[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 01:23

Thnx dan moet ik dus nog wel ff "doorbijten" haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:03

BlondCowgirl schreef:
Welke anticonceptie gebruik je? Heb je veel stress momenteel? Ben je veel afgevallen? Zijn er andere dingen die van invloed zouden kunnen zijn op je menstruatie?

Ik had heel veel stress ja de afgelopen weken. Ik slik verder geen anticonceptie . Afgevallen niet, eerder aangekomen haha. Maar ook dat weet ik niet zeker :p

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:25

Als je geen anticonceptie gebruikt kun je dan zwanger zijn? Als dat niet zo is zou ik me geen zorgen maken en is het waarschijnlijk te wijten aan de stress. Als je wel zwanger zou kunnen zijn kan het alsnog te wijten zijn aan de stress, maar zou ik persoonlijk toch even een test doen. Bruin bloed betekent namelijk dat het oud bloed is en kan dus nog wat bloed zijn wat achtergebleven is in de baarmoeder van een vorige menstruatie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:35

Nouja zwanger zijn, ik heb het de afgelopen maanden gewoon veilig gedaan. Kan wel voor de zekerheid een test doen. Ja ik vind het gek, ik heb gewoon helemaal geen rood bloed gehad...

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:59

Waarschijnlijk is het dan te wijten aan de stress hoor. Dat kan je cyclus behoorlijk beïnvloeden tot helemaal niet menstrueren aan toe. Als je het gewoon veilig hebt gedaan is de kans dat je zwanger bent natuurlijk klein. Ik zou het gewoon even aankijken en als je het niet helemaal vertrouwd zou ik voor de zekerheid een test doen. Als de stress minder is en je cyclus wordt niet weer normaal dan kun je natuurlijk altijd de HA bellen. Maar ik zou me nu niet te veel zorgen maken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:40

Dankjewel! Stelt mij toch wat gerust haha. Ik vind het gewoon echt heel vreemd, de vertraging van ongesteldheid kon ik nog verklaren door de stress, maar wist niet dat je dan ook minder kon menstrueren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:46

laatste vraag.. vrijdag grote dag maat Hoe werd jullie huid Door mirena? ik heb nu namelijk nooit echt pukkels

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:53

Vraagje...

Ik twijfel eraan welke anticonceptie te gaan gebruiken. Ik twijfel tussen de pil en de implanon
Redenen om aan anticonceptie te beginnen: puur dat ik beveiligd ben voor zwangerschap, heb geen extreme menstruatie en vrij regelmatig.

de pil heeft in mijn famillie bij meerdere mensen gezorgd voor gewichtstoename, maar je kan het wel vrij veel zelf regelen.
De implanon heb je geen omkijken naar, echter blijft de menstruatie niet bij iedereen volledig weg en heb je geen zicht op wanneer je bloedingen zou kunnen krijgen

Mijn vraag, wie heeft er een implanon en zou zijn ervaringen met mij willen delen, mag ook in pb als dat prettiger is. Alvast bedankt

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:14

Ik heb een vraag voor degene met een koperspiraaltje: Hoelang verloren jullie bloed na het zetten?

Ik twijfel tussen koperspiraal of nuvaring. Nou is geen enkel anticonceptiemiddel 100% veilig, maar las gisteren toch wel wat stukjes dat zwangerschap ondanks spiraal (Welke dan ook) toch iets vaker gebeurd dan ik dacht...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:16

Waarom twijfelen tussen die? Waarom geen mirena? Koperspiraal of nuvaring zijn zo verschillend.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:26

Omdat ik geen hormonen wil! Nou geeft de nuvaring deze wel af, maar wel geleidelijke dan de pil. Mijn voorkeur gaat wel meer uit naar een koperspiraal trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:30

De HA zei mij dat de spiraal het meeste risico gaf op zwangerschap ondanks goed geplaatst heeft hij toch geregeld iemand die er wel zwanger door is geworden :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:37

Tussen de 2 en de 10 per 1000 vrouwen wordt zwanger door de koperspiraal heen. Wel meer dan bij een hormoonspiraal (dus die is wel betrouwbaarder) :j maar alsnog is de kans niet erg groot.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:40

De nuvaring is trouwens niet zo laag wat hormonen betreft hoor. Het zit dicht op de plaats van werken en heeft daardoor minder hormonen in zijn geheel maar die worden wel heel locaal "aangebracht". Dus als je weinig of geen hormonen wil kun je die schrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:31

Ook eentje om rekening mee te houden is dat een spiraal je kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap echt aanzienlijk verhoogt. Je wilt niet weten hoe vaak dat voorkomt, en als je er niet op tijd bent kan het echt hele heftige gezondheidsrisico's met zich mee brengen. Voor sommigen misschien niet zo boeiend, voor mij wel nog een rede om niet aan een spiraal te willen beginnen :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:55

vuurneon schreef:
Tussen de 2 en de 10 per 1000 vrouwen wordt zwanger door de koperspiraal heen. Wel meer dan bij een hormoonspiraal (dus die is wel betrouwbaarder) :j maar alsnog is de kans niet erg groot.

