Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:06

Ik heb mijn eerste les Body Pump erop zitten en het ging wel oke! Ik was op sommige momenten nog best aan het klungelen maar kon de groep redelijk goed bijhouden. We werden wel dood gegooid met squats, jeetje. :') Denk dat ik het zondag weer ga proberen als ik het red.

Morgen staat weer kracht training op de planning. Geloof niet dat ik morgen spierpijn heb en anders ga ik cardio doen. :)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:11


Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:03

De instructrice heeft er een eigen draai aan gegeven zie ik. :)) Sommige dingen waren aangepast in squats bij mij.

Ik wil het zondag bij een andere instructrice proberen. :)

Merk dat mijn benen dus wel vermoeid zijn maar heb geen spierpijn. Dat heb ik sowieso niet snel.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:18

Zou best kunnen! Mijn instructrice doet precies zoals LessMills, soms ook wel een beetje saai als je dit drie keer in de week hetzelfde moet doen :')

Vind het stiekem te leuk dat er ook iemand is die ik ''ken'' en bodypump doet :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:13

Wanneer komt er een nieuw programma? Denk dat ik misschien dan beter kan beginnen dan midden in zo'n programma stappen. :')

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:55

Neverland schreef:
Wanneer komt er een nieuw programma? Denk dat ik misschien dan beter kan beginnen dan midden in zo'n programma stappen. :')


Om de drie maanden. Dus ik denk in oktober. Maar vanwege corona.. pin me er niet op vast.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:12

Gisteren weer bodypump gedaan. Kon het deze keer beter volgen. :D Vandaag weer verder met kracht (benen) en dan zaterdag nog een keer en dan ben ik een weekje weg op vakantie. Ik ga de sportschool missen. :')

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:13

@Neverland: had het even gevraagd aan mijn instructeur, in oktober komt de nieuwe release :)

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:08

Dag lieve iedereen!

Ik meld me hier ook weer even.
"Vroegah" heb ik vrij fanatiek gesport in de sportschool, maar door een rugblessure (gebroken wervel, met dank aan lief paard die op mij viel) en de daarop volgende vele klachten is dat dus al even geleden.

Momenteel gaat de rug goed en kan ik ook terug op een fatsoenlijke manier hardlopen, en wil ik dus ook terug regelmatig wat aan krachttraining gaan doen. Ik kom hier dus graag meelezen en hopelijk ook wat tips en advies winnen.

Ik ga naar een andere sportschool gaan als eerst. Waar ik nu naartoe ga, zit ook een fysio-praktijk aan en is er altijd iemand om hulp aan te vragen. Dat lijkt me wel fijn in mijn geval. Ik denk dat ik eerst zelf wat basis-krachttraining ga doen, en dan na een maand of 3 daar iemand onder de arm neem voor een aangepast schema. Of zouden jullie dat nu al doen?

Ook denk ik dat ik eerst vooral met de toestellen ga trainen ipv de losse gewichten, omdat ik dan toch minder op houding moet letten? Of zien jullie dat anders?

Maybe I'm overthinking this ;-)

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:52

Als je gaat fitnessen is je houding altijd belangrijk. Verkeerde houding = blessures. Of je nu losse gewichten pakt of toestellen.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:15

Ook in een toestel moet je de juiste houding aannemen, juist als je daar net verkeerd inzit, kun je de boel ook verknallen.
Ik zou juist in het begin een paar keer begeleid gaan sporten met een trainer, dat die goed op je houding let en kan helpen met een voor jou passend schema.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:52

enzino schreef:
Voor matten kan je stalmatten kopen: zelf heb ik 1cm rubber matten en het houten vloertje eronder heeft er niet onder geleden (geen benedenburen ofzo, want die zouden er wel onder lijden op deadlift dagen).

Mini-tip om nog wel aan te schaffen: een digitale eierwekker om je rusttijden kort te houden (paar eurotjes). Vooral thuis heb je snel afleiding.

Nog bedankt voor je tips! Die stalmatten ga ik zeker nog even voor kijken, al schrik ik wel een beetje van de prijzen als ik het zo vlug even google. :P

@Memuska: Wat degenen hierboven zeggen is waar, ook in de toestellen is de juiste houding en instellingen heel belangrijk want ook daarin kun je jezelf heel goed blesseren. Als je van plan bent met een PT aan de slag te gaan zou ik dat juist direct doen in plaats van over 3 maanden.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:16

Hoihoi,

Ik ben hier nieuw en heb niet alles gelezen maar hoe zijn jullie over de eerste stap heen gekomen om dit te gaan doen?

Ik merk dat de drempel zo ontiegelijk hoog is om een sportschool in te gaan, ik ben aan het kijke. Bij basic fit ladys only maar heb gewoon de moed niet.. Tips?

