Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:53

Heb al talloze keren gevlogen, maar zelden echt last gehad van kinderen. Vind huilende kleintjes ( <2) vaak wel sneu, want ze snappen er ook nog eens niks van. Snap die drang ook echt niet om met die hele kleintjes zulke (verre) vliegreizen te maken :n Ik vloog voor het eerst toen ik 14 was. Toen we klein waren gingen we gewoon met de caravan op vakantie, naar Zeeland, Duitsland etc. Lekker simpel, te overzien en goed te doen. En, in de auto huilen = alleen voor mijn ouders overlast. In plaats van een heel vliegtuig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:38

Palmera schreef:
Sinds hij die kinderen heeft wil ik niet meer met hem trouwen. :+

Toch vind ik dit wel heel erg netjes:
https://www.nu.nl/achterklap/5046857/ge ... uilen.html

Las hier laatst een heel verhaal over, dat een moeder zoiets dus noooit zou doen omdat ze daarmee indirect tegen haar kind zou zeggen dat hij/zij overlast veroorzaakt terwijl het kind alleen maar een "natuurlijke reactie" geeft.
Nu moet ik zeggen dat ik het ook wel een beetje overkill vind om bij voorbaat al vanalles uit te gaan delen, maar ik zou het wel bij me nemen voor het geval dat. En dat als je merkt dat mensen last van je krijgen, dan je oordopjes uitdelen.

Snap overigens wel dat Clooney zijn gezin meesleept, die man is vast ontzettend druk, anders ziet ie ze nooit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:43

Liever bij voorbaat. Want als het vliegtuig opstijgt en het gebrul begint moeten de riemen vast en mag er dus ook niets uitgedeeld worden :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:45

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:50

Ayasha schreef:
Aria_zz schreef:
Ayasha, helpen oordopjes en/of kauwgom eten? Ik heb het ook meegemaakt dat het zo een pijn doet, maar alleen wanneer ik ziek ben en mijn neus dicht zit.

Nee, hielp ook niet. Uiteindelijk heeft het bevriende koppel dat met ons mee was me tussen hun in gepakt zodat ik een soort menselijk schild had zeg maar. :o hielp geen f*ck tegen de pijn maar het maakte me wel kalmer. (En nee dat koppel had geen kinderen :+: ). Ik jankte trouwens niet maar ging hyperventileren van de pijn icm de vreemden die zaten te staren, :o vandaar het 'schild' ook. Maar mij krijg je niet meer op een vliegtuig. :=

Ik heb dat op sommige vluchten ook (meestal als het vliegtuig op een bepaalde hoogte blijft plakken tijdens de daling). Geen enkele pijn is daarmee te vergelijken, tranen over je wangen en je hoofd/oren van je romp willen rukken.

Ik heb daarvoor Earplugs, dat werkt bijna elke keer goed, die verdelen de druk. Op tijd in doen als je voelt dat ze ook maar een beetje gaan dalen en dan pas bij landing eruit halen, en soms indien nodig 'naar dat oor slikken' (anders kan ik het niet uitleggen). Opstijgen heb ik iets minder last van maar heb ik ze ook altijd in.

Kauwgom, gapen, klaren, allemaal leuk bedoeld, maar helpt geen zak meer als het zoveel pijn doet, maakt het vaak alleen nog maar erger...

Die kinderen die huilen bij stijgen en dalen hebben ook heel vaak last van hun oren maar ouders schijnen dat maar niet te begrijpen. Die earplugs heb je ook in kindermaat.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:06

Prairy, de heb ik ook idd :j

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:11

Wij zijn gisteren teruggekomen uit Dubai, en de eerste 5 uur heeft er dus bijna non-stop een baby zitten krijsen. Mijn god wat een volume kan er uit zo'n kind komen, alsof iemand hem om aan het leggen was. Niet alleen tijdens het stijgen en dalen, maar gewoon de hele tijd. Zelfs als ie het dan even wel naar zijn zin had kwam er op hoog volume gekrijs uit. Soms even 5 minuten stil, en dan begon het weer. Dan is zo'n vlucht lang hoor! Als je dan nog niet genezen bent van evt rammelende eierstokken weet ik het ook niet meer.
Ik heb er best begrip voor als die kleintjes tijdens bepaalde vliegbewegingen last hebben of de normale dingen waar je niet onderuit kan, maar dit veroorzaakte echt veel overlast voor iedereen. Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat je er zoveel mensen mee lastig valt. Een kind is ook het enige waarmee je met zoiets weg komt, waar iedereen maar begrip voor moet hebben. Als je hond de hele trein bij elkaar blaft kun je opzouten, terwijl voor beiden geldt dat ze om een of andere reden overstuur zijn en je ze niet rationeel kunt uitleggen hoe of wat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:19

opzouten uit een trein is wel wat makkelijker dan opzouten uit een vliegtuig :')

