Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:19

Bah Rien sterkte, het zit jouw familie niet mee als het gaat om covid.

rien10

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:28

Nee. Daarom kan ik zo narrig worden over dat mondkapjes gez... en gepraat. Doe dat ding toch gewoon op als men daar om vraagt.
Ja, Covid en onze familie gaat goed......

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:29

Gaat het zo slecht met je zoon pien? Schrik er nog best van hoor als mensen opgenomen worden lijkt mij echt niet fijn.

Over steken op de borst mijn moeder kreeg als tip op dat moment direct pauze nemen of nog langzamer lopen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:31

Hij stortte ff helemaal in. Huisarts en huisartsenpost waren niet bereikbaar, dus toen maar 112 gebeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:32

rien10 schreef:
Hij stortte ff helemaal in. Huisarts en huisartsenpost waren niet bereikbaar, dus toen maar 112 gebeld.

Och jemig wat eng! Iedereen doet inderdaad heel simpel over corona maar we vergeten dat het nog steeds erg kan verlopen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:33

Ik kan daar heel pissig om worden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:34

@Zebrastreep: ik heb de steken vooral bij mentale inspanning, heel gek

@Rien: jeetje, wat heftig zeg!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:38

Sterkte Rien, dat klinkt niet goed. Goed dat je maar 112 hebt gebeld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:32

Ik ga vanaf morgen en donderdag 2x 3 uur opbouwen. Nu ben ik beveiliger en voornamelijk aanwezig zijn (in een koude hal :brr: ).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:41

rien10 schreef:
billy3105 schreef:
Hier nu dag 13, en god wat voel ik me futloos, en chagrijnig. heel snel buiten adem en het wil gewoon niet. Ontzettend verkouden, maar ik snuit mn neus wel gewoon zo leeg, allemaal helder slijm. Heel slecht aan het slapen warm-koud-warm-koud enorme hoofdpijn maar er ligt zon puist met werk hier rond het huis dat ik niet echt tijd heb om te zitten :')

Tjonge, dat is niet mis, 13 dagen!
Met mij gaat het nu heel goed, (dag 4) want ik loop op adrenaline nu. Mijn zoon is net opgehaald met de ambulance (ook Covid).
En adrenaline is een wondermiddel. :)

oliebol, dat is wel heftig Rien

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:49

Jessix schreef:
Ik was ook wel van plan de 10 dagen aan te houden, maar weet ook van mezelf dat ik na die 10 dagen mijn hoest nog niet kwijt ben. Vandaar....

Ik hoest ook nog steeds, donderdag zat ik op dag 10. Op m'n werk (vandaag voor het eerst weer naar kantoor geweest na anderhalve week thuiswerken) veel erger dan thuis, aangezien de lucht daar kurkdroog is... :

stefje schreef:
Uit een ander actief corona-topic:
Te zwaar trainen na corona kan de kans op long covid vergroten
https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/

Mijn hoofd wil weer sporten, nog even wachten maar.

Ik krijg nu niet helemaal duidelijk in hoeverre dit voor de milde klachten geldt eigenlijk... Hoe dan ook, volgens mij is het sowieso een goed advies, ongeacht of je corona hebt gehad of een griepje.

Rien wat mega heftig joh! Heb je al wat gehoord vanuit het ziekenhuis?

Ik ben vandaag dus weer naar kantoor geweest, tussen de middag een stuk gelopen en niet moe. Nu heb ik gelukkig geen enkel moment vermoeidheid gekend tijdens het ziek zijn. Blijf echter wel hoesten (vooral in droge kantooromgeving) en zo'n apart gevoel in de keel, rauw achtig maar als je slikt voel je het niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:53

Zoon is weer hier. Het was de combi covid, pollen allergie en astma. Daar ging hij niet goed op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:55

rien10 schreef:
Zoon is weer hier. Het was de combi covid, pollen allergie en astma. Daar ging hij niet goed op.

Ah fijn! No place like home!
Maar dat kan inderdaad geen fijne combinatie zijn! Heeft hij nog iets meegekregen om de klachten vanuit pollen en astma te verlichten?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:40

Fijn dat hij weer thuis is rien10!

Janine1990, fijn dat het goed ging weer een dagje naar kantoor. Ik moet daar ook altijd erger hoesten... Droge lucht en sowieso het gevoel dat je niet wil maar toch moet. :D Ik blijf deze week nog maar thuis, maar hoop dan wel weer het normale leventje op te kunnen pakken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:42

Janine1990 schreef:
rien10 schreef:

Ah fijn! No place like home!
Maar dat kan inderdaad geen fijne combinatie zijn! Heeft hij nog iets meegekregen om de klachten vanuit pollen en astma te verlichten?

Ja. Een andere puffer. Nu maar uitzieken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:53

Ik ben nu 2 weken ziek. De 1e week was in Oostenrijk, daar was ik op vakantie. Zelftesten gedaan en die waren negatief maar ik weet ondertussen dat dat niet alles zegt. Dus bij thuiskomst getest en positief.
Ik begon met verkoudheid, daarna kwam het hoesten, ik heb ook astma. Koorts weet ik niet, ik heb mezelf volgepropt met paracetamol en ibuprofen. maximaal aan de puffers gezeten, nu weer iets aan het minderen. Vorige week erg benauwd geweest maar dat gaat nu dus goed. Zaterdag dacht ik dat ik beter was dus een beetje aan het rommelen gegaan en smiddags lag ik weer op bed. Sinds gisteren een ontstoken oog wat pijnlijk is en ook hoofdpijn achter mijn ogen. En moe. Vies virusje is het... Ik denk dat ik zonder vaccin en booster met die astma het haasje was geweest wb benauwdheid.
Al met al...duurt lang!

