Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdbijl

Berichten: 3684
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:08

Lisewiesje schreef:
Dames mag ik mij hier ook melden? Ik merk dat ik steeds meer behoefte heb aan contact met lotgenoten inplaats van het te bespreken met naasten.

Alvast excuses voor het lange verhaal! Probeer het zo kort mogelijk te houden.

Wij hebben 3 jaar in Nederland geklungeld en zijn daar uiteindelijk door 3 fertiliteitsafdelingen uitbehandeld verklaard.

Ik heb een amh van 17,4 en kreeg te horen dat ik PCOS heb, mijn partner heeft 0,0 bewegende zaadcellen, ze leven echter wel.

Wij zijn 4 pogingen gestart in NL, eerste poging 56 eicellen en werd de poging afgebroken, 2e poging kreeg mijn partner koorts en werd het afgebroken, 3e poging maar 1 eicel en deze werd ook afgebroken. 4e poging 10 eicellen, wel een punctie maar geen bevruchting en toen waren we helemaal uitbehandeld.

Gezien ik mij er nog niet bij neer kon leggen zijn we november 2019 naar Duitsland gegaan, de kliniek in Heinsberg ging net starten en daar zijn we gestart.

We hadden 12 bevruchte eicellen, 2 hadden een dubbele kern en vielen af. Van de 10 lieten ze er 4 verder groeien, 1 kon er na 5 dagen terug geplaatst worden! Wij konden ons geluk toen niet op, een positieve test! Wij zijn afgelopen September gezegend met een prachtige zoon!

Wij hebben altijd de wens gehad voor 2 wondertjes en omdat je van te voren niet weet hoelang het duurt en of het ons nogmaals gegund is. Hebben we afgelopen zomer de afspraak gemaakt voor een cryo terugplaatsing. Omdat onze zoon 1 van 4 was, hebben wij gevraagd of ze alle 6 ontdooid konden worden. Dit was geen probleem en gelukkig hebben we dat gedaan, er bleef er weer maar 1 over voor terugplaatsing. Vorige week dinsdag de terugplaatsing gehad, na een licht positieve test was hij een dag later helemaal wit.

Wij hadden maar een paar mensen verteld dat we gingen voor een terugplaatsing en dus ook van de negatieve test. Ik krijg nu vaak te horen dat ik gezegend ben met 1 wondertje en of het het wel waard is het hele traject weer in te gaan. Ik voel me uiteraard super gezegend en weet nog als de dag van gisteren hoe het voelde om helemaal met lege handen te staan. Maar merk dat ik het ook heel moeilijk vind om te gaan met deze reacties en denk dat ik onze volgende ronde niet met naaste wil bespreken. Maar omdat ik altijd veel baat heb om er wel over te kunnen spreken, Zou het fijn zijn om dat hier te kunnen doen!

Wij hebben 3 september de evaluatie en zullen daarna weer helemaal opnieuw beginnen.



Ik heb mijn verhaal hier een tijd geleden gedaan en lees zo nu en dan even mee. Gezien mijn situatie heel anders is reageer ik weinig tot niet maar, wil op jouw verhaal graag even reageren.

Mensen kunnen erg ondoordacht reageren heb ik de afgelopen jaren geleerd. Ik kan mij er dood aan ergeren hoe simpel mensen over een kinderwens kunnen denken.. Trek het je niet te erg aan, zij begrijpen totaal niet hoe het is om in jouw schoenen te staan.

Je hebt net zo goed het recht om te hopen dat een tweede keer zwanger raken lukt als iemand anders..

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 00:05

Damber2 schreef:
Ik snap dat mensen zeggen dat je gezegend bent. Dat ben je natuurlijk ook.

Maar dat ze dat aanhalen bij het onderwerp ‘wens voor een tweede’ heeft natuurlijk weinig toegevoegde waarde. De wens door de tweede is een opzichzelf staande wens.

Maar wat een teleurstelling die witte test. Lijkt me inderdaad zo zuur als je daarvoor wel een lichte test had.

Ik hoop dat je alle geluk mag krijgen in jullie nieuwe poging. En volg je eigen gevoel.

Dat je er al een hebt lopen wil absoluut niet zeggen dat mensen je gevoel mogen bagataliseren. Als ze dat toch doen, zegt dat wat over hun. Als jouw gevoel wat anders zegt, dan volg dat gevoel. Je bent niet gek!

Veel liefs!


Heb even een paar bladzijdes van het topic terug gelezen, zag dat je behandeling ook in Duitsland volgt.

