3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:32

Als je overdag goed oplet en 's avonds ook een beetje kan dat toch ook prima?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:32

__Sannne: hoi! Fijn dat je samen met je vriend kan afvallen, dat scheelt altijd een boel. Roerig jaar achter de rug maar knap opgepakt allemaal weer zo!

Kimmie25501: lekker zo'n paardendagje!

Verder ook welkom (terug) voor nog een paar!

Aria_zz: heerlijk zeg zo'n lange zee rit!

Maanlicht: vervelend van de dip maar goed opgepakt weer!

Frummels: lekker bezig zeg zo, fanatiek sporten en goed eten!

Hier de maagpijn gelukkig weer onder controle met maagbeschermers. Vorige week woensdag mijn jurk na aanpassingen gepast en hij zit mooi. Nu echt aftellen tot vrijdag <3
Verder ben ik goed bezig met mijn nieuwe hobby bakken. Van de week millionaires shortbread gemaakt en dat was echt lekker! (eerste keer met veel nieuwe technieken dus dat was leuk, decoratie met witte chocola mag nog wat strakker) Blijf mooi stabiel op gewicht en gezond eten gaat ook goed. Sporten nog niet echt, maar wel actiever nu. Vriend heeft vakantie en we zijn wat bezig rond het huis.

Vorige week eerste injectie in mijn rug gehad en het doet wel wat! Scheelt een boel, slaap nu ook beter. En mijn hele lijf komt meer tot rust. Volgende maand weer heen voor behandeling.

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:34

Fijn dat alles beter gaat qua pijn, en spannend voor vrijdag! Bakken is niet echt een goede hobby hahaha. :9

En kimmie, ik wil gezond avondeten, met veel groente enzo. :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:42

Dankjewel Urosa, dat shortbread ziet er goed uit!

Hier een rommelig weekend qua eten. Lunchen met mn vriend, verjaardag van een vriendin en s'avonds op stap. Vanavond ook nog eens dubbeldate waarbij we o.a. gaan bowlen dus daar zullen ook de nodige snacks bij komen :')

Vandaag overdag maar rustig aan iig.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:02

Urosa wat ziet dat er enorm lekker uit! Ik heb er wel eens eerder plaatjes van gezien maar ken het verder niet; wat zit er allemaal in? En is het meer een soort cheatsnack of juist heel verantwoord?
En een vraag voor alle studenten hier; hoe doen jullie het met lange schooldagen? Preppen jullie of halen jullie vaak wat in de kantine op school? Ik begin iedere dag om 9 uur en ben niet klaar voor 18:00 dus moet altijd erg veel meenemen, maar naarmate ik verder in het jaar kom verlies ik iedere keer de motivatie om avondeten de dag ervoor te maken en dan mee te nemen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:59

Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..

https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-ku ... nen-maken/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:05

Ik eet ze sowieso niet, behalve soms cola zero. :)
Maar je moet gewoon “clean” en puur eten. Sowieso gebruik ik geen pakjes, zakjes etc.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:13

Sanne, dat is waar ik nu dus wat mee bezig ben: enkel natuurlijke, of zo min mogelijk ‘gemaakte’ producten.
Dingen die vet ‘horen’ te zijn, ook zo eten en dag inrekenen etc.

Is idd opppassen maar hangt ook. Van de zoetstof af hoor.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:43

Misschien moet ik dan maar toch weer mijn zero minderen. Jammer genoeg vind ik het ook gewoon een stuk lekkerder dan gewone cola... En drinken wat ik ook gewoon echt lekker vind.

Ijsthee ook, maar ja, daar zit ook een hoop suikers in.

Qua zoetstof, gebruik ik eigenlijk alleen maar Stevia.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:03

Maanlicht schreef:
Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..

Ik eet en drink geen light producten. :) Frisdrank drink ik sowieso zelden/nooit en light producten eten ben ik altijd een beetje tegen. Ik gebruik liever gewoon volle producten. Ik drink eigenlijk alleen maar water, thee en koffie. (En wijn :D )

Courses schreef:
(Zitten hier toevallig ook Personal Body Plan volgende mensen bij?)

Ik heb het vorig jaar een tijdje gevolgd, maar het werkte voor mij eigenlijk totaal niet. Vond het heel erg zonde van mijn geld. :n

Aria: IF moet je inderdaad maar net passen. Ik vind IF echt heel fijn, maar ik red het niet om in die korte tijd genoeg kcal te eten. Ik zit dan heel de tijd vol en voel me nogal opgeblazen.. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. :)
Lekker getraind jij!

