Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:08

Ik ga over 3 weken al :D

Dapper hoor Musli! Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn.

Culaccino, dat soort momenten zijn heerlijk. Gewoon lekker fietsen, kort of lang maakt dan geen bal uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:08

O ja, jij gaat ook! :)) Hoe groot is jullie groep die mee gaat?

En inderdaad, zulke rondjes zijn altijd fijn!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:12

Sfeervolle foto Culaccino *\o/* ...

Deze heb ik van de week vanuit de auto gemaakt :o

Afbeelding

In 5 weken om deze tijd ben ik al op het vliegveld :D
Nog 4 weekjes werken ...dan drie weken vakantie .. {:}
Van het weekend maar eens wat km maken op de racefiets .
Morgen met twee anderen afgesproken , zondag is sowieso teamtraining
buiten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:48

Haha je bent echt aan het aftellen, he! Wat een mooi plaatje, zo met die nevel :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:30

culaccino schreef:
Haha je bent echt aan het aftellen, he! Wat een mooi plaatje, zo met die nevel :j

:j ..Ja ..heb er zin in :D

Zo , net terug van 67 km op de racefiets .
Helaas geen zon gezien ...maar het was droog .
Morgenvroeg weer ...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:26

@culaccino, wij zijn met 20!

@T2T, wat een prachtig plaatje. Het was vrijdag ook echt lekker weer.

Vrijdag heb ik gewoon kort-kort kunnen fietsen, echt heerlijk. Toen al een rondje van 75km gedaan, gisteren nog ruim 100 bij de training. Super leuk, we hadden een sprinttechniek training. Nu voelen de benen wel een beetje moe haha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:23

Klinkt goed Laura :j

Vanochtend ( maar ) een 42 km rondje gedaan .
Daarvoor wel twee keer de oude Kleefse baan hoog .
Dat ging wel goed , merk je toch dat je over de winter wekelijks spinning doet .
Daarna in de sportschool nog wat oefeningen voor mijn schouders en armen gedaan en strechting .

Het zonnetje schijnt zo mooi , misschien ga ik zo nog een rondje hardlopen O:)
https://www.klimtijd.nl/beklimming/oude-kleefsebaan

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:06

Wat is iedereen goed bezig! Ik heb vandaag mijn nieuwe fiets eindelijk uit kunnen proberen en ik ben helemaal verliefd! Hij fietst echt heerlijk. Ben maar een klein stukje gegaan, 30 km, maar ben net hersteld van een blessure en heb al een jaar niet op de fiers gezeten. Maar het ging echt goed en heb heel veel zin om op weer op te gaan bouwen.

Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er mensen die ook bij verenigingen zitten? Ik fiets nu eigenlijk alleen en woon sinds een paar maanden in Utrecht. Dus zit een beetje te twijfelen of ik me aan wil sluiten bij een vereniging.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:24

Wat heerlijk dat iedereen lekker wat kilometers heeft kunnen maken :) het was er dit weekend ook echt prima weer voor. Nu maar hopen op meer van dit soort weekenden.

Gisteren liep ik de Spaarnwoude Hills Trail, 12km. Voornamelijk over het mountainbike parcours van Spaarnwoude, dus goed steil op plaatsen. Afzien toch wel ;)

Vandaag ben ik samen met mijn man een rondje gaan fietsen. Stiekem stond er best nog wel een windje, dus ik was blij dat mijn man lekker op kop fietste en ik lekker in de slipstream kon hangen (zeker na gisteren) :Y) toch weer lekker 63,5km gepakt..

Afbeelding
Altijd leuk met het pontje over *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:26

Char_elle schreef:
Wat is iedereen goed bezig! Ik heb vandaag mijn nieuwe fiets eindelijk uit kunnen proberen en ik ben helemaal verliefd! Hij fietst echt heerlijk. Ben maar een klein stukje gegaan, 30 km, maar ben net hersteld van een blessure en heb al een jaar niet op de fiers gezeten. Maar het ging echt goed en heb heel veel zin om op weer op te gaan bouwen.

Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er mensen die ook bij verenigingen zitten? Ik fiets nu eigenlijk alleen en woon sinds een paar maanden in Utrecht. Dus zit een beetje te twijfelen of ik me aan wil sluiten bij een vereniging.

Ik zit niet bij een vereniging, maar heb wel een fietsclubje met vrouwen uit de omgeving ondertussen. We fietsen op dinsdagavond samen, meestal 2 uurtjes/2,5. En soms pakken we een toertochtje of lekker weekenddagje mee. Samen fietsen is wel echt veel leuker! :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:30

@ Char_elle ; ik ben lid van een triathlon vereniging . Heb dus wekenlijks , fiets - zwem - hardloop en krachttraining . :j l
En dan spreken we zo ook wel eens af te gaan fietsen of zo .
Van het weekend iig bijna 110 km op de racefiets gezeten .
Fijn dat je fiets bevalt !

Knap hoor MuSLi , een trail te lopen *\o/*
Mij ligt dat niet zo ... zand in de schoenen -O-
Ik loop liever op stabiele bodem . O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:54

Mooi clubje waarmee jullie gaan, Laura! Ik heb ook kort-kort gefietst vrijdag; heerlijk dat dat soms weer kan, he! :D 100 km en dan ook nog sprinten, pfff. Ik vind het knap :D Hoe lang duren je trainingen meestal ongeveer?

Lekker bezig, T2T! *\o/*

Ah wat leuk MuSLi, met het pontje!

