Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:45

Mooie foto Dide.

Noordje ben je nu alleen daar met Nala? Of is je man er ook? Gave ruige natuur mooi vastgelegd op de fotos.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:05

Prachtig echt into the wild Noordje!

Ook genoten van jouw foto’s lizard

En Dide heerlijke rust straalt jouw foto uit <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:29

Succes met de spierpijn Faringo! Mooie afstand wel, gezellig samen!

Hele mooie foto's van Noordje, en lekker Hollands van BeFunny. En Lizard ook flink op pad, die python in dat mandje :+ DideH ook mooi!

Loopt er nog iemand de Vierdaagse mee? Ik overweg om me voor volgend jaar in te schrijven. Dan ben ik 30 en dan horen dat soort dingen een beetje bij je midlifecrisis geloof ik he? :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:35

Midlife crisis op je 30e is wel vroeg he :D

Ik wou op mijn 42e een marathon lopen, maar artrose in mijn voet gooit wat roet in het eten, en ik heb besloten dat ik het dan niet kost wat het kost met het risico op blessures toch ga proberen. In theorie heb ik nog een half jaar.

Vierdaagse is me wat te massaal, als het volgend jaar in mijn planning past wil ik wel graag de Apeldoornse of de Barchemse vierdaagse lopen. Eigenlijk met mijn vriend, maar die gaat dat zeker niet meer kunnen.

Noordje ik geniet van jouw plaatjes, ook met wat regen <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:42

Ergens denk ik het lijkt me leuk een keer de vierdaagse mee te maken, maar ik denk dat ik het niet ga volhouden :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:31

Wat is dat een midlifecrisis? := Je bent zo jong als je jezelf voelt. Dus echt nog nooit last van gehad. Komt ook dat mensen mij nog steeds vele male jonger schatten en ik vaak te horen krijg dat ik erg mooi ben, zelfs afgelopen weekend nog. Ik vind dat zelf totaal niet dus dat houdt elkaar goed in evenwicht _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:32

De Vierdaagse van Nijmegen trekt me door zowel de verplichte afstand als de massa totaal niet.
Ik heb inmiddels wel de Sallandse vierdaagse, Apeldoornse vierdaagse en de Vierdaagse van Schoorl gelopen. Die bevielen me eigenlijk allemaal best goed, Schoorl is heel kleinschalig en zouden eigenlijk meer mensen aan mee moeten doen, anders bestaat die straks niet meer (helaas, want de routes zijn echt prachtig).
Dit jaar hadden we Barchem willen lopen, maar mijn rug gaat op en af, dus ik durfde het niet aan. In plaats daarvan zijn we begonnen aan het Pieterpad :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:25

gaucho schreef:

Ik wou op mijn 42e een marathon lopen, maar artrose in mijn voet gooit wat roet in het eten, en ik heb besloten dat ik het dan niet kost wat het kost met het risico op blessures toch ga proberen. In theorie heb ik nog een half jaar.

Vierdaagse is me wat te massaal, als het volgend jaar in mijn planning past wil ik wel graag de Apeldoornse of de Barchemse vierdaagse lopen. Eigenlijk met mijn vriend, maar die gaat dat zeker niet meer kunnen.

Noordje ik geniet van jouw plaatjes, ook met wat regen <3

Wow. Ik begin er sowieso niet aan die marathon. Al heb ik mezelf wel een afstandsdoel voor ogen om op een dag te lopen en dan het liefst trailend run/Hike omdat ik het toch wel gaaf vind om ook wat mee te krijgen van de natuur en niet ook steeds mijn hartslag in de gaten te moeten houden enz en dat is 50km. En zou dat dan in 6 max 7 uurtjes willen kunnen lopen. Dat is mijn streven een beetje. Moet haalbaar zijn ooit

De vierdaagse. Neuh dat massale dat hoeft niet voor mij. Daarom eigenlijk dat ik ook nooit een hardloopwedstrijd van 5-10 km doe. Ik hou echt niet van al die mensen bij elkaar.

Zaterdag was een uitzondering. Moet zeggen omdat ik voor de walk koos was het ook nog kleiner maar sowieso niet heel massaal en ik vond het echt leuk, sluit niet uit dat ik vaker van cairnadventures iets ga lopen :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:37

Sfeer is op alle trail wedstrijden wel vergelijkbaar wat mij betreft :j Normaal tijdslimiet ook een stuk ruimer, zodat je lekker relaxed kunt genieten van de omgeving en de sfeer.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:44

gaucho schreef:

:') Maar ook weer wat laat voor een quarterlifecrisis. Thirdlifecrisis dan maar?
Een marathon is ook wel een mooi doel ja! Ik ben daar niet gedisciplineerd genoeg voor }:0

De Nijmeegse is wel druk ja, maar lijkt me ook wel gezellig ofzo. De hele stad staat ondersteboven. Hilary, wat zijn de afstanden die je bij Schoorl bijvoorbeeld loopt?

