Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:30

Pallatin, is het gelukt om niet te snaaien?

Gaucho, goed bezig! Ik herken het. Zodra het weer verander meer of minder trek.
Is de halve kilo geen vocht? Ook door verandering van weer?

Purny, ziet er lekker uit. Heb je er van genoten?

Lekker bezig Roosch! Wat heerlijk zo een luxe sportschool. Zou ook wel een sauna er bij willen hebben.

Hoi Arabella2000, ook weer welkom terug! Lastige situatie.. hopelijk vind je gouw weer een fijn ritme terug.

Hier gaat het met eten de afgelopen 2 dagen wel goed! Binnen m'n punten (nog steeds WW). Beweging ook gehad. Gister iets proberen op te bouwen van wat ik mag, helaas nu wel extra veel pijn :(. Gaan zien hoe lang het aanhoud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:40

Pallatin: Dat klinkt als een leuke dag!

Gaucho: Herkenbaar. Met kouder weer krijg ik ook sneller trek in hartige zaken.

Es_ther: Ziet er lekker uit!

Purny: Je doet mij watertanden :D

Roosch: Fijn dat je resultaat ziet! Ik had vroeger ook een luxe sportschool en mis het nog steeds.

Gaucho: Ik had dit maandag ook. Opeens een dikke kilo erbij. 3 dagen later was er anderhalve af. Ik heb het toen maar op vocht ophouden gestoken.

Arabella: Eerst en vooral nog veel sterkte gewenst. Aparte potjes koken voor 2 personen vind ik eerlijk gezegd ook niet zo makkelijk. Ondertussen al uit bed? :D

Kosseh: Ik hoop dat de pijn snel afneemt.

Ondertussen heb ik sinds gisteren weer een fikse knieontsteking en een keelontsteking. Ik merk vaak dat als ik weer eens dieët ik de eerste weken grotendeels ziek door breng. Alsof mijn lichaam eerst alle rommel of zo er probeert uit te werken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:48

Welkom terug, arabella!

Mijn kilo's doen ook raar. Nu anderhalve kilo lichter dan begin van de week. Alsnog iets hoger dan mijn laatste lage gewicht dus ik pruttel alsnog. Al ben ik benieuwd of het ook een stuk spiermassa is. Durfde nog niet op de fancy weegschaal van de sportschool... :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:44

Wat is iedereen lekker bezig *\o/*

Hier net een meting gehad (elke 6 weken) op de sportschool. 3 kilo eraf en 3% vet. Dus netjes *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:52

Niet netjes maar supergoed Detroit *\o/*

Ik denk dat ik weet waar de halve kilo vandaan komt, enorme spierpijn :') dus waarschijnlijk inderdaad groot deel vocht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:08

Hoi allemaal!

Arabella :(:). Heel veel sterkte gewenst voor jou!

Kosseh, beterschap, balen!

Beterschap moestuin :(:).

Gaucho, ik denk ook vocht hoor!

Hier gister onverwachts uit eten geweest… mocht wel een keer vinden we :+.

Afbeelding

Vandaag weer lekker strak in gareel, zo even boodschappen doen :).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:21

Wat goed van je Detroit, dat zijn mooie resultaten!

Oh lekker, dat eten! Hou op met me. :')

Ik begin eindelijk zo mijn draai in mijn nieuwe leven te vinden en sta nu dus weer voor het eerst in lange tijd op Foxy. Van het weekend twee bbq's en een hele hoop gezelligheid dus ik wil er wel van genieten. :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:31

Roosch, hoe houd je het een uur vol op Foxy :oo :')
Ik heb nu dus ook een Foxy maar ik begin veel te voortvarend, lig dan na 4 minuten een soort van gestrekt, houd het vol tot 10 min en denk dan ja doei....
Echt, de hel :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:34

Ik heb hem nu verspreid over de dag op 50 minuten staan.:') (2x kwartier 1x 20 minuten)

Op zich is mijn conditie redelijk (zegt ze terwijl ze haast wegdrijft nu), maar het is echt een kwestie van opbouwen. Kun jij. Weet ik zeker. :j

Mijn voornemen is om 3 keer per week te sporten in de sportschool, 1 uur te zwemmen en dan liefst nog minimaal 2 keer te Foxyen. Benieuwd of ik dat vol ga houden..

Nadeel van zo klein zijn is echt dat een kg of 3 zoveel verschil maakt..

