[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:17

Goed bezig iedereen. En dat van t broodbeleg herken ik idd. Hier me goed ingehouden. Ontbijtje ontbijtdrink, lunch 2 bruine bth met kaas en komkommer en ik geef toe... Cocktailsaus (dun!) ipv becel en een glas melk. Middag glas chocomel (warme:) ) en een simpel koekje, avond pasta (minder dan ik voorheen opschepte) met veel paprika en bleekselderij en een lichte saus en water als drinken. Nu net terug van toneel, neem ik nog wat ontbijtdrink (anders ga ik snacken) en ben ik thuisgekomen met dubbele motivator. Dat was al de toneelvoorstelling, maar vandaag zijn de teksten verdeeld en ik speel... Een verleidelijke vrouw :) MET decolleté ;) dus dat mag mooi voluptueus blijven... Een wat slanker middeltje erbij staat dan wel leuker :j :P

corientjuhh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:09

Klinkt leuk!

Kun je trouwens een ideaal gewicht hebben?
Niet aan de hand van bmi maar lichamelijk?
Ik merk namelijk dat t gewicht heel snel tot een bepaald gewicht daal als ik gezond ga eten maar dan blijft t steken en kom ik niet verder hoe hard ik me best ook doe.. Hoogstens 200gram ofzo gaat er dan nog af

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:19

Wow, wat hebben jullie veel gekletst. Over het algemeen gaat het heel goed met iedereen.

@Hannahaapje, ik snap wat je bedoeld met zwemmen maar ik denk dat het inderdaad is omdat je daarna een honger gevoel krijgt na het zwemmen en veel mensen dan gaan snaaien.
@Heleen_B, mn ouders volgde ook Divorce. Ik denk dat ik het ook leuk vind maar ik heb er nooit tijd voor gemaakt.
@Glenda, welkom! Klets vooral lekker mee hier.
@Negerzoen, wat goed dat je ondanks het weer toch gegaan ben, respect.. Ik heb vaak zoiets van laat maar, ik ga morgen wel. Nou top zeg. Merk je al veel gewichtsverlies?
@Regallie, fijn dat je al echt verschil ziet met vroeger, dit werkt ook motiverend. En dat je erbij hebt hardgelopen is alleen maar heel goed. Gaaf dat feest, ik ben niet zo'n ster in koken maar op internet staan veel lekkere dingen zoals al gezegd.
@KarinW86, je moet je dieet volgen hoe jij het het beste vol weet te houden. Als dat op deze manier is dat je in het weekend iets meer eet is dat toch prima? Probeer het wel te beperken en niet helemaal los te gaan, dit zou bij mij gebeuren als ik wat toe zeg.
@Wollie, inderdaad.. Als mensen je tegen houden was ik ook geneigd juist dat te kopen en dan juist 2 pakjes. :=
Maar je zei dat je vriend veel verschil zag nu toch? Leuk leuk leuk.
@Arienette, fijn dat je een dieet heb gevonden wat echt bij je past en dat je vol houd! Hoeveel ben je nu in totaal kwijt en hoeveel wil je nog kwijt?
@X_Michelle_X, je hebt zeker een goede dag gehad gister, wees daar maar trots op, is er toch weer een! Wel zou ik zoals er meerdere zeggen letten op de ontbijtkoek, deze pak ik ook af en toe maar schijnt inderdaad niet zo goed te zijn zoals vele denken.
@Elpatcho, je hebt een druk sportschema, lukt het een beetje om dit vol te houden? Ik denk dat je binnen no time strak bent op deze manier voordat het zonnetje er is.
@Corientjuh, heb je uiteindelijk nog afleiding kunnen vinden voor de eetbui die je had? Vervelend zeg, maar iedereen heeft wel eens zo'n dag.
@Danseresje, wow dat is een eind zeg, super knap. Ik kan dat echt nog niet.. Loop je dan ook tussendoor of niet? Ook bij mij is het veel te zien in mn gezicht.
@Dame24, nou dat is lekker makkelijk als je bij je ouders eet dan.
@Zilfstar veel plezier, klinkt spannend hahaha!

