Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
voordat de 20kilo die ik in 2019 af ben gevallen er weer helemaal aanzitten wil ik op de rem trappen. Graag weer terug naar waar ik toen was, een gezond bmi.
goed dat je herkent dat dit tot emotie eten leidt. Klinkt uiteraard makkelijk, maar als een gedacht wat je kan doen ipv eten op zo'n moment? Lekker theetje / bad /...? Het is vaak makkelijker om iets anders te doen ipv alleen maar denken ik mag niets snoepen...
Geef jezelf de tijd, het is heel frustrerend als je zo graag wil maar het lijf ‘nee’ zegt, maar in mijn geval heeft het daardoor alleen maar langer geduurd voor het echt beter ging. Nog steeds vind ik het lastig om naar m’n lijf te luisteren…Es_ther schreef:Ah ja. Ik was maandag boulderen en ik durfde gewoon dingen niet. Bang om te vallen en weer pijn te hebben…
Mijn fysio heeft me hier een heel eind mee geholpen, maar die heeft het nu losgelaten en ik moet het zelf verder uitbouwen. 
Afgelopen jaar met krachttraining vooral gewerkt aan meer stabiliteit vanuit mijn heupen. Dat heeft meer effect dan ik ooit had verwacht. Met hardlopen, met bergwandelen en gewoon van de fiets stappen voel ik me veel stabieler en ben ik veel minder bang om te vallen.
.
tja…..zo maar weer wandelen naar de supermarkt en verder maar vooral niet aan t snaaien slaan…

en er ligt een salade voor vanmiddag klaar.