Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:50

Hier ook eventjes gelopen vanmiddag. Richting mijn schoonouders voor de verjaardag van mijn schoonmoeder :) lekker een beetje combineren. 5km op rustig tempo.

En inderdaad kort/kort (top zelfs, geen t shirt). Als het nog warmer wordt, dan word je gewoon zelf nog warmer :') haha..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:20

Puera schreef:
Toen ik vanochtend vertrok, was het iets van 10-12 graden. Als ik met deze temperaturen al in kort/kort ga lopen, wat moet ik dan aan als het 20+ graden is? Ben niet bepaald van plan om in m’n blote kont te gaan lopen. := :+

Ik loop bij 9 graden al in korte broek. Zelf struggle ik dan met shirt korte of lange mouw. Dinsdag avond koos ik voor kort bij 8 graden en had daar geen spijt van.

Maar ik ga wel een probleem hebben als het nog warmer wordt. Ik trek hitte zittend al niet. Laat staan hardlopend ;) Ik denk dat ik wel periodes ga krijgen dat de crosstrainer wat vaker gebruikt gaat worden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:29

Hier ook al snel in korte broek, ik zweet slecht en koel dus nauwelijks af. Ik merk wel dat ik beter tegen de hitte kan nu ik beter getraind ben, al wordt het nooit echt mijn hobby :=

Lekker rondje Puera!

Jammer dat het zo zwaar was Karin, pittige hartslag inderdaad, maar dat hebben we allemaal wel eens :j

Combineren is handig MuSLi!

SV is ook nog super jong :j :D

Toevallig heb ik gisterochtend voor het eerst een interval workout gemaakt en in mijn telefoon gezet, was er altijd te lui voor, maar kwam het tegen in een boek en was nieuwsgierig, ga ‘m vrijdag lopen.

Hier vanochtend vroeg op vanwege de hoefsmid en nog wat andere afspraken. Was rond 3 uur thuis en zijn we onze laatste lange(re) training gaan lopen samen, 18km. Ging heerlijk en zo konden we mooi weer een stukje warmte training meepakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:33

Ik loop vanaf een graadje of 3/4 met korte broek, soms met herzog tubes erbij.
Met een graad of 8 inderdaad ook korte mouwen en al snel gaat dat over naar zonder mouwen.

En als het warmer wordt, ja dan krijg ik het warmer net als Musli. Maar daar wen je ook aan en die warmte moet je gewoon accepteren.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:45

Mooie afstanden dames!
Balen dat het vandaag niet zo lekker ging Karin..

Woensdag mijn 20 km ook in korte broek gelopen en korte mouwen. Was top!
Mijn fusion broek is helemaal goedgekeurd! Zat fijn en bleef ook top zitten *\o/*

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:48

Fijn Namiro!

Toch train ik ook wel eens met laagjes om wat aan de warmte te wennen en heb wel het idee dat het helpt. Maar ik heb het liefst zo weinig mogelijk aan :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:16

Fusion is gewoon top! =:)

Zo doe ik het ook vaak, net ietsjes te warm gekleed. Dan kan ik de warmte zomers beter handelen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:02

Hi dames! Wat een heerlijk weer nu he, bij mij komt nu ongeveer de korte broek wel uit de kast. Ik ben een koukleum dus ik loop altijd lang door in lang-lang :')

Helaas had ik bij de laatste paar pogingen tot loopjes steeds kramp na een paar minuten, er zit iets wat vast in mijn onderrug en dat trekt dan ineens naar de volledige achterkant van mijn been, hamstring en kuit %)
Ik heb het maar even opgegeven en heb de racefiets afgestoft nu, voorlopig even wat meer fietsen tot mijn rug weer wat losser is en dan pak ik het lopen weer op.

Gelukkig gaat het jullie allemaal beter af, ik heb de laatste weken mooie en lange trainingen langs zien komen en ook mooie (vakantie)fotos!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:10

Wat vervelend, Kylan. Klinkt pijnlijk. Dan maar even tijdelijk fietsen, is ook lekker sportief. :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:13

Dat klinkt helemaal niet fijn Kylan.
Jammer. Gelukkig lukt fietsen wel. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 00:10

Klinkt niet fijn Kylan :(:)

Ik had niet eens een korte broek := recent gekocht maar nog niet gedragen.

