3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:50

Het heeft meerdere eigenschappen die mij hopelijk een stapje verder helpen. Zo ben ik al de hele zomer (en lente) eigenlijk best futloos/energieloos. Maar ook om mijn suikerspiegel te stabiliseren. En denk dat mijn darmen ook wel een oppepper kunnen gebruiken. Veel goede vitaminen die beter worden ingenomen... nouja, het heeft veel goede punten.

Zo las ik trouwens vandaag dat het ook erg fijn kan zijn om van 8-20.00 te eten en daarna niet meer. De periode van rust moet goed zijn voor je darmen. (en als ik dat kan volhouden dan zijn er ook geen snacks meer avonds :Y) die toch snel aantikken)

Ik ben dan wel niet klassiek op dieet. Ik heb mijn eetpatroon heel erg verbeterd en eet een stuk minder dan voor de laatste zwangerschap (daarvoor had ik heel stabiel gewicht (64 kg), snoepte ik de hele dag door naast ca 8 sneetjes brood, gebak op het werk ging er in, ships voor de TV en geen gram erbij) maar ondanks het verbeterde voedingspatroon nu is er geen gram vanaf. (ik snoep niet/nauwelijks meer op het werk, alleen nog volkoren producten, shake als ontbijt ipv brood, geen suiker in thee/koffie, snacks voor tv geminimaliseerd, avond maaltijden kleiner gemaakt)

Ik hou nu geen Kcal meer bij (wel gedaan), maar ben me sindsdien wel veel meer bewust van wat er in het mondje in gaat. Maar het helpt niks... Vandaar dat ik ook een tijdlang hier niet meer ben geweest, want was nogal gefrustreerd...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:05

Riddershow, bedoel je mijn Metasleep? Dat is niet verslavend, heb ik zelf opgezocht en voor de zekerheid aan de arts en apotheek gevraagd. Het wordt net gebruikt ter vervanging van slaapmiddelen, omdat die verslavend zijn. Mijn andere alternatief is vier uur per nacht slapen, tja -O- (en dat gaat al zo sinds mijn kindertijd, mijn broer en moeder hebben het ook).

De twaalf uur 'vasten' 's nachts probeer ik trouwens ook aan te houden. Vaak lukt het maar elf uur of tien uur helaas :P Maar als ik de twaalf uur aanhoud, sta ik veel fitter en strakker op.
Zijn de boeken van Sonja Kimpen niets voor jou? Ik voel mij stukken energieker met haar eet- en leefmethode.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:26

Ik zal eens naar haar googlen. Kijken of het past binnen ons leefpatroon ...

Slapen is wel zo belangrijk... ik moet ook meer slapen hoor. Mijn gemiddelde zit tussen de 6,5 en 7 uur m.u.v. een weekend waarin ik uitslaap (soort van, ivm kids)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:51

Blacky wat goed dat je het commentaar zo goed oppakt!

Mijn planning is behoorlijk in de soep gelopen :') ging spontaan met mn vriend middagje weg.

O: 3 scrambled eggs, 50 gr ontbijtspek en 20 gr gebakken champignons
L/A: portie kibbeling, handje raspatatjes en softijsje na
T: glas cassis

Qua kcal wel oké, maar qua macro's not so much :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:46

Bhriseis, zag net dat ik nog niet op je geantwoord had! Ja de koffie met boter bevalt erg goed, de cafeïne kick is minder en stabieler, en minder een dip nadien, vind ik wel fijn zo.

Riddershow, hopelijk helpt het je weer vooruit. Soms heeft je lichaam inderdaad gewoon die hulp nodig.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:41

Smaakt het heel anders? Boter in je koffie?

Mijn planning voor vandaag:
O: 2 bruine bolletjes met 48+ kaas
L: 1 bruin bolletje met 48+ kaas & 500 gram kwark
A: kip met courgette, tomatenblokjes, rode ui, champignons en 10gr pijnboompitjes

Twijfel nog of ik pasta ga toevoegen aan mn avondeten, of dat ik later vanavond nog wat eitjes met champignons eet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:53

Wat naar om te horen over slaapproblemen! Daar heb ik zelf gelukkig geen last van!
Ik vind dat je superfijn reageert Blacky! De reden dat wij met z'n allen zo hard reageerden, was omdat er hier best vaak mensen binnenkomen die superweinig eten, maar er dan ook keihard tegenin gaan als ze advies krijgen. Daarom vind ik dit tien keer fijner!
Hopelijk zorgt het er voor dat je je beter voelt Riddershow!
Mooie lijstjes verder!