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:42

Mwa. We hebben een tussenlanding gemaakt voor een refuel. Ze hadden daar best uit kunnen stappen ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:57

Daarbij is treinreizen in sommige gevallen nodig en vliegen met een kind niet. Tenzij emigratie of bijzondere medische behandeling. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:04

MarlindeRooz schreef:
Daarbij is treinreizen in sommige gevallen nodig en vliegen met een kind niet. Tenzij emigratie of bijzondere medische behandeling. :+

Of familie/vrienden bezoek ;)

Ik vind het ook niet uit te houden als een baby krijst, wij hebben het geluk gehad dat we gewoon een stille baby hadden in het vliegtuig. Daarentegen wel eens een uur lang in de spits de trein doofgehuild, schaamde me dood :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:34

Sizzle schreef:
MarlindeRooz schreef:

Of familie/vrienden bezoek ;)

Dat vind ik geen legitieme reden. Zeker omdat vliegen vaak pijnlijk is en ze vaak uren huilen en schreeuwen. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:37

Nee hoor, dat is juist vaak bij babies juist niet pijnlijk omdat het zachter is.
Bovendien is met voeden meteen de druk eraf mocht er druk zijn.
Haast al mijn vrienden en collega’s hebben familie in het buitenland (soms EU, maar ook mexico, India, China, Brazilie, US etc) en geen enkele heeft problemen ervaren met vliegen met baby.
Het huilen is meestal door overprikkeling of vermoeidheid, dat kan in de AH maar ook in een vliegtuig zijn.
We hebben daarom altijd onze vliegtijden nauwkeurig gekozen.

Er zijn ook mensen die autorijden een soort van kindermishandeling vinden, gelukkig hebben wij gewoon een altijd vrolijk kind, ook na 9 uur auto rijden of 2 uurtjes vliegen.

Maarja, je hebt nou eenmaal altijd wel eens een ‚dat doettie anders nooit‘ situatie.
Net zo goed is zo‘n jankend kind vanuit Dubaj al 5x helemaal stil mee op reis geweest op dezelfde vlucht. Dat weet je niet.

Dat het stront ergelijk is ben ik het helemaal mee eens overigens, dat is het al na 1 minuut ;)
Maar zo ben ik ook eens gevlogen terwijl iemand (volwassen) achter me zat te kotsen. Dan heb ik toch liever nog zo‘n krijsmachine geloof ik :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:38

Ik denk dat ik allebei liever niet heb :=
Lekker koptelefoon mee op reis dus :j en hopen dat iedereen een beetje rekening houdt met een ander. (Dus ook de volwassenen die zich graag nog even goed bezatten voordat ze in het vliegtuig stappen, nee laat maar)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:11

Ik stem voor kindervrije vluchten; :j Dat zou een uitvinding zijn!

Verder kan je t mormel een beetje verdoven door jenever toe te dienen voor de vlucht of een paracetamolletje. (Ik heb dus dat laatste serieus een keer van een moeder gehoord :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:05

Hmja.... dat vind ik dan wel tamelijk triest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:41

Anoniem schreef:
Hmja.... dat vind ik dan wel tamelijk triest.

Nogal ja :+

Las van de week dat een 3 jarig kind doodgevroren was terwijl de moeder de drugsroes uitsliep -O-

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:54

Een wereld beroemde YouTuber (CaseyNeistat) vliegt in een van zijn vlogs eerste klas en heeft het hele eind van Londen naar Kaapstad een huilend kind bij zich gehad. :') Dan heb je al zo'n vermogen betaald en dan krijg je er gratis de hele weg een krijsend kind bij |(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:46

Wij.
Mijn vriend is in oktober geopereerd aan teelbal kanker en bleek daarna niet volledig vruchtbaar meer te zijn (produceert wel zaadcellen, maar die komen om een of andere reden niet mee naar buiten).
Bij ons gaat natuurlijke bevruchting dus wss niet gebeuren. Wel een optie voor een extractie van zijn zaadcellen en mijn eicellen maar daarvoor is een hormoonkuur nodig. Geef een vrouw hormonen en je kunt de kopjes en de ramen maar beter vasthouden.

