Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisewiesje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:20

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een voorspoedig herstel en kun je lekker genieten van Jack! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 23:22

Hier ook bibbers nadat ik bevallen was maar dat is ook van inspanning en adrenaline denk ik geweest.

Gefeliciteerd met Jack! Prachtig mannetje en fijn dat alles goed is gegaan. Geniet van elkaar en denk maar zo alles is een fase :Y)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 05:06

Gefeliciteerd met de geboorte van Jack!

Hier ook enorm gebibberd! Wat Inge zegt, vooral de adrenaline. Heeft ook wel een uur geduurd voor ik daar helemaal af was. Was op zich niet te koud, maar wel direct zo warm mogelijk gemaakt en dat scheelde ook.

Rustig aan herstellen! Wanneer mogen jullie naar huis?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 06:15

Ah gefeliciteerd met Jack! Fijn dat het voorspoedig ging :) op naar een voorspoedig herstel ook! ik herken de bibbers overigens ook, vooral vanwege de krachtinspanning/adrenaline.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:33

Melanie_D schreef:
Gefeliciteerd Charlotte! Wat fijn dat het goed met jullie gaat.

Zo bijzonder dat we een paar maanden geleden met z'n allen dit avontuur begonnen en nu alle baby's er gewoon zijn!

Zeker bijzonder! Ook fijn dat het allemaal gezonde baby’s zijn <3

Haha, adrenaline tijdens een keizersnede. Ik heb meerdere keren gedacht wat heb ik mezelf aangedaan :')

Jack had vannacht last van wat vruchtwater in zijn longen, hij was enorm beroerd. Hij heeft zich als een stoere vent gedragen, hij liet zich goed troosten. Rond 4 uur een flesje gekregen met wel twee slokken voeding en dat heeft hem goed geholpen. Hij is sindsdien niet meer misselijk geweest. Het viel heel erg mee met het verkrampen, maar toch vervelend om te zien bij zo’n kleintje.

En man wat voelde ik me hulpeloos zo aan bed gekluisterd. De kleine man vond het met die misselijkheid fijn om rechtop vastgehouden te worden. Ik kon dat (nog) niet aanbieden.

En die elektrische nagelvijl is echt fantastisch! Jack zijn gezicht zat binnen no time onder de krassen. Even dat apparaatje erlangs en geen scherpe nagels meer :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 07:43

Sneu om te zien hè! Had Zoë ook heel erg last van. Heeft zo’n 2/3 dagen geduurd voordat dat echt over was.

Op naar een goed herstel!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:13

Had Zoë daar overdag en ‘s nachts last van? Hier heeft het zich een beetje opgebouwd vanaf de geboorte de nacht in. Nu sinds 4:00uur is hij heel rustig. Niet meer aan het smakken, slikken en geen licht verkrampte handen en voeten meer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 08:51

Hier was ie ook misselijk de eerste nacht na de bevalling. Daarna eigenlijk zo goed als niet meer.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:41

Charlotte446 schreef:
De laatste baby van de lijst is er ook :D

Jack is vanmiddag geboren via een keizersnede. Alles gaat goed met ons, ik ben iets meer bloed verloren maar heb daar geen last van en was ook geen alarmerende hoeveelheid. Ik was 700ml verloren en ze worden zenuwachtig bij 1,5 liter.

Het is een hele zoete baby tot nu toe, hij lijkt heel tevreden <3

Gevoel in mijn benen was snel terug, vloeien gaat goed (weinig), pijn lijkt ook mee te vallen, volgens mij geeft het samentrekken van mijn baarmoeder door de medicatie een beetje een zeurderig gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe we de nacht door gaan komen.

