Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:37

Kimmie25501 schreef:
{:)-:( gisteren toch geëindigd met flink wat nacho cheese chips en een glas water. Slecht, maar ja.
Ik vind het toch lastig als dit door mijn moeder in mijn handen geduwd wordt.
Vandaag weer een dag! Eindelijk weer een keertje op de fiets ergens heen *\o/*

Herkenbaar hoor, ik kan ook moeilijk dingen weerstaan... Maar je leert er wel van :)

Zo heb ik intussen m'n moeder weten bij te brengen dat ze niet altijd alles in huis hoeft te hebben. En dat niet alles in één keer op hoeft... Toen ik vorige week zei dat ik een week op smoothies ging en een paar weken zonder melk proberen, begon ze meteen te steigeren. Ik moest eerst maar eens zonder suiker, dan werd m'n huid wel beter. Terwijl ik voor de feestdagen helemaal niet zo gek veel suiker at en ik dat huidprobleem al jaren heb. Raad eens wie er nu ook aan de smoothies is? :')

Klein beetje irritant, dat wel...

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:39

Kimmie25501 schreef:
{:)-:( gisteren toch geëindigd met flink wat nacho cheese chips en een glas water. Slecht, maar ja.
Ik vind het toch lastig als dit door mijn moeder in mijn handen geduwd wordt.
Vandaag weer een dag! Eindelijk weer een keertje op de fiets ergens heen *\o/*

"Moet" je die chips dan eten van je moeder (zo klinkt het haha) of vraagt ze of je wat wil? Want anders zou je misschien kunnen zeggen dan je het een keertje overslaat of aangeven dat je een beetje op je voeding wil letten? Zo kom je minder in de verleiding! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:39

bente12 schreef:
__Sannne schreef:
Hoeveel havermout doe je dan ongeveer in een smoothie? Halve cup ofzo? :)

Ik doe in mijn ochtendsmoothie 25 gram!

Lijkt me inderdaad een evenredige hoeveelheid. Zoveel gebruik ik ook altijd voor mijn 'normale' ontbijt.

Dit is trouwens wel makkelijk, de hele ochtend met een fles smoothie doen. Terwijl ik normaal om 7 uur aan m'n ontbijt zit en om 10 uur een dikke ontbijtkoek opeet :+

Dus denk dat ik het ontbijt eerst wel zo laat.

Kimmie25501

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:41

bente, ze vraagt het, maar duwt tegelijkertijd een zak in mijn handen en zegt dat het vakantie is :')
Ach ja, het gebeurt gelukkig niet elke dag en ze heeft wel een beetje gelijk.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:43

@Sanne, ik ben 1.80 en ook 80 kg, ik probeer onder de 1750 kcal te blijven, dit lukt me eigenlijk ook prima. Over je smoothy probleem, ik doe er ook vaak een handje spinazie doorheen of als het passend is bieten (super lekker echt waar!!) . Krijg je toch een hoger gevoel, neem een grote bak thee, dan heeft je maag weer inhoud tot je tussendoortje.

Dit werk bij mij echt prima :)

Mijn dag vandaag:

O: Havermoutprutje (amandelmel, havermout, blauwe bessen, aardbeien, ahoornsiroop, kokosrasp)
T: Banaan
L: Pompoen risotto (30 gram risotto en heel veel groente)
T: Appel
A: Volkoren pasta met zelfgemaakte pestosaus en kikkererwten
T: ???

B: uur skie les, buikspierkwartier
Laatst bijgewerkt door Kingeping op 03-01-17 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:44

Kimmie25501 schreef:
bente, ze vraagt het, maar duwt tegelijkertijd een zak in mijn handen en zegt dat het vakantie is :')
Ach ja, het gebeurt gelukkig niet elke dag en ze heeft wel een beetje gelijk.

Ah oké! In dat geval lekker extra van genieten dan :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:47

Bleh :( ik had lekker worteltjes mee als tussendoortje, dacht ik, ze zijn me vies! Lijkt of er ui tussendoor gekomen is en ze smaken naar aarde in plaats van lekker zoet..

