Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:11

Maanlicht schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: croissantje van de bakker (was echt super lekker)
L: Thaise kippensoep en twee rogge boterhammen met bruschetta en ham
T: twee kleine appeltjes
A: boerenkool stamppot met rookworst

Wat doen jullie als jullie heel veel zin hebben in zoet? Ik heb nu bijvoorbeeld echt heel erg veel zin in chocolade... Fruit eten werkt dan bij mij nooit.. Misschien kan ik wat chocolademelk maken met warme melk en cacao.

Een klein stukje als je dat kan?
Zou niet gaan klooien met melk en cacao, geen succes :P

Maar er is ook zo'n chart, kan je vinden waar je behoefte aan hebt bij zulke cravings. Volgens mij is het magnesium? Dus kies een banaan of ongebrande noten.

Oh en 70% puur is hartstikke lekker ;)

Kimmie25501

Oh top! Dan is dat gelukkig opgelost. Ikzelf zou dat denk ik heel vies vinden haha

secricible

ik vind cacaopoeder met een banaan en wat melk in de blender echt heel lekker. Als je er een maaltijd van wil maken wat havermout er doorheen.

Verder lees ik wel mee, maar ben niet erg actief. ZIt zelf nu in een periode waarin ik spiermassa probeer op te bouwen dus niet echt bezig met het afvallen. Maar moest nu toch ff reageren, kon het niet laten...

mikky, 3(!!) producten per dag? Dat is 600kcal per dag eten... Jeetje, hoe kom je erbij dat je daarmee de nodige voedingsstoffen binnen kan krijgen? Daarmee maak je je lijf gewoon kapot.... Tuurlijk wil je snel afvallen, dat wil iedereen. Maar ik neem aan dat je vooral blijvend wil afvallen. Dat doe je niet zo... Je breekt je spiermassa af en vernielt je hormoonsysteem, waardoor je straks maanden nodig hebt om je lichaam weer gezond te krijgen. Is je lichaam kapot maken echt minder belangrijk dan een slanker uiterlijk?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:12

Als ik zin heb in zoet neem ik een stukje hele pure chocolade :D die van 85% daar ga je ook geen reep van opeten want daar is ie te puur voor.

Faringo

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:58

Ik wil ook minimaal 20 kilo afvallen (36 jaar, 1.58, 85 kilo). Heb overwogen om een shake dieet te doen maar las er te veel negatieve dingen over, na afloop kapotte schildklier, haaruitval enzo. Dat is de reden waarom ik het met normaal gezond eten ga doen. Doordat ik nu nog niet sport heb ik mijn calorieën ook vrij laag (tussen 1200 en 1300), maar met shakes ga je echt onder de 1000. Vind ik link, kan echt niet gezond zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:37

Ik ben aan het overwegen of ik naar m'n collega ga om te bedelen om een snickers :') Nog een uurtje, dan ga ik weg. Ik ga die andere twee flessen echt niet meer opeten :')

Wel thee gehaald. Om daarmee de trek nog maar even te stillen.

En volgens mij liggen er thuis nog appelflappen. Met dat beetje eten dat ik heb gehad mag dat vanavond best bij de koffie :')

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:45

Wauw ik ben vandaag tot 15.00 gewoon echt vergeten te eten. Was zo druk met van alles en nog wat.

O: x
T: x
L: Twee broodjes met kaas en een glas met komkommer erin
T: Banaan en nog wat extra komkommer
A: eet bij mijn ouders, kipburger, aardappels zoiets?
T: stukje brie :)

Qua beweging misschien een stukje hardlopen, en anders thuis even wat oefeningen doen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:06

Ik begin eindelijk weer een beetje 'back on track' te komen, sinds dat gisteren de allerlaatste oliebol verorbert is :Y)

O: Cracker met filet americain
T: Yoghurt met muesli en een heel klein beetje pure hagelslag
L: Soort quinoa+couscous snackpot iets
T: Cracker met hüttenkäse en kipfilet
A: Verse pompoensoep gemaakt met zalmsnippers! :9

Trots op mezelf omdat ik i.p.v. een broodje bapao een cracker met kipfilet heb gepakt :D