De ruggenprik vond in vreselijk, het lukte ook pas de derde keer. Ik heb een hekel aan naalden dus ik werd daar behoorlijk gespannen van. Tijdens de operatie begon ik enorm te bibberen van waarschijnlijk die spanning. Hebben jullie dat ook gehad? Op de uitslaapkamer kreeg ik een buis met warme lucht onder mijn deken en zo waren de bibbers snel verleden tijd :D

[ [url=m/fTQzjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal goed gaat!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:52

Charlotte, gefeliciteerd!!! Aan bed gekluisterd is heel vervelend maar vandaag mag je er al uit neem ik aan?

Ballard, hadden wij ook met kraamvisite. Ik had echt spijt dat ik geen “babyborrel” georganiseerd had :o

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:15

Bedankt allemaal <3 Ik weet nu eindelijk hoe jullie je ook allemaal voelen :D

Sting, we mogen vandaag al naar huis als ik straks zelfstandig kan douchen en naar het toilet kan gaan.

Ik hoop dat het hier ook bij een nachtje misselijkheid blijft Gnome!

Over een uurtje gaan we een poging doen om te douchen Linda :) Net het bed iets meer rechtop gezet en dat viel niet tegen. Vannacht en vanmorgen was dat nog geen doen.

Ballard, doen wat voor jou/jullie goed voelt. En mocht je al een deel op visite hebben gehad en de rest met een borrel willen doen, lekker doen. Wij gaan ook voor een borrel/kraamfeest. Dan houdt de visite elkaar lekker aan de praat en hebben wij aan onze sociale verplichting voldaan :+ Wij gaan ook maar voor 2 uur, dus 1 drukke middag en dan klaar :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:08

Charlotte446 schreef:
Had Zoë daar overdag en ‘s nachts last van? Hier heeft het zich een beetje opgebouwd vanaf de geboorte de nacht in. Nu sinds 4:00uur is hij heel rustig. Niet meer aan het smakken, slikken en geen licht verkrampte handen en voeten meer.

Yes sochtends geboren, en savonds werd veel erger. De nacht helemaal niet geslapen of alleen bij ons.

Pfff paar pittige dagen en nachten gehad. Zoë slaapt al niet als de beste overdag, maar afgelopen week snachts ook niet.. ze kwam om de 2,5 / 3 u. Vannacht eindelijk van 2 tot 7 geslapen. Tussendoor wel even speen en dat was voldoende. Sliep wel in nestje tussen ons in.

Morgen ochtend gaat ze even naar mn schoonmoeder die ook nichtje(14) te slapen heeft. Die wilde wel even oppassen zodat ik kan bijslapen. Vind ik heeeel fijn

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:10

Fijn dat je morgenochtend even lekker kan slapen Freekie :) En misschien heeft ze vanavond een betere nacht.

Opstaan vond ik enorm zwaar vandaag. Eenmaal onder de douche kon ik wat meer ontspannen. Maar die krampen zijn echt niet normaal. Ze worden tijdens het kolven waar nog niks gebeurt echt heel extreem. Erg jammer dat het kolven nu niks oplevert dan pijn ;( We blijven nog 1 nachtje, morgenochtend gaan we naar huis.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:15

De naweeën bedoel je denk ik? Die zijn echt vreselijk inderdaad... Hielden bij mij een week aan, ik heb die week fulltime paracetamol geslikt (ook ivm hechtingen) op advies van de kraamzorg.
De eerste dagen kan borstvoeding echt nog moeten opstarten, zeker na een keizersnede (want dan is de bevalling qua hormonen niet op de normale manier gestart en activeer je je hormonen voor borstvoeding minder).
Is er in het ziekenhuis een lactatiekundige die met je mee kan kijken? De meeste ziekenhuizen hebben wel iemand in dienst, anders even navragen. Niet teveel over proberen te frustreren, dat werkt het tegen. Kijken naar je kindje helpt mee! Het kan echt een paar dagen duren! Drinkt hij wel aan de borst zelf?