Was het verschil tussen spijkerbroek dicht krijgen of niet. Mopper.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:39

Hahahaha ok...
Nouja dat klinkt idd beter dan 1x een uur.
Ik heb ook gewoon geen discipline als het op dat ding (of wat dan ook...) aankomt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:51

Het is meer dat ik tijdtechnisch denk "als ik het over mijn pauzes verspreid heb ik vanavond tijd voor boodschappen en andere noodzakelijke dingen. " :')

Als ik vrij ben deed /doe ik wel vaker een uur. My 600lb life op en gaan. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:15

Inderdaad, aflevering serie en gaan :') .

Vanavond weer boulderen *\o/* ! Eerst 2x per week, dan opbouwen naar 3x per week. Ik had gister nog spierpijn van maandag :').

Zo ook even langs de pony’s, heerlijk!

Afbeelding
Baby wordt groot!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:16

Lekker!! En wat een poppie. <3

Gek genoeg lijkt mijn spierpijn stuk. Ik weet niet waar het aan ligt want ik heb toch echt flink gesport de laatste tijd. Gewichten ook aanzienlijk hoger dan vorige week. Wellicht toch door de sauna en het rekken dat het meevalt? Ik heb geen klachten in ieder geval. :7

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:26

Jaa zou kunnen hoor! Warmte schijnt goed te zijn voor de spieren toch? Dacht ik tenminste :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:32

Sauna doet inderdaad echt veel! Respect hoor Roosch. Ik word al moe van enkel te lezen hoeveel je sport :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:32

Voor nu zijn het vooral voornemens hoor, de laatste tijd ben ik vooral druk geweest met andere dingen en is het echt verslonst. Maar ik merk echt dat ik heel veel moet bewegen wil ik resultaat boeken. Mijn metabolisme is gewoon echt de snelste niet en dat is frustrerend. Kanttekening daarin wel is dat ik al eeuwen vanuit thuis werk en de enige lichaamsbeweging die ik heb de dagelijkse rompslomp in en om huis is. Al kun je daar natuurlijk lichaamsbeweging naar hartelust inbouwen. O:) :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:00

ik ben inmiddels zelfs al op het werk aangekomen @ Moestuin. Flink wat pijnstillers erin, even wat langer liggen en dan kunnen we in ieder geval achter de computer zitten :+

Bedankt allemaal. Ik heb gelukkig veel afleiding, maar met tijden is het echt wel lastig.

Laatste tijd koken we veel wokgroenten met sojasaus. Maar heb daar eigenlijk niet meer zoveel zin in :P
Eens even het kookboek weer opentrekken en kijken wat mijn vriend mag gaan koken. Iedere week een nieuw recept ofzo (en dan maar wat minder kaas erin... Al zal mijn vriend dat echt niet leuk vinden :+)

Voornemen vandaag is niet zo gelukt, maar dat is ook niet gek. We hadden de baasa gisteren zo gek gemaakt dat hij vandaag mc donalds voor ons is gaan halen (andere collega had gisteren mc donalds gehaald en ons niet gevraagd :P dus dan ging vandaag de baas maar. )
Dalijk eens kijken of er vrijdagmiddagborrel is. Dat is dan weer 1 uur nietsdoen en vooral lachen (en kijken hoe de rest zuipt:P )

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:06

Moestuin schreef:
Sauna doet inderdaad echt veel! Respect hoor Roosch. Ik word al moe van enkel te lezen hoeveel je sport :')

Eeehhhm dit dus! :D Respect idd Roos!

@esther, wat is t toch een schatje die pony! En dat toetje met spekkoek ziet er echt te lekker uit!
@ Gaucho, fijn dat t extra er weer af is, gelukkig gewoon vocht.
Arabella, heel veel sterkte! Wees ook al blij als je het eten van zoetigheid langzaam weer terugdringt…kleine stapjes en bij mij is het zo dat alles wat ik mezelf totaal ontzeg alleen maar liever wil eten…
@ Detroit, wat ontzettend goed zeg!!!! Knap hoor!
@ kosseh, hopelijk snel minder pijn voor jou… :(:) en wat betreft je snaai-vraag: direct na t werk naar stal en dan dus heel laat thuiskomen en dan geen avondeten in huis hebben is daar niet bevorderlijk voor. :+ Maar er ligt nog snaaiwerk in de kast, dus ik heb wel wat gesnaaid maar geen eetbui.
Tot nu toe vandaag qua beweging en eten een prima dag, had vanmorgen weer dressuurles, maar was na 40 minuten compleet buiten adem. Terwijl ik op de fiets bijvoorbeeld echt niet snel vermoeid raak maar ja….stalgenoot opperde dat dat misschien ook door een stukje spanning kan komen (ik heb wat last van angst met rijden in de bak) en misschien heeft ze wel een punt. Ga zo nog even met paardlief het bos in, gezellig met 2 vriendinnen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:30

Esther wat een leuke pony <3 en lekker weer boulderen, veel plezier!