Gisteren 40 minuten cardio gedaan en begonnen aan de bokt buikspierchallenge. Vandaag krachttraining en mijn buikspierchallenge.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:56

Ik eet niet goed en beweeg bijna niet, zeker nu ik vakantie heb. :=
Maar ik ga m'n best doen. Ik heb al een activity tracker gekocht, hoop dat dat mij een beetje motiveerd.
Morgen ga ik boodschappen doen, even kijken of er ook kipfiletplakjes zijn zonder dat daar suiker aan toegevoegd is. :=

Vandaag lijstje nog niet zo denderend. :+
O; 2 volkoren boterhammen met hagelslag.
L; 2 volkoren boterhammen met eiersalade
T; klein zakje naturel chips
A; Bloemkool, gehaktbal en een aardappel
T; gekookt eitje of bakje yoghurt met banaan en chia zaadjes

20 minuten pilates workout + 10 minuten armen workout

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 19:28

Wat een flink geklets hier vandaag! Heb even snel alles doorgelezen, ga niet overal op reageren :')

Wat betreft shakediëten, totaal geen fan van. Je eet bijna altijd veel te weinig, leert jezelf geen nieuwe goede eetgewoonten aan en je hoort meer dan eens dat erna alles naar de knoppen is intern wat betreft stoelgang etc. Daarbovenop komt ook nog het bekende jojo-effect.

Dit topic schrijft niet voor hoe je moet diëten/afvallen, maar de focus ligt hier toch echt wel op verantwoord, gezond en blijvend afvallen en elkaar hierin motiveren en ook waar mogelijk adviseren. Een shakedieet zoals Straight-Away vind ik daar niet onder vallen. Het is volledig je eigen keuze, maar de meningen hierover in dit topic zijn niet voor niets zo fel tegen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:52

Mijn lijstje vandaag is best prima. Alleen eet ik iets meer chocola dan normaal, omdat het een cadeautje is, die ik niet in een keer op wil eten want dat vind ik zonde haha.

O: twee boterhammen met vlokken en honing en een kop thee.
T: kop thee en twee 'paaseitjes' van milka.
L: drie boterhammen en een klein korstje met surimi-krab salade, vlokken, pasta en pindakaas en een beker melk.
T: paar hapjes (stukje ham, bonbon en twee croutons) in een delicatessenwinkel.
T: kop thee en twee 'paaseitjes' van milka.
T: halve kakifruit en halve mango.
A: schelpjespasta met rode saus en kaas en een glas water.
T: een kop thee en wss nog twee 'paaseitjes' van milka.

B: 10 minuten gefietst, kwartier met paard gewandeld, half uur intensief buikspieroefeningen.
Ik kom langzaam weer een beetje in mijn gewone ritme.
Gisteren weer begonnen met mijn buikspieroefeningen, zwaarder dan gedacht! Vandaag doe ik er weer ietsje meer.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:57

Hoe kijken jullie tegenover de calorieën van fruit? Ik schrik er altijd van hoeveel er in bv een stukje meloen zit. Ik ging er altijd vanuit dat je gewoon fruit enz kon eten zoveel je wou.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:58

k_m schreef:
Hoe kijken jullie tegenover de calorieën van fruit? Ik schrik er altijd van hoeveel er in bv een stukje meloen zit. Ik ging er altijd vanuit dat je gewoon fruit enz kon eten zoveel je wou.

Voor mij oud nieuws, boordevol fruitsuikers...
Maar zie het dan als een lekker snoepje dat vol vitaminen zit... Daar zit een schuimblok niet vol mee. Ik noem maar even wat ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:59

k_m, ik probeer het wel veel te eten. Want er zitten toch flink wat vitaminen in die je lichaam wel nodig heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:01

k_m schreef:

Voor mij oud nieuws, boordevol fruitsuikers...
Maar zie het dan als een lekker snoepje dat vol vitaminen zit... Daar zit een schuimblok niet vol mee. Ik noem maar even wat ;)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:21