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:07

Oke mag ik ook mee doen?

Ik ben echt veel te zwaar geworden. Straks een afspraak om een shake dieet te gaan starten.

Eerder ben ik hier ook veel mee afgevallen en was ik enorm gelukkig. Helaas ben ik toen enorm ziek geworden en moest ik medicijnen slikken waarmee ik binnen 2 maanden 30 (!) kilo aan kwam. Vorig jaar een operatie gehad waardoor de medicatie gestopt kon worden en ik dacht dan val ik zo wel even af... Maar helaas zit het er nog steeds aan....

Dus ga ik nu een shake dieet doen. Dit omdat ik dan precies weet wat goed en slecht is. Je mag echt alleen die producten eten en zelf groenten moet je gewoon laten staan. Het zal lastig worden maar het werkt wel snel. Zodra ik een beetje een normaler gewicht heb ga ik vervolgens naar de dietist om te kijken hoe ik mijn gewoontes kan aanpassen en slank kan blijven.

Ik sport niet omdat ik mijzelf enorm schaam dan . Ik was altijd enorm goed in sporten en sportte elke dag ( soms zelfs twee keer per dag) dan is het lastig om zelf te zijn wat ik toen verafschuwde ( enorm dik)... En ik ben net verhuisd naar Den Haag en moet mijn hele sociale leven weer opbouwen ( wandelde in Groningen veel met vriendinnen en fietsen en gewoon gezellig bewegen). Dus wie woont er in Den Haag en lijkt het leuk om of te sporten met me of eens leuk te gaan wandelen ? Ik ben 24:) En echt open en sociaal hoor:).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:17

mikky19 schreef:
Oke mag ik ook mee doen?

Ik ben echt veel te zwaar geworden. Straks een afspraak om een shake dieet te gaan starten.

Eerder ben ik hier ook veel mee afgevallen en was ik enorm gelukkig. Helaas ben ik toen enorm ziek geworden en moest ik medicijnen slikken waarmee ik binnen 2 maanden 30 (!) kilo aan kwam. Vorig jaar een operatie gehad waardoor de medicatie gestopt kon worden en ik dacht dan val ik zo wel even af... Maar helaas zit het er nog steeds aan....

Dus ga ik nu een shake dieet doen. Dit omdat ik dan precies weet wat goed en slecht is. Je mag echt alleen die producten eten en zelf groenten moet je gewoon laten staan. Het zal lastig worden maar het werkt wel snel. Zodra ik een beetje een normaler gewicht heb ga ik vervolgens naar de dietist om te kijken hoe ik mijn gewoontes kan aanpassen en slank kan blijven.

Ik sport niet omdat ik mijzelf enorm schaam dan . Ik was altijd enorm goed in sporten en sportte elke dag ( soms zelfs twee keer per dag) dan is het lastig om zelf te zijn wat ik toen verafschuwde ( enorm dik)... En ik ben net verhuisd naar Den Haag en moet mijn hele sociale leven weer opbouwen ( wandelde in Groningen veel met vriendinnen en fietsen en gewoon gezellig bewegen). Dus wie woont er in Den Haag en lijkt het leuk om of te sporten met me of eens leuk te gaan wandelen ? Ik ben 24:) En echt open en sociaal hoor:).

Wat voor shake dieet dan?
Ben er nooit zo'n voorstander van, maar als je in korte tijd zoveel bent aangekomen, kan ik het wel begrijpen. Hoop dat het je gaat helpen!

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:22

Janine1990 schreef:
mikky19 schreef:
Oke mag ik ook mee doen?

Wat voor shake dieet dan?
Ben er nooit zo'n voorstander van, maar als je in korte tijd zoveel bent aangekomen, kan ik het wel begrijpen. Hoop dat het je gaat helpen!

Het is het Straight Away dieet. Tjah en er zijn veel meningen over maar ik sta er wel achter. Al zal ik het geen jaar gaan doen hoor dat vind ik dan wel weer slecht. Maar voor 4 a 6 maanden kan het naar mijn inziens makkelijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:27

mikky19 schreef:
Oke mag ik ook mee doen?

