Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:24

Elke virusinfectie kan je lichaam ontregelen dus ook je hormoon huishouding.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:31

Hier ook bizar veel! Sowieso sinds de vaccinatie en na de booster ontregeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:39

fohadie schreef:
Ik slik al bijna 30 jaar deze pil en bijna elke maand is hetzelfde. Nooit zoveel als nu. Behalve toen ik regelmatig een hartritmestoornis had, in die tijd had ik helemaal geen menstruatie meer. Maar dat is nu met medicijnen onder controle.

K geloof er niets van dat deze keer zoveel bloeden ineens door de pil komt.

Of bedoel je corona en de pil?

Bedoel meer gericht op vaccinatie en de pil. Maar misschien ook wel inderdaad met corona en de pil. Wat ik hoorde van een collega wordt het na 3x weer normaal als goed is.

Al kunnen hormonen flink gaan rommelen als je lijf niet lekker gaat vindt ik altijd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:06

Hier ook een lotgenoot. En daardoor ook een vraag. Ik zit nu op dag 3 en ik dacht dat ik wel keelpijn gewend was, maar dit doet nu zo verschrikkelijk pijn. Overdag houdt ik redelijk onder controle maar afgelopen nacht wist ik niet waar ik het moest zoeken. Hebben jullie wellicht nog tips?

Bij eerdere keelontstekingen kon ik altijd een AB bij de huisarts halen maar ik neem aan dat dat nu niet gaat helpen?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:45

fohadie schreef:
Vala schreef:
Over die maandelijkse periode gesproken, die komt bij mij nu ineens na 19(!) dagen weer. Mooi k*t.
Ik las dat dat bij zowel infectie als vaccinatie het geval kan zijn dat de menstruatiecyclus verstoord is. lekker dan.

Ik heb net corona gehad, had meer klachten van de hooikoorts dan van corona zelf. 3 prikken gehad en in 2020 ook corona gehad. Niets aan mijn menstruatie gemerkt en slik de pil. Gister ongesteld geworden en ik kan me niet herinneren ooit zoveel gevloeid te hebben als vandaag! Komt dat door corona? Of is het toeval?

Kan beide, maar ik had dat inderdaad ook. Heel vroeg en veel heftiger dan normaal. Weer enorme pijnen en veel verlies, dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad. Aangezien ik na 5 weken nog steeds niet klachtenvrij ben, gebeurt er lichamelijk best veel en koppel ik die afwijkende menstruatie het voor mezelf ook wel aan de COVID. Ik ben benieuwd wat ze hierover over een tijdje medisch-wetenschappelijk kunnen vertellen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:50

Ik heb na de vaccinatie ongeveer 9 maanden dagelijks bloedverlies gehad terwijl mijn cyclus ongestoord door is gegaan. Was er net vanaf toen de booster oproep kwam. Uiteindelijk heb ik die 1 feb genomen en geen last gekregen van bloedverlies. En nu dan COVID… ben benieuwd.
(Uiteraard met mijn klachten naar de gynaecoloog geweest)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:18

magda_90 schreef:
Hier ook een lotgenoot. En daardoor ook een vraag. Ik zit nu op dag 3 en ik dacht dat ik wel keelpijn gewend was, maar dit doet nu zo verschrikkelijk pijn. Overdag houdt ik redelijk onder controle maar afgelopen nacht wist ik niet waar ik het moest zoeken. Hebben jullie wellicht nog tips?

Bij eerdere keelontstekingen kon ik altijd een AB bij de huisarts halen maar ik neem aan dat dat nu niet gaat helpen?

Heb je ook het gevoel dat je keel in de fik stond? Ik vond dat ook wel heftig. Ik merkte vooral dat iets eten en of drinken niet eens echt hielp maar het erger maakte.

Je kan wel paracetemol nemen. Ik gebruik nu ook een kruiden hoestdrankje voor de luchtwegen. Keelpijn hield bij mij ook lang aan.

Ik zit het altijd maar een beetje uit...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:25

Ja precies dat. Mijn amandelen zijn dik en staan in de brand. Paracetamol neem ik al en tussendoor veel dingen als waterijsjes, zacht fruit en soep. Daarmee houdt ik het overdag wel uit.
Maar in de nacht wordt ik vervolgens vaak wakker door de pijn.

Dankjewel voor je tips. Meer dan uitzitten kunnen we ook niet doen nee. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:24

Te veel gepraat vanmorgen... steken op de borst en pijn achter op mijn schouderbladen. Nu maar rustig aan...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:31

magda_90 schreef:
Ja precies dat. Mijn amandelen zijn dik en staan in de brand. Paracetamol neem ik al en tussendoor veel dingen als waterijsjes, zacht fruit en soep. Daarmee houdt ik het overdag wel uit.
Maar in de nacht wordt ik vervolgens vaak wakker door de pijn.

Dankjewel voor je tips. Meer dan uitzitten kunnen we ook niet doen nee. :)

Rechtop/zittend slapen wil ook wel helpen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:32

Dankjewel voor de tip. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:33

Nou vandaag weer een beetje begonnen met de paardjes heb alleen de jongste even opgehaald en gepoetst en het oudje gevoerd maar ben kapot nu :( zweette me een ongeluk zeg!

Staleigenaar heeft ook corona ik zei al je hoeft niet bang te zijn dat je mij aansteekt :')

Maar dit valt mij wel beetje tegen nu maar weer rustig aan doen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:35

Ik denk dat ik er doorheen ben. Net de hond geschoren (overal haar, is wat voor het ergernis topic ha ha). Dat is een klusje zonder al te veel lichamelijke inspanning, dat ging best.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:40

Ik zit nu op dag 7 en ik heb sinds vanochtend een negatieve zelftest. 1 neusgat zit nog dicht, maar dat is het enige. Bij de vorige keer corona is mijn haar uitgevallen, hopelijk blijft mij nu dat bespaard.

Mijn man had vorige week vrijdag ook een positieve test en de man met de hamer kwam daar gisteren ineens langs. Dus eerste twee dagen nauwelijks ergens last van en bij de derde dag sloeg het toe.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:05

Nog een tip voor diegene die veel last hebben van keelpijn of ander soort pijn; ik nam Excedrin, dat is een medicijn dat normaalgesproken voor migraine is maar eigenlijk is het een heel sterke paracetamol. Voor mij werkte dat goed om bv de nacht door te komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:07

Een vriendin van mij gebruikt excedrin tegen de heftige hoofdpijn vanwege corona. Dat werkt bij haar ook heel goed.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:25

zonnebloem18 schreef:
Een vriendin van mij gebruikt excedrin tegen de heftige hoofdpijn vanwege corona. Dat werkt bij haar ook heel goed.

Ja ik denk dat dat ook goed kan werken idd!!

Ik had het al in huis omdat ik normaal gesproken migraine heb haha, maar het werkt dus voor meerdere doeleinden. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:28

Ik voel mij over het algemeen nu echt wel weer goed tenzij ik teveel inspanning lever daar moet ik echt nog even goed om denken.

Verkoudheid wordt ook echt al een heel stuk minder

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:33

Hier lijkt het eindelijk dat de verkoudheid aan het afnemen is. EINDELIJK.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:49

Janine1990 schreef:
stefje schreef:
Uit een ander actief corona-topic:
Te zwaar trainen na corona kan de kans op long covid vergroten
https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/

Mijn hoofd wil weer sporten, nog even wachten maar.

Ik krijg nu niet helemaal duidelijk in hoeverre dit voor de milde klachten geldt eigenlijk... Hoe dan ook, volgens mij is het sowieso een goed advies, ongeacht of je corona hebt gehad of een griepje.

De meeste mensen die ik en long-COVID hebben zijn niet erg ziek geweest. Ik was na 2 weken weer redelijk fit, maar te snel weer begonnen met paardrijden, weer ziek geworden en nu al bijna 1,5 jaar er plezier van…

Dus bouw het sporten, werken etc. rustig op. Ben je moe, doe een stapje terug.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:07

Hoe zit het eigenlijk met jullie ongesteldheid? Ik ben sinds mijn besmetting niet meer ongesteld geweest -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:10

Sheran schreef:
Hoe zit het eigenlijk met jullie ongesteldheid? Ik ben sinds mijn besmetting niet meer ongesteld geweest -O-

Ik moet ergens de komende dagen worden. Heb al flinke buikpijn en nu pijn in mijn bovenbenen , moe en koud dus verwacht het ieder moment. Ik ben benieuwd! En hoe ik mij geestelijk voel zit het er wel aan te komen.

Nou sporten moet ik voorlopig ook nog niet aan denken hoor :') ben vandaag wel iets over mijn grens gegaan maar sinds 6 uur lekker stil gezeten en gaat direct al weer stuk beter.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:10

Ik werd 3 weken na mijn besmetting ongesteld, zonder anticonceptie redelijk volgens het normale schema.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:25

Bij mij was mijn cyclus ook van slag. Na vaccinatie was ie korter. Na mijn besmetting was ik bijna 2 weken overtijd. Maar ondanks 2 weken te laat was het niet erger dan normaal.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:34

Oef, ben dus niet de enige met die helse brandende keelpijn! M’n stem is ook gewoon met vlagen helemaal weg en als hij er wel is dan doet het me verrekte zeer om te praten en klink ik als een gestrande zeehond.
Ik kan je zeggen: he-le-maal klaar mee!
Cyclus is hier ook van slag…
Ik drink maar veel gember thee en slik 3x2 paracetamol per dag. Wellicht morgen ook maar eens een exedrinnetje proberen als ik de verhalen zo hoor!