Ik duim voor je dat het voorspoedig verloopt en dat je nu eindelijk ook eens een positieve test mag vasthouden na al je lieve medeleven en blijdschap voor de andere!

De witte test was wel even zuur maar ergens had ik al een sterk voorgevoel dat hij niet opgelopen was. Wij gaan er gewoon vol goede moed weer tegen aan in de herfst. Hopelijk heb ik mijn schildklier waardes dan op de rit, want die schommelen ook nog een beetje.

Las dat ze in NL zeiden dat jou schildklier waardes goed waren, maar Duitsland zei van niet? Bij mij was precies hetzelfde geval!

Blijf het wonderlijk vinden hoeveel verschillen er zijn tussen NL en DL. In NL zeiden ze dat het 'probleem' bij mijn partner lag omdat zijn zaadcellen niet bewegen. Maar in DL zeggen ze dat omdat ik veel eicellen heb de kwaliteit van de meeste een stuk minder is. Dus het ook een kwestie is van het gouden ei vinden.
Laatst bijgewerkt door Lisewiesje op 04-08-21 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 00:17

mvdbijl schreef:
Ik heb mijn verhaal hier een tijd geleden gedaan en lees zo nu en dan even mee. Gezien mijn situatie heel anders is reageer ik weinig tot niet maar, wil op jouw verhaal graag even reageren.

Mensen kunnen erg ondoordacht reageren heb ik de afgelopen jaren geleerd. Ik kan mij er dood aan ergeren hoe simpel mensen over een kinderwens kunnen denken.. Trek het je niet te erg aan, zij begrijpen totaal niet hoe het is om in jouw schoenen te staan.

Je hebt net zo goed het recht om te hopen dat een tweede keer zwanger raken lukt als iemand anders..


Ik zou een boek kunnen schrijven over reacties die wij hebben gehad/ gehoord sinds de 4 jaar dat wij deel uitmaken van deze medische malle molen.

De ene keer kan ik het beter handelen dan de andere keer!

Nu wij gezegend zijn met onze zoon, lijkt het begrip van wat zo een traject met je doet ineens weg. Het is niet dat de hormonen, punctie, het wachten, de spanning en teleurstellingen ineens minder met je doen.

mvdbijl

Berichten: 3684
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:33

Nee, erg jammer dat mensen daar dan zo weinig begrip voor hebben of misschien beter gezegd totaal geen idee hebben hoe dit is en daar op moeten reageren.

Ik kan helaas na kanker te hebben gehad geen kindje krijgen. Wij hebben een aantal embryo's kunnen bewaren en de enkele manier zou met een draagmoeder zijn. De reacties en rare dingen die mensen doen kan ik inderdaad een boek overschrijven. Soms heb ik gewoon plaats vervangende schaamte voor dingen die mensen zeggen of doen, denk dan maar ach dit is echt jouw gebrek aan kennis of gevoel..

Mensen snappen denk ik niet dat het iets is waar je elke dag mee bezig bent, mee geconfronteerd wordt en moet dealen. Voor hun is het maar een opmerking die eruit floept..

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:28

mvdbijl schreef:
Nee, erg jammer dat mensen daar dan zo weinig begrip voor hebben of misschien beter gezegd totaal geen idee hebben hoe dit is en daar op moeten reageren.

Ik kan helaas na kanker te hebben gehad geen kindje krijgen. Wij hebben een aantal embryo's kunnen bewaren en de enkele manier zou met een draagmoeder zijn. De reacties en rare dingen die mensen doen kan ik inderdaad een boek overschrijven. Soms heb ik gewoon plaats vervangende schaamte voor dingen die mensen zeggen of doen, denk dan maar ach dit is echt jouw gebrek aan kennis of gevoel..

Mensen snappen denk ik niet dat het iets is waar je elke dag mee bezig bent, mee geconfronteerd wordt en moet dealen. Voor hun is het maar een opmerking die eruit floept..



Vraag me ineens in het algemeen wel af hoeveel vrouwen draagmoeder zijn geworden voor een ander, anders dan je zus/vriendin.

Je eigen zus vragen kan me ook te dichtbij komen.. terwijl je zonder een draagmoeder niets kan.

mvdbijl

Berichten: 3684
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:01

Ik heb alleen een jongere zus die zelf nog geen kinderen heeft, om die reden is dat voor mij ook geen optie. Het staat ook te dichtbij..

In Nederland is het verboden een oproep te plaatsen voor een draagmoeder, iemand ervoor te betalen en er is bij wet niks geregeld.