Castilja: ik vind het heel erg fijn! Ik ben zelf totaal geen ontbijter, dus wat dat betreft past het mij natuurlijk al goed. Het enige waar ik nu tegenaan loop, is dat ik mijn kcal heb opgeschroefd maar dat ik dat kcal doel niet haal in die 8 uurtjes. Ik moet dan echt hele flinke maaltijden weg gaan werken en dat lukt me niet zonder me opgeblazen te voelen.
Toen mijn kcal doel per dag nog iets lager lag, redde ik het prima. :j Misschien dat ik het over een tijdje weer op pak hoor, maar eerst even wennen aan deze kcal per dag.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over of je het met school kunt combineren hoor. Je kunt dit namelijk JUIST goed combineren met drukke banen/studies! Misschien kun je er wat meer over lezen, je hoeft namelijk niet op bepaalde tijdstippen te eten, maar tussen bepaalde tijden (bijvoorbeeld alleen van 12:00 uur tot 20:00 uur. Die hield ik aan omdat dat voor mij handig was). Het idee is dat je een periode van 8 uur lang mag eten en daarna 16 uur vast (incl. slaap). En of je dan 10 maaltijden neemt of 2, mag je helemaal zelf weten.

Marlinde: Het lijkt heel weinig, je lijstje. Of had je hele grote porties? :)

urosa: OMG heerlijk! Ik kan het bijna proeven als ik naar de foto kijk, haha.
Fijn dat je maagpijn weer onder controle is, en een ruginjentie die wat lijkt te helpen: fijn!

Sanne: Klinkt als een leuk/lekker weekend!

--

Lijstje voor vandaag:

O/T: eiwitshake cappuccino met melk en eiwitreepje
L: 1/2 avocado, couscous, tomaatjes, komkommer, paprika, radijs en gegrilde zalm
T: worteltjes met humus en handje cherrytomaten
T: bakje gemixt fruit
A: quinoa met bleekselderij, hüttenkäse, linzen, 1/2 avocado en komkommer.
T: volle kwark met een beetje honing en ongezouten noten

Drinken: water en groene thee
Beweging: 25 min fietsen (retour werk), 30 min lange lijnen met pony, 30 min stretchen thuis.

Totaal kcal: 2324

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:47

Even niet bijgelezen, reageer later op iedereen.

Lijstje van gisteren:
O: Griekse Stijl Yoghurt 5% Vet met Havermout en Honing. (287)
T: een Boterham met Aardbeienjam. (122)
L: drie boterhammen met smeerkaas, een peer en cup A soup kip. (504)
T: een derde galiameloen. (34)
A: frietjes, mayonaise, rode kool en een kippenpoot. (593)
T: een zelfgemaakte miniquiche caprese. (162)
B: 6000 stappen.
Totaal kcal: 1703.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:55

Maanlicht schreef:

Ik eet/drink juist veel light producten. Eerlijk? Ik hou van een colaatje of een red bull op z'n tijd en als ik elke keer als ik die craving had toe zou geven aan de vol-suiker producten zou ik nooit afvallen. Er staat hier dus gewoon een fles cola light in de koelkast en als ik zin heb in red bull haal ik een blikje sugarfree. De schadelijke effecten van aspartaam zijn alleen bewezen bij extreem hoge doseringen (je zou eerder moeten overgeven van de hoeveelheid cola dan dat je ziek zou worden van aspartaam) en het is ook nog eens minder slecht voor je tanden.

Er gaat ook al tijden zo'n meme rond van dikke mensen die dan bij de McDonalds zitten en een cola light bestellen en dat dat zo grappig zou zijn maar waarom niet? Als ik mezelf trakteer op McDonalds (wat echt niet vaak gebeurt) bestel ik ook liever een cola light, toch weer minstens 300 kcal minder :+

Edit: Maar goed, misschien is dit de waarheid en ben ik na 3 jaar afvalpogingen nog steeds dik omdat ik af en toe een glas cola light drink. Wie weet :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:10

Emmaa_ schreef:
Maanlicht schreef:

Ik eet/drink juist veel light producten. Eerlijk? Ik hou van een colaatje of een red bull op z'n tijd en als ik elke keer als ik die craving had toe zou geven aan de vol-suiker producten zou ik nooit afvallen. Er staat hier dus gewoon een fles cola light in de koelkast en als ik zin heb in red bull haal ik een blikje sugarfree. De schadelijke effecten van aspartaam zijn alleen bewezen bij extreem hoge doseringen (je zou eerder moeten overgeven van de hoeveelheid cola dan dat je ziek zou worden van aspartaam) en het is ook nog eens minder slecht voor je tanden.