Hier zijn de eerste 8 kilo eraf in 8 weken tijd, ben er best trots op *\o/*
Vorige week veel afgevallen maar deze week met precies hetzelfde 300 gram afgevallen, gelukkig dames want ik wil echt geen jojo effect.
Vrijdag op wintersport, ik ben benieuwd, maar even heel hard sporten deze week. De teller staat nu op 68.8 kg.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:34

@Zilfstar leuke rol ;)
@ Winner91 ik kan heel goed dan maar 1 schaaltje of paar stukjes ergens van nemen gelukkig!
En goed bezig!! 8 kg in 8 weken.. ben denk ik net zo lang bezig, maar ga veel langzamer

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:47

Zilfsta, leuke rol en het is inderdaad een goede stok achter de deur ;)

Winner91, 8 kg in 8 weken, ik wou dat ik dat ook kon ;). Knap hoor.. hoeveel nog te gaan?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:07

Wat een heerlijke motivatie in dit topic! Doet me goed.
En gaaf van die rol! Dat is een echte motivator!

Ik ben al twee dagen ziek zwak en misselijk.. Ik denk dat ik een beetje tegen de griep aan zit te hikken.. :( heb nu echt wat meer suikers en koolhydraten nodig merk ik. Dus vanmorgen als ontbijt 2 mini krentenbollen! En de rest van de dag wel het 'normale' eetpatroon.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:23

Winner: dat is knap zeg: 8 kilo eraf!! Hoeveel "moet" je nog?
Dide: Zou idd uitkijken met doorgaan met afvallen als je ziek bent. Als je ziek bent heeft je lijf toch genoeg brandstof nodig om beter te worden. daarom als ik ziek ben eet ik gewoon waar ik trek in heb. Je moet toch je lijf dan goed ondersteunen.

Ja die rol dat wordt nog wat haha. Maar gaat me wel helpen denk ik. Eerste resultaten hier zijn geboekt, zij het dat het geen enorme gewichten zijn. Maar dat mag ook niet na enkele dagen. Ik probeer mij maar 1 keer per week te wegen maar kon het vanmorgen niet laten. van 84,4 naar 83,8 in een 4 a 5 dagen :) Dat is toch mooi ruim een halve kilo!

Motivatiedagboek helpt me enorm! Alle frustraties kan ik van me afschrijven en ik breng wat orde aan door prioriteiten te stellen per dag. 3 prio's per dag zodat het haalbaar is. En dat heeft dan niks met eten te maken maar met werkzaamheden. En ik hou bij wat ik eet etc. De goede dingen sluit ik af met een smiley. En als ik snacktrek heb ga ik schrijven waarom ik niet moet snacken :)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 12-03-13 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:26

Mooi hoor :)
Ik val ongeveer maar 300 gram per week af.. nu 8 weken bezig

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:28

Onbijtkoek niet zo goed?
Ik heb via via via gehoord dat t wel oke was, er zitten een boel vezels in..?

Op school is het super uit te houden om te lijnen, je neemt mee wat je mag eten, geen geld mee, en hop! je kan niet anders dan gezonde eten :j
Alleen als ik thuis kom heb ik het altijd zwaar.. ouders hebben altijd lekkers in huis en wanneer ik thuis kom (rond half 5) heb ik net onwijs trek :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:29

Vanmorgen bij me ontbijt wat drink yoghurt genomen, merk wel dat ik inderdaad minder snel trek heb dan

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:30

Winner91 schreef:
Wow, wat hebben jullie veel gekletst. Over het algemeen gaat het heel goed met iedereen.

@Negerzoen, wat goed dat je ondanks het weer toch gegaan ben, respect.. Ik heb vaak zoiets van laat maar, ik ga morgen wel. Nou top zeg. Merk je al veel gewichtsverlies?