Ik draag ook van die stox kousen dus dat helpt ook niet met warmte.

Dat maakt eigenlijk ook dat ik nog niet met korte broek heb gelopen.
Ik heb vrij pekkige beentjes en de korte broek (strak met lossig overbroekje) duwt naar beneden, de kousen duwen omhoog en dat maken dikke knietjes := _O- geen charmant gezicht haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:07

Charmant is hardloopkleding sowieso niet echt natuurlijk :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:37

Balen Kylan! Misschien eens langs de fysio?
Sterkte! Hopelijk ben je er snel vanaf.

Ik denk dat weinig mensen daar naar kijken Karin.. ik geloof dat mensen eerder denken ‘goed bezig!!’ dan ‘nou die heeft dikke knieën..’ :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:27

Karin_deB schreef:
Klinkt niet fijn Kylan :(:)

Ik had niet eens een korte broek := recent gekocht maar nog niet gedragen.

Ik draag ook van die stox kousen dus dat helpt ook niet met warmte.

Dat maakt eigenlijk ook dat ik nog niet met korte broek heb gelopen.
Ik heb vrij pekkige beentjes en de korte broek (strak met lossig overbroekje) duwt naar beneden, de kousen duwen omhoog en dat maken dikke knietjes := _O- geen charmant gezicht haha.

Heb je die kousen echt nodig?

Op echt lange runs zou ik ze ook dragen. En na mijn voet heb ik ze nog gedragen maar ik vind veel lekkerder zonder.

Ik heb nu een paar hele fijne korte broeken. Een van Odlo. En ik had er één van Decathlon en daar heb ik er gelijk meer van besteld. Ik had al meer korte maar allemaal zaten ze net niet goed/fijn. En ook ik heb niet de mooiste benen en dikke knietjes. Maar dat geeft toch niet. Je gaat niet naar een schoonheidswedstrijd. Volgens mij is er niemand die er op let.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:54

Puera, ziet er uit als een heerlijk loopje met je buuf! Ja was wel warm hé!
Mooie afstand gemaakt!

SV, ja dat zijn leuke trainingen, de tempo blokken, inderdaad goed voor de conditie, die wil ik ook weer wat meer gaan op pakken.
Ik heb nu een veel hogere hartslag in rustig tempo, door 4 weken niet te hebben hardgelopen.
Hopelijk komt mijn oude niveau weer snel terug.

Ninus, goed bezig weer 18km erbij!
Hoe gaat het nu met je ruin, al wat beter?

Kylan, baalen van je rug, sterkte ermee!
Gelukkig kun je nog wel fietsen.

Ja hier gister ook gelopen in korte broek, heerlijk!
Ik heb 3 nieuwe korte broekjes besteld in de aanbieding, waarvan 1 echt trail broekje van Nike, ben benieuwd hoe ze gaan zitten.
Ga het aankomende week uitproberen, maandag start de 1e dag van de Groesbeekse looptour, die etappe is een verplichte etappe alsje mee wilt doen voor de prijs uitrijking, het is 10 km met aardige heuvels, ben benieuwd!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:26

Ja het zit misschien ook meer in mijn hoofd hoor, heb altijd al issues gehad met mn benen haha.
Ik loop eigenlijk nooit zonder kousen maar ik denk dat ik dat morgen of overmorgen wel eens ga proberen.
Als ik van de week naar Ibiza ga zie ik mezelf daar ook niet lopen met kousen :=

Alvast succes voor morgen ieris!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:03

Ik ben weer geweest

Afbeelding

Zo leuk die schapen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:13

Ahh lief die schapen!

Ieris de nike trailbroeken zijn fijn, al is de stof wat dik vind ik.

