Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:07

Haha Charlotte je moet niet uit je bed lazeren nu nee... :D Tis voor een goed doel moet je maar denken. Ben wel benieuwd of de band je gaat helpen. Mijn moeder heeft wel een foto van mij met pet ja. ;)
Wat vervelend die slechte nacht! Heb je vandaag overdag een beetje bij kunnen slapen?

Freekieee wat een lieve foto van Zoë bij de koetjes ♡ Jammer dat ze zo weinig slaapt.

Sting wat vervelend dat je man zo tegen de behandeling is. Het klopt ook dat je het tegenwoordig veel meer hoort dat er te korte tongriemen zijn. Het schijnt dat dat komt omdat vrouwen nu foliumzuur slikken. Hierdoor vinden sommigen het inderdaad een hype. Hidde heeft deze behandeling ook gehad. Ik herken je klachten ook, van dat klemmen. Dat deed hij ook en deed echt zó zeer. Nadat we hem hebben laten behandelen was dat gelijk over. Het is ook niet echt snijden wat ze doen, ze branden het tongriempjes door wat echt met 3 seconden gepiept is. Het is dan vaak wel even huilen, maar de meeste kindjes zijn ook zó weer stil. Wij hebben de behandeling niet alleen gedaan voor nu met het drinken, maar ook omdat ze er later ook last van kunnen krijgen met bijvoorbeeld praten of zelfs zoenen o.i.d. Ze kunnen later de behandeling ook nog krijgen, maae dan krijgen ze het veel bewuster mee. Toen wij er waren werd er een jongen van ongeveer 6 jaar behandeld, die hoorden wij 2 kamers verder nog schreeuwen. Zo zielig...
Ik probeer je niet te overtuigen hoor, want jullie moeten het helemaal zelf weten. :) Maar het heeft Hidde en mij wel écht heel goed gedaan.

Marlis thanks. <3

Cabelona oh bevallen zijn in corona tijd lijkt mij echt zo vervelend. Wat gezellig dat Daphne en Mathijs bij elkaar in de groep zitten. Snap wel dat er niemand aan zijn zusje mag komen haha. ;)

HappyBuddah, wat vliegt de tijd met zo'n kleintje hé? Fijn dat het bij het CB allemaal goed ging. Sneu dat Jari zo aan het spugen is. Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis wat voor hem doen.

Linda nog 3 weekjes wachten dus. Dan gelijk weer even je vitamine P opkrikken. :D

Ballard zielig die buikkrampen. :( Hoe is de rest van de dag gegaan?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:32

Hallo!

Hoe gaat het hier met iedereen? :)
Hier blijft Hidde helaas last houden van zijn hysterische buien na zijn laatste fles. Echt een mysterie waarom hij dat doet. We houden het maar op verwerking van alle prikkels overdag.

Vandaag zijn we een dagje naar de Apenheul geweest. Onze kleine Freek Vonk heeft enorm genoten! <3

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:45

Dat geeft hoop Marlis :D Ik hoop dat het nog wegtrekt want dit is echt een ramp.

Op zich een paar mindere nachten gehad Mriek maar overdag gaat het wel goed :) Even afkloppen, hopelijk blijft dat zo. Wat een lieve foto! Leuk dat hij zo heeft genoten <3 Vond je het niet spannend of de apen wel lief zouden doen tegen hem? Jammer dat Hidde zo hysterisch blijft na zijn laatste fles, ben benieuwd wat dat kan zijn.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:51

Oh wel vervelend dat de nachten niet prettig zijn! Kan me voorstellen dat je nu nog even wilt genieten van je nachten nu de kleine er nog niet is. ;) Gelukkig dat overdag wel goed gaat.

Ik was niet bang voor de apen nee. Die springen op zo'n beetje alle buggy's en kinderwagens op zoek naar een lekker hapje. Het kind er in keuren ze geen blik waardig haha. Er was er één die ook echt onder Hidde ging voelen met z'n handje of daar nog wat lekkers was. _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 23:27

Dan kan ik niet achter blijven met m'n kleine reus. Met ruim 12 weken nu de 8 kilo voorbij en maatje 68 zit 'm goed. Volgende week z'n IDkaart aanvragen.