Gisteren netjes gegeten. Had iets meer kcal gemogen, 's middags namelijk één tussendoortje weggelaten omdat ik in de stad was en daarna minder tijd had om twee dingen te eten. 's avonds had ik eigenlijk nog een banaan op de planning staan, maar toen had ik echt geen honger meer. Alsnog beter dan wat ik hiervoor at haha.
O: Griekse Stijl Yoghurt 5% Vet met een banaan en Special flakes naturel. (400)
T: een perzik. (39)
T: een wasa cracker met kaas en komkommer. (88)
L: drie boterhammen met twee boter, kaas en komkommer, rosbief en filet americain, een beker halfvolle melk. (505)
T: een glas crystal clear sparkling lemon. (2) :=
T: een minneola. (70)
A: wortels, aardappels en een schnitzel. (466)
T: een colaflesje (snoepje) en een toffee. (44)
B: 11.000 stappen (half uurtje gewandeld in stad) en 55 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1620.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:18

Sanne, ja het smaakt wel anders. Moet vooral lekker warm zijn. En omdat ik er kaneel in doe is dat wel heerlijk. Maar eigenlijk is de kwaliteit van de koffie veel belangrijker, goede koffie smaakt top met de boter, terwijl slechte koffie niet te drinken is.

Goed bezig kimmie! Je had idd gerust nog iets (gezonds) extra kunnen eten met al je stappen! Maar doe je prima.

Mijn lijstje van gister:
O: notenmix met yoghurt
L: roereitjes met kerstomaatjes, spinazie, courgette, feta, pesto
A: groot bord groentjes met stukjes oude kaas, een proteïne shake met kurkuma en tarwegraspoeder en pure (85%) chocolade, chiazaadjes en kokosolie en kokosmelk. Was niet de beste combinatie, maar viel nog mee omdat de chia zaadjes lekker krokant waren. Was een micronitrienten bommetje om zeker genoeg binnen te hebben en de spierpijn op te lossen. Heb hem ook echt met een lepeltje moeten eten, 2 koppen, dus had eten genoeg.

B: gewoon wat gewandeld en gefietst, teveel spierpijn om echt iets te doen.
Vandaag nog steeds trouwens O:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:00

Ben ik weer! Ik was afgelopen twee dagen echt heel down. Was ziek en het was die periode van de maand. Niet echt handig om dan comfort food in te slaan bij de supermarkt. Donuts, pizza en chips.

Voelde me gisteravond ook echt heel ellendig nadat ik alles had gegeten dus weer helemaal klaar mee. Dus vandaag weer lekker gezond!

O: groot glas karnemelk en 4 passievruchten
L: 3 bruine boterhammen met runderrookvlees
T: 4 maiswafels met Slankie smeerkaas, appel
A: wortelsoep en een warme linzensalade met light feta en veel groente
T: donut (ze moeten toch op)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:11

Hoi! Ik meld me ook even! Ben in twee delen afgevallen: in 2012 begonnen met gewoon minder eten en sporten, in 2015 kreeg ik macro's van een vriendin die bij een sportschool werkte en heb toen behoorlijk in de buurt kunnen komen van wat ik in gedachte had. Ben afgelopen zomer flink gaan zwemmen en ook weer macro's volgen omdat ik het afgelopen jaar toch weer wat aan leek te zijn gekomen (heb er anderen nooit over gehoord, maar meende het zelf wel te zien) (student zijn en een cafe om de hoek van de school is niet handig).
Heb op een ander forum ook veel mee gekletst in een afvaltopic en vond dat altijd enorm gezellig, dus hoop dat ik dat hier ook weer kan vinden. Posten jullie dagelijks lijstjes, of doen sommigen dat wel en anderen niet?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:15

Welkom! Ik plaats af en toe lijstjes, eigenlijk te weinig. Het zorgt bij mij voor een goede stok achter de deur als ik wel dagelijks lijstjes plaats. Dan denk ik meer na over wat ik eet. Ik probeer ook regelmatig mijn eten in te voeren in een app (fatsecret), dat is ook heel fijn.