Leuk dat je de smaak te pakken hebt, Char_elle! :D En fijn dat je weer kan opbouwen na je blessure. Wat had je ook alweer? Ik zat in mijn vorige woonplaats wel bij een (studenten)wielervereniging; spotgoedkoop en ik vond het leuk. Kon ik mooi een beetje techniek leren, leuke routes leren kennen, goede stok achter de deur om regelmatig te fietsen en soms even tot het gaatje te gaan, en er was altijd wel iemand die buiten de trainingen om zin had om met je mee te fietsen. Ik kon helaas bijna nooit trainen, maar niemand deed daar moeilijk over. Ik kan het dus wel aanraden! Misschien ook een leuke manier om nog wat mensen te leren kennen in Utrecht!

Zelf ben ik ook verhuisd en twijfel ik ook of ik weer bij de wielerclub hier ga. Ik moet weer verhuizen, dus ik durf nog niet zo goed een jaarabonnement af te sluiten zolang ik niet weet waar ik kom te wonen. (en ik zou eigenlijk ook wel bij de (beach)volleybal- en roeiclub willen :o )

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:49

Culaccino, ik had een knieblessure. Maar dat is nu zo goed als hersteld. Alleen conditie is gewoon helemaal weg. Dus weer rustig aan opbouwen. Ik vind het inderdaad ook heel leuk om wat nieuwe mensen te leren kennen. En ik zou het ook wel fijn vinden wat techniek en routes te leren. Binnenkort eens rondkijken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:19

Mijn man heeft via zijn werk toch kaartjes voor de Amstel Gold Race kunnen bemachtigen.
We hadden al een weekendje Limburg gepland in dat weekend, dus kunnen we mooi combineren.
Dit jaar doen we dus weer de 125km van de AGR :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:03

MuSLi schreef:

Leuk ...gefeliciteerd ... *\o/*

Wanneer is die ook alweer ?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:08

20 april. Dus over een maandje.
Wel net een weekje na mijn Schotland avontuur. Dus ik zal waarschijnlijk wel een beetje rustig aan moeten doen ;) haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:53

Ach , lekker genieten .
Zal vast goedkomen .

Pfff net mijn fietstraining gedaan , maar man wat was het nog koud .
En mijn beste trainingspartner was er ook weer ... de wind .
Was blij toen ik thuis was en onder de hete douche stond .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:51

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:43

Sakura789 schreef:
Tekenen jullie mee? https://www.fietsersbond.nl/houd-de-afs ... etgangers/

Ik kom zo even langer plakken, eerst even fietsen!!

-O- gaan ze de afsluitdijk dicht zetten voor fietsers voor 3 jaar, hadden we net in mei een rondje Nederland op de planning staan. Echt jammer, dat stuk hoort er wel echt in. We gaan er wel komen, maar ik vind het echt jammer!

Zo, mijn fiets is weer terug van de fietsenmaker! Had hem voor een weekend lang in de sneeuw weggebracht in de hoop dat ik hem direct weer op kon halen, maar dat viel toch wat tegen. Meer mensen hadden blijkbaar het idee om de fiets even voor onderhoud weg te brengen.

Wat is iedereen weer lekker bezig zeg :D Alhoewel ik wel blij ben dat de wind iets is gaan liggen :') Mooie trips op de planning! Hier rustig aan voor rondje nederland aan het rijden, over twee weken eerst nog een wedstrijdje rijden met paardlief. Hopelijk dit weekend nog even een flinke ronde bij zonnig weer :D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:14

Ja... per 1 april. Ik hoop nog steeds van harte dat het een grap is.
Ik kan mijn "rondje" noordzee dus ook niet volledig doen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:29

Ik hoop ook echt op een grap, maar hier was al langer sprake van...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:36

Char_elle schreef:

Wat goed!
Kijk eens bij CS030, ontzettend leuke vereniging! O:)

MuSLi schreef:
Mijn man heeft via zijn werk toch kaartjes voor de Amstel Gold Race kunnen bemachtigen.
We hadden al een weekendje Limburg gepland in dat weekend, dus kunnen we mooi combineren.

Wat leuk!! ik Doe ook mee, de 150 dit jaar. Puur als toertocht, gewoon voor de lol. Ben dan net 2 dagen terug van Mallorca :+

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:43

Hoi hoi,

Ik heb het een en ander mee gelezen, nadat ik heb besloten ook te gaan wielrennen en daarvoor een fiets aan te schaffen. Maar daar komt mijn probleem, wat schaf je als beginner aan?

Mijn doel/idee, 1-3 keer per week fietsen. Budget tot 500 euro.
Tweede hands mag ook, maar waar let je dan op...

Kunnen jullie mij op weg helpen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:09

Hoi!

Wat leuk dat je ook van plan bent om te gaan fietsen. Het is altijd lastig een tweedehands fiets kopen, als je zelf niet zoveel verstand ervan hebt. Heb je toevallig iemand in je omgeving die er wel verstand van heeft? Weet je bijvoorbeeld welke frame maat je nodig hebt?

Op Racefiets Marktplaats op Facebook komen vaak wel leuke fietsen voorbij. Over het algemeen zijn dat wel knappe fietsen, van liefhebbers :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:04

MuSLi schreef:
Hoi!

Wat leuk dat je ook van plan bent om te gaan fietsen. Het is altijd lastig een tweedehands fiets kopen, als je zelf niet zoveel verstand ervan hebt. Heb je toevallig iemand in je omgeving die er wel verstand van heeft? Weet je bijvoorbeeld welke frame maat je nodig hebt?

Op Racefiets Marktplaats op Facebook komen vaak wel leuke fietsen voorbij. Over het algemeen zijn dat wel knappe fietsen, van liefhebbers :)

M'n vader doet fanatiek aan mountainbiken, dus hij heeft wel verstand van fietsen An sich.

Als het goed is heb ik frame maat 54 nodig.

Dank voor de tip, ga ik daar ook eens kijken!