Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maanlicht schreef:Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..
https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-ku ... nen-maken/
Frisdrank drink ik sowieso zelden/nooit en light producten eten ben ik altijd een beetje tegen. Ik gebruik liever gewoon volle producten. Ik drink eigenlijk alleen maar water, thee en koffie. (En wijn
)Courses schreef:(Zitten hier toevallig ook Personal Body Plan volgende mensen bij?)

Misschien dat ik het over een tijdje weer op pak hoor, maar eerst even wennen aan deze kcal per dag. 
Maanlicht schreef:Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..

Emmaa_ schreef:Maanlicht schreef:Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..
Ik eet/drink juist veel light producten. Eerlijk? Ik hou van een colaatje of een red bull op z'n tijd en als ik elke keer als ik die craving had toe zou geven aan de vol-suiker producten zou ik nooit afvallen. Er staat hier dus gewoon een fles cola light in de koelkast en als ik zin heb in red bull haal ik een blikje sugarfree. De schadelijke effecten van aspartaam zijn alleen bewezen bij extreem hoge doseringen (je zou eerder moeten overgeven van de hoeveelheid cola dan dat je ziek zou worden van aspartaam) en het is ook nog eens minder slecht voor je tanden.
Er gaat ook al tijden zo'n meme rond van dikke mensen die dan bij de McDonalds zitten en een cola light bestellen en dat dat zo grappig zou zijn maar waarom niet? Als ik mezelf trakteer op McDonalds (wat echt niet vaak gebeurt) bestel ik ook liever een cola light, toch weer minstens 300 kcal minder
Edit: Maar goed, misschien is dit de waarheid en ben ik na 3 jaar afvalpogingen nog steeds dik omdat ik af en toe een glas cola light drink. Wie weet

Ow en de no sugar die ik gebruik in de havermoutpap. Edit: artikel even gelezen en dat is dus totaal niet mijn ervaring. Denk dat je dit het beste met een korreltje zout kunt nemen
maak em zeker nog een keer. Gezond lijstje weer zeg, lekker!!
ik ben oo de terugweg van een heerlijke vakantie
ben benieuwd wat de schade is, al wil ik pas over een paar dagen op de weegschaal gaan staan, want ik zit nu nog vol vocht.
ik drink dagelijks wel een glaasje cola zero (ik lust de gewone niet eens meer, dus ik bestel ook zero bij de mac
) en ik eet ook wel producten van bijv optimel. Ik heb een tijd de cola zero helemaal geschapt trouwens, omdat afvallen volgens mn sportjuf echt onmógelijk was met cola zero. Veranderde voor mij helemaal niets in hoe ik me voelde, hoe ik afviel etc.
Helemaal trots op mezelf haha. Ik ben nu natuurlijk veel meer thuis ivm tussenjaar, dus ik vond dat ik wel wat aan het huishouden kon gaan doen. Kijken hoe lang ik het volhoud!
als je niet lekker in je vel zit, wil het allemaal niet zo goed, maar dat zit in het verleden, de kilo’s helaas niet, dus even weer een schop onder mn kont. Ik wil graag 10 kilo kwijt in +/- 16 weken dus er is werk aan de winkel. Gelukkig begin ik over 2 weken met stage, dus regelmaat. Voor nu weer rustig aan beginnen en weer even uitvinden hoe het allemaal werkt. Tijd voor de sportschool is er niet, maar ik rijd wel zo’n 3 keer per week fanatiek paard
de rest wil ik aanvullen met wandelen/fietsen als dat nodig is.
ben stiekem toch weer 3/4 kg aangekomen helaas..... ik ga nu even tot mijn vakantie kcal tellen op dagen dat t kan heb ik besloten. Gisteren mee begonnen.... moet wel zeggen dat ik gisteren last van mijn maag had maar in de avond laat toch nog wel wat kunnen eten en ook normaal geluncht 
gisteren door t wandelen wel veel verbrand, meer dan 3000

Nog steeds super blij mee!
ik trof het deze vakantie niet zo met de salades in restaurants, dus ik heb even mn hart opgehaald