[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:17

Suus___ schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand hier een goed filmpje of tips voor dé perfecte hoge paardenstaart?
Het lukt me maar nooit om hem echt goed te krijgen...

http://www.beautygloss.nl/2013/12/07/ee ... art-maken/

Stoer kort kapsel komt er voorbij

Dank je! Pfoee niet makkelijk maar het proberen waard

AcrylicMess

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:15

Hoi hoi, ik kom mij hier ook melden :D.
Ik verf mijn jaar al jaren maar had het de afgelopen 2 jaar laten uitgroeien mede om weer gezond te worden. Daarvoor verfde ik het altijd bruin of zwart en ik heb ook een hele periode rood gehad ook heb ik tig verschillende felle kleuren, dipdye's, high en lowlights gehad.
Van mezelf ben ik een beetje koperblond achtig maar dat vond ik toch wel gaan vervelen na een tijd en ik wilde weer eens wat nieuws. Nu heb ik mijn haar gister aubergine geverft en wil ik het misschien dipdyen met een lichte kleur (ik verf zelf thuis ook dipdye etc doe ik zelf).

Hebben jullie tips voor een kleurtje om mee te dipdyen?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:36

licht blond misschien ?
of roze :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:42

Van de week mijn haar even een opfrisbeurt gegeven want de kleur was vervaagd.
Voor degenen die het gemist hebben, Ik ben van mezelf blond en ben naar licht bruin gegaan. Nu weer licht bruin er in gedaan en heb nu op één plek wondjes op mijn hoofdhuid! Tot bloedens toe.. weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen? Wel wassen, niet wassen, vaseline er op doen, ander goedje er op smeren?
Hopelijk kan iemand me helpen. Heb tot nu toe niet heel veel last, het voelt alleen wat trekkerig en branderig.. :(

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:01

weet iemand waar je semi-permanente paarse haarverf kan kopen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:26

Liesjeex schreef:
weet iemand waar je semi-permanente paarse haarverf kan kopen ?

Ik heb toevallig me haar bijna 2 weken geleden paars geverfd. Ik had hot purple van crazy color, gekocht bij attitude holland( online dus ). Hier ergens had ik er ook foto's van gezet, hoe het geworden was. Nu ben ik dus ongeveer 2 weken verder, en nu zijn sommige plukken paars, en andere plukken blauw. Er zitten nu ongelooflijk veel tinten blauw in, en ook nog wel wat paars. :j Wil je het paars houden moet je denk ik wekelijks verven, dat ligt natuurlijk wel aan je haar, mij bij mij zou dat wel moeten. Echter heb ik het niet gebleekt, en ben van mezelf midden blond.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:27

oke dankje !
ik heb nu mijn haar gebleekt tot een gelige blonde kleur en nu wil ik het met paarse verf zilver krijgen. :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:36

Als je het zilver wil hebben zou ik het met een zilverspoeling doen, dat is te koop bij een willekeurige drogisterij, Trekpleister, Kruidvat etcetera.

Een tip voor mensen die Crazy Color kopen bij Attitude, probeer het eens op Ebay, een heeeeeel stuk goedkoper!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:52

zilverspoeling ?
bedoel je zilvershampoo ?
want dat werkt niet bij mij :(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:55

Zonde dat dat niet werkt! Bij mij werkt het als een tierelier, soms slaat het zelfs door naar lila of grijzig :')

Ladies ik heb jullie hulp nodig, ik heb voor donderdag een afspraak staan bij de kapper. In principe om te verven, misschien puntjes knippen.
Hebben jullie leuke ideeën?
T is nu zo: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SOE36ZO8.jpg
Maar ben de kleur alweer zat, vind het te saai. T moet wel een beetje representatief zijn, ga binnenkort afstuderen, solliciteren etc. :+

Ik twijfel of ik weer terug wil naar donker blond met misschien een subtiele ombre of higlights, of dat ik hier een ombre in wil, of iets heel anders, misschien lichter blond? Of bruin met een rode gloed/ombre ? Ik zit echt zowat dag en nacht op pinterest :') Word er niet wijzer van! Zie alleen maar steeds meer wat ik mooi vind!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:25

Liesjeex schreef:
zilverspoeling ?
bedoel je zilvershampoo ?
want dat werkt niet bij mij :(

Ja, want van semi-permanente verf wordt het gewoon echt paars, niet zilver :+ Misschien een keer naar de kapper om er daar een zilverspoeling overheen te laten gooien en dan zelf bijhouden met goede(!) zilvershampoo?