Ik heb zelf veel (gehad) aan de Facebook pagina Borstvoedingforum, mocht je Facebook hebben dan zou je daar ook kunnen kijken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:24

Ik geef geen bv dus daar kan ik niks over zeggen. Naweeën kunnen extreem pijnlijk zijn vooral als je een keizersnede (is toch een buikoperatie) hebt ondergaan, ik kreeg daar wel morfine voor gespoten. Ik had zelf vooral veel pijn in de eerste week met opstaan :( ik dacht echt dat het weken zou gaan duren maar het ging echt letterlijk elke dag een stuk beter :j hopelijk bij jou ook :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:41

Gefeliciteerd Charlotte, geniet er van.

Naween had ik ook wel wat, was met wen paar dagen gelukkig weg maar leuk is anders. Zeker tijdens het kolven.

Nimue is net gewogen op 5005g, grote meid.
Gisteren echt zitten huilen van geluk, papa was met haar aan het spelen op de grond en het was zo aandoenlijk <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:00

Ah wat fijn Freekieee, dat je schoonmoeder even gaat oppassen, heel lief! Hopelijk doet extra slaap je weer goed!

Heftig die naweeën Charlotte, daar kan ik niet over mee praten, maar het klinkt erg pijnlijk. De tip over de lactatiekundige is wel goed, wellicht dat die even mee kan kijken. Je kunt daar beter te vroeg dan te laat mee zijn!

Wat fijn dat Nimue zo goed groeit! Zo mooi dat het goed gaat na zo’n moeilijke start :)

Hier zijn we vandaag naar het consultatiebureau geweest en ze woog 4065gr en is nu 55cm. Dat verklaart waarom de maat 50 niet meer past :)
Toen zijn we door gereden naar een camping, dus we staan lekker in het bos.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 19:33

Die pijn is wel weer goed want dan krimpt je baarmoeder. Had ik ook last van als ik ging kolven en vond de kraamzorg een goed teken. Was inderdaad met een weekje wel over.. Toen was m'n baarmoeder ook al veel kleiner.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 20:07

Ik heb ervoor gekozen om te stoppen met borstvoeding/kolven Sting. Hij deed en doet het tot nu heel goed op de flesvoeding. Jeetje een week naweeën, vreselijk!

Wauw Nimue gaat goed zeg! Kan geloven dat je van zo’n momentje helemaal smelt <3 Mijn man was tot de keizersnede heel nuchter, weinig gevoel nog voor de kleine maar jeetje wat een super papa en wat is hij leuk met die kleine!

Het is zo jammer dat alles tegelijk komt Gnome :+ Gelukkig zijn de naweeën/kramp gelijk afgezwakt na het stoppen met kolven en de borstvoeding. We hebben echt flink wat pogingen gedaan, kraamzorg in het ziekenhuis en thuis waren ook een beetje verbaasd dat mijn borsten helemaal niks hebben gedaan. In de zin van groter, pijnlijk of wat dan ook. Echt geen teken dat er iets geactiveerd is. Mijn moeder en zus hebben het ook geprobeerd maar bij hun wilde het ook niet lukken.

Dat lijkt hier nu ook het enige te zijn Linda, opstaan uit bed is echt verschrikkelijk. Opstaan vanaf het toilet of een stoel vind ik echt peanuts.

Het gaat hier dus goed afgezien van het uit bed komen. Het eerste contact met ons harige kind ging ook heel goed. Ik denk dat de doek met bloed, etc van de keizersnede waar hij gisteren aan heeft mogen ruiken goed heeft geholpen. Kleine slaapt heerlijk door tussen zijn voedingen. Hij heeft 2 voedingen (verspreid) iets minder gedronken doordat hij tijdens in slaap viel, dan kwam hij de volgende voeding iets eerder. Jack is echt een droombaby <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:09

Wat heerlijk Charlotte! En fijn dat jullie hond er goed op reageerd !

Hier ook na een week over gegaan op flesvoeding, en ze doet het heel goed haha.

Vanmorgen heerlijk uitkunnen slapen. Eerst geholpen Zoë en Juice mee tegeven aan mn man. En toen tot half 11 geslapen. Daarna kwam mn man alleen ziek thuis van werk.

