Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:34

Naborah schreef:
Miriam91 schreef:
Ik zal eens vragen aan hoeveel behandelingen hij denkt. Weet wel dat ik erg sterk reageerde dus dat de boel lekker vast zit :\

Ik heb dry needling gehad voor mijn knie. Een keer of 4 en toen mee gestopt. Reden? Ik was niet overtuigd. Het was in mijn geval meer symptoombestrijding dan de oorzaken wegnemen. Inmiddels voor mijn heup rechts(verkorte/vaste spieren door eenzijdige belasting) af en toe nog massage maar vooral oefeningen.
Moraal: kijk even verder. Heb je steunzolen? Andere (lichte) klachten aan benen? Ik kreeg past last van mijn heup nadat mijn scheve been vanuit de voetafwikkeling werd gecorrigeerd waardoor mijn knieeen recht kwamen te staan en mijn heup juist belast werd --> pijnlijke bilspier :D

Hij kon er met massage niet de vinger op leggen, maar ik was zeker wel beperkt in m'n bewegingen (flexie en endorotatie). Hij dacht ook eerst aan een gewrichtsprobleem (artrose of heupdysplasie), maar wilde een spierkwestie toch uitsluiten dmv dry needling, en verrek ik reageerde heel sterk. Daarom gaan we nu eerst de spierkwestie aanpakken. Als het dan nog niet over is moet ik voor een foto om te kijken of m'n gewricht wel goed is.
Verder heb ik alleen lastige voeten (kromme tenen) en lichte antipronatie schoenen. Maar het probleem is vorig jaar begonnen op mijn oude schoenen (ook antipronatie), toen half jaar rust genomen en nu met opbouwen in nieuwe schoenen toch weer last. Ik bouw heel rustig op (Evy elke les 2x zelfs), heb verder nergens last van, heb goede looptechniek en loop niet te hard. Tsja, wat is het dan hè?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:36

Maar heb vanaf afgelopen weekend, vorige wedstrijd, niet meer gelopen.
Alleen maar paard gereden (en dat wil ik vanavond ook nog even doen).
Maar heb wel even zin om te lopen. Dan doe ik gewoon rustig aan richting mijn ouders vanavond ;)

Dee_Es

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:26

Volgens mij hoef je in principe tussendoor niet meer te lopen hoor Firefly. Maar als je je er goed bij voelt kan je een niet te lange rustige loop doen. Zou me er verder niet druk om maken. Als je afgelopen weekend goed kon lopen dan kan je dat komend weekend ook nog wel.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:41

Lopen jullie ook als je verkouden bent? Ik ben net begonnen met het opbouwen van hardlopen en wil eigenlijk rustig doorgaan, maar is dat verstandig? Volgens het schema zou ik vanavond 7x 2 minuten moeten lopen met telkens 2 minuten wandelen tussendoor.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:55

Ze zeggen altijd dat je de nektest moet doen: zit het boven je nek (dus neus, oren, ogen) en heb je geen koorts of verhoging kan je lopen. Zit het vanaf je nek of lager; hoesten, longen, keelpijn ed. of heb je verhoging minimaal rust houden tot je er 2 dagen vanaf bent anders sloop je je lijf :)

DS: Happy Bday!!! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:56

Firefly, ik zou ook rustig aan doen :)
Wanneer ik de break out run loop (inderdaad een obstakel run, romy :)) dan loop ik de week van te voren ook niet meer.

Lopen als ik verkouden ben doe ik niet :n Heeft toch geen zin zo.
Maar als het niet zo erg is, kun je wat jij moet lopen best gaan doen :) Ik denk ook dat je zelf wel merkt of het wel of niet goed voelt.

Ik had gister last van mijn linker been na het lopen :(
Zo'n zeurend gevoel was het, geen pijn.. Ik denk vermoeidheid.
Gelukkig nu wel weg!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:01

Gefeliciteerd met je verjaardag DS!

Zijn je benen wel even lang, Miriam? Staan je heupen op gelijke hoogte?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:04

ik denk ook niet dat ik moet lopen, maar heb er wel zin in. Weer is zo heerlijk. Kies er gewoon voor om die 2,1km naar mijn ouders te gaan hardlopen. Gewoon kalm aan eigen tempo, omdat het lekker is ;)
Vind het heerlijk na werk even benen te strekken, ff werk aan de kant zetten. Dus ga gewoon doen vanmiddag!