Er gaat ook al tijden zo'n meme rond van dikke mensen die dan bij de McDonalds zitten en een cola light bestellen en dat dat zo grappig zou zijn maar waarom niet? Als ik mezelf trakteer op McDonalds (wat echt niet vaak gebeurt) bestel ik ook liever een cola light, toch weer minstens 300 kcal minder :+

Edit: Maar goed, misschien is dit de waarheid en ben ik na 3 jaar afvalpogingen nog steeds dik omdat ik af en toe een glas cola light drink. Wie weet :')

Love dit! Niks aan toe te voegen _/-\o_

Edit: kleine update toevoegen, ik was diegene die 3 maanden geleden met WW begon haha. Inmiddels 5 kg kwijt, waar ik erg blij mee ben. Het gaat langzaam, maar wel op mijn manier zonder allerlei etentjes, borrels, BBQ's en 3 weken canada (incl. typisch amerikaans ontbijt/lunch en diner) af te moeten zeggen of concessies te doen. Ik merk dat ik het gemakkelijker vind dan kcal tellen, en me ook strenger aan punten houdt dan aan een max. kcal. Hoewel ik vind dat het programma promoot dat je veel khd schrapt, hou ik me daar niet extreem streng aan, ik wil ook genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen namelijk. Misschien de reden dat het niet zo snel gaat als bij andere WW-mensen, maar ik ben hier happy mee :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:24

__Sannne: weekend is toch snel wat rommeliger, bij mij ook. Maar niks aan de hand als je een beetje oplet en de andere 5 dagen netjes eet.

Castilja: thanks! Wel echt cheatsnack haha. Ze noemen het ook wel Twixtaart, bodem van zandtaartdeeg, laag caramel en dan laag chocola.

Ik neem zelf meestal maar 2-3 dagen een stukje, vriend eet wat meer en geef veel weg. Kun je gerust 1x in de week wat bakken haha

Maanlicht: ik heb wel eens suikervrije ranja of cola light/zero en denk dat optimel er ook onder valt? Dat heb ik dan ook nog wel eens. Maar meeste drink ik gewoon water en qua eten heb ik het dus niet. Ow bedenk me net dat er dan vast ook wel iets in mijn magere perzik yoghurt zit :+ Ow en de no sugar die ik gebruik in de havermoutpap. Edit: artikel even gelezen en dat is dus totaal niet mijn ervaring. Denk dat je dit het beste met een korreltje zout kunt nemen :Y)

Frummels: deze was ook wel erg verslavend :') maak em zeker nog een keer. Gezond lijstje weer zeg, lekker!!

Aight: fijn dat het zo goed voor je werkt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:05

Even een zwaai :wave: ik ben oo de terugweg van een heerlijke vakantie {:}

Me niet zo goed aan mn goede voornemens gehouden, had t te druk met genieten :+ ben benieuwd wat de schade is, al wil ik pas over een paar dagen op de weegschaal gaan staan, want ik zit nu nog vol vocht.

Wbt light producten geloof ik niet zo in de bangmakerij :o ik drink dagelijks wel een glaasje cola zero (ik lust de gewone niet eens meer, dus ik bestel ook zero bij de mac :') ) en ik eet ook wel producten van bijv optimel. Ik heb een tijd de cola zero helemaal geschapt trouwens, omdat afvallen volgens mn sportjuf echt onmógelijk was met cola zero. Veranderde voor mij helemaal niets in hoe ik me voelde, hoe ik afviel etc.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:40

Urosa, fijn dat het beter gaat met je pijn! En super veel plezier hè vrijdag! Je baksel ziet er heerlijk uit!
Ikzelf drink wel Cola Zero, omdat ik dat lekkerder vind dan gewone cola. Verder gebruik ik geen light producten.
Mooi lijstje Frummels!
Wat fijn dat het zo goed gaat Aight!
Heey Laura! Genieten is belangrijk hè!

Gisteren een goede daad gedaan: de woonkamer gestofzuigd :') Helemaal trots op mezelf haha. Ik ben nu natuurlijk veel meer thuis ivm tussenjaar, dus ik vond dat ik wel wat aan het huishouden kon gaan doen. Kijken hoe lang ik het volhoud!
Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met honing en boter met melkhagelslag. (303)
T: een spelt-muesli-scone met een beetje aardbeienjam. (104)
L: drie boterhammen met boter, een omelet van ei, mozzarella en basilicum, smeerleverworst en hagelslag, een beker melk. (644)
T: een miniquiche Caprese. (162)
A: sperzieboontjes, blinde vink, groente met sojasaus, aardappel en rode kool. (432)
T: een stukje melkchocola gezouten mais en jalapeno peper en een stukje chocola wit framboos knettersuiker. (138)
B: 6000 stappen, 15 minuten rugoefeningen en 50 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1783.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:12

Ik kom me weer eens melden :')

Wilde eigenlijk pas hier terug komen als ik heel braaf op gewicht was, nou dream on Sharon :P als je niet lekker in je vel zit, wil het allemaal niet zo goed, maar dat zit in het verleden, de kilo’s helaas niet, dus even weer een schop onder mn kont. Ik wil graag 10 kilo kwijt in +/- 16 weken dus er is werk aan de winkel. Gelukkig begin ik over 2 weken met stage, dus regelmaat. Voor nu weer rustig aan beginnen en weer even uitvinden hoe het allemaal werkt. Tijd voor de sportschool is er niet, maar ik rijd wel zo’n 3 keer per week fanatiek paard :) de rest wil ik aanvullen met wandelen/fietsen als dat nodig is.

