Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:27

Char_elle schreef:
[ [url=m/7FeQMw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierbij een foto! Is een tweedehandse fiets, maar eigenlijk is alles vervangen, zelfs het frame is nieuw. Het is een Koga Solacio met elektrisch schakelen. Heel toevallig tegen deze fiets aangelopen, want was eigenlijk op zoek naar een nieuwe. Maar kon deze niet laten staan! Ik heb tot nu toe altijd op een MTB gefietst, dus zal wel even moeten wennen.

Ziet er goed uit!!

Susan88 schreef:
@Char_elle. Ziet erg gaaf uit hoor die fiets! Zelfs elektrisch schakelen, ik ben benieuwd hoe je dat bevalt.

@Laura, flinke 'alternatieve' ronde heb je gemaakt zelf. Leuke foto's op Strava erbij :). Hadden jullie wind mee? 32 km/u is best een aardig tempo voor zo'n afstand.

@T2T, hopelijk kun je vandaag nog een droog momentje vinden om te fietsen. Wel lekker afwisselend bezig qua training. Misschien had het weer zin om ook wat afwisseling erin te brengen ;)

Ja we hadden zeker wind mee. De eerste 60km hadden we zelfs 35 gemiddeld op de teller. De rest van de afstand is dat nogal gezakt door een beetje zoeken naar de route. Maar was echt ontzettend leuk.

Time2Tri schreef:
Susan88 schreef:
@T2T, hopelijk kun je vandaag nog een droog momentje vinden om te fietsen. Wel lekker afwisselend bezig qua training. Misschien had het weer zin om ook wat afwisseling erin te brengen ;)

:n Heb het er maar niet op gewaagd -O-
Lekker tot 8:45 geslapen , ontbijtje , huisje schoon gemaakt . En ben net terug uit de sportschool .
Zelf maar een “ indoor “ fiets programmaatje in elkaar geflanst , daarna wat kracht gedaan , stretchen en afsluitend in de sauna .

Gebruik je Zwift nu? Of het programma van Tacx zelf?

Sakura789 schreef:
Hier wel naar buiten geweest :=

Het was de keuze tussen heel nat en weinig wind of droog met extreem veel wind -O- Is het laatste geworden, ronde wel wat verkort. Bij sommige windvlagen was ik echt bang dat ik in de sloot zou belanden. Ik had gewoon kramp van het vasthouden van mijn stuur en bij zijwind er tegenin hangen.

Bleh vies weer ;(

Strava is wel leuk hoor! Ik wil minimaal elke maand de 100 km aantikken, of het nu winter is of niet. Is fijn bij te houden met dat gratis account. Betaald hier iemand voor Strava? Ik ben wel benieuwd of je echt iets hebt aan de extra’s.

Wat goed dat je naar buiten bent gegaan ondanks het weer. Het waaide wel echt bizar hard ja.. Vind dat zelf ook wel spannend. Ben blij dat ik geen hoge velgen heb op die momenten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:44

@ Laura , beide ... zo dat het me het beste past .
Maar gisteren was ik in de sportschool
aan het indoor cyclen , heb daarna nog kracht/core gedaan , stretching en een ro dje sauna . Heerlijk .
Merk mijn spieren , dus goed getraind .
Vandaag een verdiende rustdag .

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:27

Sakura789 schreef:
Hier wel naar buiten geweest :=

Het was de keuze tussen heel nat en weinig wind of droog met extreem veel wind -O- Is het laatste geworden, ronde wel wat verkort. Bij sommige windvlagen was ik echt bang dat ik in de sloot zou belanden. Ik had gewoon kramp van het vasthouden van mijn stuur en bij zijwind er tegenin hangen.

Bleh vies weer ;(

Strava is wel leuk hoor! Ik wil minimaal elke maand de 100 km aantikken, of het nu winter is of niet. Is fijn bij te houden met dat gratis account. Betaald hier iemand voor Strava? Ik ben wel benieuwd of je echt iets hebt aan de extra’s.

Hier ook buiten gefietst gister, 44 km door de weilanden. Heenweg wind mee, terug weg wind tegen... Helemaal kapot haha. Ik snap wat je bedoelt met die zijwind. Hopelijk gaat die rotwind snel weg.

Mooi doel hoor, 100 km! Kan je elkaar ook bijvoorbeeld volgen met Strava?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:22

Goed bezig, dames! *\o/* Ik moet elke keer weer aan T2T's "wind is je beste trainingspartner" denken als ik weer tegen de wind in fiets. Stiekem maakt dat het wel beter :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:31

culaccino schreef:
Goed bezig, dames! *\o/* Ik moet elke keer weer aan T2T's "wind is je beste trainingspartner" denken als ik weer tegen de wind in fiets. Stiekem maakt dat het wel beter :D

:D .....dat is waar :j

Maar als ik de weer app moet geloven , word het vanaf volgende week beter
qua weer .
En nog ca 6 weekjes , dan lekker naar Mallorca ( swim-bike-run)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:47

Hier vandaag voor het eerst in twee weken weer op de fiets gezeten. Binnen wel. Zwift doet het nog steeds prima ;) gisteren hardgelopen (5km), dus beentjes waren al wat minder energiek..

Ik mocht 10 dagen niet sporten ivm dat ik mijn wenkbrauwen had laten permanente make-uppen <3
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 12-03-19 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:52

Omdat je het anders uitzweet MuSLI ?
Misschien een domme vraag ,maar heb geen ervaring met zoiets :roll:

Ik heb gisteren en vandaag rustdag ...ook eens lekker .
Morgen weer aan de bak .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:11

Time2Tri schreef:
Omdat je het anders uitzweet MuSLI ?
Misschien een domme vraag ,maar heb geen ervaring met zoiets :roll:

Ik heb gisteren en vandaag rustdag ...ook eens lekker .
Morgen weer aan de bak .