Ik zou een afspraak maken met een diëtist, iedereen heeft recht op 3 uur begeleiding vanuit het basispakket. Op die manier leer je veel beter om je voeding structureel aan te passen.

Ik ben 2,5 maand geleden voor het eerst naar diëtist gegaan en ben nu 7 kilo kwijt terwijl ik helemaal niet veel moeite hoef te doen (van 83 naar 77 kilo). Ok de chips en koekjes zijn soms lastig maar als je bewust overstapt dan is dat ook echt wel te doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:29

mikky19 schreef:
Het is het Straight Away dieet. Tjah en er zijn veel meningen over maar ik sta er wel achter. Al zal ik het geen jaar gaan doen hoor dat vind ik dan wel weer slecht. Maar voor 4 a 6 maanden kan het naar mijn inziens makkelijk

Hmm, dat ken ik niet...
Maar je hebt alleen maar shakes dan? Dat lijkt mij juist zo moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:06

Ik zal mijn mening over shakedieten voor me houden, maar ik blijf erbij dat de beste manier om af te vallen is om je eetgewoontes structureel aan te pakken. Met een shakedieet leer je niet goed en gezond voor jezelf zorgen en dan ga je zo weer aankomen als je klaar bent met shaken.

Hier weer even wat meer motivatie. Gister behoorlijk wat gegeten maar had er lekker genoeg ruimte voor dus helemaal happy. Ben nu ziek dus even wat gezonder eten. M'n lijstje tot nu toe:

O (11 uur): smoothie van banaan, bevroren fruit en water
L: twee wraps met falafel
T: een appel of een mueslireep afhankelijk van m'n honger
A: nog geen idee, wat de pot schaft

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:06

Vandaag eet ik niet zoveel... Smoothies staan wat tegen als je er op moet kauwen :')
Dus ik denk dat ik ze vanavond in de nieuwe blender pleur...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:08

hahahaha blenders... je moet echt een goede halen want anders heb je binnen de kortste keren weer stukjes :( Mn vriend maakt zelf pindakaas haha nou dat is me toch een drama, ding stinkt wordt heet enz. Als we ons nieuwe huis hebben kopen we een grote die alles aankan.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:18

Wij hebben best een krachtige blender, maar wanneer ik bv pesto ofzo wil maken, blijft alles er onder in hangen, hoe doen jullie dat? Telkens als ik een kleine hoeveelheid ofzo wil blenden dan gaan de kleine stukjes onder het mes zitten. Of als het niet zwaar genoeg is dan wordt het gewoon niet gemalen :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:20

MarjanB schreef:
hahahaha blenders... je moet echt een goede halen want anders heb je binnen de kortste keren weer stukjes :( Mn vriend maakt zelf pindakaas haha nou dat is me toch een drama, ding stinkt wordt heet enz. Als we ons nieuwe huis hebben kopen we een grote die alles aankan.

Ik heb me al voorgenomen alles er na het eten in te pleuren en dan tot 10 uur te laten ontdooien.

Het gaat tactisch een Princess worden, die ijs kan snijden gok ik. Want Princess heb je zo omgeruild.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:22

k_m schreef:
Wij hebben best een krachtige blender, maar wanneer ik bv pesto ofzo wil maken, blijft alles er onder in hangen, hoe doen jullie dat? Telkens als ik een kleine hoeveelheid ofzo wil blenden dan gaan de kleine stukjes onder het mes zitten. Of als het niet zwaar genoeg is dan wordt het gewoon niet gemalen :p

Ik maak geen pesto :') Maar ik gok zomaar dat een blender niet echt is gemaakt om kleine hoeveelheden te maken... Is een staafmixer niet een optie? Die mesjes kan je veel makkelijker bij...

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:25

Zoals ik al zij , ik wil ( SNEL) afvallen. Ieder heeft zijn mening en dat is prima. Ik ga ook naar de dietist maar dit pas nadat ik minimaal al 20 kilo kwijt ben met het shake dieet.

