Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:32

Hahaha ja oke, dat heeft mijn kapsel dan weer niet :))

Zweetbandje is idd ook een optie.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:23

Wat gaat het weer hard hier!

Ben helaas dinsdag ziek geworden, denk griep ofzo, heb koorst en voel me mega slap, en slaap heel slecht. Zo flink heb ik het lang niet meer te pakken gehad.
Ik hoopte vandaag weer te kunnen werken, maar helaas lukt dat nog niet.

Leuk plan om samen te lopen!
Ik kan alleen de 18e en de 26e, weet niet hoe ik dat invul op het lijstje.
De 22e juni is mijn vader jarig, hij word dan 75, wat echt onvoorstelbaar is, en dan hebben we een groot feest met de familie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 11:38

Beterschap ieris!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:09

Beterschap ieris.

Hier een soort van luxeprobleem, iets wat ik helemaal niet ken. Als duiker heb je altijd ruimtegebrek in je koffer en overgewicht. Nu ga ik een cultureel tripje doen en zelfs met in de koffer: 2 duikpakken en 2 paar duikschoentjes (om te zwemmen, het zeewater is koud, voor mij en m'n reisgenoot), 1 paar wandelschoenen, een paar sportschoenen, 1 paar sandalen en 1 paar slippers heb ik nog ruimte over en wil de koffer nog dicht. Het gewicht heb ik nog niet gewogen, maar ik verwacht dat dat ook wel meevalt omdat een automatenset 2-2.5kg is, mijn vinnen 1kg en mijn backplate+wing 2.5kg en die gaan allemaal niet mee. Wandelschoenen wegen ook wel wat, maar niet zo veel volgens mij.
Ik doe m'n hardloopschoenen aan in het vliegtuig, die kwijtraken wil ik echt niet, daar heb ik dan ook m'n zolen in. Skien zal niet meer lukken, helaas is de sneeuw praktisch weg (ik had een stiekeme hoop om een middag te gaan skien hier, maar het is absoluut niet sneeuwzeker). Maar wandelen in de bergen is wel het plan en natuurlijk ook langs de zee. En even kijken waar Afrodite geboren is. Misschien nog paardrijden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:51

Wat vervelend Ieris, beterschap!
Leuk dat er zo’n groot feest voor je vader aankomt!

Germie, veel plezier!
Heb je nou nog een marathon kunnen vinden? Daarvoor ging je ook naar het buitenland toch?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:12

Beterschap Ieris!

Ik zie jou al helemaal voor me met die bandjes SV :+

Ik heb overigens wel zo’n hele grote bril, heerlijk dat ding :D

Afbeelding

Nog eentje van het skiën, morgen weer naar huis en dan zondag weer lekker lopen :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:40

Lekker Lies!

Fijne vakantie Germie!

Beterschap Iris!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:08

Nog genoeg sneeuw zo te zien Lies! Veel plezier!
Beterschap Iris!

Ik loop in deze periode ook veel met een band om mijn hoofd maar herken het probleem van SV ook.. mijn haren zijn echt drama dan! Gelukkig ren ik meestal in het donker ;)

Op Vinted staat nu een Fusion broek.. nieuw met prijskaartje voor 60€ vraagprijs maat L..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:58

Leuk een bokt run. Indien ik dan genoeg opgebouwd ben.
Heb echter nog geen rooster voor juni.

Namiro, daar had ik op gereageerd maar was de niet gladde variant.

Beterschap ieris.

Lies, heerlijk. Goede terugreis

Veel plezier germie.

Bowo, fijn weer ritme gevonden.

Fijn weer lopen fenn

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:15

Zo dan..... Hartslag vanavond ging nergens over -O- . Geen idee of het komt door de spierpijn van het hoepelen van gister, de werkdag vandaag of de hoofdpijn die halverwege de middag op kwam zetten :roll:

Allereerst ff die rare start qua hartslag net als woensdag, dus die heb ik genegeerd en dat was de juiste beslissing. Maar verder zat ik alle blokjes grotendeels laag in zone 4. Heb wel geprobeerd het tempo naar beneden te brengen, maar het lukte gewoon niet, dus een uitvoeringsscore van 66% :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar...... Ik heb week 6 afgerond en ga vol goede moed op naar week 7 *\o/*