Toch werkt mijn ziekenhuis er wel aan mee als ik iemand zou vinden. Hoe je alles dan regelt moet je zelf vastleggen. Er zijn diverse fora maar ik merk dat vrouwen die hun verhaal daar delen het vaak voor een homo koppel doen.

Mijn enige optie zou het buitenland zijn maar dat is verschrikkelijk kostbaar, zo tussen de 120 en 180 duizend euro.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:39

mvdbijl schreef:
Ik heb alleen een jongere zus die zelf nog geen kinderen heeft, om die reden is dat voor mij ook geen optie. Het staat ook te dichtbij..

In Nederland is het verboden een oproep te plaatsen voor een draagmoeder, iemand ervoor te betalen en er is bij wet niks geregeld.

Toch werkt mijn ziekenhuis er wel aan mee als ik iemand zou vinden. Hoe je alles dan regelt moet je zelf vastleggen. Er zijn diverse fora maar ik merk dat vrouwen die hun verhaal daar delen het vaak voor een homo koppel doen.

Mijn enige optie zou het buitenland zijn maar dat is verschrikkelijk kostbaar, zo tussen de 120 en 180 duizend euro.


Ik zou serieus draag moederschap overwegen als iemand mij zou vragen. Maar op dit moment heb ik mijn eigen wens niet eens ingevuld. Dus die vlieger gaat niet op voor mij.

Maar ik zou alleen draagmoederschap overwegen als het meer van mij afstaat. Maar wel als voorwaarde af en toe (eenrichtingsweg) een update te krijgen hoe het met het kind vergaat.

Vind het wel een interessant discussie punt en vind ook dat hier best meer aandacht aan geschonken mag worden.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:51

Lisewiesje schreef:
Damber2 schreef:
Ik snap dat mensen zeggen dat je gezegend bent. Dat ben je natuurlijk ook.

Maar dat ze dat aanhalen bij het onderwerp ‘wens voor een tweede’ heeft natuurlijk weinig toegevoegde waarde. De wens door de tweede is een opzichzelf staande wens.

Maar wat een teleurstelling die witte test. Lijkt me inderdaad zo zuur als je daarvoor wel een lichte test had.

Ik hoop dat je alle geluk mag krijgen in jullie nieuwe poging. En volg je eigen gevoel.

Dat je er al een hebt lopen wil absoluut niet zeggen dat mensen je gevoel mogen bagataliseren. Als ze dat toch doen, zegt dat wat over hun. Als jouw gevoel wat anders zegt, dan volg dat gevoel. Je bent niet gek!

Veel liefs!


Heb even een paar bladzijdes van het topic terug gelezen, zag dat je behandeling ook in Duitsland volgt.

Ik duim voor je dat het voorspoedig verloopt en dat je nu eindelijk ook eens een positieve test mag vasthouden na al je lieve medeleven en blijdschap voor de andere!

De witte test was wel even zuur maar ergens had ik al een sterk voorgevoel dat hij niet opgelopen was. Wij gaan er gewoon vol goede moed weer tegen aan in de herfst. Hopelijk heb ik mijn schildklier waardes dan op de rit, want die schommelen ook nog een beetje.

Las dat ze in NL zeiden dat jou schildklier waardes goed waren, maar Duitsland zei van niet? Bij mij was precies hetzelfde geval!

Blijf het wonderlijk vinden hoeveel verschillen er zijn tussen NL en DL. In NL zeiden ze dat het 'probleem' bij mijn partner lag omdat zijn zaadcellen niet bewegen. Maar in DL zeggen ze dat omdat ik veel eicellen heb de kwaliteit van de meeste een stuk minder is. Dus het ook een kwestie is van het gouden ei vinden.



Ja dank je wel!

Klopt Nederland en Duitsland verschilt. Wij hebben daarom bewust gekozen na de lang verwachte verwijsbriefje meteen naar Duitsland te vertrekken voor de behandeling. Was Nederland en het trage en onduidelijke gedoe (voor wat betreft het voortraject) zat.

Ging daar zoveel sneller.
Alleen moet je zelf wel goed op blijven letten. Gericht vragen stellen. Veel uitleg krijg je niet in je schoot geworpen. Denk dat het op dat punt Nederland iets beter is. Gelukkig heb ik biologie en vruchtbaarheid altijd erg interessant gevonden (tevens doe ik zelf KI bij dieren). Dus ik had wel een kleine voorsprong.