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:58

Aah lieve Hidde! Wat grappig die apen zo Hahah

Gnome, wat een lekkerding is die Boris toch ook

Zoë was gister niet helemaal in der hum. Ik was super moe. Paar korte nachten gehad en ocerdags weinig slapen.
Gister avond ben ik dan ook eerder naar bed gegaan en kwam mn man met Zoë rond half 11 naar boven. Laatste fles gegeven. Toen maar in der nestje tussen ons in want in haar eigen bed werd hem even niet.

Ze heeft toen dus wel gewoon van 23:00 tot 6:15 geslapen :D heerlijk even.

Toen was ze even goed wakker maar viel al snel weer in slaap in der stoel in de keuken. Dus even in der box gelegd. En nog 45 min geslapen. Nu ligt ze op mijn schoot verder te chillen/slapen. Met af en toe een huiltje tussen door _O- vind dat altijd zo apart

Zoë is nu met 2 maanden 5kg en 57,7cm lang

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:55

Lieve Boris <3 Knappe vent is het toch ook.

Hoe is het hier verder met iedereen? En met de baby's?
Charlotte bij jou al veranderingen?

Hier gaat alles z'n gangetje. Hidde heeft wel nog die boze buien in de avond, maar is blijkbaar zijn manier van omgaaan met sprong 4. :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:33

Ik zou wel zenuwachtig worden van die apen. Maar wij zijn in Thailand achterna gezeten op de scooter, dat was echt doodeng :')

Knap ventje heb je Gnome <3

Dat was een lekker nachtje Freekie! Heeft ze de afgelopen nachten een beetje geslapen?

Hier nog geen verandering Mriek. Hij wacht netjes de geplande keizersnede af :D Bijzonder dat Hidde van die boze buien heeft ‘s avonds. Hopelijk is die sprong snel voorbij.

Ik heb net nog ff de laatste maaltijd geprept, volgens mij heb ik nu voor 10-12 dagen gezond eten in de vriezer liggen :D Ik moest vandaag nog even opnieuw bloed laten prikken omdat het ziekenhuis was vergeten ferritine en hb aan te vinken. Daarna als beloning naar Babypark geweest. Wat hydrofiele doeken met beertjes erop en een wikkeldeken met beertjes erop gescoord. Die laatste gaat mee naar het ziekenhuis, mijn dikke Koeka deken zal nu veel te warm zijn.

Ik heb voor mezelf een hele koffer (wel kleintje) vol en voor de baby zijn luiertas. Voelt als een halve volksverhuizing :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 05:19

Charlotte446 schreef:
Ik zou wel zenuwachtig worden van die apen. Maar wij zijn in Thailand achterna gezeten op de scooter, dat was echt doodeng :')

Knap ventje heb je Gnome <3

Dat was een lekker nachtje Freekie! Heeft ze de afgelopen nachten een beetje geslapen?

Hier nog geen verandering Mriek. Hij wacht netjes de geplande keizersnede af :D Bijzonder dat Hidde van die boze buien heeft ‘s avonds. Hopelijk is die sprong snel voorbij.

Ik heb net nog ff de laatste maaltijd geprept, volgens mij heb ik nu voor 10-12 dagen gezond eten in de vriezer liggen :D Ik moest vandaag nog even opnieuw bloed laten prikken omdat het ziekenhuis was vergeten ferritine en hb aan te vinken. Daarna als beloning naar Babypark geweest. Wat hydrofiele doeken met beertjes erop en een wikkeldeken met beertjes erop gescoord. Die laatste gaat mee naar het ziekenhuis, mijn dikke Koeka deken zal nu veel te warm zijn.

Ik heb voor mezelf een hele koffer (wel kleintje) vol en voor de baby zijn luiertas. Voelt als een halve volksverhuizing :')

En geloof me, je gebruikt er heel weinig van haha.

Lekker bezig met maaltijden klaar maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 05:50

Hahaha hier hebben we alles gebruikt hoor van de vluchttas!

Veel succes vandaag Charlotte! Eindelijk je kleintje in je armen.

