Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:20

Ik denk ook nog even na over 22 juni! Lijkt me heel leuk (en eng want nog nooit een Bokt meeting gedaan), maar ik loop op een huisvrouwentempo (7:30-8:00) en wil de groep niet ophouden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:37

Tiggs schreef:
Ik denk ook nog even na over 22 juni! Lijkt me heel leuk (en eng want nog nooit een Bokt meeting gedaan), maar ik loop op een huisvrouwentempo (7:30-8:00) en wil de groep niet ophouden.

Dat is ook mijn tempo hoor. _O-

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 10:42

En dat is helemaal prima, het gaat toch om het samen buiten zijn in een mooie omgeving?

Het is een lus van 14km en voor de liefhebbers is er nog een lus van 14km.
Zal hem binnenkort een keer lopen en wat foto's plaatsen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:56

Tiggs, laat je daar vooral niet door tegenhouden! Ik loop dan ook echt niet hard net na mijn marathon.. daar vinden we heus wel een weg in!
En ik heb ook nog nooit een bokt-meeting gedaan dus ook daarin ben je niet alleen!

Zou leuk zijn als je wil aansluiten! :j

Marlinde, zie hierboven!

Lekker concreet ook die waarschuwing! Haha

Dat is ook wel heel bijzonder bij je vriend SV..
ik had eergisteren weer een update. Hopelijk zijn er weer wat buggs gefixt…

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:12

Gaat lekker met Garmin. := Hier gelukkig geen problemen, Forerunner 955.

Heerlijk Lies, wintersport! Goede terugreis.

Fijne vakantie, germie!

Gisteren weer lekker in de sportschool bezig geweest. Dinsdag hele fijne intervallen gelopen, donderdag een klein beetje reactie qua spieren links maar wel lekker gelopen. Fijn dat het steeds langer licht wordt, het voorjaar is in aantocht!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:25

Apart die storm waarschuwing? Nog nooit gezien.
Ik heb ook geen problemen met Garmin, ik heb de forerunner 255S.

Ik vind het ook spannend hoor die meeting! En ben ook niet zo’n snelle loper.

Ik ga zo m’n 90 minuten rondje lopen, vind het wel spannend.
Vriendin appte net of ik volgende week zondag in haar plaats de Amersfoort city run wil doen, 7 of 13 km.
Ik heb volgend weekend een lange run gepland, 2:15 als tijd.
Dus zal ik dan die lange run zaterdag doen en zondag die city run? Is door gebouwen etc dus heel langzaam, echt een fun run.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:54

Oh dat klinkt allemaal goed qua loop!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:02

Stormwaarschuwing van Garmin ook nooit gehad.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:27

Tiggs schreef:

We passen ons gewoon aan elkaar aan.
Ik ben ook niet zo vlot, maar het gaat om de gezelligheid. :D

Stormwaarschuwing heb ik nog nooit gehad.

Vanochtend wezen trailen. Doel was 15 km, maar ik was een beetje verdwaald, dus werden er 18. :')

Afbeelding

Wel weer wat beeldmateriaal in een reel op Insta gezet. :)
https://www.instagram.com/share/reel/BAISVLh_1t

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:56

Wbt de boktrun: Ik loop ook op een huisvrouwentempo en denk max 10 km. Zoals iemand anders al zei, op wilskracht kan ik vast ook 14 halen maar ben iets te bang voor blessures. Maar een paar km wandelen op het begin/eind is ook gezellig. Appgroep ook goed idee.
Mooie run zo met die hertjes Sherivey, ben je gaan volgen.

Ik ben vandaag voor het eerst over de 8 km gegaan *\o/* . Kostte ook niet te veel moeite, heb na het inlopen 3 blokjes van 16 minuten lopen met 2 minuten wandelen gedaan. Geen pijntjes en middelste blok per ongeluk 17 minuten gedaan omdat ik in een flow zat. Ook voor het eerst een gelletje geprobeerd, niet omdat het nodig was maar wilde erachter komen of ik het wegkreeg en hoe ik me zou voelen. Vond het net een vloeibaar kindersnoepje, heerlijk, ben net een klein kind wat dat betreft :') . En maag ook ok.

