Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:12

Dag meiden! :D

Welke foundation raden jullie aan voor een vette huid?
Ik heb nog nooit in mijn leven een vette huid gehad maar een droge/vochtarme.
Ik ben al een tijdje gestopt met roken en mijn huid is compleet omgeslagen naar glimkop.

Ik draag daardoor nu al een tijdje geen foundation omdat alles wat ik heb niet meer geshcikt is en gaat schiften na een tijdje. :=

Gisteren heb ik de Estee Lauder DoubleWear light BB gekocht maar ook die werd erg lelijk na een paar uur.

Tips?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:13

_Nelleke_ schreef:
Heeft iemand het 'trucje' met het druppeltje olie door de foundation al geprobeerd? Ik doe het nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het best wel een mooi effect geeft als je zelf al een mooie huid hebt. Als je veel dekking nodig hebt of heftig reageert op olie-producten op je huid zou ik het niet doen. Ik gebruik teunisbloemolie (voor een droge huid).

Verdwijnt je foundation hierdoor niet sneller?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:13

Zonde hè, mij klonk die NARS fd ook goed.

Iemand hier ervaring met die van Loreal, die Eau de tint Nude magique?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:14

xRoosss schreef:
linoleum schreef:
En bij Douglas 25% korting bij aankoop van 2 make-up producten tm 1 februari.

Alle make-up? Zie alleen 25% korting op producten van Clarins.

Foutje! Was Ici Paris XL, had nieuwsbrief. 26 januari tot en met 1 februari

__Sannne

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:18

Net de mini verpakking van Smashbox Photofinish primer besteld. Was nog op zoek naar een fijne primer, en vind die van Smashbox heel fijn maar 32 euro zo duur.. Maar bedacht me laatst dat de primer van sephora ook heel fijn is en een stuk goedkoper. Die ga ik halen als ik in Lissabon ben in maart. En dan voor nu de mini verpakking gehaald (12 ml) aangezien ik nog een kaart van 10 euro had liggen en deze 13 euro was. :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:19

Djilna, eu de tint vind ik heel fijn! Hij is voor mij nog iets te donker, maar bevalt mij erg goed! Vind de finish erg mooi. Moet wel goed mijn dagcreme inlaten trekken, anders ziet ie er een beetje rommelig rond mijn neus. Draag geen primer eronder, want dan krijg ik puistjes. Zeker voor de helft van de prijs ben ik er erg blij mee!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:29

Dank je Roos :) Ik ken niemand die hem gebruikt dus was nieuwsgierig. Klinkt goed. Hopelijk kan ik zowel 170 als 190 hebben, anders pech!
Breng je hem gewoon met je vingers aan?

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:33

Kana schreef:
Dag meiden! :D

Welke foundation raden jullie aan voor een vette huid?
Ik heb nog nooit in mijn leven een vette huid gehad maar een droge/vochtarme.
Ik ben al een tijdje gestopt met roken en mijn huid is compleet omgeslagen naar glimkop.

Ik draag daardoor nu al een tijdje geen foundation omdat alles wat ik heb niet meer geshcikt is en gaat schiften na een tijdje. :=

Gisteren heb ik de Estee Lauder DoubleWear light BB gekocht maar ook die werd erg lelijk na een paar uur.

Tips?

Ik heb een gemengde huid, waardoor ik momenteel een foundation draag voor een droge huid omdat foundations voor een vette huid mijn droge plekken juist accentueren. Maar nu heb ik dus altijd een glim voorhoofd omdat mijn huid daar wel vetter is :+
Ik gebruik daarvoor Benefit Agent Zero Shine, man wat een top spul is dat! Klein beetje daarvan op mijn voorhoofd poederen en ik glim gewoon de hele dag niet meer, zelfs niet als ik in de sportschool ben geweest!
Misschien is dat ook een oplossing voor jou

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:41

Nee ik gebruik mijn zoeva kabuki. Heb 2 dagen een flormar nep beautyblender gebruikt maar dat vond ik ruk, een idee of dat aan de foundation of de spons lag. Wil sowieso nog de echte beautyblender kopen.

Qua dekking is de foundation voor mij echt perfect, geen cake face maar gewoon genoeg. Heb hem gekocht omdat ik dacht dat dit de foundation was waar nikkietutorials veel over praat, maar dat is dus weer een ander haha.

Zojuist bij Meltcosmetics besteld! Ben aan het leren en dacht NU moet ik het doen. Dus Belladonna2 en shady lady besteld. Ben er heeeeel benieuwd naar. Zo jammer dat die merken in Nederland niet zo bekend zijn.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:45

Ik heb een Zoeva bufferbrush, daar moet het dan ook wel mee lukken. Ik ga wat testen :)

Meltcosmetics zag ik op Instagram voorbij komen, mooie spullen volgens mij. Wat zijn er ook belachelijk veel merken eigenlijk :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:48

Ik gebruik ook meestal Zoeva bufferbrush, soms mijn Beautyblender. De kwast van Zoeva is erg fijn!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:51