Ik ben vanmorgen ook weer geweest. 21.5km trail met wat heuvelsprints.
Deze week afgerond met bijna 86 hardloopkilometers. Een fijne trainingsweek!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:31

Schapen zijn zo leuk! <3

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:13

:wave:

Ik ben jullie aan het verwaarlozen. Vakantie zorgt ervoor dat ik weinig achter mijn laptop zit. Nu wat lessen aan het voorbereiden voor morgen maar nog niet zoveel zijn dus mij nu laten afleiden door bokt. :')

Zie weer prachtige foto's en fantieke lopers voorbij komen.

Korte mouwen en lange broeken "discussie" . Ik loop ook graag in kort, maar voel mijzelf te onzeker voor een topje dus de t-shirt blijft met een korte broek die weer niet te kort mag zijn anders gaat het schuren.

Hier vandaag een leuke dag canicross gehad. De kinderen hebben ook voor het eerst meegedaan. Was super leuk en we hebben allemaal erg genoten. Nu wil ik een puppy als opvolger voor Elmo, of een hond in de buurt die ik mag lenen zodat ik vaker kan lopen :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:20

Een topje kun je gewoon hebben hoor!

Zag er supergaaf uit op de foto's die canicross.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:33

Lief dat je dat zegt SV. Ik hoorde van een vriend dat hij bij een langere afstand zijn oksels intapet omdat het anders gaat schuren. Heb je daar bij een topje ook niet meer last van? Tape lijkt mij daarentegen ook helemaal niet fijn.

Ja leuk he <3 , heb ze ook al 10x terug gekeken. De eerste foto's staan ook al online, en heb deze besteld.

Afbeelding

En omdat ze zo leuk zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:54

Stoere Elmo :+:
Leuk hoor Suusje en fijn dat je er weer even bent! En ik stem voor een puppy :+:

Kylan! Balen dat het lopen niet gaat, maar fietsen is een goed alternatief. Fietst Greg ook? :D

Mooi aantal kilometers SV!

Mooie foto’s BF! Schapen zijn inderdaad leuk.

Leuk vooruitzicht Ieris, veel plezier alvast! Mijn ruin lijkt weer de oude, gelukkig maar, want het was niet om aan te zien :(:)

Ik vind mijn benen ook niet korte broek-waardig Karin, maar ik zie het zelf niet als ik aan het hardlopen ben en de rest kijkt de andere kant maar op := Het loopt een stuk lekkerder.

Ik heb (afkloppen) echt nooit schuurplekken. Alleen heel soms bij mijn sport bh als het heel warm is en ik ook eindelijk begin te zweten :+ Daar smeer ik wat vaseline onder bij langere afstanden en dan is er niks aan de hand. Ik heb al mijn teennagels ook nog, maar mijn voeten worden er niet mooier op, daar moet ik eens wat aan laten doen :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:13

Gave fotos @Suusje! Superleuk ook dat de kinderen mee gingen. Tof om hun ook enthousiast te maken voor bewegen op een spelende manier :j

Hier vanmiddag ook nog even een rustig rondje om gedaan. Net even 6km. Helaas wel echt in de zeikende regen. Thuis kon ik meteen door naar de douche en moest ik mezelf echt afpellen :') daarentegen was het niet echt warm. Elk nadeel heb z'n voordeel hè.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:23

Heb je nog goede tips om mijn vriend te overtuigen voor nog een hond, Ninus? Die krijg ik nog niet zo enthousiast.

Voetenverhaal ken ik, nu vind ik voeten sowieso niet snel mooi, vooral heel functioneel, maar sinds het hardlopen zijn ze nog minder fraai.

Mijn benen zijn ook niet "mooi" maar ik heb daar juist geen moeite mee. Ik train ze, zijn gespierd, brengen mij van a naar b en zorgen dat ik kan hardlopen. Mijn flubberbuik daarentegen doet vrij weinig voor me -O-

Ben je niet nat van het zweet dan wel van de regen Musli. Haha, maar wel lekker dat je nog een rondje kon doen. Ja heerlijk toch als kinderen zo lekker bezig kunnen zijn. Ik kan daar echt van genieten.