Hier ineens een zeer goede nacht. Om 22.30 wakker gemaakt voor z'n laatste fles en hij heeft toen in een keer tot 5 geslapen. Speentje erin en nu ligt ie nog. Om 6 uur gaat m'n man z'n wekker dus ik heb z'n flesje alvast klaar staan.

Fijne is wel dat ik dit nog helemaal niet in m'n systeem heb dus ik sliep vanaf half 4 weer heel licht of niet. Hopelijk wordt het nu standaard.. Dan slaap ik ook weer beter door haha.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:16

Lekker zo'n nachtje. :D Ik herken het wel, die van ons besloot van de ene op de andere dag door te slapen tot 7 en ik sliep nog zo licht dat ik van elk geluidje wakker werd. Lig je dan midden in de nacht naar je slapende baby te kijken. :')

Wij vliegen morgen naar opa en oma en ik vind het retespannend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 07:47

[***] schreef:
Lekker zo'n nachtje. :D Ik herken het wel, die van ons besloot van de ene op de andere dag door te slapen tot 7 en ik sliep nog zo licht dat ik van elk geluidje wakker werd. Lig je dan midden in de nacht naar je slapende baby te kijken. :')

Wij vliegen morgen naar opa en oma en ik vind het retespannend.

Nou precies dat. M'n man doet 'm vannacht weer dus hoop op net zo'n nacht en dat ik dan ook rustiger slaap.

Waar gaat de vlucht heen?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:08

Verenigd Koninkrijk, dus valt mee qua afstand! Ik ga alleen altijd liever met OV naar het vliegveld dan met auto of taxi, dus we hebben vorige week geoefend toen een vriend van ons jarig was. 1,5 uur in de trein en meneer heeft alleen maar liggen slapen. :z

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:18

Gnome, echt alles gebruikt uit de vluchttas?

Hier net als Marlis… zowat niks :o
Een joggingbroek, slippers, ondergoed en voor de kleine een setje kleding. Ohja tandenborstel, telefoon en oplader dat was het eigenlijk :P

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:31

Wat een leuke foto met de aapjes en Hidde! Hopelijk gaan zijn driftbuien na de fles ‘s avonds snel over, het is zo naar als je niet weet wat ze hebben en hard huilen.

Gnome: tjonge wag is Boris al een lekker stevig kereltje zeg! Hij groeit goed! Jullie gaan een ID kaart aanvragen voor vakantie?

Lekker hoor, de baby’s die al steeds meer doorslapen :) hier zijn we al blij dat we er maar 1 keer uit hoeven. Vannacht sliep ze 2x 4/4,5 uur lang en dat is al super. Overigens slaapt ze overdag vandaag ook mega goed, geen idee waarom maar ik ben blij haha

Spannend om te vliegen met jullie kleintje Hancox! Gelukkig is het maar een klein stukje, dat scheelt :)

Hier heb ik na 2 weken de vluchttas toen maar uitgepakt, niet hoeven te gebruiken gelukkig. Er zaten nog allemaal lekkere dingen in haha

Hoe gaat het nu met jou Charlotte?

Hier hebben we het soms best druk. Maandag hadden we een afspraak bij de fysio voor Esra. Ze had een wervel in haar nekje die niet helemaal recht stond, dus dat hebben ze los gemasseerd. Gisteren moesten we weer naar de tongriemkliniek voor controle en daar was alles goed. Overigens vind ik het wel wat vage mensen daar, of wij treffen elke keer de verkeerde :'). Morgen moeten we nog naar het consultatiebureau en daarna gaan we een paar dagen met de camper weg en daarna logeren bij mij ouders. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat, maar wij zijn beide wel even toe aan wat rust na al het kraambezoek en alle afspraken. Volgende keer gaan we een kraamfeestje houden denk ik, dan heb je iedereen tegelijkertijd. Vonden jullie het ook veel met elke dag visite?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 16:35

linda2008 schreef:
Gnome, echt alles gebruikt uit de vluchttas?

