Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:50

Ik ga sowieso niet lager eten dan mijn BMR. Dat is niet gezond.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:48

Jester_ schreef:
Ik eet rustig 1200 pet dag :+ kwestie van wennen, al is eht niet gezond persee

Knap zeg :+ Is inderdaad alleen maar heel ongezond en het heeft ook gewoon totaal geen nut. Maakt het op den duur alleen maar lastiger om op gewicht te blijven.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:56

Ik doe het niet hoor, af en toe een dagje. Denk niet dat dat kwaad kan, net als af en toe een dag teveel eten. Als ik de avond ervoor bijv uit eten ben geweest, eet ik de volgende dag gewoon minder. Balans :D

Maar als je niet afvalt eet je blijkbaar toch teveel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:34

Gister had ik 1500 kcal op, en daarna een vreetbui :+ Ik ben niet gemaakt om af te vallen blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:25

Zertab schreef:
Gister had ik 1500 kcal op, en daarna een vreetbui :+ Ik ben niet gemaakt om af te vallen blijkbaar.

Nee, je eet te weinig en je lichaam compenseert dat met honger ;)

@Jester: ergens wel, maar dat betekent vrijwel altijd dat er iets mis is met je lichaam. Als je zo ver onder je BMR moet duiken om af te vallen is het imo de moeite waard om eens zaken als een schildklier of je hormoonhuishouding te laten checken door een arts.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:08

Emma vreetbuien hoeven niet te ontstaan omdat je te weinig eet. Ik heb / had dagen dat ik rond de 2300 zat en daarna nog een vreetbui kreeg. Maar ik zat niet goed in mijn vel op dat moment. :) Te weinig eten kan wel een van de redenen zijn maar 1500 is niet laag (vind ik).

Ik heb volgende week dinsdag een lesje bodypump in de sportschool. Ik zat gisteren een beetje te kijken onder het trainen en het zag er leuk uit. :) Denk dat het ook wel goed is, een beetje variatie op het trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:10

Neverland schreef:
[naam] vreetbuien hoeven niet te ontstaan omdat je te weinig eet. Ik heb / had dagen dat ik rond de 2300 zat en daarna nog een vreetbui kreeg. Maar ik zat niet goed in mijn vel op dat moment. :) Te weinig eten kan wel een van de redenen zijn maar 1500 is niet laag (vind ik).

Oh zeker hoor, maar als ik zo kijk naar de rest van de posts van Zertab denk ik dat 1500 wel gewoon te laag is. Vreetbuien kunnen altijd ontstaan maar een manier om ze te voorkomen is wel letterlijk zorgen dat je geen honger krijgt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:13

Dit was er een uit honger hoor. En heb gewoon kwark, brood en vleeswaren gegeten. Dus ook niet dat ik weinig voedzaam heb gegeten. Is echt puzzelen dit.

@Neverland: bodypump is heel leuk!!! Ik zou wel beginnen met wat lager gewicht, ook al kan je vast meer. Belangrijkste is om eerst de bewegingen goed te kunnen en het tempo bij te kunnen houden. De tweede keer weet je veel beter wat voor gewicht je aan kan :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:10

Ik zou gewoon eerst wat hoger gaan zitten in je calorieen en langzaamaan verlagen tot je afvalt zonder eetbuien (uit honger, eetbuien kunnen natuurlijk ook een emotionele oorzaak hebben zoals je zegt).

En echt alles wegen en bijhouden, vaak eet je meer dan je denkt.

Ik heb gister weer gedeadlift, wat had ik dat gemist zeg <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:12

Ik weeg al alles en houdt het bij. Waren toch echt 1500 kcal. Maar mijn BMR is 1500 nog wat. Mijn onderhoud geloof ik maar 1800. Dus moet ergens tussenin gaan zitten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:14

Ja, nogmaals, ik zou eerst dus echt wat meer gaan eten en van daaruit verlagen. Rond je bmr eten is ook gewoon weinig, dus geen wonder dat je dan honger hebt/het niet volhoudt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:21

Misschien dan toch kijken naar hoe je die calorieën precies binnenkrijgt?
Ik kan een berg groente soms gewoon tegen heug en meug moeten wegeten, terwijl als ik evenveel calorieën aan brood of crackers eet, ik binnen no time weer trek heb.
Mogelijk je aandeel eiwitten nog wat zien op te hogen, waardoor je vaak ook wat langer een verzadigd gevoel houdt.
En mogelijk meer spreiden over de dag, dus elke 2 uur een eetmoment, óf juist het tegenovergestelde, iets van intermittend fasting.
Dat eerste werkt voor mij het best, ik moet om de 2 uur iets eten, juist ook als ik nog geen trekgevoel heb.
Dan lukt het om te eten wat ik gepland heb, als ik eenmaal in het trekgevoel terecht kom heb ik veel grotere snaai-neigingen.

Ik ga IF dan ook niet proberen, functioneren op een nuchtere maag ben ik echt echt niet goed in en halverwege de dag stoppen met eten (en dus een vroeg interval voor eten hebben) zou me gewoon echt niet lukken.