Maar als je dat wil doen, in combinatie met de rompslomp verzekering. Dan ervaar ik Duitsland echt als veel prettiger. Als je niet die voorsprong hebt, Zul je meer moeten lezen/vragen dan bij de gerichte behandelingen in NL. NL heeft voor alles wel een brochure of handige filmpjes.
Maar dat is een persoonlijke ervaring.

Morgen eerste iui behandeling. Twee mooie follikels. Ze hebben heel goed ingeschat wat ik qua hormonen nodig had. Had nogal veel follikels klaar liggen.. de kans op overstimulatie (meer dan 2) was groot.

Fijn contact met ze. Dus mijn vertrouwen is voor nu weer even terug. Wellicht dat dit na de eerste iui teleurstelling heel anders is.

Maar voor nu.. hebben wij vertrouwen.
Hormonen vallen goed. Spuiten is makkelijk.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:46

mvdbijl schreef:
Nee, erg jammer dat mensen daar dan zo weinig begrip voor hebben of misschien beter gezegd totaal geen idee hebben hoe dit is en daar op moeten reageren.

Ik kan helaas na kanker te hebben gehad geen kindje krijgen. Wij hebben een aantal embryo's kunnen bewaren en de enkele manier zou met een draagmoeder zijn. De reacties en rare dingen die mensen doen kan ik inderdaad een boek overschrijven. Soms heb ik gewoon plaats vervangende schaamte voor dingen die mensen zeggen of doen, denk dan maar ach dit is echt jouw gebrek aan kennis of gevoel..

Mensen snappen denk ik niet dat het iets is waar je elke dag mee bezig bent, mee geconfronteerd wordt en moet dealen. Voor hun is het maar een opmerking die eruit floept..


Wat heftig! Ik denk dat als mijn gezin compleet zou zijn, ik er echt open voor zou staan om draagmoeder te zijn!

Omdat ik een amh heb van over de 17 hebben ze ook al eens de opmerking gemaakt of ik geen eicellen wou doneren, maar dat vind ik lastiger. Vooral nu blijkt dat het echt zoeken is naar het gouden ei.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:04

Damber2 schreef:
Ja dank je wel!

Klopt Nederland en Duitsland verschilt. Wij hebben daarom bewust gekozen na de lang verwachte verwijsbriefje meteen naar Duitsland te vertrekken voor de behandeling. Was Nederland en het trage en onduidelijke gedoe (voor wat betreft het voortraject) zat.

Ging daar zoveel sneller.
Alleen moet je zelf wel goed op blijven letten. Gericht vragen stellen. Veel uitleg krijg je niet in je schoot geworpen. Denk dat het op dat punt Nederland iets beter is. Gelukkig heb ik biologie en vruchtbaarheid altijd erg interessant gevonden (tevens doe ik zelf KI bij dieren). Dus ik had wel een kleine voorsprong.

Maar als je dat wil doen, in combinatie met de rompslomp verzekering. Dan ervaar ik Duitsland echt als veel prettiger. Als je niet die voorsprong hebt, Zul je meer moeten lezen/vragen dan bij de gerichte behandelingen in NL. NL heeft voor alles wel een brochure of handige filmpjes.
Maar dat is een persoonlijke ervaring.

Morgen eerste iui behandeling. Twee mooie follikels. Ze hebben heel goed ingeschat wat ik qua hormonen nodig had. Had nogal veel follikels klaar liggen.. de kans op overstimulatie (meer dan 2) was groot.

Fijn contact met ze. Dus mijn vertrouwen is voor nu weer even terug. Wellicht dat dit na de eerste iui teleurstelling heel anders is.

Maar voor nu.. hebben wij vertrouwen.
Hormonen vallen goed. Spuiten is makkelijk.



Wij hadden door NL en door te lezen al veel kennis opgedaan. Ook veel vooronderzoek gedaan, heb wat dat betreft een top huisarts! Ik was best jong toen we begonnen, maar mijn huisarts heeft nooit getwijfeld aan mij. Meteen een echo voor mij ingepland en ondanks dat mijn partner geen patiënt was van haar zaadonderzoek uitgevoerd! Toen ze zag dat de zaadcellen niet bewogen, meteen doorverwijzing!

Hebben contact gezocht met een fertiliteitskliniek in de buurt voor nader onderzoek en die embryoloog had in DL gewerkt en wist van hun technieken en ondanks dat hij het niet mocht uitvoeren, heeft hij wel gekeken of het het gewenste effect had op mijn partner zijn zaadcellen. En die begonnen door de methode van Duitsland te krioelen!