Hier net als Marlis… zowat niks :o
Een joggingbroek, slippers, ondergoed en voor de kleine een setje kleding. Ohja tandenborstel, telefoon en oplader dat was het eigenlijk :P

Ja eigenlijk wel op een puzzelboekje na. Wat hebben jullie niet gebruikt dan dat je wel mee had?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 16:37

Wij hebben niet iedere dag visite laten komen. Steeds minimaal 2 dagen ertussen om zelf ook ff bij te kunnen tanken tussendoor.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:10

Dat is ook slim ja! Wij hebben max 1 bezoekje per dag, maar vinden dat dus al best veel. Je krijgt dan geen ritme met een baby en hebt ook geen tijd meer samen. Dus volgende keer doen we het anders :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:55

Bij elke dag visite zou je me kunnen wegdragen :')

Ik vrees wel dat we in 't VK dagelijks bezoek krijgen, maar ik denk ook dat wanneer we de trein uit stappen de baby gelijk geconfisqueerd wordt door oma. :)) (Dat is trouwens prima hoor, ik vertrouw haar blind)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:10

De laatste baby van de lijst is er ook :D

Jack is vanmiddag geboren via een keizersnede. Alles gaat goed met ons, ik ben iets meer bloed verloren maar heb daar geen last van en was ook geen alarmerende hoeveelheid. Ik was 700ml verloren en ze worden zenuwachtig bij 1,5 liter.

Het is een hele zoete baby tot nu toe, hij lijkt heel tevreden <3

Gevoel in mijn benen was snel terug, vloeien gaat goed (weinig), pijn lijkt ook mee te vallen, volgens mij geeft het samentrekken van mijn baarmoeder door de medicatie een beetje een zeurderig gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe we de nacht door gaan komen.

De ruggenprik vond in vreselijk, het lukte ook pas de derde keer. Ik heb een hekel aan naalden dus ik werd daar behoorlijk gespannen van. Tijdens de operatie begon ik enorm te bibberen van waarschijnlijk die spanning. Hebben jullie dat ook gehad? Op de uitslaapkamer kreeg ik een buis met warme lucht onder mijn deken en zo waren de bibbers snel verleden tijd :D

Afbeelding

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:12

Gefeliciteerd Charlotte! Wat fijn dat het goed met jullie gaat.

Zo bijzonder dat we een paar maanden geleden met z'n allen dit avontuur begonnen en nu alle baby's er gewoon zijn!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:14

Charlotte446 schreef:
De laatste baby van de lijst is er ook :D

Jack is vanmiddag geboren via een keizersnede. Alles gaat goed met ons, ik ben iets meer bloed verloren maar heb daar geen last van en was ook geen alarmerende hoeveelheid. Ik was 700ml verloren en ze worden zenuwachtig bij 1,5 liter.

Het is een hele zoete baby tot nu toe, hij lijkt heel tevreden <3

Gevoel in mijn benen was snel terug, vloeien gaat goed (weinig), pijn lijkt ook mee te vallen, volgens mij geeft het samentrekken van mijn baarmoeder door de medicatie een beetje een zeurderig gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe we de nacht door gaan komen.

De ruggenprik vond in vreselijk, het lukte ook pas de derde keer. Ik heb een hekel aan naalden dus ik werd daar behoorlijk gespannen van. Tijdens de operatie begon ik enorm te bibberen van waarschijnlijk die spanning. Hebben jullie dat ook gehad? Op de uitslaapkamer kreeg ik een buis met warme lucht onder mijn deken en zo waren de bibbers snel verleden tijd :D

[ [url=m/fTQzjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh daar is de laatste! En wat voor één, lief dropke.
Van harte gefeliciteerd. <3
Fijn dat je je goed voelt.
Succes de eerste nacht samen met elkaar, lekker genieten.

Ik herken het trillen niet, maar die buis met warme lucht had ik ook al tijdens de keizersnede op mij. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:18

Gefeliciteerd Charlotte met jullie knappe Jack! Nu lekker genieten!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:39

Gefeliciteerd! Leuke naam! <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:11

Gefeliciteerd Charlotte. Fijn dat alles goed gegaan is.
De buis met warme lucht kreeg ik voor Soof tijdens het dicht maken van mij op de ok. Is aardig warm haha.