Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:08

Ik blijf erbij kleine stapjes is verstandiger dan veel te gelijk.

Palmera de reden dat ik zou lachen is als je eerst stoer zegt ik ga open want dat durf ik. En daardoor dus schijt hebt aan de regels. Anders zou je je er als winkel wel aan houden. Ze na een paar boetes dichtmoeten en de collegas die zich wel gehouden hebben aan de maatregelen open mogen en die dwarsliggers zichzelf dan waarschijnlijk lopen op te vreten.

Er is nu al pick en collect dus omzet. Als ze dadelijk beperkt open mogen is het weer een beetje extra omzet. En ondersteuning vanuit de overheid. Ben daar als bedrijf blij mee. Nu dwars doen en open gaan met risico op boetes en langer dicht en grotere kans op besmettingen.

Want reken maar winkels open en de shop gekte barst weer los. Met alle gebrek aan controle afstand enz aan toe mij onbegrijpelijk shopgekte :+ maar ok :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:09

karuna schreef:

Palmera de reden dat ik zou lachen is als je eerst stoer zegt ik ga open want dat durf ik. En daardoor dus schijt hebt aan de regels. Anders zou je je er als winkel wel aan houden. Ze na een paar boetes dichtmoeten en de collegas die zich wel gehouden hebben aan de maatregelen open mogen en die dwarsliggers zichzelf dan waarschijnlijk lopen op te vreten.

Er is nu al pick en collect dus omzet. Als ze dadelijk beperkt open mogen is het weer een beetje extra omzet. En ondersteuning vanuit de overheid. Ben daar als bedrijf blij mee. Nu dwars doen en open gaan met risico op boetes en langer dicht en grotere kans op besmettingen.

Want reken maar winkels open en de shop gekte barst weer los. Met alle gebrek aan controle afstand enz aan toe mij onbegrijpelijk shopgekte :+ maar ok :P

Omzet? Denk jij dat winkels omzet draaien door click&collect? _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:11

Nou ja het is beter iets dan niets toch. :) Niks verkopen is 0 omzet. Zeg bv 10 keer pick en collect is beetje omzet. Open op afspraak is weer een beetje meer. Als de keuze is volledig dicht of dit kleine beetje. Ik leerde vroeger altijd wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:13

karuna schreef:

Shop en collect doet niks. Winkeliers halen hun winst voor 80% uit mensen die zomaar binnenlopen en met een aankoop weggaan.
Als ik opzoek naar ondergoed ben, koop ik die via internet snel en klaar, ga ik naar de stad ervoor, heb je dikke kans dat ik nog met een extra paar aankopen huiswaarts keer, zeker als er een goede verkoopster staat.
Zeker op toeristische plekken (en besef je even hoe groot die sector is in NL) is die click/collect helemaal niks.

Waarom niet gewoon open? Max. Personen per winkel was er al, mondkapjes waren er ook al.. minder verloop/drukte dan in een supermarkt ook..

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:16

Waarom niet gewoon open? Omdat dat altijd iets aan extra besmettingen oplevert en we nu al niet meer onder de R=1 lijken te zitten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:19

secricible schreef:
Waarom niet gewoon open? Omdat dat altijd iets aan extra besmettingen oplevert en we nu al niet meer onder de R=1 lijken te zitten.

Maar hoelang gaan we dan nog door?? Belofte vorig jaar was géén extra maatregelen meer zolang we onder de 600 personen op de IC hebben.. die hebben we nog steeds niet gehad, maar maatregelen zijn er wel extra bijgekomen en verlengd

Corona is hier om te blijven, het muteert, het wordt onze nieuwe (half)jaarlijkse griep, we zullen er mee moeten leven, en dat betekend dus wel LEVEN en niet OVERLEVEN zoals zovelen nu doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:20

Het lijkt me dat we doorgaan tot de R onder 1 blijft. Hopelijk helpt het goede weer daar straks bij en de vaccinaties lijken in Israël ook aardig effect te hebbrn.

Die belofte heb je eerder genoemd, ik zie hem nergens terug.

Corona is op fit moment geen halfjaarlijkse griep maar een pandemie die onze zorg plat legt als we de boel loslaten.
Een griep zet de zorg wellicht onder spanning, maar geen enkele griep heeft ons zorgsysteem ooit laten crashen zoals corona dat nu kan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-02-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:22

Het reproductiegetal zit al sinds half december onder de 1

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:23

Exitium schreef:

Als je naar de cijfers kijkt zie je dat we nu stagneren en zelfs langzaam alweer richting stijging gaan. Dus dat is geen R<1

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:24

secricible schreef:
Het lijkt me dat we doorgaan tot de R onder 1 blijft. Hopelijk helpt het goede weer daar straks bij en de vaccinaties lijken in Israël ook aardig effect te hebbrn.