Hier zijn de eerste 8 kilo eraf in 8 weken tijd, ben er best trots op *\o/*
Vorige week veel afgevallen maar deze week met precies hetzelfde 300 gram afgevallen, gelukkig dames want ik wil echt geen jojo effect.
Vrijdag op wintersport, ik ben benieuwd, maar even heel hard sporten deze week. De teller staat nu op 68.8 kg.

Ik ben vorig jaar 13 kilo kwijtgeraakt en ben sinds iets meer dan 2 weken geleden weer opnieuw begonnen. Inclusief 5 dagen per week sporten en (toegevoegde) suikervrij eten :) Van die 13 kilo merk ik echt onwijs veel. Ik ben super benieuwd hoe het is als ik de volgende 13 kilo kwijt ben!
Sinds ik weer ben begonnen heb ik nog niet op de weegschaal gestaan. Dat wil ik pas na 2 maanden doen :)

En 8 kilo in 8 weken is lekker zeg! Hoeveel wil je nu nog kwijt? Zolang je van de schnitzels, patat, chocomel en glüwein afblijft kan wintersport een goede boost zijn voor je afvallen! :D Met skiën/snowboarden verbrand je behoorlijk wat calorieën per uur!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:35

Hannahaapje, ik heb ook wel is Used to be Fat gekeken, was inderdaad ook erg motiverend. Maar wat je zegt: alles moet snel, sneller, en dat is zo jammer want aanpassing van je levensstijl is zo belangrijk met afvallen..

HeleenB, netjes!! :D

Welkom Glenda.

Regallie, brinta/havermout is ook erg goed voor je :)

Dais_ schreef:
Dan is er maar 1 oplossing.... [ [url=foto]Afbeelding[/url] ]

:D

Hahahahaha!!! :D

Danseresje en Negerzoen, wouwww wat netjes van je zeg!! Toppers!

Wouw Winner, wat een hoop! Netjes! :)

Ik heb een aangepast dieetlijstje gehad van mijn dietiste. Vol goede moed begin ik er aan! Wat ik me alleen afvroeg: is yoghurt (magere) + 2 eetlepels (?) muesli een goed tussendoortje? Of 1 schepje muesli + een stuk fruit ofzo? Ik eet alleen soms 's avonds ook nog brinta/havermout, dus weet niet of het teveel zuivel is.. maar denk dat het wel meevalt, drink ook geen melk of iets...

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:37

Ik weeg nu 68.8 kg en wil naar de 58 kg denk ik. Ik ben 168 cm.
Denk wel dat het vanaf nu langzamer zal gaan, maar dat geeft niks.
Jullie zijn ook goed bezig allemaal, hoeveel moeten jullie nog?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:43

Welkom nieuwelingen

Netjes die 8 kilo!

Ja heb de tv aangezet en me gedwongen re blijven liggen haha
Dekentje was lekker warm haha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:47

Voor een goed BMI moet ik nog 2,5 kg ongeveer kwijt... maar zou het liefst nog 9,5 kwijt raken

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:51

Ik lees nog steeds mee hoor!
Zit even in een dipje, blijf op 70,3 hangen.

Ik ben ook 1.68 maar 58kg ga ik echt nooit redden, haha. Ik wil graag naar de 65kg :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:42

Ik wil ook graag naar de 68 kilo dat is mijn langere termijn doelstelling. Eerst maar eens naar de 72, dan zou mijn BMI gezond zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:44

Zilfstar, wat leuk zo'n rol! En wat een goed begin heb je gemaakt met het afvallen!
Winner, wat goed, 8kg in 8 weken! En ja, ik loop die afstand aan een stuk door! Van de zomer heb ik opgebouwd tot 5km met evy. In november ging het slecht, in december niet gelopen. In januari op vakantie bij mijn ouders in Spanje weer opgebouwd naar 30min continu en vanaf daar ben ik nu verder gaan opbouwen!
Dide ziek aan het worden.....hoop dat het meevalt! Knap maar gauw weer op!
Negerzoen, wat knap om twee weken niet op de weegschaal te gaan staan.....ik kan dat niet hoor......wil het toch wel in de gaten houden!