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:37

Wat gaat het hier toch altijd gezellig hard! Het is een sport op zich om het allemaal bij te houden :D

Sv wat gaaf die uil!

Ja eef van lang niet paardrijden krijg je spierpijn als je het wel weer doet! Maar wel leuk! En lopenin je pauze is echt ideaal.
En goed gelopen vanmorgen.

Wat goed 1 schakel eruit Danseresje. Ik heb ene ander soort hoepel. Gewoon een grote gewichts hoepel.

Tjeee Sall die hond... En zo een eigenaar zou je toch ook wat willen zeggen. Gelukkig goed afgelopen.

Van Fusion heb ik de 2 in 1 maar vin de ze pijp zonder zakje dus wel omhoog kruipen helaas.

Ik draag een bril. Ook met hardlopen. Alleen als het regent doe ik hem af. Mijn zonnebril (op sterkte) staat opde foto van afgelopen zondag) daar heb ik dus ook gewoon die run mee gedaan. Die zit beter als ik bezweet ben als mij gewone bril. Die zak dan steeds van mijn neus, dat is heel irritant.

FIjn dat het zo goed voelt Fenn. Daar knap je van op he.

Oei beterschap Ieiries.

Geniet er nog even van Lies

Storm waarschuwing ken ik niet.

22 juni staat hier in de agenda. Misschien is een lus van 10/12 en 14 km een optie? Dat is voor de mensen die 10km lopen beter te overzien denk ik. Ik heb nog geen idee welke afstand ik tegen die tijd wil lopen. Denk dat ik er na de marathon wel waardig klaar mee ben.
Waarschijnlijk ontstaan er toch subgroepjes van snelheden dus niemand hoeft zich zorgen te maken.

Oe nice Sherivey. Lekker even de benen gestrekt.

Nadat ik woensdag mijn knie verdraaid heb, donderdag training gegeven, toen voelde ik het nog beetje. Gister mijn long run gaan doen (kaartje voor halve marathon dit weekend vorige week verkocht) bij 6 werd mijn knie een probleem. Paar keer gestopt en steeds na 3 passen was het weg. Uiteindelijk na 10km had ik er geen last meer van en heb ik mijn training afgemaakt. Het doel was 2 uur lopen op 06:00 op het asfalt. De 06:00 niet helemaal gelukt maar wel perfect in zone 2 gebleven en dat was het belangrijkste. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag met training geven kon ik niet hardlopen zonder pijn :( . Daar baal ik wel echt heel erg van en maakt me toch weer onzeker. Morgen hopelijk weer pijnvrij voor de volgende run...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:35

Goed bezig Eef!
Altijd goed om gelletjes een keer te testen :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:38

Leuk dat er een datum geprikt is, ik volg graag alle ervaringen vanuit Frankrijk mee en hoop van harte dat er tzt nog een meeting georganiseerd gaat worden!

Tiggs, nooit een stormwaarschuwing gehad, maar weet wel dat je dat kan activeren of deactiveren.

Namiro, dat is ook wel een interessante conclusie tijdens een warming up. Ik hoop ook snel een update te krijgen, zou mogelijk ook wat batterij issues oplossen. Vind het namelijk zo bizar dat de batterij ineens heel erg achteruit is gegaan ten opzichte van afgelopen november en juist dit jaar met alle lange afstanden op de planning.... Dan gaat ie de Livetrack ook niet trekken qua batterij.... -O-

SV, dat is ook wel apart. Maakt niet uit wat hij voor activiteit selecteert? Wel balen van de ontbrekende gegevens.

Klinkt als een fijne training puera! En ja, spring is in the air:
Afbeelding

Success met je 90-minuten rondje Samantha! En die run klinkt inderdaad als fun.