Beterschap voor iedereen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:58

rien10 schreef:

Wat fijn rien! Op naar een goed en spoedig herstel!

---
Is geen peil op te trekken inderdaad hoe het verloopt. Vanmorgen en vanmiddag voelde ik mij best oké , maar rond half 4 voelde ik toch weer wat verhoging opkomen.

Na het eten voelde ik mij weer een stuk beter , maar nu heb ik even gedoucht en nu gelijk weer het gevoel alsof ik een zak slappe aardappelen ben. Maandelijkse periode komt er ook weer aan dus daar moe van en ook niet helemaal lekker.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:00

Over die maandelijkse periode gesproken, die komt bij mij nu ineens na 19(!) dagen weer. Mooi k*t.
Ik las dat dat bij zowel infectie als vaccinatie het geval kan zijn dat de menstruatiecyclus verstoord is. lekker dan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:11

Vala schreef:
Over die maandelijkse periode gesproken, die komt bij mij nu ineens na 19(!) dagen weer. Mooi k*t.
Ik las dat dat bij zowel infectie als vaccinatie het geval kan zijn dat de menstruatiecyclus verstoord is. lekker dan.

Ik val daar denk ik niet onder keertje overslaan zou ik niet erg vinden. Door het vaccin werd het bij mij ook niet verstoord dus dat verwacht ik nu met een besmetting eigenlijk ook niet.

Ik ben ook mijn geur en smaak niet kwijt geraakt vindt ik ook wel heel fijn! Alleen toen de oven op werk blijkbaar naar vis rook , rook ik het maar heel minimaal ook geen straf vindt een vislucht maar al te vies :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:15

Oh ben benieuwd dan. Ik slik de pil en slik donderdag de laatste en heb dan mijn stopweek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:27

Vala schreef:
Ik ben nu 2 weken ziek. De 1e week was in Oostenrijk, daar was ik op vakantie. Zelftesten gedaan en die waren negatief maar ik weet ondertussen dat dat niet alles zegt. Dus bij thuiskomst getest en positief.
Ik begon met verkoudheid, daarna kwam het hoesten, ik heb ook astma. Koorts weet ik niet, ik heb mezelf volgepropt met paracetamol en ibuprofen. maximaal aan de puffers gezeten, nu weer iets aan het minderen. Vorige week erg benauwd geweest maar dat gaat nu dus goed. Zaterdag dacht ik dat ik beter was dus een beetje aan het rommelen gegaan en smiddags lag ik weer op bed. Sinds gisteren een ontstoken oog wat pijnlijk is en ook hoofdpijn achter mijn ogen. En moe. Vies virusje is het... Ik denk dat ik zonder vaccin en booster met die astma het haasje was geweest wb benauwdheid.
Al met al...duurt lang!

Beterschap voor iedereen!

Kan je niet je huisarts vragen om codeïne? Dan heb je in ieder geval wat minder gehoest 's nachts waardoor je lichaam ten minste aan rust toe komt...

Menstruatie... tsjah.. ik ben in december na bijna 14 jaar gestopt met de prikpil. Op 1 februari in twee dagen de eerste menstruatie gehad en vrijwel alle dagen wel klachten als kramp, voor ik ziek was een paar dagen achter elkaar spotting gehad, mogelijk was dat de tweede menstruatie :') Maar inderdaad, al anderhalve week nergens last van. Kan zijn dat het ergste is gebeurd, kan zijn dat het poedertje wat ik gebruik werkt, kan zijn dat de boel ff on hold is gezet door de infectie.
Wie zal het zeggen :P :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:48

:= dag 3. Gaat eigenlijk al weer een stuk beter. Eten smaakt weer prima. Wel voorkeur voor zoet.
Vanmiddag lekker poosje buiten geweest met de hond en daarna even bij paard geweest. Lekker in de zon de acties in de wei bekeken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:56

Vala schreef:

Ik heb net corona gehad, had meer klachten van de hooikoorts dan van corona zelf. 3 prikken gehad en in 2020 ook corona gehad. Niets aan mijn menstruatie gemerkt en slik de pil. Gister ongesteld geworden en ik kan me niet herinneren ooit zoveel gevloeid te hebben als vandaag! Komt dat door corona? Of is het toeval?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:11

Ik denk altijd nog dat het deels door de pil komt dat het een beetje in de war raakt.

Ik slik geen pil en heb ook niks anders verder wat van invloed is op mijn maandelijkse periode.

Al Kan een doorbraakbloeding best wel heftig zijn natuurlijk als het gaat om pijn en bloedverlies

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:15

Ik slik al bijna 30 jaar deze pil en bijna elke maand is hetzelfde. Nooit zoveel als nu. Behalve toen ik regelmatig een hartritmestoornis had, in die tijd had ik helemaal geen menstruatie meer. Maar dat is nu met medicijnen onder controle.

K geloof er niets van dat deze keer zoveel bloeden ineens door de pil komt.

Of bedoel je corona en de pil?