Op werk werd er vandaag door een aantal collega's gegrapt over volgend jaar CPC..... Boy, als ik al mee doe, is het max 10km. Ga echt niet in een jaar opbouwen naar 21km :x . Het hardlopen is voor nu echt als ondersteuning van mijn wandelen en daar ligt de focus/prioriteit. Daarnaast denk ik niet dat het met mijn geschiedenis van mijn onderbeen een wijs besluit is om in een jaar naar 21km te gaan :n

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 20:46

Zullen we dan 22 juni in onze agenda noteren? Dan ga ik van tevoren de route nog een keer lopen om te checken of die nog klopt aangezien natuurmonumenten aardig heeft huisgehouden bij ons in de buurt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:46

Supervixen schreef:
Zullen we dan 22 juni in onze agenda noteren? Dan ga ik van tevoren de route nog een keer lopen om te checken of die nog klopt aangezien natuurmonumenten aardig heeft huisgehouden bij ons in de buurt.

Superleuk +:)+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:48

Gewoon kijken wat lukt tegen dan Danseresje! Bij ons gaan er ook een paar de 21 lopen, maar waarschijnlijk ook wel 1 of 2 de 10. En afhankelijk wat tegen dan mijn tempo is en afstand is, besluit ik wel bij welke afstand ik aanhaak en op welke tempo (en of ik dan alleen of met collega's samen loop of alleen samen start). Je kan bij de cpc ook je afstand nog wijzigen.

Heb er wel van geleerd om een jaar van te voren iets te roepen over een jaar later :+

Maar moet zeggen, het was wel gezellig, dus het zorgt in ieder geval wel weer voor wat nieuwe motivatie om weer verder te gaan.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:21

leonie87 schreef:
BusyMissy schreef:
Ik zou een boktrun ook heel leuk vinden, maar loop nu net 5 km, dus dan is eind juni 10km wel de max denk ik. En geloof best dat je 14km kunt lopen als je er ook 10 kunt, maar ben nu ruim een half jaar bezig om blessurevrij op te bouwen en dan is ineens 4km extra echt teveel. Dat risico wil ik niet aangaan.
Ik woon in Brabant en vind een stuk reizen ook geen probleem (maar Drenthe wordt me wel echt te ver).

Hier moet wel een mouw aan te passen zijn lijkt me. Misschien kunnen we samen rijden want de laatste tijd lopen de km hier ook wel een beetje uit de hand :+

Hebben we tegen die tijd even contact Leonie, jij komt ook uit Brabant begrijp ik?

Leuk dat het 22 juni doorgaat!

Laatste dagje sneeuw hier. Vanochtend was het mooi helder en nog heerlijk kunnen skiën. Om half 3 begon het weer te sneeuwen en verdwenen de pistes weer in de wolken en dat skiet echt niet fijn met weinig tot geen zicht.
Gelukkig is iedereen heel gebleven. Morgen weer naar huis rijden en dan zondag weer thuis.
Maandag weer een klein rondje hardlopen proberen. Benieuwd of de benen dan weer een beetje puf hebben. Nu voelt alles zwaar, haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:34

Supervixen schreef:

Goed plan :D

Ik denk dat ik met het OV kom, gezien ik zo'n eind rijden tegen die tijd nog niet zie zitten denk ik.
Weet niet of ons startpunt een beetje te bereiken is per OV?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 22:42

Nee, maar ik kan je oppikken op een station in de buurt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:05

Supervixen schreef:
Nee, maar ik kan je oppikken op een station in de buurt.

Ohh top, thanks! Appen we tzt wel over. :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:13

Leuk, ik ben erbij!
Ik reis ook liever met OV.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:51

Heel leuk, ik heb 22 juni in mijn agenda gezet! Ik reis (waarschijnlijk) ook met het OV vanuit utrecht.

Ik vind een zonnebril met fietsen top, maar met hardlopen vreselijk, dan draag ik graag een petje van inov-8 als de zon fel schijnt. Die megazonnebrillen zijn niet alleen zo voor de looks hoor, maar zorgt er met fietsen ook voor dat je goed om je heen kan blijven kijken en geen vervelende zijwind tussen je gezicht en de bril krijgt. :')
Bij kou draag ik graag een merino hoofdband van icebreaker, ook graag in combinatie met petjes. Petjes schelen ook met zweet dat van je haar over je gezicht druppelt, ondanks dat het tegenstrijdig voelt om iets op je hoofd te doen bij warmte.