Sherivey, zo maar even 3km extra door verdwalen, het zou mij kunnen overkomen :')

Klinkt als een goede run ook Eef, 8km +:)+ . En slim om eens zo'n gelletje te proberen. Behalve dat het als een vloeibaar snoepje smaakte, deed het ook nog iets?

Leonie, met zo'n grote hoepel zou ik alleen maar Squats aan het doen zijn om dat ding van de grond te rapen :D
Knappe run ook weer en dan ook nog in zone 2 blijven, wow!
Maar wel balen van je knie en ik snap dat het je onzeker maakt. Hoop dat het snel afzakt!

Ik ben vandaag, ondanks telefonische bereikbaarheidsdienst wel gaan wandelen, met laptop in de tas. Gekozen voor de 15km route en evt kon ik de 10km stadsroute er nog achteraan doen. Maar merkte toch dat de laptop mij in de weg zat.
Vanaf halverwege met twee semi-bekenden opgelopen en daardoor het tempo laten gaan.
Maar ondanks het extra gewicht en de stugge laptop tegen mijn rug, in zone 1 en 2 gewandeld *\o/*. Normaal zit daar vaak toch wel een deel zone 3 bij (49 seconden tel ik niet op bijna 3u)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even kijken wat ik morgen ga doen. Er is een tocht in Haarlem, maar weet niet of mijn rug de laptop nog een keer leuk gaat vinden. Anders ga ik wel hoepelen. Maandag mag ik weer rennen, en dan weer zonder extra telefoon in mijn hand <<)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:46

Je was heel dicht bij mij in de buurt Danseresje!
En thanks, ik heb de stormwaarschuwing uitgezet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:07

Vandaag de laatste run in Nederland. 10km in 78 minuten. Snelste tijd sinds november. Dus erg blij mee. Gings redelijk gemakkelijk. Heb me lekker laten gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:14

Lisitano schreef:
18 mei
Supervixen
Eef_Bam
Lies_sparkle
Namiro

25 mei
Supervixen
Eef_Bam
Goof
Sherivey
Fenn
Namiro
Suliko (?)
Lisitano
Leonie87 (?)

22 juni
Supervixen
Eef_Bam
Goof
Lies_sparkle
Sherivey
Namiro
Samantha
Suliko
BusyMissy
XXLMMXX
Lisitano
Leonie87
Sall (onder voorbehoud)
Tiggs

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 20:39

Leuk Tiggs!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:07

Balen van je knie Leonie, wel mooie snelle afstand.
Goede training Germie en veel plezier op vakantie.
Voelde de gel vooral in mijn hoofd eigenlijk Danseresje, voelde me wat drukker in mijn hoofd en niet zo moe als normaal op het eind en net erna.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:24

Veel plezier de 22e!

Ik vind een bijleespost op telefoon heel lastig. Mooie loopjes. Snelle tien Germie, leuk.

Mooi gedaan danseresje.

Balen van je lijf Leoni. Hopelijk helpt even rust.

Ik ga morgenochtend weer. Lekker weer ook weer dit weekend!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:59

Na de Salland trail dagenlang rustig aan gedaan.
Donderdag een voorzichtige 5 km gejogd.
En toen dat oké voelde ben ik vandaag voor de 21 km Hollands duintrail gegaan.
Deze keer een koude wind en veel strand kilometers wat mij wel een beetje nekte.
Tussen de 15 en 21 km ben ik duidelijk terug gezakt in tempo.
Energie op.
Maar het was prachtig weer.
Blij dat ik daar was.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 23:37

Lekker bezig, LMM!

Veel plezier alvast, Fenn!

Super, germie! Je had er heerlijk weer bij.

Heerlijk, Danseresje!

Balen van je knie, Leonie. Hopelijk zakt het gauw af.

Weer een mijlpaal, toppie Eef!

Je was maar weer vroeg op pad, Sherivey. Mooi gebied om te verdwalen. :))

Hoe is het vandaag gegaan met lopen, Samantha?