Maar ik ken mensen die er bij zweren en waarbij het als een tierelier werkt om af te vallen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:03

Nee IF werkt niet bij mij. Heb het maandag geprobeerd, eerste eetmoment om 12:00. Ik heb moeten kokhalzen van de honger :')

Ik eet al meer dan 100% van de dagelijkse aanbeveling volgens mij app aan eiwitten...En juist minder koolhydraten en vetten. Ochtend kwark, middag vleeswaren en kaas op mijn brood/rijstwafels. Avond vlees, groenten, aardappelen. En later op de avond nutrition water na het sporten of anders yoghurt.

Ik denk dat het echt gewoon te weinig aan kcal was die dag.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:13

Ik heb ook een tijdje IM gedaan. Eerste dagen was wel even afzien, maar later ging het juist heel fijn. Ook met vroege diensten dat ik om 6 uur al op ben. Ik at dan van 12 tot 8, omdat je dan korter eet kan je gewoon flinke maaltijden nemen. Maar in het begin was even afzien ja, ik hou van me ontbijt haha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:32

Nja als ik haast moet overgeven en super misselijk ben, is dat niet echt handig op mijn werk. Wat wel zou kunnen is in de avond na een bepaalde tijd niet meer eten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:38

Je kunt het bijv ook verschuiven van 10 tot 6, dan eet je na de warme maaltijd niet meer. Ik doe het momenteel ook niet meer hoor, ik werk onregelmatig dus dat maakt het wel lastig met late en nachtdiensten enzo. Maar opzich vond ik het wel een goed dieet

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:41

Ik moet even kijken. Deze week vakantie, dus wil niet al te streng zijn. Maandag ga ik mijzelf wegen, weet ik ook wat ik eigenlijk überhaupt eraf wil hebben. Mijn eetpatroon op werk is volgens mij best prima. Alleen in de avonden ga ik echt snaaien... maar misschien kan ik juist afspreken dat ik van 7:00-18:00 mag eten en dan dus in de avonden niets meer. Misschien helpt me dat, gezien het bij mij een beetje alles of niets is..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:17

Gister was m'n 2e keer squats + accessoires na dus 5 maanden helemaal niks en ging me al zoveel beter af :D Het voelde al veel beter en heb vandaag vergeleken met vorige week veel minder spierpijn, dus gaat de goede kant op. Vorige week deed ik 50kg 5x6, deze week al 60 5x6 (RPE 7 denk ik... Maar wil rustig aan opbouwen) dus denk dat het minder lang duurt dan ik had verwacht voor ik terug ben op m'n oude niveau :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:12

Dat viel mij inderdaad ook niet tegen, hoe snel ik weer op oud niveau was. Ben nu alweer in de opbouw fase :)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:20

Na een halfjaartje proberen een betaalbare sportschool-level powercage of squat rack te krijgen uit faillissementsveilingen heb ik het maar opgegeven en gewoon een goedkoop squat rack van de Decathlon gekocht. Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit want qua prijs verwachte ik er niet veel van maar nu heb ik spijt dat ik hem niet eerder gekocht heb! Ben er echt blij mee :j Nu nog een paar stevige/dikke matten zoeken voor m'n laminaat naar de knoppen gaat.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:22

Waarom wil je die voor thuis dan?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:35

Omdat ik in sommige drukke weken mijn minimale aantal van 4 keer per week in de sportschool niet haal. Ook heb ik soms pech dat ik alleen kan op de drukke momenten kan gaan, waardoor de cages en/of benches veel bezet zijn. :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:43

Ah oké, dan snap ik het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 06:11

Rawr schreef:
Na een halfjaartje proberen een betaalbare sportschool-level powercage of squat rack te krijgen uit faillissementsveilingen heb ik het maar opgegeven en gewoon een goedkoop squat rack van de Decathlon gekocht. Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit want qua prijs verwachte ik er niet veel van maar nu heb ik spijt dat ik hem niet eerder gekocht heb! Ben er echt blij mee :j Nu nog een paar stevige/dikke matten zoeken voor m'n laminaat naar de knoppen gaat.

Netjes, nu even ritme opbouwen de eerste 2 weken en vervolgens kan je niet meer zonder. Ik heb een soortgelijke opstelling (cage) en maakt er al bijna 4 jaar gebruik van zonder iets tekort te komen.
Voor matten kan je stalmatten kopen: zelf heb ik 1cm rubber matten en het houten vloertje eronder heeft er niet onder geleden (geen benedenburen ofzo, want die zouden er wel onder lijden op deadlift dagen).

Mini-tip om nog wel aan te schaffen: een digitale eierwekker om je rusttijden kort te houden (paar eurotjes). Vooral thuis heb je snel afleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:42

Rawr schreef:
Omdat ik in sommige drukke weken mijn minimale aantal van 4 keer per week in de sportschool niet haal. Ook heb ik soms pech dat ik alleen kan op de drukke momenten kan gaan, waardoor de cages en/of benches veel bezet zijn. :(

Dit lijkt me vooral zoooo fijn ja. Ik sport in een relatief kleine sportschool en overdag zijn er altijd wel genoeg racks maar in het weekend en 's avonds is het altijd zo druk, sta je echt in de wachtrij.. Net als voor het enige deadliftplatform :=