Lisitano, hé wat rot dat het even niet lekker gaat, klinkt wel een beetje als overbelasting. Misschien de focus verleggen op rust, wat fietsen, daarna krachttraining en stretchen meer oppakken en weer rustig gaan rennen? Mijn kuiten hebben heel veel baat gehad bij oefeneingen als one leg calf raises met/zonder gewicht, omdat je daarmee zowel rekt als versterkt.

Goof, heerlijk dat het zo lekker gaat met jou! Ik word ook helemaal blij van de bloemetjes.

Samantha, ik vind de t-shirts van fusion fijn, die hebben volgens mij ook wel felle kleurtjes. En ja, de 2-in-1 shorts van hen is ook een favoriet van mij, een van de weinige 2-in-1 shorts waarbij het strakke broekje eronder niet omhoog kruipt bij mij.

Danseresje, ik heb wisselende ervaringen van under armour, heb een paar leggings en shorts, zijn niet mijn favorieten moet ik zeggen, maar wel prima. Helaas ga ik dan ook zeggen dat ik zo'n short legging heb van fusion die ontzettend fijn is, heb er trouwens ook een van ninepine, ook prima!

SV, wat een goede foto van jou! En die uil, waar zit die? <3

Eef_Bam, ook tegen jou zeg ik voor een strakke korte broek de shorts legging van fusion.

Sall, hé bah, wat stom van die hond! Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik had het laatst ook weer, een hond die heel luid blaffend (niet speels) op me af kwam gestormd. Mijn hartslag zat 1 kilometer boven mij, vreselijk. En ook vreselijk hoe nonchalant baasjes dan reageren.

Bowo, welkom terug!

ieris, beterschap :(:)

Lies, goede reis terug!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:50

Ik zit in een bijleessessie ;) maar heb een vraagje tussendoor: zijn er meer mensen die regelmatig een stormwaarschuwing van Garmin krijgen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:01

Nee, niet met regelmaat. Staat me wel bij dat ik die wel eens gekregen heb.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:03

Tiggs schreef:
Ik zit in een bijleessessie ;) maar heb een vraagje tussendoor: zijn er meer mensen die regelmatig een stormwaarschuwing van Garmin krijgen?

Stormwaarschuwing?? Nee nog nooit gehad! Wat zegt hij dan?

Volgens Garmin heb ik afgelopen dinsdag bij de loopgroep wel twee keer een ongeval gehad.. terwijl we een warming up oefening deden.. :+

Ik heb 22 juni genoteerd +:)+
Misschien tzt even een overzichtje maken waar iedereen vandaan komt ivm rijden? Of een appgroep?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:07

Suliko schreef:
Maar daardoor ga je ook focus leggen op herstel, juiste training en zelfzorg, waardoor je ook weer een gezonder en evenwichtiger mens wordt. Hoeveel wins wil je hebben. :')

Ik haak hier graag even op in, omdat ik dat ook ervaren heb.
Een jaar of tien geleden ging het mentaal echt niet lekker en had ik ook een baan met veel werkdruk. Toen ben ik het voor mezelf gaan vergelijken met wedstrijdroeien/topsport. Wat moet ik doen om te blijven 'presteren': slapen (herstel) en gezond/genoeg eten. En tegen het gevoel van 'het is niet genoeg; je moet meer en beter': je kunt niet 2km (dat is de basis wedstrijdafstand in het roeien) sprinten, als je langer doorwil moet je je tempo aanpassen'. Dat werkte toen voor mij heel goed om het te objectiveren. Ik ben alsnog uitgevallen daarna :') , maar in het idee op zich geloof ik nog steeds.

@Namiro: ook echt alleen dat: stormwaarschuwing :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 10:08

Lijkt me prima, een overzicht of app groepje.

Stormwaarschuwing? Nog nooit gehad, maar garmin maakt er de laatste tijd nogal een potje van.
Bij mijn vriend registreert hij elke activiteit als hardlopen 8)7.
En hij is dan een deel van de gegevens kwijt in garmin connect.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:18

Hoe ver willen jullie gaan lopen?

Want het zou voor mij wel een mooie motivatie zijn om mijn training weer op te pakken haha. 10 lukt misschien nog maar niet op jullie tempo hahaha.