Je eet een shake , reep , havermout , soep en bouillon. Bouillon mag onbeperkt de rest van de producten mag je er maximaal 3 van per dag. Alle nodige voedingstoffen zitten er in en na drie weken eet je in de avond ook een warme maaltijd. Ook zit er een streng afbouwprogramma bij en 'leer' je dus om goed en gezond te eten.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:47

O: 220 gram kwark met 45 gram Cruesli
T: groene smoothie met spinazie + leev koek
L: 2 bruine boterhammen met 2 gebakken eieren en knoflook
A: rode kool, angus burger en gebak aardappels
T: Appel, banaan

Volgens lifesum rond de 1450 kcal. Dus moet nog even iets zoeken van rond de 150 kcal.

Beweging: wss helemaal niets, vd trap gevallen gisteren dus beurs :') en moet nog veel voor school doen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:03

Mijn lijstje voor vandaag:
O: croissantje van de bakker (was echt super lekker)
L: Thaise kippensoep en twee rogge boterhammen met bruschetta en ham
T: twee kleine appeltjes
A: boerenkool stamppot met rookworst

Wat doen jullie als jullie heel veel zin hebben in zoet? Ik heb nu bijvoorbeeld echt heel erg veel zin in chocolade... Fruit eten werkt dan bij mij nooit.. Misschien kan ik wat chocolademelk maken met warme melk en cacao.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:08

Maanlicht schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: croissantje van de bakker (was echt super lekker)
L: Thaise kippensoep en twee rogge boterhammen met bruschetta en ham
T: twee kleine appeltjes
A: boerenkool stamppot met rookworst

Wat doen jullie als jullie heel veel zin hebben in zoet? Ik heb nu bijvoorbeeld echt heel erg veel zin in chocolade... Fruit eten werkt dan bij mij nooit.. Misschien kan ik wat chocolademelk maken met warme melk en cacao.

Hoe hoog zit je nu in kcal? Anders misschien de "overige" kcal opvullen/1 appel vervangen door toch een blokje chocolade, rijstwafel met vlokken of indd chocolademelk? Soms kan dat net even de ergste cravings stillen voordat je straks een hele reep naar binnen werkt (spreek voor mezelf haha :+)
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 03-01-17 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

mikky19 schreef:
Zoals ik al zij , ik wil ( SNEL) afvallen. Ieder heeft zijn mening en dat is prima. Ik ga ook naar de dietist maar dit pas nadat ik minimaal al 20 kilo kwijt ben met het shake dieet.

Je eet een shake , reep , havermout , soep en bouillon. Bouillon mag onbeperkt de rest van de producten mag je er maximaal 3 van per dag. Alle nodige voedingstoffen zitten er in en na drie weken eet je in de avond ook een warme maaltijd. Ook zit er een streng afbouwprogramma bij en 'leer' je dus om goed en gezond te eten.

Tja wat is snel, ik ben 7 kilo kwijt in 2,5 maand terwijl ik geen extreem overgewicht heb. Maar wel met een dieet dat gezond is en goed is vol te houden. Ik denk echt dat je meer profijt hebt van een goed dieet dan shake's het is gewoon echt niet goed voor je en daarna krijg je alleen nog maar grotere problemen. (bedoel het echt goed trouwens)

Kimmie25501

Maanlicht, vaak geef ik er gewoon niet aan toe. Maar chocolademelk van warme melk en cacao is misschien wel goed. Doe je dat dan zonder suiker? Dat lijkt me dan namelijk weer niks haha. Of je kan een boterham/rijstcracker/cracker eten met iets van honing of jam ofzo? Dat is namelijk niet zo ongezond.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:10

Ik heb geen chocolade spul in huis. Alleen cacao. Heb nu wat cacao met warme melk gemaakt, helpt aardig.
Ik heb er een heel klein beetje suiker in gedaan, maar zo weinig dat je het niet proeft eigenlijk. Ik vind het wel lekker haha!

Cracker of rijstwafel met honing is ook een goede. Dat heb ik nog wel staan!
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 03-01-17 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt