De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:35

Isabonny schreef:
Tjonge, ik had het kunnen weten , als ik zoiets plaats, dat ik weer tot in de seconde precies moet gaan verantwoorden wat er precies is gezegd/gebeurd/gedaan:

Ja, hij heeft inderdaad onze buitendienst opdracht gegeven om van huis uit te werken.Hij is inderdaad met onze gezondheid begaan. Ik ben op dit moment de enige die op kantoor is.

Mij niet hoor. Ik vind het alleen maar netjes dat bedrijven nog wat meer verantwoordelijkheid nemen.
Wij hebben zojuist een video call opgezet met camera's op meerder plekken in kantoor zodat iedereen die thuis is af en toe gezellig kan meekijken en meekletsen, gewoon als je je even eenzaam voelt oid.
Bij ons werkt meer dan de helft nu uit huis ( sommige verplicht en anderen vrijwillig)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:36

LadyMadonna schreef:
Ik heb echt een misgok gemaakt. Desinfectie handgel heb ik standaard in huis, gebruik ik bij elke klant in de salon. Toen de run erop kwam had ik net een nieuwe fles open gemaakt, dus ik dacht, aangezien het overal op was, eind van de week krijgen ze vast weer nieuwe voorraad.... maar nu probeer ik al een week eraan te komen. Ook bij de beauty groothandels is alles aan desinfectie spul op, ook handschoenen, mond maskers (mensen, dit zijn stófmaskers!) alles is op!
Klant van me werkt bij een drogist en hoopt zaterdag weer levering te krijgen, dan zet ze twee flessen apart voor me.... heb nu twee inimini flesjes kunnen vinden voor €3,50 per stuk... normaal betaal ik 99 cent voor een grote fles :x |o

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... he-handgel

Whale

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:38

Bij mijn broer op z'n werk (Hilversum) hebben ze nu ingesteld dat de gene die chronisch ziek zijn of met het ov naar werk moeten komen thuis moeten werken. De rest gewoon op kantoor en grote sociale evenementen ontwijken.

Linnie050

Afbeelding

Ik heb dit soort doosjes besteld.
Zijn wel kleine doekjes
Misschien nog een optie

Anoniem

De verwachting is dat er vandaag nieuwe en strengere maatregelen worden afgekondigd in nl. Ben benieuwd.

Las net ook dat de eu het inreisverbod van Amerika afkeurt. Ben benieuwd wat dat gaat inhouden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:39

BeFunny schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik heb echt een misgok gemaakt. Desinfectie handgel heb ik standaard in huis, gebruik ik bij elke klant in de salon. Toen de run erop kwam had ik net een nieuwe fles open gemaakt, dus ik dacht, aangezien het overal op was, eind van de week krijgen ze vast weer nieuwe voorraad.... maar nu probeer ik al een week eraan te komen. Ook bij de beauty groothandels is alles aan desinfectie spul op, ook handschoenen, mond maskers (mensen, dit zijn stófmaskers!) alles is op!
Klant van me werkt bij een drogist en hoopt zaterdag weer levering te krijgen, dan zet ze twee flessen apart voor me.... heb nu twee inimini flesjes kunnen vinden voor €3,50 per stuk... normaal betaal ik 99 cent voor een grote fles :x |o

Dit is echter handgel en geen desinfectie. Als ik het goed begrepen heb, heeft LadyMadonna een nagelsalon en daar zal ze toch iets sterkers nodig hebben.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:39

_Penotti schreef:
Wat denk je van de karretjes/mandjes, de zelf scanners.
Iedereen die na zulke handeling toch aan zijn telefoon zit, enz enz.

Nou ja, precies dat. Ik heb me mijn handen dan ook grondig met een snoetepoetser (die standaard in mijn auto liggen) geveegd. Ik neem nu mijn eigen boodschappenmandje/karretje mee. Gebruik geen zelfscanner (want ook dat wordt aangeraden door de supermarkten }:0 ...als hun eigen personeel maar niet ziek wordt, zieke klanten maakt blijkbaar niks uit.)

Ik heb nog niets gehamsterd, maar ik denk dat het niet slecht is om voor ca. 2-3 weken aan blikvoer/drinken in huis te gaan halen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:40

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:41

Joman schreef:
De verwachting is dat er vandaag nieuwe en strengere maatregelen worden afgekondigd in nl. Ben benieuwd.

Las net ook dat de eu het inreisverbod van Amerika afkeurt. Ben benieuwd wat dat gaat inhouden.

Waar heb je dit gelezen? Ik heb alleen gelezen dat er vanmiddag weer een crisisoverleg is en dat de Tweede Kamer vanmiddag een debat heeft.

Over het afkeuren door de EU heb ik helemaal niets gelezen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:41

BeFunny schreef:
LadyMadonna schreef:

100ml voor 3€. Ben je in een halve dag doorheen als je het professioneel gebruikt zoals LM :+
Maar serieus, 100ml... 3€ :wow:
Ook in de zorg loopt de voorraad langzaam ten einde en wordt er met klem verzocht niks mee naar huis te nemen. Blijkbaar doen mensen dat.
Kantoor medewerkers mogen niet ontsmetten, alleen de mensen die rechtstreeks met patiënten in aanraking komen.
Er is echt schaarste.

Op mijn werk zijn saturatiemeterstekkers stuk, en die komen blijkbaar uit China en worden nu niet geleverd...
Ook al zoiets waar je gewoon nooit over nadenkt. Is er iets stuk, bestel je nieuwe, heb je twee dagen later nieuwe spullen :+

Ik ga zo langzamerhand ook even wat eten hamsteren, vrees toch echt dat we ook in een lockdown terecht komen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-03-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:42

Je kan toch nog wel van die ontsmettingsalcohol bestellen?
Kan je dat eigenlijk ergens doorheen mixen? Qua verhoudingen oid?

DubbelFun

Citaat:
Wegwerp handschoenen aan in de supermarkt.
Helemaal geen gekke gedachte hoor en niet alleen voor supermarkten :)

Overigens heb je zeep (de echte) en een synthetisch product wat officieel geen zeep mag heetten. En juist de kombinatie van olie/vet en loog (officiele ingrediënten van zeep) zijn zo belangrijk om het 'envelopje' van het virus open te krijgen.

Eleeke

PlukenKrul schreef:
Ik woon ook in Italië en kan dat alleen maar bevestigen. Maar joh, geloof er allemaal niets van en we spreken elkaar over 14 dagen weer. Waarom zouden we hier in vredesnaam over liegen?!! Ik zit niet voor de lol nu 15 dagen opgesloten in huis, ik mag nergens heen. Het is hier nu echt net oorlogsgebied!!!

Heel veel sterkte daar. Dit moet een bizar en surrealistisch gevoel zijn. Veel mensen leven en denken mee met Italië ( in mijn omgeving in ieder geval) en nemen het heel serieus wat er bij jullie gebeurd.
En natuurlijk maken we hier ook grappen als we zolang thuis moeten blijven. Netflix uitkijken, het huis volledig opruimen en opknappen.
ik ben ook al twee weken thuis aan het werk ( risicogroep en mijn werk neemt geen risico met me) , maar buiten is alles gewoon normaal en zelfs dan voelt het best apart , moet je nagaan als het voelt of alles om je heen instort.
Dus , dikke virtuele knuffel vanaf hier

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:43

Ik weet hoe handgel werkt, ik heb het ook niet specifiek voor het virus in huis, ik gebruik het altijd, met name bacterieel. Heb geen wasbak in de salon.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:43

Destination schreef:
Joman schreef:

Waar heb je dit gelezen? Ik heb alleen gelezen dat er vanmiddag weer een crisisoverleg is en dat de Tweede Kamer vanmiddag een debat heeft.

Over het afkeuren door de EU heb ik helemaal niets gelezen?

Staat in het liveblog van ad.nl

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:44

Cer schreef:

Dit kan inderdaad, RTL in Duitsland heeft een DIY artikel en daar stellen ze dat je ook wodka kan gebruiken. Moest ik toch een beetje om lachen :=
https://www.rtl.de/cms/anleitung-fuer-h ... 64051.html

Maar er zijn ook apotheken in Duitsland die het nu zelf maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:44

Cer schreef:

Zit ik ook aan te denken. Heb nog een jerrycan ethanol staan (ooit verkeerd besteld), weet niet goed of ik daar wat mee kan

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:45

Nadeel van bezorgdiensten hier is dat je aan de deur moet pinnen. Dat is nu echt niet handig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:45

Ik meen dat het 70% of meer moet zijn..Ik heb hier HELE smerige whiskey staan maar dat is slechts 40%, daar kan ik dus nog steeds niks mee :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:46

LadyMadonna schreef:
Cer schreef:

Zit ik ook aan te denken. Heb nog een jerrycan ethanol staan (ooit verkeerd besteld), weet niet goed of ik daar wat mee kan

Ethanol is super licht ontvlambaar. Als je dat op je handen hebt en er komt warmte bij (van die nagellamp of weet ik het wat, sta je zo in de hens.

Anoniem

raket schreef:
Nadeel van bezorgdiensten hier is dat je aan de deur moet pinnen. Dat is nu echt niet handig.

Kun je niet online al betalen?

Whale

Destination schreef:
Cer schreef:

Dit kan inderdaad, RTL in Duitsland heeft een DIY artikel en daar stellen ze dat je ook wodka kan gebruiken. Moest ik toch een beetje om lachen :=
https://www.rtl.de/cms/anleitung-fuer-h ... 64051.html

Maar er zijn ook apotheken in Duitsland die het nu zelf maken.

Zijn de wodka schappen straks leeg :=

Veronica2

Cer schreef:

Je kan 70% alcohol ook met een watje deppen. Er zijn ook kleine spuitbusjes met alcohol/ethanol, die zijn bij de Etos verkrijgbaar en zijn eigenlijk bedoeld voor handontsmetting voordat je bijvoorbeeld een wond gaat verzorgen bij iemand. De meeste van de paardenmensen hebben wel ergens een flesje betadine scrub staan, dit bevat ook alcohol tegen virussen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:47

Sure_lee schreef:
Staat in het liveblog van ad.nl

Bedankt, dat had ik even gemist.

Cinnepin

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:48

Zijn alcohol flessen ook niet meer te koop? Ik heb hier een aantal dingen die te koop heb staan haha vanwege niet meer met klanten werken als nagelstyliste...zal het eens opzoeken ( ruim jaar geleden verhuisd en het een en ander in dozen ) misschien dat ik er nog iemand voor een normale prijs blij mee kan maken...