Ik wil eigenlijk ook weer gaan zwemmen, we hebben hier een nieuw zwembad, maar ik durf niet alleen. Stom he?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:24

Hoezo durf je niet alleen? Bij mij in het zwembad komen enorm veel mensen in hun eentje baantjes zwemmen, weet niet of dat wat helpt? :P
Ja lijstjes helpen bij mij ook vaak, zorgt ervoor dat ik niet tussendoor ga snoepen. Heb vandaag alleen nog amper wat gegeten dus zal misschien vanavond eens wat posten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:30

Het is een heel groot nieuw zwembad, en dat vind ik eng. Dat ik de weg niet weet etc. Ik heb sowieso een soort claustrofobie in grote gebouwen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:33

Och ja nee dan helpt mijn opmerking niet echt nee. Vervelend! Maar iemand wil het vast wel met je uitproberen toch? Kan me niet voorstellen dat niemand mee wil een nieuw zwembad uit te proberen? :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:57

Ik vind zwemmen ook heel fijn! Denk dat ik dat ook wel weer wil oppakken als ik weer ga studeren.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:17

Ik wil beginnen met skaten, maar op één of andere manier lukt het me niet de tijd te vinden. Het lijkt mij een goede allrounde manier om te bewegen. En hier in Duitsland zijn de fietspaden heerlijk glad (manlief skate al, ik wil de zijne eens uit proberen)

Maar dat voornemen staat al een paar maanden in de kast

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:21

Wat lijkt me boter in koffie raar! Maar ik lust überhaupt geen koffie, dat kan ook meehelpen :')
Welkom Castilja! Ik plaats bijna dagelijks lijstjes, omdat het een goede stok achter de deur is voor me.

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met een boter, honing en melkhagelslag. (283)
T: mini stukje choco kokos cake (proeverijtje AH) (51)
L: een gekookt ei, drie en een halve boterham met drie boter, smeerleverworst, rosbief, filet americain en honing, een beker halfvolle melk. (667)
T: havermoutreep. (142)
T: halve mango. (45)
A: twee wraps met Philadelphia, ijsbergsla en wilde zalm uit blik, paprika en een glas crystal clear. (640)
T: een zelfgemaakte spelt-muesli-scone. (86)
B: 5000 stappen, 15 minuten fietsen en 50 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1915.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:27

Blacky: Wat reageer je goed. Vind ik al een hele stap en erg knap van je :) Probeer inderdaad zoals eerder gezegd wat vollere producten te pakken. Dan hoef je voor je gevoel niet direct twee keer zoveel te gaan eten, maar geef je wel meer inhoud aan je maaltijden waar je lichaam ook echt wat aan heeft. :) Komt wel goed!

Castilja: welkom! ik post soms wel lijstjes en soms niet. Maar zit ook in een chaotische periode :D (september trouwen, verhuizen, verbouwen, huwelijksreis etc.).

Maanlicht: Is er niet iemand die met je mee wil? :)

Hier niets spannends. Lekker aan het crossfitten en ben echt blij aan het worden met hoe ik eruit zie en me voel. Eten ook flink opgeschroefd nu ik 4x per week crossfit doe en nog iets van fitness tussendoor. Zit nu op ongeveer 2350 kcal per dag en val er nog netjes mee af (vetpercentage gaat goed omlaag). Verbranding ligt dagelijks rond de 3.000 en soms wat meer, dus ik ben een blij meisje :D Doe overigens niet meer aan Intermittent Fasting, want dan haal ik mijn kcal niet per dag :o

Lijstje vandaag:

O: 2 speltbolletjes met gekookt ei (3 stuks) en roomboter
T: handje ongezouten noten en een appel
L: salade met komkommer, tomaat, gekookt ei, mosterd-honing dressing en een bol mozzarella erdoorheen.
T: cappuccino en 2 roggecrackers met avocado
A: cocktails! en daarna lekker Japans eten. :9

B: uur crossfit en 20 min fietsen (retour werk)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 06:56

Fijn dat het zo goed gaat frummels! Lekker lijstje ook, vooral de cocktails en Japans! :Y)

Wij gaan vanavond naar een concert van Imagine Dragons, dus avondeten wordt iets van een hamburger of zo.