Die had Zoë af en toe vandaag. Heel fijn dan kon ik even schoonmaken en doenz

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:00

Charlotte446 schreef:
De laatste baby van de lijst is er ook :D

Jack is vanmiddag geboren via een keizersnede. Alles gaat goed met ons, ik ben iets meer bloed verloren maar heb daar geen last van en was ook geen alarmerende hoeveelheid. Ik was 700ml verloren en ze worden zenuwachtig bij 1,5 liter.

Het is een hele zoete baby tot nu toe, hij lijkt heel tevreden <3

Gevoel in mijn benen was snel terug, vloeien gaat goed (weinig), pijn lijkt ook mee te vallen, volgens mij geeft het samentrekken van mijn baarmoeder door de medicatie een beetje een zeurderig gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe we de nacht door gaan komen.

De ruggenprik vond in vreselijk, het lukte ook pas de derde keer. Ik heb een hekel aan naalden dus ik werd daar behoorlijk gespannen van. Tijdens de operatie begon ik enorm te bibberen van waarschijnlijk die spanning. Hebben jullie dat ook gehad? Op de uitslaapkamer kreeg ik een buis met warme lucht onder mijn deken en zo waren de bibbers snel verleden tijd :D

[ [url=m/fTQzjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met Jack!

Dat enorme bibberen kreeg ik ook last van, maar eigenlijk pas bij het dichtmaken. Zodra het waterijsje erin zat op de uitslaapkamer ging het beter. Wat naar van de ruggenprik. Dat kan zo enorm pijn doen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:09

Charlotte446 schreef:
Fijn dat je morgenochtend even lekker kan slapen Freekie :) En misschien heeft ze vanavond een betere nacht.

Opstaan vond ik enorm zwaar vandaag. Eenmaal onder de douche kon ik wat meer ontspannen. Maar die krampen zijn echt niet normaal. Ze worden tijdens het kolven waar nog niks gebeurt echt heel extreem. Erg jammer dat het kolven nu niks oplevert dan pijn ;( We blijven nog 1 nachtje, morgenochtend gaan we naar huis.

Dit gevoel wordt minder. Met borstvoeding trekt je baarmoeder samen. Dit kun je vooral met het toeschietreflex voelen.
Dat je nog geen melk geeft is niet gek. Dit kan nog wel even duren. Ik begon mijn stuwing pas na de kraamweek te krijgen.
Als je het niet vertrouwd vraag dan de lactatiekundige, die kan een goed plan met je opstellen. Vaak heeft het ziekenhuis zo iemand rondlopen.

Mag ik vragen waarom kolven en niet aan de borst? Niet aanvallend, maar uit interesse. Als aanhappen en drinken nog te veel energie kost zou je ervoor kunnen kiezen om eerst kort te proberen en daarna nakolven om je productie op gang te brengen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:11

Cabelona schreef:
Charlotte446 schreef:

Dit gevoel wordt minder. Met borstvoeding trekt je baarmoeder samen. Dit kun je vooral met het toeschietreflex voelen.
Dat je nog geen melk geeft is niet gek. Dit kan nog wel even duren. Ik begon mijn stuwing pas na de kraamweek te krijgen.
Als je het niet vertrouwd vraag dan de lactatiekundige, die kan een goed plan met je opstellen. Vaak heeft het ziekenhuis zo iemand rondlopen.

Mag ik vragen waarom kolven en niet aan de borst? Niet aanvallend, maar uit interesse. Als aanhappen en drinken nog te veel energie kost zou je ervoor kunnen kiezen om eerst kort te proberen en daarna nakolven om je productie op gang te brengen.

Edit. Lees nu dat je over bent gegaan op flesvoeding. Fijn dat jack het daar goed op doet!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:56

Gefeliciteerd Charlotte!

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:03

Gefeliciteerd Charlotte!

Hoe gaat het nu met jullie?