Opzich hebben wij nu ook geen kinderwens en de reden waarom wij kinderen zouden willen is omdat we hen de jeugd willen geven die ieder kind wil. De herinneringen die wij hebben in de efteling, disneyland, kamperen, optredens op school, sporten, etc.

Maar volgens mij is de wereld niet meer zo zorgeloos.

Wij zijn er dus niet heel erg mee bezig. Ik heb een jong bedrijf waar ik grootse plannen mee heb dus daar ligt onze focus.
Wellicht dat we het over een paar jaar eens problemen met kinderen maar wellicht vinden we het ook prima om het gewoon te laten zoals het is.

Mijn nicht is recent bevallen van de tweede. Mijn jongste nicht is zwanger van de eerste en heeft relatieproblemen.
Je snapt natuurlijk wel dat alle verjaardagen gaan over bevallen, zwanger zijn en wat de kinderen hebben geflikt en hoe geweldig de mannen voor de kinderen zorgen.

Ik vind het al geweldig dat mijn vriend zoon goede band heeft opgebouwd met mijn paard maar dat vind niemand interessant.
Gelukkig vraagt niemand aan ons wanneer we gaan beginnen. Ze weten van de teelbalkanker en dat ik een bedrijf heb en we dus andere prioriteiten hebben...
Hele andere levens.

Ik heb kinderen nooit uitgesloten, maar als ik er overnadenk... Lijkt het me heel erg beperkend op dagelijkse basis. Wij zijn ontzettend van het uitslapen, doen wat we willen, dagjes weg etc. Dat gaat dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:41

Ach das zo herkenbaar.
Wij hebben huisdieren maar das niet interessant hoor...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:55

Ik ben momenteel een vriend aan het helpen verhuizen terwijl zijn vrouw en kinderen bij zijn moeder zijn. Echt de zooi :oo ongelofelijk, alleen mezelf verhuizen vond ik al küt, maar al die kindertroep er nog bij -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:25

Straks zag ik ook ouders die van hun kind af willen.
Kindje van een jaar of 2 voor op schoot in de auto |o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:53

Mss een optie om achter in een vliegtuig een goed geïsoleerde kinderopvang te houden waar deur tijdens de vlucht niet open mag/ kan .
( alleen die naar buiten wel := )

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:47

Ik vind het ook fantastisch hoe mijn vriend met de honden zo'n band heeft opgebouwd ook, hij is er inmiddels even zot van als mij. Het zijn echt onze 'kindjes' bij wijze van spreken. M'n paard dat ik pas sinds december heb staat pas over enkele maanden als we verhuisd zijn aan huis. Hij ziet 'm nu niet zo vaak maar geeft wel aan dat hij 'm wel vaker zou willen zien en ik weet zeker dat hij er ook helemaal weg van zal zijn :j

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:18

Ik kom me ook maar eens melden!

Al vanaf mijn 16e zag ik mezelf al niet als moeder en dit word steeds meer bevestigd. Ik ben alsnog maar 22, maar ik heb niet het idee dat mijn eierstokken nog ooit tot leven gaan komen :')

In mijn omgeving zijn wel steeds meer mensen met een kinderwens of mensen die zwanger zijn. Iedereen vind het op een of andere manier om hun liefdevolle gevoelens met mij te moeten delen, terwijl ik er werkelijk niet warm of koud van word.
Ik merk ook wel dat mensen steeds meer druk op mij beginnen te leggen.
Mijn schoonfamilie drukken baby's in mijn armen en proberen mij te overtuigen hoe veel beter het leven is met kinderen.
Maar als ik aangeef dat mijn leven al compleet is met mijn diertjes kijken ze me aan alsof ik een steekje los heb :')

Maar het toppunt is afgelopen week toch wel bereikt. Ik loop stage op een paardenstalling, waar nog 2 andere meiden werken. Ik was met een van deze dames de zadelkamer aan het opruimen toen wij het over onze kinderwens kregen.
Toen ik aangaf geen kinderen te willen zei ze "dat veranderd wel als je een man hebt" vervolgens heb ik haar er even aan herrinerd dat ik al 4 jaar een vriend heb. "Ja dat weet ik, maar ik bedoelde ook een echte man" PARDON?! >;)
Ik wist niet eens wat ik moest zeggen :=