voor de doeleinden hoe jij dat verteld. Ik heb hem ook!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:03

Ik heb een polar maar gebruik m nooit. Loop altijd met mijn telefoon :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:49

Oke dankjulliewel voor alle suggesties! Ik loop namelijk met zo'n kleine ipod en voor mn afstand dan mn telefoon maar ik heb een hekel aan die band om mn arm. Ik krijg vanaf volgende week opslag op mn werk en had eig de afspraak (een paar dagen geleden nog) dat ik een hardloophorloge volgend jaar pas wil doen maar stiekem zou het nu ook wel al heel leuk zijn ;)