BeFunny 50km is ook een mooi doel! 6, 7 uurtjes :') Klinkt zo makkelijk dan.

Ik ben vanmorgen met Speurneus een stuk door de uiterwaarden de andere kant op gelopen. Was echt genieten. De Koniks lagen nog te slapen op het strand en een hele rits vogels zong ons toe! Dan vind ik het altijd jammer dat ik die geluiden nooit heb leren herkennen. Pien zou er veel plezier beleven iig *D

Afbeelding

Afbeelding

Heeft er trouwens iemand tips voor fijne wandelrugzakken? Hoeft niet groot te zijn, 20-25l is prima. Mijn rugzak is langzaamaan wel aan vervanging toe.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:44

gaucho schreef:
Sfeer is op alle trail wedstrijden wel vergelijkbaar wat mij betreft :j Normaal tijdslimiet ook een stuk ruimer, zodat je lekker relaxed kunt genieten van de omgeving en de sfeer.

Ja idd.
Alleen momenteel is trailen voor mij wel echt zwaar dus er is serieus werk aan de winkel ;) maar ik heb hopelijk geen haast. En na de vakantie hoop ik weer bij TRCU mee te kunnen lopen echt wel leuk :j

En die 6-7 uurtjes is wellicht wat hoog gegrepen dat zou ik redden als ik in mijn tempo wat ik op het fietspad heb zou kunnen lopen. Maargoed tegen die tijd dat ik die 50k kan lopen ben ik mogelijk ook weer wat sneller en het kan geen kwaad om Iig een doel voor ogen te hebben. Kan dat altijd nog bijstellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:49

Mooi eelmo. Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw rugzak, een kleintje waar wel een dopper in kan, wat snacks, deo en wat ander klein spul

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:51

Vanochtend bij de oostvaardersplassen

Afbeelding

Afbeelding

Roodkopvuurkever
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Breedplaatstreephoeden

Afbeelding

Isabelkleurig breeksteeltje

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:57

Ik heb vorig jaar na jaren trouwe dienst mijn deuter rugzak vervangen, ik ben op een jack wolfskin acs hike uitgekomen, die heb je inverschillende groottes. Ik vond belangrijk dat ie vrij van de rug draagt en een comfortabele heupband. en dat mijn wandelstokken er makkelijk aan vast kunnen, en een ingebouwde regenhoes. extra bonus vind ik de zakjes in de heupgordel, die zijn echt erg makkelijk. Ik heb telefoon, routebeschrijving, zakdoekjes, labello etc daarin.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:27

Leuk Moonsparkle. Nog paarden gezien?

Klinkt als een fijne aankoop Gaucho.

Ik heb vanochtend gewandeld bij Gorges du Fier. Niet zo indrukwekkend als de Vintgar kloof (Slovenië) waar ik vorig jaar was, maar wel even leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:20

Mandyy,dat soort dingen vind ik dus echt leuk!
Mooie kloof.

Moonsparkle,ook alweer mooie foto's.

Eelmo,van jou ook mooie foto's.

Midlife crisis,dat zijn Toch mensen die op hun 50 ste denken dat ze het leven gemist hebben.
En spontaan een open sportwagen kopen?

Nooit last van gehad.

Rugzak.
Ik heb een deuter.
Met een systeem dat is iets van de rug af draagt.
Met klep,want dat heb ik liever Dan een rits.

Maar ik mis wel tasjes aan de heupband.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:04

Eelmo ik geniet zeer zeker ook van je foto's ook al was ik er niet bij. Zo ook van Moonsparkle, zo Nederlands.
Mandyy wat gaaf!! Prachtig gebied hoor.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:32

Eelmo, de langste afstand is 25 km per dag, maar er zijn ook kortere opties. Ik heb de 25 gelopen, dat was ook wel voldoende wat mij betreft: je gaat oa door de duinen en dan is het best ploeteren en heuveltje op en af soms.

Qua rugzak: ik heb een Osprey Stratos, uit m’n hoofd 24 liter. Draagt los van de rug en je kunt er van alles aan verstellen. Twee zakjes op de heupband, aan de zijkanten van die vakjes waar je je waterfles in kunt doen (en dus vanaf de buitenkant bij kunt), maar je zou er ook een waterzak in kunnen doen en via zo’n opening met een slangetje naar buiten. Heeft ook een regenhoes, en meerdere vakken.

Mooie kloof, Mandy!

Verder lees ik wel met jullie mee en wandel ik ook nog steeds, maar tijd om te reageren ontbreekt soms een beetje :o

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:45

Gaaf weer Noordje!

Mooi compliment die je in je zak kunt steken Pien :D

Eelmo, mijn ouders lopen de vierdaagse ieder jaar. Die zeggen ook dat het niet is zoals een normale georganiseerde wandeltocht, maar dat dit echt om de ervaring gaat. Al die mensen die je vrijwel de gehele tocht aanmoedigen en je op handen dragen. Dat het gewoon een groot feest is om te mogen lopen. Ik ga ze morgen ook even aanmoedigen als ze hier door het dorp komen :)
Ook wel eens de lopers uitgezwaaid vanaf de start op de wedren om 04:00 s nachts. Dat is echt hilarisch om te doen _O- Zij net het ontbijt achter de kiezen, wij een frietje :Y)

In het kader van rugzakken: ik heb er eentje van de decathlon waar ik blij mee ben. Zit ook een soort koeltasje onderin. Ook niet zo duur :D

Mooi Moon!

Toffe kloof Mandyy!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:52

Mandyy : wat gaaf!
Toffe foto's.

Eelmo, leuk!

Moonsparkle, ook leuke foto's van de Oostvaarders.

4daagse begin ik niet aan, al schijnt het wel heel gezellig te zijn (een nicht van mij loopt 'm elk jaar)

Ik moet ook een andere rugzak, zo een die lis is van de rug.
Ik ben drijfnat op m'n rug iedere keer :')

Vandaag weer een hele gave dag gehad!
En ik ben alleen met Nala op pad en dat bevalt eigenlijk heel goed. Ik hoef met niemand rekening te houden :D
Eerst door Nesbyen gewandeld. Een leuk dorpje met heel veel oude gebouwen.
En kunst op straat :D
Eerst zagen we Oscar Skaret (kunstenaar) met zijn Dølapaard Svintra.
Afbeelding
Toen vonden we uit dat Nesbyen de warmste plek in Noorwegen ooit was :')
Afbeelding
De oude fundering van een staafkerk
Afbeelding
Zo heeft de staafkerk eruit gezien in 1848 volgens schilderijen
Afbeelding
Oude ingang
Afbeelding
Ze hebben ook een waterval
Afbeelding
Afbeelding
Toen gingen we naar een andere waterval, Grimefossen
Afbeelding
Afbeelding
Daarna naar een neergestort vliegtuig uit de 2e Wereldoorlog.
Maakte indruk....
Afbeelding
Afbeelding
Onderweg gezellige steentjes
Afbeelding
Onderweg
Afbeelding
Nog een waterval: Rjukandefossen
Afbeelding
Over eng bruggetje heen, maar Nala was heel dapper <3
Afbeelding
'Selfie', soort van :')
Afbeelding
Afbeelding
En als klap op de vuurpijl : rendieren!
Afbeelding

Toen we op weg terug van het neergestorte vliegtuig waren, zagen we een paartje heel aparte vogels. Nala en ik hebben echt minuten staan kijken. Ik dacht eerst aan Pien te vragen, maar had ze gevonden. De taigagaai, zo leuk en zo lief geluid dat ze maken <3

Mooi compliment Pien.
Ik zeg altijd : leeftijd is maar een getal :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:03

Wat een gave foto's noordje, echt genieten van zo'n omgeving

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:05

Wat leuk dat je er alleen met Nala eropuit bent! Ik vroeg me inderdaad ook al af wie "we" waren en ging ervanuit dat er een vriend/vriendin mee was :)
Vindt Nala zeker niet erg zo alle aandacht van dr baasje :))

Is noorwegen eigenlijk goed te doen als vrouw alleen?
Lijkt me zo gaaf om die waterpartijen waar noorwegen zo in uitblinkt een keer te zien, maar geen reismaatje met alleen maar stelletjes in vriendengroep

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:08

Ik lees nog steeds mee, althans dat probeer ik. Mijn man heeft een wifipunt in de caravan aangelegd, maar zowel mijn telefoon als mijn laptop doen het er niet op.
Echt superkak. Heel soms pakt mijn laptop ineens heel even wel wifi, maar foto's inladen lukt helaas niet. Ik kan van jullie dus niets zien.....
Jammer, want volgens mij mis ik allemaal mooie vakantie- en dagjes-weg-foto's.

En (veel) posten heeft ook geen zin, want eer dat ik mijn bericht heb afgetypt is de kans groot dat mijn verbinding weer weg is.

Echt top!

Ik las in ieder geval over een lange wandeling van Gaucho en Faringo en over een wolf gezien door Noordje en over de Nijmeegse vierdaags (die drukte is echt gruwel, het zou voor mij echt een straf zijn om zo tussen andere mensen te moeten lopen).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:14

Noordje wat een schitterende omgeving!

Goof wat irritant van je internet daar!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:15

Wat jammer,goof.
Ja,je mist heel wat.

Noordje,zo zien we jou ook eens.

En weer een heel mooie omgeving.
En weer een leuk bruggetje.

Edit.
Die taigagaai is leuk!