Nouja ik zal even een lijstje voor vandaag gaan bedenken en dergelijke, fijne dag allemaal! :wave:

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:39

Welkom terug Sharon! Veel succes.

Urosa, zo spannend! En fijn dat je jurk nu op en top past.

Over de cola enzo. Denk dat af en toe geen kwaad kan, maar dat het invloed heeft op je lijf moet je niet vergeten. Het is niet neutraal, om het zo maar even te zeggen. Maar iedereen moet vooral doen waar die zich goed bij voelt, anders lukt het toch niet om je gewicht te vinden.

Mijn lijstje van gister
O: noten met aardbei, blauwe bes en yoghurt
L: slaatje met mozzerella, paprika en komkommer. Een gekookt eitje en een beetje mayo.
A: vis, spinazie, broccoli, bloemkool, paprika.
T: pindakaas koekjes

B: niets, wel nog spierpijn van te gaan lopen de dag er voor.
Ben nu ook ziek jammer genoeg door de weersomslag en de regen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:52

Ik geloof ook niet zo in de bangmakerij van light/aspartaam.

Ik hoop dat ik er ook weer tegen aan kan :) ben stiekem toch weer 3/4 kg aangekomen helaas..... ik ga nu even tot mijn vakantie kcal tellen op dagen dat t kan heb ik besloten. Gisteren mee begonnen.... moet wel zeggen dat ik gisteren last van mijn maag had maar in de avond laat toch nog wel wat kunnen eten en ook normaal geluncht :)

Gisteren:
O: skyr met ontbijtgranen
T: wortel en komkommer
L: 3vk boterhammen met 30+kaas, Philadelphia en sandwich spread
T: banaan
A: soep met stokbrood
B: wandelen met paard naar tandarts(20 min heen en 20 terug) en fietsen
Ongeveer 1900kcal. Doel is om op de 2000 te zitten :) gisteren door t wandelen wel veel verbrand, meer dan 3000 :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:26

Welkom terug Sharon! Regelmaat gaat je ook vast heel veel helpen :)

Yonker: Jij kan dit. En lekker veel gewandeld, goed bezig!

Aria: die koekjes :oo <3

Kim: Mooi lijstje heb je.

Laura: Lekker genieten hoor :j

Vandaag geen heel spannend lijstje. Voel me niet zo lekker (door de stress denk ik) dus ontbijt lukte niet zo goed.

T: 2 handjes ongezouten noten + cappuccino
L: couscous met bleekselderij, feta, tomaat en 1/2 avocado
T: lindahl straciatella kwarkje
T: bakje gemixt fruit
A: spitskool blad als wrap met vega gehakt, kaas, mayonaise, cherrytomaten en 1/4 avocado. 2 stuks hiervan.

Totaal: 2189 kcal

B: 25 min fietsen (retour werk), 1 uur crossfit.
D: water en thee

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:29

Bedankt :)

Nette lijstjes, kan ik weer inspiratie uithalen! Gebruiken jullie een fitbit?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:05

_sharonnn schreef:
Bedankt :)

Nette lijstjes, kan ik weer inspiratie uithalen! Gebruiken jullie een fitbit?

Ik gebruik een fitbit :j Ik heb de Versa.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:09

Ik heb ook een fitbit :) Nog steeds super blij mee!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:10

Voor vandaag:

O: skyr met ontbijtgranen
T: paprika en komkommer
L: 3vk boterhammen, 30+ kaas, philadelphia, sandwichspread en 1 cracker met humus
T: 2 kiwi's
A: kipgyros met bulgur (van hello fresh)
T: een eiwitreep denk ik
B: fietsen zoals altijd en ga vanavond weer lesje kickfun :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:16

Hier ook een fitbit, heel blij mee!

Ik heb net zo zitten genieten van een heerlijke salade <3 ik trof het deze vakantie niet zo met de salades in restaurants, dus ik heb even mn hart opgehaald :')

Mn lijstje wordt zoiets:
O: 2 volkoren boterhammen met oude kaas
T: bakje aardbeien en een mandarijn
L: salade met tomaat, komkommer, lente ui, kipreepjes en kaasblokjes met een dressing van balsamico en olijfolie.
T: bakje magere kwark
A: bij mn moeder, ik gok aardappelen groente vlees
T: 2 glazen droge witte wijn :9