[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:52

nereids schreef:
Ik heb ook de spray gekregen, van easypiercing meen ik. Ik vond het ideaal werken! Je spuit er wat op laat het even inwerken en dan met de douchekop eraf spoelen. Ik merkte wel dat 2x per dag schoonmaken te veel irriteerde en ben het toen afgaan bouwen en nu gebruik ik het niet meer.

Ik merk dat mn helix half scheef is gaan zitten, de piercer zei al slaap je er op? Maar het gaat dus perongeluk dat ik er op lig. Je ziet het nu een beetje en er zit een staafje in. Kan dit nog recht trekken/groeien? Ik heb de helix nu een half jaar en is de laatste tijd heel rustig.

Zie de tip hierboven, je moet echt nooit op je verse piercing gaan slapen vanwege de kans op scheef groeien.

Soms kan er nog een en ander door de piercer gecorrigeerd worden, maar helemaal recht wordt het vrijwel nooit meer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:53

nereids schreef:
Ik heb ook de spray gekregen, van easypiercing meen ik. Ik vond het ideaal werken! Je spuit er wat op laat het even inwerken en dan met de douchekop eraf spoelen. Ik merkte wel dat 2x per dag schoonmaken te veel irriteerde en ben het toen afgaan bouwen en nu gebruik ik het niet meer.

Ik merk dat mn helix half scheef is gaan zitten, de piercer zei al slaap je er op? Maar het gaat dus perongeluk dat ik er op lig. Je ziet het nu een beetje en er zit een staafje in. Kan dit nog recht trekken/groeien? Ik heb de helix nu een half jaar en is de laatste tijd heel rustig.

Ja die heb ik ook, maar er is mij geadviseerd de eerste twee weken twee keer per
dag met een wattenstaafje de spray erop te doen, en daarna één keer per dag.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:56

BloemBloem schreef:
nereids schreef:

Ja die heb ik ook, maar er is mij geadviseerd de eerste twee weken twee keer per
dag met een wattenstaafje de spray erop te doen, en daarna één keer per dag.

Oh no wat een rotadvies! Echt niet met een wattenstaafje aanbrengen hoor. Gewoon rechtstreeks op je piercing sprayen, enkele minuten laten zitten en dan afspoelen. Na het afspoelen droogdeppen met een gaasje of keukenpapier.

Wattenstaafjes (en alles wat pluist) zijn geen goed idee. Kunnen je piercing alleen maar meer irriteren! En door het met een wattenstaafje aan te brengen zorg je ervoor dat het niet meer hygiënisch is.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:56

De eerste 1,5-2 maand heb ik er niet op kunnen slapen doordat het toch gevoelig was. Het is iets van de laatste weken denk ik dat dit gebeurd is. Ik vind het ook niet heel storend, het valt minimaal op.
Ik twijfel alleen als ik er een ringetje in wil laten zetten of het dan duidelijker wordt of juist niet.

Bloem, ik mocht geen wattenstaafje gebruiken omdat die vezeltjes achter kunnen laten. Alleen met keukenrol droogmaken mocht ik omdat dat vaster van structuur is.
Mijn helix werd alleen maar irritanter toen ik 1x per dag ging schoonmaken dus toen ben ik op aanraden van piercer toch gaan afbouwen en toen bleef de irritatie inderdaad weg! Maar dat kan je tegen die tijd het beste aan je piercer vragen hij kan het ook zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:58

Nou lekker dan :roll: Hahaha! Ik vind ook dat mijn oor zo heftig reageert op dat spul
en dat gepiel met dat staafje, maar afspoelen na sprayen? Dat heb ik ook nog geen één keer
gedaan.

Gracezellaa

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:04

Mijn helix is ook scheef gaan groeien. Heb hem eruit gehaald en is nu dicht gegroeid. Ringetje was misschien nog wel een optie geweest, maar was te laat om dat te proberen

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:07

Mijn piercer zei even laten inwerken en dan met water afspoelen! Achter blijft het zout toch zitten bij je piercing denk ik.
Dit staat op de site van de piercingshop: Via een afstandje spuit je het op de piercing, laat je even één minuutje met rust en doe je weer afspoelen met stromend water en droogdeppen met keukenrol. Dit twee keer per dag herhalen.

Wat ik nu vaak doe is als ik douche even de straal alleen op mn oor zetten zodat er eventuele rommel weg kan spoelen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:46

nereids schreef:
Mijn piercer zei even laten inwerken en dan met water afspoelen! Achter blijft het zout toch zitten bij je piercing denk ik.
Dit staat op de site van de piercingshop: Via een afstandje spuit je het op de piercing, laat je even één minuutje met rust en doe je weer afspoelen met stromend water en droogdeppen met keukenrol. Dit twee keer per dag herhalen.

Wat ik nu vaak doe is als ik douche even de straal alleen op mn oor zetten zodat er eventuele rommel weg kan spoelen.

Nou dan ga ik dat maar eens doen, slik sinds gisteren ook voor de zekerheid
een twee advils per dag.

