Vervolgens is er in 1 gemeente een enorme uitbraak van de UK variant dus alles gaat dicht, scholen ook, maar de internationale wedstrijden in datzelfde dorp moeten vooral gewoon doorgaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lenaa_tje schreef:veerledec schreef:Hier niet helaas lenaatje, half uur online 'les' en de zesjarige had z'n werkjes voor twee weken op één ochtendje af. Bij de vraag voor meer werk was het antwoord: google zelf maar even.
En ik vind dat hier dus ook een meldpunt voor moet zijn. Als de inspectie scholen kan aanspreken die zich druk kunnen maken om halve examenklassen lijkt mij dit ook een taak voor de inspectie
veerledec schreef:Hier niet helaas lenaatje, half uur online 'les' en de zesjarige had z'n werkjes voor twee weken op één ochtendje af. Bij de vraag voor meer werk was het antwoord: google zelf maar even.
Sizzle schreef:Die voorrang van de topsport komt me langzaam wel mijn neus uit. Overal wordt gewaarschuwd met „pas op met risicosporten“ want o jee eerste hulp. Binnen 2 weken heb ik minimaal 4 berichten gelezen van zware ongelukken tot coma aan toe tijdens de skiwedstrijden, maar die geven blijkbaar niet.
Vervolgens is er in 1 gemeente een enorme uitbraak van de UK variant dus alles gaat dicht, scholen ook, maar de internationale wedstrijden in datzelfde dorp moeten vooral gewoon doorgaan
Sizzle schreef:Als verwacht wordt dat een kind (vanaf 8, 12, wanneer precies?) alles zelf wel regelt en zichzelf volledig motiveren kan met zelfstudie, waarom hebben we dan precies nog scholen nodig?
Indien de ouders dat maar moeten kunnen: waarom bestaat er dan een opleiding tot docent![]()
Ik heb echt geen flauw benul wat tegenwoordig zo op school geleerd moet worden. Dat kan ik wellicht allemaal op google vinden mits de leraar dan mijn werk even overneemt.
lenaa_tje schreef:Sizzle schreef:Als verwacht wordt dat een kind (vanaf 8, 12, wanneer precies?) alles zelf wel regelt en zichzelf volledig motiveren kan met zelfstudie, waarom hebben we dan precies nog scholen nodig?
Indien de ouders dat maar moeten kunnen: waarom bestaat er dan een opleiding tot docent![]()
Ik heb echt geen flauw benul wat tegenwoordig zo op school geleerd moet worden. Dat kan ik wellicht allemaal op google vinden mits de leraar dan mijn werk even overneemt.
Ik verwacht dus alleen van ouders dat ze hun uit bed halen en aan een tafel achter een computer laten zitten. Lijkt mij niet heel ingewikkeld gebeurd geregeld niet
Sizzle schreef:Ah, ok. Ja dat he als ouders gewoon strikt bent lijkt me logisch. Maar dat gaat wel uit van een gezonde gezinssituatie. Ik had wel iemand in mijn klas vroeger (badisschool) die bijna standaard zijn moeder moest wakker maken met een kater![]()
Ik had de post echter zo begrepen dat de kinderen die maar zo’n 30 min. online vermaakt of de morivatie niet meer hebben omdat het ze emotioneel te veel geworden is zelf maar even de motivatie moesten zoeken om meer te leren.
Sizzle schreef:Ik was ook echt een drama examen scholier hoor.
Op het randje depressief, af en toe afvragend hoe het zou zijn om van het perron te stappeneen buitenbeentje, nauwelijks vrienden, weinig schoolbegeleiding thuis (moeder zelf school niet afgemaakt), niet echt weten hoe je moet leren en huiswerk zinvol plannen dus info letterlijk in de lessen opzuigen en hopen dat het voldoende is om het tentamen te kunnen doen (meestal was dat wel het geval).
Ik zou absoluut verloren gegaan zijn in dit jaar en waarschijnlijk zelfs over het randje van de depressie gegaan zijn.
moonsparkle schreef:Hoe weet je dan of iemand depressief is? Ik had ook echt een moeilijke tijd op school, maar ik was extreem goed in het verbergen want ik wou anderen er niet mee lastig vallen.
Electra63 schreef:Iemand nog naar Op1 gekeken?
Tenenkrommend hoe Haga (huisjesmelker) en Baudet (filosoof)
In discussie gaan met een microbioloog.
De weerstand tegen de maatregelen wordt steeds groter.