Rutte heeft het in persconferentie gezegd, dat was vóór juni (want belofte was, onder de 600 IC, horeca weer open en dan wordt dat ook de norm).

De R zit al onder de 1 toch?
En op wat voor manier wordt die R gemeten, met PCR testen die omstreden zijn, met de natte vinger techniek zoals ze ook bedenken hoeveel % de 'gevaarlijk en extra besmettelijke' variant hebben?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:24

karuna schreef:
Nou ja het is beter iets dan niets toch. :) Niks verkopen is 0 omzet. Zeg bv 10 keer pick en collect is beetje omzet. Open op afspraak is weer een beetje meer. Als de keuze is volledig dicht of dit kleine beetje. Ik leerde vroeger altijd wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Het is sowieso 0 omzet want de verkoper verdient niks aan die kleine bedragen als je het in verhouding zet met kosten zoals huur van pand, rekeningen, personeel etcetera.
Het gaat om mensen hun brood niet om een bijverdienste. Vind het een misselijke en egoïstische opmerking van je.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:26

secricible schreef:
Exitium schreef:

Als je naar de cijfers kijkt zie je dat we nu stagneren en zelfs langzaam alweer richting stijging gaan. Dus dat is geen R<1

Maar de afgelopen tijd was het dus wel onder de 1, een afloop/oploop is logisch, net als bij griep, weersomslagen etc, die zit ook niet constant onder de 1.
Dus nogmaals, vanaf waar gaan we in godsnaam weer mogen leven?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:27

secricible schreef:
Exitium schreef:

Hoeft niet, is afhankelijk van hoeveel er getest wordt en hoeveel er eerder getest is. Het laatst bekende getal is 0,96 aldus het RIVM.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:29

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:

Het is sowieso 0 omzet want de verkoper verdient niks aan die kleine bedragen als je het in verhouding zet met kosten zoals huur van pand, rekeningen, personeel etcetera.
Het gaat om mensen hun brood niet om een bijverdienste. Vind het een misselijke en egoïstische opmerking van je.

Geen idee wat hier egoistisch aan is of misselijk. :) Gewoon simpel gezond nadenken. Niks verkopen is helemaal geen inkomsten. Een klein beetje verkopen is een klein beetje inkomsten, iets meer verkopen is iets meer inkomsten.
Open zonder dat het mag, omzet, boete die mogelijk groter is dan de omzet. En dicht voor langere tijd bij herhaling. Dan snijd je je als ondernemer gewoon in de vingers. Open omdat je alleen aan je eigen geld denkt en niet aan andermans gezondheid. Dat is egoistisch. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-02-21 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:30

Dimphyl schreef:
secricible schreef:

Rutte heeft het in persconferentie gezegd, dat was vóór juni (want belofte was, onder de 600 IC, horeca weer open en dan wordt dat ook de norm).

De R zit al onder de 1 toch?
En op wat voor manier wordt die R gemeten, met PCR testen die omstreden zijn, met de natte vinger techniek zoals ze ook bedenken hoeveel % de 'gevaarlijk en extra besmettelijke' variant hebben?

Je kan ook gewoon zelf googlen he. Rivm is behoorlijk transparant in hoe dingen berekend worden. Ook rondom de R waarde. Maar het is ook een klein beetje common sense.

Ik heb de vorige keer zitten zoeken maar ik kan het niet terugvinden in een persco iig.

Schoppen tegen de maatregelen laat de R iig sowieso niet dalen. Ja, het weer zorgt dat de R-waarde stijgt. En dus moeten we compenseren met maatregelen. Daarom was er deze zomer ook zoveel mogelijk.