Hoe lang heb jij de piercing al?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:41

Misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik heb zo’n 10/15 jaar een navelpiercing gehad en hem er 2 jaar geleden uit gehaald ivm zwangerschap. Nu heb ik vandaag gekeken en boven is hij gewoon open, onder kan er wel een oorbel doorheen maar mijn piercing is te dik.
Hoe kan ik deze het beste doorprikken?
Ik heb uiteraard alles ontsmet voor ik ze er doorheen prikte :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:01

Bloem ik heb m nu 6-7 maanden. Maar ik heb toen een periode gehad dat ie dikker en roder was dat de piercer net op t randje vond om er een langer staafje in te doen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:05

laura1987 schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik heb zo’n 10/15 jaar een navelpiercing gehad en hem er 2 jaar geleden uit gehaald ivm zwangerschap. Nu heb ik vandaag gekeken en boven is hij gewoon open, onder kan er wel een oorbel doorheen maar mijn piercing is te dik.
Hoe kan ik deze het beste doorprikken?
Ik heb uiteraard alles ontsmet voor ik ze er doorheen prikte :)

Ik zou het door een piercer laten doen. Scheelt ook een hoop pijn :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

nereids schreef:
Bloem ik heb m nu 6-7 maanden. Maar ik heb toen een periode gehad dat ie dikker en roder was dat de piercer net op t randje vond om er een langer staafje in te doen.

Ik heb een ringetje :) dat zal ook schelen qua druk :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:48

Mijn traguspiercing heb ik nu 2 jaar en hij lijkt nog steeds niet geheeld te zijn, gisteren voelde het alsof er vocht uit kwam en vandaag zitten er weer allemaal korstjes -O- Wat zouden jullie adviseren?
Ik heb het staafje nooit verwisseld, mijn vriend zegt dat het met een ringetje beter kan ademen (die van hem liep ook vervelend te doen en met een ringetje was hij na 2 weken helemaal rustig) of kan ik het beter helemaal opgeven en er gewoon uithalen? Vind het zo zonde -O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:01

Huidige situatie...
Voelt echt niet lekker :nAfbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:00

Eerlijkheidshalve is het ook niet echt een geschikt sieraad voor een verse piercing.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:03

Wat had ik dan moeten doen?
Ze vertelde mij dat deze kon.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:43

BloemBloem schreef:
Kan iemand mij even geruststellen :+

Sinds afgelopen maandag de helix, maar het is rood en warm, en uiteraard
pijnlijk. Met schoonmaken kom ik nog wel wat bloed tegen. Dit is normaal toch?

Slapen op die kant lukt uiteraard niet, lig veel op de andere kant, en als ik draai maak ik een
kommetje van mijn hand en die doe ik rond mijn oor :D

Alle bovenstaande tips, mij werd ook aangeraden er niet op te gaan slapen. Maar in mijn geval, best onmogelijk. :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:38

BloemBloem schreef:
Wat had ik dan moeten doen?
Ze vertelde mij dat deze kon.

Geen ringetje in ieder geval. Wij piercen bijna geen één kraakbeenpiercing met een ringetje (behalve een piercing zoals een daith bijvoorbeeld). Is teveel irritatie voor een verse piercing.

Weet je ook wat voor materiaal er is gebruikt? Heb het idee dat dat ook niet top is.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:01

BloemBloem, Ik zou er een staafje in laten zetten tot het helemaal genezen is en pas dan een ringetje. Een ringetje beweegt veel te veel en daarmee trek je elke keer het wondje open.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:06

Ik weet niet wat voor een materiaal het is eigenlijk :), maar het ringetje hangt
heel rustig naar beneden, al die tijd al, is werkelijk nog geen 1 keer gaan wiebelen.

Geloof me, dat zou ik voelen :+ Gisteravond tien minuten in het zeezout gehangen, vanmorgen gespoeld onder de douche en easy piercing erop gedaan, advilletje erin, en ik zie wel hoe ik er einde dag bij zit :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:10

De slechtere heling komt ook doordat het gaatje recht gepierced is en een ringetje is natuurlijk een boogje. Daardoor staat er extra druk op de wond. Ik zou toch proberen te wisselen van ringetje naar een titanium staafje. Wellicht bij een andere piercing shop.

Edit; volgens mij hoort een piercing niet zoveel pijn te doen dat je daar pijnstillers voor moet gaan slikken. Heb daar bij alle 4 kraakbeen piercings echt niet zoveel last van gehad. Alleen een beetje pijn bij een per ongelukke aanraking, maar dat is na 1 minuut wel weer over.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:22

Afgelopen maandag bij soesha geweest voor m’n eerste helix piercing. Super blij ermee :D
Ik wil er nog een 2e bij als dit allemaal goed geneest dus die hebben we ook alvast bekeken O:)
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:27

Advil doe ik wel vaker als ik een nieuwe piercing heb, is ook een ontstekingsremmer he.

Het is warm en branderig, maar al wat minder dan gister. Kijk het nog even aan, en anders laat ik het wisselen. Als ik het dus goed begrijp krijgt het wondje meer rust met een staafje.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:33

Bloem de easypiercing is toch ook een zoutoplossing? Dus dan doe je dubbelop. Heb je de easypiercing dan ook niet afgespoeld? Denk dat dat wel het beste is als je het afspoelt. Maar goed ik heb alleen 1 ervaring met 1 helix dus ik weet niet wat de meer ervaren mensen er mee zouden doen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:45

Easypiercing is inderdaad zout oplossing, dan hoef je niet ook nog een zoutoplossing te gebruiken.

Overigens is vind ik het er niet schokkend uitzien voor een verse wond, gewoon normaal.

Ik heb nog nooit een zeezout oplossing zelf gemaakt. Ik gebruik altijd gewoon easypiercing of tea tree olie. En verder zoveel mogelijk met rust laten. Dat is echt het beste.