Dat vind ik dus best nog wel veel. Of nouja veel, meer dan ik dacht! ;-)

Ik heb 7 jaar de pil geslikt en nu 3 maanden gestopt. Nu even niets en dat bevalt heeeeeeeeeeeel goed! :D Behalve die condooms dan.... Dus ik ben al een tijdje opzoek naar een eventuele vervanger.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:25

Hoe is jullie humeur bij het slikken van de pil?

Ik moet de pil slikken, maar ik ben zo snel aangebrand als ik de pil slik.. Kan echt niks hebben. Als ik stop, dan merk ik direct dat ik weer rustig word. Het liefst stop ik ermee, maar dat heeft ook weer gevolgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:45

Koperspiraal werd mij juist afgeraden vanwege de heftigere bloedingen maar ook kans op zwangerschap. Wordt vaker bij wat oudere vrouwen gezet

Ik wilde ook iets zonder hormonen en ben uiteindelijk voor de mirena gegaan wat ook heel weinig hormonen afgeeft.

Vond de keuze tussen koperspiraal en nuvaring zo vreselijk uit elkaar liggen. Allebei zo anders.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:32

Vandaag controle van mijn spiraal.
Had het idee dat hij aan het zakken was.
Maar. .. ik heb ook een vleesboom en het kan ook dat die aan het groeien is.
Dus maar even straks een echo laten maken

Ik ben ook weer gewoon ongesteld terwijl ik daar juist zo mooi vanaf was tot 6 maanden geleden

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:48

Emmaa_ schreef:
Ook eentje om rekening mee te houden is dat een spiraal je kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap echt aanzienlijk verhoogt. Je wilt niet weten hoe vaak dat voorkomt, en als je er niet op tijd bent kan het echt hele heftige gezondheidsrisico's met zich mee brengen. Voor sommigen misschien niet zo boeiend, voor mij wel nog een rede om niet aan een spiraal te willen beginnen :)

Dat schijnt heel erg mee te vallen hoor en is eerder een 'fabeltje' dan gestoeld op cijfers. het verhoogt de kans wel iets ja, maar da's nog steeds heel weinig

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:24

zelfde denk ik als de pil en trombose \ roken

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:24

Mando schreef:
Vandaag controle van mijn spiraal.
Had het idee dat hij aan het zakken was.
Maar. .. ik heb ook een vleesboom en het kan ook dat die aan het groeien is.
Dus maar even straks een echo laten maken

Ik ben ook weer gewoon ongesteld terwijl ik daar juist zo mooi vanaf was tot 6 maanden geleden

hoe voel je dat da?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:19

Hoe voelt wat?

Ik voelde in mijn baarmoeder dat het touwtje langer geworden was... ik ben nogal van in de gaten houden of alles goed gaat
Zelfcontrole zeg maar.

Maar alles zit goed, vleesboom wel gegroeid ongeveer 0.5 cm maar die zat mooi aan de voorkant van de baarmoeder en het spiraaltje er mooi hoog achter.

Mocht mijn menstruatie nog erger gaan worden dan gaat de baarmoeder eruit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:42

Woensdag ga ik naar de huisarts voor soa test en een afspraak maken voor het laten zetten van een spiraaltje. Ben ER nog niet echt uit maar denk dat ik het maar gewoon moet doen.
Ben nu zo goed als in een relatie weer en we doen het wel eens onveilig, ja niet erg slim. :P even afkloppen, ik ben niet zwanger. Maar alsnog lijkt het mij slim alles gewoon voortaan helemaal uit te sluiten.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:00

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag! Ik ben gisteravond vergeten mijn pil te slikken (derde week), nu heb ik dat vamiddag gedaan met de intentie de strip af te maken en dan een nieuwe strip slokken (zoals in de bijsluiter was uitgelegd). Echter, nu merk ik dat ik een doorbraakbloeding krijg. Wat moet ik nu doen? Doorslikken en aan een nieuwe strip beginnen of een stopweek houden?

Alvast bedankt :)