Groetjes Janine

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:21

Een afspraak maken voor één of meerdere personal training sessies? Dan heb je een specifieke datum en tijd en krijg je meteen uitleg hoe/wat. :)

Of (als dat te duur is, of niet wat je zoekt) een groepsles volgen?

Wellicht gaat er al iemand die je kent naar de sportschool of kan je iemand vinden die mee wilt gaan.

Succes! Je moet maar zo denken, iedereen die daar komt is vooral met zichzelf bezig en iedereen is ooit begonnen. :)

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:22

Sem_ schreef:
Een afspraak maken voor één of meerdere personal training sessies? Dan heb je een specifieke datum en tijd en krijg je meteen uitleg hoe/wat. :)

Of (als dat te duur is, of niet wat je zoekt) een groepsles volgen?

Wellicht gaat er al iemand die je kent naar de sportschool of kan je iemand vinden die mee wilt gaan.

Succes! Je moet maar zo denken, iedereen die daar komt is vooral met zichzelf bezig en iedereen is ooit begonnen. :)


Mischien een groepsles dan inderdaad, want personal training is op t moment even boven m’n budget!

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:25

Snap ik! Vaak is het wel mogelijk om voor een klein prijsje een introductie PT sessie te krijgen met een schema en wat uitleg (ik lees dit bij Basic Fit Ladies Only https://www.basic-fit.com/nl-nl/prijzen ... ning-intro). Maar groepslessen zijn ook zeker een goede manier om te beginnen, gewoon een vriendin meeslepen. :D

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:50

Misschien helpt de gedachte:

Ik heb dat ook altijs gedacht, iedereen let op je en heeft een mening. Maar als k aan het sporten ben ben ik gewoon met mijzelf bezig (en ik ben zelf echt wel het type mening hebben over iedereen) en let ik nieteens op anderen, dus de anderen ook niet op jou. Lekker makkelijk beginnen, filmpjes kijkem eventueel op youtube hoe bijv iets werkt als je het niet durft te vragen

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:21

Wat Jester_ zei had ik hetzelfde en was voor mij de grootste drempel, dat idee dat mensen je bekijken en beoordelen. Na twee sessies kreeg ik door dat iedereen daar net als ik voor zichzelf zit en gewoon zijn/haar setjes setjes wil doen en weer verder wil en het niemand boeide dat ik toen nog niet eens 45 seconden kon planken of de abdominal crunch machine op het allerlichtst moest zetten. :')

Natuurlijk valt iemand die wat meer out of shape dan gemiddeld is wel iets meer op maar het enige dat ik dan denk ik "Lekker bezig, je doet er iets aan!" en meer ook niet.

Janiniie als je eenmaal over die drempel heen bent ga je het vast geweldig vinden, zeker in de eerste periode ga je zó snel vooruit dat het echt verslavend kan worden. :j

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:34

Rawr schreef:
Wat Jester_ zei had ik hetzelfde en was voor mij de grootste drempel, dat idee dat mensen je bekijken en beoordelen. Na twee sessies kreeg ik door dat iedereen daar net als ik voor zichzelf zit en gewoon zijn/haar setjes setjes wil doen en weer verder wil en het niemand boeide dat ik toen nog niet eens 45 seconden kon planken of de abdominal crunch machine op het allerlichtst moest zetten. :')

Natuurlijk valt iemand die wat meer out of shape dan gemiddeld is wel iets meer op maar het enige dat ik dan denk ik "Lekker bezig, je doet er iets aan!" en meer ook niet.

Janiniie als je eenmaal over die drempel heen bent ga je het vast geweldig vinden, zeker in de eerste periode ga je zó snel vooruit dat het echt verslavend kan worden. :j


Het klinkt allemaal wel heel bemoedigend! Ik heb in elk geval een afspraak gemaakt met een vrouwelijke personal trainer in Amsterdam, ladys only.. en dan hopen dat ze niet heel gemeen zijn!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:36

Waarom zouden ze gemeen zijn???

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:45

Niemand is gemeen! Ik krijg altijd het gevoel alsof iedereen behulpzaam is en idd denkt: goed bezig dat je eraan werkt!

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:47

Jester_ schreef:
Niemand is gemeen! Ik krijg altijd het gevoel alsof iedereen behulpzaam is en idd denkt: goed bezig dat je eraan werkt!

Precies!

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Leuk! :D

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:51

Zertab schreef:
Waarom zouden ze gemeen zijn???


Geen idee, maar misschien omdat ik sta te klungelen ofzo dat het grappig is! Maaaaaar we gaan het gewoon proberen! Ladys only Amsterdam en dan zien we het wel. ☺️☺️Wil het al heel lang maar durf t elke x niet! Partner is wél super sportief gaat soms twee keer per dag, dus dat maakt de wens ook groter.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:54

Waarom ga je dan niet mee met je partner????

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:16

Neverland schreef:
Waarom ga je dan niet mee met je partner????


Ja inderdaad! Lijkt mij echt super leuk om later met mijn vriend te gaan sporten.