Daardoor ging ons contact ook heel soepel In DL, konden dat voorleggen en zo hadden we meteen het goede plan van aanpak te pakken. Ik ben zeer benieuwd of ze nu met de evaluatie nog een andere aanpak willen gaan doen. Ben me nu al aan het inlezen qua verschil van medicatie etc, voor als ze dat willen veranderen. Alle vragen aan het opschrijven en hopelijk komen we zo weer aan een goede aanpak.

Fijn dat ze bij jou meteen goed zaten wat betreft de hormonen! Ik vond het moeten cancelen van een traject het meest heftig, al die hormonen hebben gebruikt voor niks.

Hopelijk hebben ze bij jou nu meteen de gouden aanpak, met een goud ei en een een goude uitkomst!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:35

Hoe gaat het met iedereen?
Hier nu dag 19. 4 dagen na iui.

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:01

Hier gaat het goed, gisteren de laatste van mijn provera kuur gehad dus nu wachten tot de menstruatie begint.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:43

Damber2 schreef:
Hoe gaat het met iedereen?
Hier nu dag 19. 4 dagen na iui.



Spannend wanneer mag je testen? ( nooit IUI gehad dus geen idee hoe en wat )

Ik heb vandaag mijn bloeduitslagen van afgelopen vrijdag gehad. Ik moest prikken voor mijn schildklier en ze hebben hcg mee geprikt.

Na de tp op dinsdag had ik op woensdag een week later een licht positieve test, op vrijdag was deze lichter en op zaterdag negatief. Week later op vrijdag bloedtest.

Blijkt dus wel hcg en progesteron in mijn bloed te zijn gemeten. Dus het lichte streepje was er echt en niet in mijn verbeelding, wat sommige mensen zeiden.

Maargoed zwanger ben ik zeker niet, dus we wachten weer rustig tot de evaluatie van 3 september en hopelijk mogen we dan vrij snel van start. Ze zijn in Duitsland erg druk, dus bang dat we na de evaluatie weer moeten wachten.

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:26

Spannend Damber, voor mij dezelfde vraag als Lisewiesje.

Poffertje, wat gaat er gebeuren als je menstruatie begint?

Wat ontzettend balen Lisewiesje, ik ga hard voor je duimen dat je niet al te lang hoeft te wachten op een nieuwe ronde.

Ik ben met progynova begonnen, aankomende maandag echo en dan krijgen we een datum voor terugplaatsing van de cryo. Ga maar heel hard duimen dat het goed ontdooit want we hebben er maar 1.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:36

Ik zit momenteel in enorme spanning..

zaterdag op eerste hulp beland door bloedverlies, 3 dagen nadien enkel oud bloed verloren. Moest een spoedafspraak maken bij mijn gynaecoloog voor 1e echo (toen 5+2) en daar was enkel een vruchtzakje te zien wat opzich positief was, maar nadien moesten we naar labo voor hcg te prikken. In de avond resultaat gekregen en mijn hcg was rond de 3000, terwijl dit 6000 moest zijn. Ze denkt dus een miskraam. Er is nog een kleine hoop dat ik 1 van de aantallen ben waarvan de hcg niet zo snel stijgt. Ik hoop dit.

Mijn hcg waardes waren als volgt:
3/08: 287
6/08: rond de 1500
10/08: rond de 3000

We gaan momenteel uit van het slechtste, dat we nadien niet teveel teleurgesteld zijn.
Komende dinsdag moeten we opnieuw gaan voor nieuwe echo + opnieuw bloed prikken.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:38

Jolynne, het kan nog hoor. Zodra je HCG boven de 1200 is moet het niet meer om de twee dagen maar eerder om de 3-4 dagen verdubbelen. Hoe veel weken ben je nu exact zwanger? Ik denk dat 3000 niet zo'n heel slechte waarde is voor de 5e zwangerschapsweek. Tussen die eerste 2 waarden zat er in elk geval een mooie stijging. Houd er ook rekening mee dat de waarden licht kunnen afwijken in het labo, en als de ene dan toevallig wat hoger uitvalt en de andere wat lager krijg je misschien een vertekend beeld.

Onder de 1200: verdubbelen elke 2-3 dagen
1200 - 6000: verdubbelen elke 3 - 4 dagen
Boven 6000: verdubbelen om de >4 dagen

Ik hoop echt voor julle dat het goed gaat! :o

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:10

Ik was toen 5+2..dus die rond de 3000 kan nog alle kanten op gaan?