Morgenochtend staat er zo’n 20 km op de planning. De bedoeling is om ongeveer 120 tot 135 minuten te lopen.
Vanavond was ik op een manege hier in de buurt, mijn partner had een indoormarathon van de menvereniging. Ben half verkleumd, wat was die wind koud! :brr: Nu lekker warm onder een dekentje met de kat op schoot.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:03

Even een ego post!

Ik heb vandaag in mijn eentje 45 kilometer van Amsterdam naar Zandvoort aan Zee gerend! *\o/*
Is een route van MudSweatTrails in samenwerking met NS. Ik weet nog niet zo goed waarom ik die afstand heb gelopen, ik wist ook niet of het verstandig was in aantocht naar de 37 km in de Vogezen in april en Utrecht Marathon in mei en ik komend weekend 30 km in Limburg loop en het weekend erna 2 dagen in de Ardennen. :') Maar het voelde eigenlijk wel alsof het prima kon lukken en ik had zin om mezelf weer eens uit te dagen. Ik had achter de hand dat ik op 30 km kon stoppen door de trein terug te pakken bij Santpoort. Ik wist al dat ik daar waarschijnlijk geen gebruik van zou maken, wetende dat vanaf 30 km leuk werd met de duinen, maar het voelde wel goed om achter de hand te hebben. :')

Afijn, het ging eigenlijk heel goed! De route was wel meer verhard dan ik had verwacht, het heten niet voor niets NS trails, maar dat viel wat tegen. Vooral van 18 tot 30 km was bijna geheel verhard en een stuk in het begin bij Amsterdam natuurlijk ook. Ik merkte dat mijn benen dat best pittig vonden en ik had het daardoor mentaal het zwaarst van de 21 tot 29 km. Maar goed, toen kwamen de duinen, heb ik even twee pannenkoeken gegeten en ging ik er weer vol tegenaan. :D Terwijl de duinen echt pittig waren, ik heb in 10 van de laatste 15 kilometer 280 hoogtemeters gemaakt, vaak met mul zand. 5 kilometer ging over het strand. Maar oh, wat een extase toen ik eenmaal op het strand aankwam! Ik had gewoon helemaal van Amsterdam daarheen gerend. :D De duinen waren sowieso fantastisch, ondanks dat ze pittig waren na al 30 km in de benen te hebben. Ook in die 30 zaten gelukkig hele leuke, verrassende en pittoreske stukjes, maar ook wel veel plat en verhard wat mentaal en fysiek soms zwaar was.
Maar het lopen ging zo lekker, heb heel ontspannen tempo kunnen houden rond de 6:20, bij de hoogtemeters en mul zand viel dat wel weg, daar heb ik absoluut af en toe gewandeld. Tussendoor paar keer pauze gehouden, braaf om de 6 km wat gegeten (had gel, fruitrepen, dadelrepen, een wafel en dus pannenkoeken mee), 2,5 liter water weggetikt onderweg (1,5 L met tailwind, 500 ml met nuun elektrolyten en die heb ik nogmaals bijgevuld). Ben verrast dat ik onder de 5 uur heb gelopen en een gemiddeld tempo van 6:31 heb aangehouden, terwijl ik gevoelsmatig zo ontspannen liep! De laatste 45ste kilometer liep ik zelfs nog 6:06 op het strand. :o
Mijn benen hebben wel wat herstel nodig, dus komende week wat minder lopen en meer fietsen, maar valt me alles mee, kon na een uur in de trein gezeten te hebben nog prima lopen en naar huis fietsen.

Nu echt heel erg moe, dus ik ga lekker slapen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 16-03-25 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:12

Wauw, heel tof! Knap ook, ik doe het je niet na!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:21

De boktrun komt voor mij te snel na m'n bevalling helaas! Zeker de afstand van 14km is voor mij dan echt een no-go. Maar veel plezier voor iedereen die wel gaat :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:35

Wauw Suliko, dat is echt super knap!