Vanochtend weer een *\o/* -momentje! 8 ons eraf! (Sinds zaterdag, maar de 11,5km van gister zullen daar ook deels bijdrage aan hebben gehad). Nog 1,2kg voor een nieuw 10-tal! Misschien dat ik het toch ga redden voor mijn verjaardag!
Qua BMI moet ik volgens mij nog 4kg voor een gezond BMI en dan ben ik ook op mijn gewicht van na de vorige keer 18kg afvallen!
Wil sowieso gaan voor nog 11kg eraf en misschien nog iets meer....afhankelijk van hoe het gaat en hoe ik me voel!

Overigens vind ik het ergens wel jammer dat mensen er nog niets over zeggen (of misschien niet durven te zeggen). Ben sinds mijn zwaarste punt zo goed als 7kg kwijt......zou toch te zien moeten zijn?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:50

Michelle, dan maar uit school half vijf dit topic bezoeken, dan moeten we maar even streng voor je zijn en mag je van ons niks lekkers pakken. :D (grapje!)
Wat een dicipline Negerzoen, moet er niet aan denken niet minstens één keer per week op de weegschaal te mogen staan haha. Laat staan 2 maanden, pfoeeeww.
Madeira, volgens mij kan yoghurt met muesli prima als tussendoortje, lijkt me dat je daar wel van word verzadigd want het voelt echt als een maaltijd.
Vind het echt goed van je dat je haalbare streven hebt Malima, 65 kg is een heel mooi gewicht.
Danseresje hetzelfde had ik ook vanochtend. 11,5 km! :oo Knap knap! Weet overigens precies waar je het over hebt, sommige mensen zeggen niks maar kijken wel, ach misschien zijn ze verlegen of durven ze er niet vanuit te gaan voor het geval je toch op hetzelfde gewicht zit oid.

Goed nieuws jongens, ik heb er weer een kilo af. *\o/* Nog een kilo en heb ik er in totaal 30 af (!!!) en heb dan een BMI van 21,3 :) Hmm, moet maar eens nadenken over een cadeautje...

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:59

Wauw Hannahaapje wat ontzettend knap. Misschien een stomme vraag maar heb je nu niet dat je "vel" heel erg gaat hangen? Omdat er zo'n hoeveelheid vanaf is gegaan.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:02

*\o/* Dat is nog eens een prestatie gefeliciteerd hannahaapje!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:03

Heel knap hannahaapje

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:03

hannahaapje schreef:
Danseresje hetzelfde had ik ook vanochtend. 11,5 km! :oo Knap knap! Weet overigens precies waar je het over hebt, sommige mensen zeggen niks maar kijken wel, ach misschien zijn ze verlegen of durven ze er niet vanuit te gaan voor het geval je toch op hetzelfde gewicht zit oid.

Goed nieuws jongens, ik heb er weer een kilo af. *\o/* Nog een kilo en heb ik er in totaal 30 af (!!!) en heb dan een BMI van 21,3 :) Hmm, moet maar eens nadenken over een cadeautje...

Wow, bijna 30kg er af! Petje af hoor! Hoeveel wil je daarna nog kwijt of ga je dan stabiliseren?

En heb al wel gehad dat iemand een keer vroeg of ik was afgevallen......maar toen was ik alleen maar aangekomen, haha! We hebben er toen samen smakelijk om kunnen lachen!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:12

Wat ontzettend knap hannahaapje!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:17

Welkom alle nieuwe mensen

Iedereen zo goed bezig respect echt knap
Idd vind die iedee van Kadootje voor je zelf bij doel wel goed iets

Kan je wel motiveren en sowieso topic motiveerd je ook
Hier buik griepje gehad op 1 kilo sowieso na op me doel