Zout heeft inderdaad invloed op de kwaliteit van het pigment. Het pigment lost op in zout. Dus een beetje zonde van het werk/geld anders :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:13

Duidelijk +:)+

Maar nu kun je weer lekker wat doen ..

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:34

marjo1996 schreef:
Kan je elkaar ook bijvoorbeeld volgen met Strava?

Ja, dat kan ook. Daarom hebben we ook een Bokt clubje zodat je elkaar makkelijk kan vinden en volgen. En natuurlijk extra kudo's :)) (soort van like op Strava)

Het minder trainen in de laatste maanden van mijn thesis schrijven heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Gisteren mijn bachelor eindopdracht (scriptie/thesis) afgesloten met een 8! *\o/*
Dus vanaf nu weer lekker tijd om te fietsen en naar de trainingen te gaan. Vanavond weer core training en spinning.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:00

Susan88 schreef:
marjo1996 schreef:

Ja, dat kan ook. Daarom hebben we ook een Bokt clubje zodat je elkaar makkelijk kan vinden en volgen. En natuurlijk extra kudo's :)) (soort van like op Strava)

Het minder trainen in de laatste maanden van mijn thesis schrijven heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Gisteren mijn bachelor eindopdracht (scriptie/thesis) afgesloten met een 8! *\o/*
Dus vanaf nu weer lekker tijd om te fietsen en naar de trainingen te gaan. Vanavond weer core training en spinning.

Wauw, wat goed! Gefeliciteerd!

Wind is wel een goede training inderdaad :') Maar iets warmer zou wel fijn zijn. Ik ga hopelijk vrijdag en zondag nog een rondje fietsen

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:26

Susan88 schreef:
marjo1996 schreef:

Goed bezig!! Gefiliciteerd!

Het is echt geen fietsweer nu :(

MuSLi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:39

Gefeliciteerd Susan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:49

Gefeliciteerd, een 8! Wat goed *\o/*

Tevreden, MuSLi? Fijn dat je weer lekker mag zweten :D

Ik wilde vandaag de sportschool hier eens uitproberen, maar ik ben vandaag zo vaak natgeregend dat ik het niet kan opbrengen om te gaan :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:58

Ja, heel erg tevreden. Wat een zaligheid om gewoon op te staan en er niks meer aan te hoeven doen _/-\o_

En dat ik nu weer lekker kan sporten is natuurlijk mooi meegenomen. Vandaag dus nog maar een lesje XCore meegepakt en nog 1500m geroeid. Ging weer met een goed gevoel naar huis :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:06

Gefeliciteerd Susan :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:00

Ook van mij gefeliciteerd *\o/*

Vandaag mijn interval looptraining maar op het ( de ? ) loopband gedaan .
10 intervallen van 400 meter .
Vanmiddag naar buiten gaan was echt geen doen .. zelfs gevaarlijk .
En net terug van zwemmen , maar het was zo vol ..na 1100 meter maar gestopt .
Volgende week maar weer s,middags gaan .

Ik snak echt naar beter weer .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:29

Dankjulliewel voor de felicitaties!

Net core en spinning gehad. Ik was even vergeten hoe vervelend die spinning fietsen zitten := Maar was wel weer een leuke training

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:12

Vandaag weer een heerlijk rondje gefietst met mijn vader! 55 km in 2 uur en 40 minuten. Nog niet super snel, maar het wordt langzaam beter.
Gelukkig was het weer eindelijk weer een beetje te genieten. Nog wel vrij veel wind, maar al veel beter te doen dan afgelopen week.

Nog meer mensen op pad geweest vandaag?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:22

Ik liep vandaag de Amsterdam Urban Trail, dus eventjes niet op de fiets. Volgend weekend loop ik ook nog een trail in de buurt. En dan het weekend daarop fiets ik de Omloop van Zandvoort (korte afstand). Lekker volgepland weer :')

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:54

Wat lekker Marjo!

Ik heb het hele weekend op de Tacx gezeten.. Had echt geen zin om in de regen te belanden, al had buiten vandaag achteraf heel goed gekund.

@Musli, leuk die trails! Duathlon ook niet iets voor jou?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:59

Heb ik gedaan in 2017 volgens mij een keer. Cross Duathlon Maastricht. Was heel leuk om te doen. Helaas zijn de deelnemers aan die duathlons vaak echt van die atletiko's en niet gewoon recreanten. Waardoor je eigenlijk altijd alleen/achteraan bezig bent. Is niet echt leuk...

Maar over 3 weken ga ik wel de Coast to Coast doen in Schotland. 170km hardlopen, fietsen en kanoën *\o/* kan niet wachten...

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:08

Wow MuSLi, wat goed zeg!! Veel succes :D

Lauraennala, was inderdaad best lekker vandaag op de wind na. Was heel rustig op de fietspaden :)F

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:08

Morguh ...

Nee , gisteren binnen training gehad ...
Was iig een pittig indoor cycling lesje :j , daarna core .
Volgende week hoop ik lekker teamtraining buiten te hebben .
Sowieso komende week buiten fietsen , nog wat km verzamelen
voor Mallorca .
Nu komende vrijdag nog 5 weken , dan gaat het naar Mallorca . *\o/*

Voor jou gaat het ook al opschieten MuSLi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:48

Jaa je gaat al bijna, MuSLi! En jij ook, T2T! *\o/*

Afbeelding
Het was maar een kort rondje, maar het weer was perfect en het is zo mooi nu het water zo hoog staat! <3