Hoe bevalt de beautyblender? Ik was eerder te lui om vanaf mijn make up naar de wasbak te lopen haha. Maar nu heb ik alles omgegooid en is het maar 1 meter naar de wasbak. Dus dan kan ik prima dat ding nat maken. Kan ik het ook vergelijken met die van de Flormar.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:58

Ik vind de beautyblender wel fijn. Moet er wel even wat meer tijd voor nemen dan met een kwast. Maar je krijgt wel een mooi egaal resultaat en de blender zelf blijft ook netjes heel.
Heb geen ervaring met anderen, dus daar kan ik niks over zeggen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:48

Ik had ooit zo'n ei vormige spons van de sephora en dat was geen aanrader dus er zal wel verschil in zitten :)

Zijn er naast laura mercier en kat von d nog meer heel goed dekkende foundations? Lichter dan de doublé wear :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 02:13

Amazon Clay?
https://thetaylorjanae.wordpress.com/20 ... oundation/

Weet niet of 't genoeg dekking voor je is/wat voor huid je hebt, minder dekking dan de KvD, maar volgens mij heeft de KvD echt de meeste dekking ever haha.

Kan je een foundation lichter maken door een beetje te mengen met moisterizer? Gewoon op je hand, niet in de fles. :') Ben nu weer een spook en mijn Dior Star is nu net iets te donker voor me, en heb geen witte foundation.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:56

Lichter niet, transparanter wel. moisterizer is ook niet wit maar transparant.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:42

@ Laura, wat is nu je normale huidverzorgingsroutine? Gebruik je ook iets van peelings of scrubs? Ik kreeg in de pubertijd hormonale puistjes en vooral heel veel kleine onderhuidse rode bultjes. Ook op rug en bovenarmen. Ben toen aan de pil gegaan en toen is het enorm verergerd (microgynon). Daarna een aantal keer overgestapt en uiteindelijk op de Diane gezet. Die schrijft men nu niet meer voor maar voorheen was dat echt de anti-puistjes-pil. Daarmee zijn bij mij alle puistjes verdwenen. Toen ik jaren later stopte met de Diane zijn ze ook niet meer teruggekomen. Ik ben nu 28 dus m'n hormonen zullen wel redelijk gestabiliseerd zijn. :+

@ Kana, nee hij glijd niet van m'n huid af. Misschien in de zomer met hogere temperaturen wel maar tot dusver gelukkig nergens last van.

@ Anthea, RoosG heeft gelijk. Transparanter wordt ie wel van moisterizer maar niet lichter. Bij mij zijn nu ook alle foundations te donker... :+ Bevalt het een beetje aan de andere kant van het land?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:43

Lauraa90 schreef:
Ik heb een gemengde huid, waardoor ik momenteel een foundation draag voor een droge huid omdat foundations voor een vette huid mijn droge plekken juist accentueren. Maar nu heb ik dus altijd een glim voorhoofd omdat mijn huid daar wel vetter is :+
Ik gebruik daarvoor Benefit Agent Zero Shine, man wat een top spul is dat! Klein beetje daarvan op mijn voorhoofd poederen en ik glim gewoon de hele dag niet meer, zelfs niet als ik in de sportschool ben geweest!
Misschien is dat ook een oplossing voor jou

Dat is wel een goede, ik gebruik redelijk goedkope simpele poeder omdat een echt goede nooit nodig was.
Misschien helpt dat, thanks!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:56

Weet iemand of de Anastasia Liquid Lipsticks binnenkort bij Douglas verkrijgbaar zullen zijn? :=

Ik wil ze allemaaaaaaaaaaaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:59

Bah, balen. Heb nu echt geen geld voor een Dior Star in een andere kleur :')

Bevalt goed :)) We blijven hier niet eeuwig wonen haha, niet in deze stad iig, maar het is iig een stepping stone. :+ Alberta was veel mooier, maar de huur is daar 3 tot 5 keer zo duur, dus we nemen wel weer een keertje een roadtrip haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:18

Die Tarte foundation wil ik al heel lang proberen, maar helaas is Tarte niet te krijgen hier -O-
En om die nou online te kopen zonder de juiste kleur te weten... daar vind ik hem net te duur voor.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:23

De Amazonian clay DnT? Lijkt mij ook een mooie. Haha er zijn er ook zoveel! Je blijft kopen :')

Anthea fijn dat het goed bevalt. Hoe is het winterse weer bij jullie?
En een keer een drugstore foundation? of zijn die niet zo licht te krijgen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:23

Drunksheep, op termijn vast wel, maar vraag me af hoe snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:32

Ja, die!
Hoor daar zulke goede verhalen over en voor de dagen dat ik meer coverage nodig heb, lijkt hij me heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:37

Sephora heeft een Color IQ. Je kan bv naam + kleur van een goede foundation invullen en dan krijg je (hopelijk :') ) een vergelijkbare van Tarte haha.

Winter hebben we hier eigenlijk niet echt gehad. We hadden in September een heel pak sneeuw en toen heel lang niks meer, tot eind december/begin januari een heel klein beetje. Heel raar :+ Vorig jaar was het -40 en zat ik vaak vast in de sneeuw met m'n auto, haha.