Gefeliciteerd DS!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:21

Bedankt allemaal. Ik trakteer jullie op een zonnetje {:}

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:52

goede deal!!! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:51

Na vorige week heerlijk bijna 10k gelopen te hebben nu al ruim een week last van spieren bij m'n heup aan de buitenkant en boven m'n knie (vooral bij autorijden, voet optillen). Gelukkig heb ik vanavond fysio (eigenlijk voor m'n schenen) en hoop zo dat ie er meteen iets aan kan doen. Heb gisteren geprobeerd te rennen maar na 10 min (!!!) moeten opgeven omdat het gewoon pijn deed.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:34

oew klinkt als die spier/pezen van runnersknee en peesplaatblessures... niet geheel onbekend bij hardlopers! Ben benieuwd wat je fysio zegt.. stretch je bij het trainen?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:34

Oei... redelijk wat blessuren hier precies...
Ik heb een week rust genomen, nog een week ongeplande rust door de griep en ben vandaag voor 't eerst terug gaan lopen. Laatste maand voorbereiding voor de ladies run in Antwerpen eind deze maand.
Ik was na 3km stokkreupel... Pijn bij het landen aan de buitenkant van m'n onderbeen, lig met een zak ijs erop in de zetel nu :-(
Komt echt wel ongelegen want wou nog goed doortrainen deze maand...

Gaan jullie direct naar de dokter/fysio bij zo'n klachten of wachten jullie af?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:19

Oeww zuur, wat is de afstand en hoeveel liep je voor dit?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:06

Ik liep voor dit tussen de 5km en de 8km . Gemiddeleld tussen 8.5 en 9.5km/u .
Nu liep ik 7.5km/u - 8km/u omdat het 14 dagen geleden was... Zat rond de 2 km toen de pijn begon. Heb geprobeerd om verder te lopen maar dat was geen optie.
Thuisgekomen en direct gekoeld met ijs en zalf gesmeerd... Zou dat kunnen komen door kleinere passen te nemen om trager proberen te lopen? Dat ik misschien verkrampt liep zonder dat ik het besefte?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:14

Ik weet niet wat voor een pijn je hebt en waar... Zijn het spieren, pezen, gewricht?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:56

Pijn zit aan de buitenkant van mijn onderbeen, beginnende onder de buitenkant van de knie tot halverwege de zijkant van onderbeen. Niet echt vlak naast mijn scheenbeen maar een cm of 2-3 ernaast... Ik denk dat het spieren zijn, misschien beginnende vanuit de aanhechting aan de knie. Maar 't is moeilijk te zeggen... :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:11

Loopt de pijn over dat botje heen wat daar uitsteekt? Dan is het de peesaanhechting van je bovenbeen denk ik..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:58

Romyv schreef:
oew klinkt als die spier/pezen van runnersknee en peesplaatblessures... niet geheel onbekend bij hardlopers! Ben benieuwd wat je fysio zegt.. stretch je bij het trainen?
Beetje overbelast. Mag wel lopen, maar niet als het pijnpijn doet en ook niet verder dan 7 kilometer. Heb een shockwave behandeling gehad op heup en knie, moet oefeningen doen en inderdaad stretchen.. dat deed ik nog niet :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:57

Britt schreef:
Zijn je benen wel even lang, Miriam? Staan je heupen op gelijke hoogte?

M'n staan zo goed als op dezelfde hoogte, een miniem verschil. Niet de oorzaak volgens de fysio..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:21

Volgens mij gaat het niet helemaal lekker met mijn GPS horloge :=
Duurt een kwartier voordat hij normaal signaal heeft, en hij beweert dat ik tijdens mijn eindsprintje een max. snelheid van 202.9 km per uur heb gehaald :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:02

Ja...of....je bent gewoon de nieuwe roadrunner :D

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:08

Romyv schreef:
Loopt de pijn over dat botje heen wat daar uitsteekt? Dan is het de peesaanhechting van je bovenbeen denk ik..

Nee, het zat echt in m'n kuit. Ik ben gisterenochtend langs de kinesist geweest en hij zei dat het een contractuur van de kuit was. Waarschijnlijk door ziek te zijn te weinig mineralen opgenomen ondanks voedingssupplementen en daardoor spierkramp gekregen. Hij heeft er sporttape opgedaan. Een steunkous had ik al aangedaan, en heb verder gekoeld met ijs. Vandaag is de zwelling bijna verdwenen en de pijn is ook al hard geminderd.
Morgen mag ik terug lopen maar rustig beginnen met 1min lopen, 1min stappen,...
Als dat goed gaat mag ik twee dagen later 5km joggen en van daaruit terug opbouwen richting wedstrijdje einde deze maand.
Ik moet wel goed opwarmen (eerlijk toegeven dat ik dat niet altijd even goed doe) en koelen na het lopen...

Wie van jullie loopt er trouwens met compressiekousen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:12

Haha miep miep..............

Giotto, ik heb ooit compressiekousen gekocht i.v.m. pijnlijke scheen.
Maar na 1 klein rondje heb ik ze uitgetrokken en nooit meer aangedaan. Mijn kuiten verzuurde ontzettend, al na 500 meter :=

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:42

Afgelopen woensdag de laatste les van Evy gelopen. Helaas viel mijn mp3 speler uit, das dan wel wennen zonder muziek. Ik ging in het begin ook veel te hard. Grrr natuurlijk heel de weg er last van gehad. Ik was bekaf. Vanavond nieuwe poging. Gaan er nog meer mensen lopen vanavond ?