@exitium: klopt dat was 2wkn geleden.
De R-waarde wordt berekend adh v positieve testen maar stijgt niet door de testen natuurlijk :+
In dat geval zou Baudet gelijk hebben: gewoon stoppen met testen, dan is de R 0 en is alles opgelost.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:35

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:

karuna schreef:
Geen idee wat hier egoistisch aan is of misselijk. :) Gewoon simpel gezond nadenken. Niks verkopen is helemaal geen inkomsten. Een klein beetje verkopen is een klein beetje inkomsten, iets meer verkopen is iets meer inkomsten.
Open zonder dat het mag, omzet, boete die mogelijk groter is dan de omzet. En dicht voor langere tijd bij herhaling. Dan snijd je je als ondernemer gewoon in de vingers. Open omdat je alleen aan je eigen geld denkt en niet aan andermans gezondheid. Dat is egoistisch. :j

Wie gaat hier open zonder dat het mag?
En die opmerking over wie het kleine niet eert is ontzettend misselijk. Je hebt werkelijk geen idee ervan hoe andere mensen het hebben die een eigen zaak runnen of voor hun eigen brood moeten zorgen. Niet iedereen trekt immers het UWV leeg.. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:38

Karuna, wat denk je wat het bvb een kledingwinkel kost om daar de hele dag een personeelslid te hebben lopen, verluchting en verwarming aan en dan één spijkerbroek van vier tientjes te verkopen? Jij hebt echt geen kaas gegeten van ondernemen maar wel zeggen dat iets beter dan niets is, nee dat is het voor sommige sectoren zeker niet. Op afspraak open bvb vier klanten die een uur binnen mogen zijn levert heel wat meer op in een kleine kledingzaak.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:43

karuna schreef:

Sommige winkels zijn al gestopt met klick en collect omdat het niks op bracht.
Winkels die open gaan wanneer het nog niet mag zitten wss al stuk. Hebben niks meer te verliezen..
Ik ga voor open met een deur beleid.
Dat deden sommige winkels na de eersre lockdown ook. Stond je buiten in de rij netjes op afstand. Binnen lekker rustig.
Dat in de rij moeten wachten ontmoedigd ook een beetje. Daar hebben veel geen zin in. Zo heel druk was het toen ook niet in de centras. Dat was goed te doen. Je kon ook nergens even zitten om wat te nuttigen. Alle openbare bankjes enz waren afgezet met lint. Werd pas weer druk toen alles gewoon open was zonder deur beleid, rond de herfst viel me op.

Net bij de primera ook buiten in de rij gestaan. Mogen maar 2 klantrn binnen voor pinnen en post zaken. Gaat prima

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:45

Risico is wel dat je daarmee drukke (overdekte) winkelcentra krijgt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:47

Nee was in het begin ook serieus rustig. Echt pas in de herfst of voor alles weer dicht ging werd het belachelijk druk overal.
Ik heb het dan over het centrum van Utrecht incl Hoog Catherijne

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:48

Ik denk dat winkelcentra in de zomer sowieso rustiger zijn?
Ik vraag me af hoor, of alles "on hold' kan totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.. dan is er geen winkel, restaurant, kroeg of festival meer over...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:56

"Alle beetjes helpen"? "Wie het kleine niet eert"?

Voel jij je wel goed? We hebben het hier over een doelgroep die al maandenlang niet MAG werken, het water tot over de lippen hebben maar wél betalingsverplichtingen hebben!

Echt smerige opmerkingen, Karuna!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:01

Cer schreef:
Ik denk dat winkelcentra in de zomer sowieso rustiger zijn?
Ik vraag me af hoor, of alles "on hold' kan totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.. dan is er geen winkel, restaurant, kroeg of festival meer over...

Ik denk sowieso dat de economie in een groot gat aan het vallen is, hoe moet alles overleven als ze niet open mogen?
Deze zomer vrees ik dat we gaan merken hoe veel er gaat omvallen en wat er ondanks eventuele versoepelingen gewoon niet meer open kan gaan omdat ze kapot zijn gegaan tijdens de lockdown.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:12

Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen waar ze in februari zwarte cijfers schrijven. Supermarkten e.d. niet meegerekend. Februari is veruit de slechtste maand van het jaar voor de retail. Mei, oktober, november en december zijn de maanden dat het geld verdiend wordt. Ik heb totaal geen inzicht in wat winkeliers krijgen als compensatie van de overheid, maar een maand als februari, die is echt gemakkelijk te compenseren. Het probleem is de afgelopen kerstperiode, die heb je als winkelier namelijk nodig om aan het eind van het jaar zwarte cijfers te schrijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:20

En wat dacht je van de uitverkoop, complete wintercollectie kan naar de opkopers wanneer het zo doorgaat, 50 ct de kilo. Meestal levert de sale niet zoveel op maar wel de verkoop van de nieuwe collectie die dan ook al gedeeltelijk in de rekken hangt.