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:14

Morgenzon schreef:
Poffertje, wat gaat er gebeuren als je menstruatie begint?

Op dag 3 van de menstruatie moet ik beginnen met letrozol (5 dagen). Op dag 12, 13 en 14 gaan ze dan scannen of er een eitje groeit.

Jolynne: spannende tijd voor jullie nu zo te lezen. Hopelijk ben je nog zwanger!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:27

Jolynne schreef:
Ik was toen 5+2..dus die rond de 3000 kan nog alle kanten op gaan?


Jolynne volgens mij wel hoor. Dit lijken me nou niet meteen alarmerende waarden. Ik hoop écht voor jullie dat het goed mag gaan :(:)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:27

Jolynne schreef:
Ik was toen 5+2..dus die rond de 3000 kan nog alle kanten op gaan?


Slecht nieuws is pas slecht nieuws als je het krijgt.

Klinkt heel simpel. En heel stom.

Maar het kan nog goed zijn hè? Je nu naar maken heeft absoluut geen bijdrage.

Wacht het even af. En wij hopen heel hard met je mee! Dat die kleine zich heel goed vast blijft houden. Neem je rust. Bedoel niet als een bejaarde op de bank liggen. Maar ga nu die spanning ook niet opzoeken.



Morgenzon schreef:
Spannend Damber, voor mij dezelfde vraag als Lisewiesje.

Poffertje, wat gaat er gebeuren als je menstruatie begint?

Wat ontzettend balen Lisewiesje, ik ga hard voor je duimen dat je niet al te lang hoeft te wachten op een nieuwe ronde.

Ik ben met progynova begonnen, aankomende maandag echo en dan krijgen we een datum voor terugplaatsing van de cryo. Ga maar heel hard duimen dat het goed ontdooit want we hebben er maar 1.


In principe is iui op de eisprong. Of er net voor.
Dus dan is het verdere traject gelijk aan een normaal traject. Zit nu op dag 7.

Maar goed.. ik heb al wel getest. Omdat ik dat helaas altijd veel te vroeg doe. Een stomme gewoonte die ik niet afgeleerd krijg.


Afbeelding
Bovenste gister en onderste vandaag.

Denk dat het een zeer licht vals positief is ivm gebruik pregnyl vorige week dinsdag.

We hebben zeker nog hoop.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:44

Ik duim meer voor jou! Onderste zie ik wel een hele lichte streep. :)

Ik zie/zag dat sommigen hun ovulatietesten plakten in een boekje of bijhorend plaatje, worden die gewoon vast gemaakt met lijm of..? Misschien domme vraag :P

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:34

Pritstift
En als je het langer wil bewaren aan het einde van de periode even een plakband eroverheen

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:38

Ik duim mee voor je Damber!

Vanmorgen leek het even alsof ik ongesteld ging worden, maar helaas zet het (nog) niet door. Het moet uiterlijk zondag komen, dus wie weet zet het nog door. Ik zit nu op dag 4 na de provera.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:44

Jolynne schreef:
Ik zit momenteel in enorme spanning..

zaterdag op eerste hulp beland door bloedverlies, 3 dagen nadien enkel oud bloed verloren. Moest een spoedafspraak maken bij mijn gynaecoloog voor 1e echo (toen 5+2) en daar was enkel een vruchtzakje te zien wat opzich positief was, maar nadien moesten we naar labo voor hcg te prikken. In de avond resultaat gekregen en mijn hcg was rond de 3000, terwijl dit 6000 moest zijn. Ze denkt dus een miskraam. Er is nog een kleine hoop dat ik 1 van de aantallen ben waarvan de hcg niet zo snel stijgt. Ik hoop dit.

Mijn hcg waardes waren als volgt:
3/08: 287
6/08: rond de 1500
10/08: rond de 3000

We gaan momenteel uit van het slechtste, dat we nadien niet teveel teleurgesteld zijn.
Komende dinsdag moeten we opnieuw gaan voor nieuwe echo + opnieuw bloed prikken.


Moest vannacht ineens aan je bericht denken.
Hoe gaat het nu met je?

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:53

Poffertje: wat zegt je lichaam momenteel?

Damber: geen bloedverlies meer gehad sinsdien. Op pijnlijke borsten, soort krampen die komen en gaan doorheen de dag na voel ik mij eerlijk gezegd niet zwanger meer. Natuurlijk is er nog een beetje hoop, maar daar gaan we niet vanuit.