Naborah schreef:Miriam91 schreef:Ik zal eens vragen aan hoeveel behandelingen hij denkt. Weet wel dat ik erg sterk reageerde dus dat de boel lekker vast zit
Ik heb dry needling gehad voor mijn knie. Een keer of 4 en toen mee gestopt. Reden? Ik was niet overtuigd. Het was in mijn geval meer symptoombestrijding dan de oorzaken wegnemen. Inmiddels voor mijn heup rechts(verkorte/vaste spieren door eenzijdige belasting) af en toe nog massage maar vooral oefeningen.
Moraal: kijk even verder. Heb je steunzolen? Andere (lichte) klachten aan benen? Ik kreeg past last van mijn heup nadat mijn scheve been vanuit de voetafwikkeling werd gecorrigeerd waardoor mijn knieeen recht kwamen te staan en mijn heup juist belast werd --> pijnlijke bilspier
Hij kon er met massage niet de vinger op leggen, maar ik was zeker wel beperkt in m'n bewegingen (flexie en endorotatie). Hij dacht ook eerst aan een gewrichtsprobleem (artrose of heupdysplasie), maar wilde een spierkwestie toch uitsluiten dmv dry needling, en verrek ik reageerde heel sterk. Daarom gaan we nu eerst de spierkwestie aanpakken. Als het dan nog niet over is moet ik voor een foto om te kijken of m'n gewricht wel goed is.
Verder heb ik alleen lastige voeten (kromme tenen) en lichte antipronatie schoenen. Maar het probleem is vorig jaar begonnen op mijn oude schoenen (ook antipronatie), toen half jaar rust genomen en nu met opbouwen in nieuwe schoenen toch weer last. Ik bouw heel rustig op (Evy elke les 2x zelfs), heb verder nergens last van, heb goede looptechniek en loop niet te hard. Tsja, wat is het dan hè?