Zo las ik trouwens vandaag dat het ook erg fijn kan zijn om van 8-20.00 te eten en daarna niet meer. De periode van rust moet goed zijn voor je darmen. (en als ik dat kan volhouden dan zijn er ook geen snacks meer avonds

Ik ben dan wel niet klassiek op dieet. Ik heb mijn eetpatroon heel erg verbeterd en eet een stuk minder dan voor de laatste zwangerschap (daarvoor had ik heel stabiel gewicht (64 kg), snoepte ik de hele dag door naast ca 8 sneetjes brood, gebak op het werk ging er in, ships voor de TV en geen gram erbij) maar ondanks het verbeterde voedingspatroon nu is er geen gram vanaf. (ik snoep niet/nauwelijks meer op het werk, alleen nog volkoren producten, shake als ontbijt ipv brood, geen suiker in thee/koffie, snacks voor tv geminimaliseerd, avond maaltijden kleiner gemaakt)
Ik hou nu geen Kcal meer bij (wel gedaan), maar ben me sindsdien wel veel meer bewust van wat er in het mondje in gaat. Maar het helpt niks... Vandaar dat ik ook een tijdlang hier niet meer ben geweest, want was nogal gefrustreerd...