Mijn lijstje van vandaag:
O: groot glas karnemelk, twee peren en vier passievruchten
T: roggecracker met biefstukworst en een beetje mosterd
L: twee zware volkoren boterhammen met gekookt ei
A: ergens iets simpels onderweg
T: een paar glazen bier

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:39

Dank voor de verwelkomingsberichten! (Dit is geen woord volgens mij :'))
Frummels, hoe is IF voor jou bevallen? Ik lees er bijna overal goede verhalen over maar ik durf niet zo goed omdat ik bang ben dat ik het niet kan combineren met school. Als in; als ik om 4 uur moet eten maar midden in een les zit kan ik helaas echt niet ineens gaan lunchen. Hoe deed jij dat? (En goed van 4 keer crossfit!! Zet zeker zoden aan de dijk!)
Vind de lijstjes fijn om te lezen, staan vaak lekkere dingen tussen die ik ook best in mijn macro's zou kunnen proppen :Y)

Ik ga ook maar eens een lijstje voor vandaag schatten. Heb vanavond een feestje (waar ik eigenlijk niet heen wil, weet iemand goede smoesjes thanks x) en werk vandaag bij mijn bijbaan, dus zal niet heel regelmatig zijn.
O: 2 Crackers met light smeerkaas en komkommer
T: Koffie
L: 4 Crackers light smeerkaas en komkommer
T: Ligt eraan, soms pik ik een paar koffiekoekjes, soms gooi ik er een tosti met bruin brood in op m'n werk.
A: Wraps over van gisteravond, dus 2 wraps met sla, geraspte kaas, kipfilet en komkommer.
T: Gok een paar glazen wijn en wat chips.

Qua beweging even niets helaas. Als ik weer naar school ga krijg ik Afrikaanse dans (WHOE) en beweeg ik over het algemeen wel veel. Als mijn tattoo genezen is ga ik weer baantjes trekken op zondag ochtend.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:41

Samen met een vriendin gaan zwemmen is wel echt fijner inderdaad. Deed ik ook erg lang.

Riddershow, skaten, wat gaaf! Vermoeiend toch ook denk ik?

Frummels, wat ben je goed bezig! En zo actief joh, je moet je heel sterk voelen! En idd, lekker genoeg eten. Al heb ik gehoord dat IF ook positief effect kan hebben, maar je moet het maar net gebruiken wanneer het je past natuurlijk.

Kimmie, haha nee je moet er idd wel koffie voor lusten. Als doen ze het ook in thee, dat is een oud Tibetaans gebruikt.

Lekkere lijstjes waren het hier!

Die van mij van gister:
O: bulletproof koffie
L: berg sla, komkommer, radijs, pompoenpitten, courgette in olijfolie, spekjes, mozzarella, tomaatjes, geitenkaas.
T: chocolademelk
A: BBQ, lekkere stukjes vlees, paprika, komkommer, tomaat, sla, klein beetje mayonaise.

B: 45 min krachttraining, supersets, mijn achterste doet pijn! :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:42

Ik ben weer terug van vakantie, weer gezond gaan eten. Morgen wel direct een verjaardag... :+

Mijn dag morgen
O: fruit en rijstwafel (3 denk ik)
L: tomatensoep, stokbrood met roomkaas en salade (sla, komkommer en mozzarella)
A: lasagne met spinazie en tomatenblokjes

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 01:13

(Zitten hier toevallig ook Personal Body Plan volgende mensen bij?)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:26

Ziet er goed uit Frummels! Mooi lijstje!
Klinkt leuk skaten RS! Geef jezelf een schop onder je kont, je kunt het!
Aria, :r In de thee lijkt mij echt tien keer zo vies, bleeeh!
Castilja, ik vind je ontbijt en lunch eigenlijk wel een beetje karig, zeker als ik ook naar je tussendoortjes kijk. Red je het daar wel op? Heb je ook uitgerekend hoeveel kcal het in totaal is? Gewoon nieuwsgierig hoor!
Idem bij Malrinderooz, naar wat ik kan inschatten vind ik je lijstje best weinig. Ik zou veel honger krijgen daarbij!
Ik niet Courses.

Gisteren niet gezond gegeten, wel de hele dag geholpen bij een paardenrit. Ontzettend leuk om te doen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:28

Correctie, we gaan avondeten op die verjaardag... -O-
Wilde graag gezond avondeten maar dat wordt hem niet. :+

Vriend had al toegezegd helaas...