O: 1,5 rijstwafel met appelstroop
T: 1 stuk monchoutaart
L: saucijzenbroodje
T: -
A: salade van sla, spekjes, tomaat en komkommer
D: Yoghurt met fruit

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:23

Ik eet fruit ipv iets zoets zoals snoep wanneer ik merk dat mijn lichaam daar behoefte aan heeft. :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:32

Ik eet vaak een banaan tussendoor omdat dat bij mij goed de honger stilt :) dan kan ik meestal weer een uurtje vooruit. Verder eet ik meer fruit in de zomer dan nu in de winter. Vaak aardbeien enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:18

Ik eet wel voldoende fruit voor de vitamines, maar ik vind het aantal kcal in veel stukken fruit te hoog voor de voldoening die het me geeft. Ik pak dan liever een tussendoortje van 120 kcal dat ook daadwerkelijk vult ipv een banaan.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:20

Leuk dat het topic weer zo actief is! :D

Vandaag een dagje in het zwembad gehangen..

O: 2 volkoren beschuiten met huttenkase en kalkoenfilet
T: klein blokje kaas (geproefd in een winkel)
L: triangel meergranen met pompoenpitten, roomkaas, zalm en ijsbergsla
T: 2 rijstewafels
A: patatje met satesaus, halve frikandel
T: 5 snoepjes, stukje chocolade

Hoop slechte dingen maar vandaag wel gezwommen en veel gelopen.. dus hoop dat de schade meevalt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:40

Pff mijn darmen zijn nog super van streek sinds oud en nieuw. Heb toch echt niks heel raars gegeten of zo... :?

Vandaag was weer erg sober, om mijn buik rust te geven.
O: -
L: 4 liefde en passie sneetjes brood met kaas (hele kleine broodjes)
T: 1 mini chocolaatje
A: Boerenkool met jus met ui en een vega braadworst
T: Weer een mini chocolaatje en nu een halve meloen met lepel lekker uitlepelen. :9

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:59

Ik kom me ook (weer) melden, heb ooit gepost in dit topic en vond het altijd wel handig (en confronterend) om bij te houden wat ik eet op een dag.. moet mezelf ook gaan aanleren te ontbijten.

O: --
L: 2 speltboterhammen met kaas
T: Milkshake
A: Macaroni met groente, paprika ui en champignons
T: Stukje Tony's ..

Qua drinken gaat het wel aardig. Drink nauwelijks frisdrank meer, vooral water en thee.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:59

Ik lees nog steeds mee. Ben alleen geen actieve poster.
Tot aan december 2016 ging het redelijk goed. Daarna is mijn eetpatroon echt weer slechter geweest, alle dingen lijken in december wel extra lekker :x
Ben dan ook circa 5kg aangekomen sinds begin december.

Gelukkig 1 januari gelijk de draad weer op kunnen pakken met gezond eten. Vandaag 'helaas' alweer een verjaardag en toch weer te veel gesnoept..
Morgen gaan we het goede begin weer doorzetten :D.
Mijn doel is 68kg.. denk dat er dan nog een kilo of 10 á 12 af moet. Begin december stond de teller op -17kg.. dus dit zijn voor mij de laatste kilo's en volgens mij is dat ook het zwaarste.. maar we gaan er voor!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:23

Gisteren ben ik gezellig met mn dochter met woezel en pip geweest, niet de beste dag qua eten :')
O: magere yoghurt met 2 eetlepels muesli
T: kaasstengel
T2: 10 snoepjes
L: salade met gamba's, halve pannenkoek met stroop, hagel en smarties :+ dochter was te moe om te eten dus was na het versieren klaar
T: hotdog van hema
A: zalm, aardappelpuree, wortelen

Vandaag wordt t makkelijker om gezond (of niets) te eten, ben ziek.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:25

:D ik ben gelukkig weer een kilo oud en nieuwjaarsvet kwijt, gelukkig gaat t snel want mag maandag weer naar de diëtist haha en wil niet zwaarder zijn dan op t laatste weegmoment.

@MarlindeRooz ik had er ook last van, denk doordat het eten echt veel vetter een koolhydraatrijker was dan wat ik de laatste tijd eet.