Roos ik heb ook respect voor jouw gesport! Held!

Pallatin let anders eens op of je niet per ongeluk je adem inhoudt met rijden? Ik doe dat weleens en dan word ik ook buiten adem.

Kosseh wat een heftige operatie! Mijn fysio tipte me voor enkel-klachten de enkel-app. Klinkt heel dom maar daar staan tips in bij allerlei soorten enkel-klachten, misschien heb je er wat aan? Voor zowel Android als iOS vind je ‘m als je ‘enkel’ intypt.

Pff ik heb een offday denk ik. Misschien bijwerking van de vaccinatie maar ik heb hoofdpijn, beetje spierpijn en ben soms misselijk. En tegelijk heb ik alleen maar zin in zoet/zout/vet eten. Wel braaf gegeten maar dat komt vooral omdat er geen slechte dingen in huis zijn en ik me te moe voel om naar de supermarkt te gaan :+ ben maar lekker aan het tuinieren gegaan ter afleiding.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:11

Oei Ryder, sterkte! Knap dat je op zo’n dag toch nog even de tuin ingaat, hopelijk voel je je snel beter!

En je opmerking wat betreft goed doorademen; dat opperde een andere stalgenoot gister ook en ik denk dat ik dat idd niet goed doe…m’n lesjuf vroeger riep ook vaak ‘haal adem’….maar even kijken hoe ik dat kan oplossen…

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:41

Had ik ook bij 1e prik Ryder.

Zo, na gisteravond en met nog wat feestjes in het vooruitzicht komende week vandaag ff balansdag nodig hier :o Tot nu toe lukt dat goed. Lucht van gebakken vis en vers gebak weerstaan op weg naar huis :+

En alsnog echt heerlijk gegeten
Afbeelding
Havermout pannenkoek met appel en kwark
Afbeelding
Spinazie flatbreads met verse spinazie en zelfgemaakte eiersalade.
Afbeelding
Healthy versie van Turkse pizza met spinazie flatbreads en een saus met alle restjes groente :-)

Tussendoor nog lekkere kersen en een glas optimel. Samen met een uur bodypump en naar stal fietsen prima.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:44

Wow, dat ziet er goed uit! Heb je een recept van de eiersalade? En dat flatbread, maak je dat zelf of koop je dat?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:12

Gaucho hoe maak jij die havermout pannenkoekjes?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:34

Eiersalade echt heel simpel: 2 gekookte eieren, 1 eetlepel magere yoghurt of cottage cheese of kwark, 1 theelepel mosterd, kerrie, paprika poeder en peper naar smaak. Kan ook nog wat verse kruiden zoals bieslook bij.

Flatbreads waren nieuw bij de Notenshop, en moest er toch wat bestellen dus deze meebesteld. Zelf maken lukt ook, bijvoorbeeld met spelt bloem en yoghurt. Ga ik volgende keer weer eens doen.

Havermout pannenkoeken kun je zelf maken met havermout, ei, plantaardige melk en eventueel banaan. Ik doe tegenwoordig simpel met kant en klare mix van XXL nutrition. 50 gram mix, 100 ml melk in een shakebaker en ik ben klaar. Dat geeft altijd een goed resultaat, terwijl zelfgemaakt de ene keer beter lukt als de andere.

Zo, ik vind het al warm. Uurtje hardlopen kostte moeite vanochtend, spierpijn in mijn benen nog en warm dus. Even uitpuffen, koffie en zo op de fiets naar de pony.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:24

Komt dat kookboek er nou onderhand? :))

Wij hadden gisteren een bbq en heb ervan genoten. Zou vandaag ook een hebben maar die is ivm het weer afgezegd.

Dan maar zometeen even Foxyen en daarna lekker met een boek op de bank.

Heb mezelf net ingeschreven voor een lesje Steps voor woensdag, dat deed ik vroeger enorm vaak. Benieuwd hoe dat gaat bevallen :')

Edit: oh die moet maar een andere keer. Valt gelijk met mn zwemmen. #plannen