Frummels, mij lijkt bruin met een rode gloed er doorheen echt tof staan!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:53

Zilvershampoo werkt wel echt alleen als je haar al heeeel licht geel is. Dat is iig mijn ervaring ermee.
Je kan het inderdaad wel tonen met conditioner en een drupje paarse verf. Zijn wel filmpjes van op youtube. :j Maar ik denk persoonlijk als je het zilver wil krijgen je het eerst echt wit moet hebben door het nogmaals te bleken.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:45

Ik heb het inmiddels nu alweer paar dagen bruin met warme gloed omdat het eerst oranje was. Bevalt super! Ik ga altijd weer terug naar het donkere haha.
Maar frummels, je was toch zo blij met je kleur?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:42

Ik was er inderdaad heel blij mee, maar hij vervaagt zó super snel -O- Daarbij vind ik m een beetje saai, er zitten geen kleurnuances in, t is echt 1 kleur..
Iets met roodtinten vind ik erg mooi maar ik was mn haar elke dag dus ik vrees dat ik dan elke maand bij de kapper zit omdat het vervaagd is. :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:48

Jezelf afleren elke dag te wassen ;)
Ik vind roodbruin ook prachtig

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:03

Heb ik maanden geprobeerd maar voel me echt heel erg vies dan. :o Ik heb heel weinig en dun haar, dus vaak is het voor de dag voorbij is al vettig. Vind het zelf ook prettiger om het elke dag te wassen. :)

Deze kleur vind ik dus heel mooi, maar niet zo handig met mijn was gedrag, haha.
En als ik dan die pony zie dan wil ik die ook weer. :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:47

Ook al geprobeerd met een andere shampoo? Ik heb nu Guhl en mijn haar houdt het makkelijk 2 dagen vol ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:27

Ik ben nog steeds elke 2 maanden een nieuwe shampoo aan het proberen, maar tot nu toe zonder succes. Volgens mij heb ik vrijwel alles ook wel gehad nu haha. Heb me er inmiddels bij neergelegd, en zoals mijn kapper zegt: als iets vies is, moet je het wassen. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:46

Je moet er ook echt doorheen..
Eerst waste ik t elke dag nu alleen op de dagen dat ik paardrij, ivm cap, dus ongeveer 3 keer in de week. Vond t ook vreselijk want ook ik heb dun en fijn haar maar wel veel waardoor t echt een vettig slierterig bosje werd maar door middel van je haar vastzetten en dan de dag erna pas wassen ben ik steeds minder gaan wassen en het wordt nu nieteens meer echt vet zelfs niet als ik t 3 dagen niet was

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:09

Ik rij bijna elke dag, en sport ook sowieso elke dag vrij intensief, dus dan kan ik er eigenlijk al niet meer omheen haha. Als ik niet naar zweet wil ruiken tenminste! :P
Heb in het verleden wel eens geprobeerd minder te wassen, maar na drie maanden zag ik nog steeds geen resultaat. Dus toen heb ik het maar opgegeven. Vind elke dag wassen heel eerlijk gezegd ook fijner en frisser. :o

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:15

Heb je Elvive Nutri-Gloss Light al eens geprobeerd Frummels?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:49

Het ligt er trouwens niet alleen aan dat je dun haar hebt -met dik haar heb je hetzelfde probleem!
Ik Heb best dik (iig veel) haar, en het ziet er echt niet uit als ik het om de dag was.. Maar het wordt snel breekbaar en lelijk (nóg lelijker!) als ik het iedere dag was..
Dus dan maar de 2e dag het in een vlecht oid. (ik was trouwens dan gewoon m'n lichaam en niet mijn haar

Omdat ik mijn haar weer lang wil hebben is dat overigens wel beter..
Verder heb ik wel wat leuke tips voor jullie :P
-Het helpt heel erg om het wat langer te proberen (je haar lijkt steeds minder vet de 2e dag, maar zoals Frummels zij, misschien niet in jou geval..)
-Talkpoeder! :D Het neemt vet op dus het ziet er stukken beter op. Kam daarna je haar wel even, want anders heb je allemaal witte stukjes haar :') Of doe het erop in de avond.
-Doe het in een vlecht of staart, dan ziet het er minder vet uit soort van...

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:59

Hebben jullie tips om mijn haar lichter te krijgen?
Ik ga morgen naar de kapper en daar ga ik dan sowieso highlights in laten zetten. Maar wil het een stuk lichter hebben. Maar als ik dat alleen met highlights moet doen dan ben ik wel even bezig denk ik. :+
Ik heb er ook een pak van Schwarzkopf in gedaan. Dat heeft wel iets geholpen. Bovenop mijn hoofd is het lichter dan bij mijn punten. Die zijn nu donkerbruin.

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:43

In principe is alleen blonderen een optie om echt lichter te gaan :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:27

Die kleur van de voorbeeld foto is ook mijn haarkleur geworden nadat ik het geverfd had met chocolade bruin. Het is mooi warm geworden doordat ik oranje/rood haar had :) ben er supwer blij mee, en de highlights komen er mooi warm in terug. Is tot nu toe (1 a 2 weken) nog niet vaag geworden, maar dat komt ook door de vorige kleur denk ik.

Klopt Yasmijntje, ik zweer ook bij talkpoeder. En dan een leuke losse hoge knot en ready to go :)