Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:00

Goof schreef:
Oh, waarom draag je 2 broeken over elkaar dan?

Omdat ik ontdekt heb dat een legging mij qua schuurplekken beter zit dan de wandelbroeken. Maar ik voel me niet fijn genoeg om alleen in een legging te lopen :=

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:04

Oh doe niet zo gek! Trek aan wat je wil!

Jeetje, wat zei de eigenaar van die hond?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:07

‘Wat doe je nu, je mag die mevrouw toch niet in de rug springen’

Zit, zit zit zit

Hij liep met een brace om z’n been met een zak vol met koekjes en had geen riem bij zich

Ik ben rustig doorgewandeld en na een bocht weer gaan lopen
De echt schrik bij mij kwam pas later

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:11

Snap ik. Wat een eikel.
Ik ben echt dol op honden, heb er 2, maar ik heb zo'n gruwelijke pesthekel aan loslopende honden waar het niet, zeker als je er ook nog eens last van hebt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:12

Jeetje sall, wat vervelend! Ik heb het niet op honden en ben er ook bang voor, tenzij ik ze ken. Maar ik zou hier echt niet van gediend zijn :oo
En wat goed van dat afvallen! Slow en steady, de beste manier :j

Dat doe ik dus Goof. Voel me goed bij wat ik nu draag en dat vind ik wel echt belangrijk.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:15

O gets Sall daar ben ik ook niet van gediend, irritant.
Super dat je zo bent afgevallen zeg!

Ik zou ook gewoon een legging zo aantrekken hoor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 19:39

Echt vervelend Sall dat dat gebeurde, ik zou dat ook zo niet leuk vinden. Hou die beesten toch bij je en doe ze aan de lijn als ze niet luisteren.

Danseresje gewoon lekker een legging aantrekken, kan jou het schelen. Ik wandel ook graag in een legging. Laat andere mensen maar denken wat ze willen. Moet je schijt aan hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:47

Ik heb ook al meerdere keren springende honden tegen me aan gehad. Hou er ook niet van. Los prima, maar zorg dat ze luisteren.

Qua broek maakt het mij niet zo veel uit wat anderen er van denken, maar ik heb zo bijvoorbeeld nooit een tanktop aan. Zou dat wel graag willen met hardlopen, maar iets houdt me tegen. Best stom eigenlijk. Dus ik herken het wel Danseresje, maar eigenlijk moet je gewoon gaan wandelen in wat jij fijn vindt.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:41

Ik kom me hier weer opnieuw melden. Tijdje terug ook komen buurten, maar toen viel het hardlopen stil, dus ook hier weer weggegaan.

Ondertussen wel wat ritme gevonden in het hardlopen. Ik ben nog wat aan het zoeken naar welk doel ik precies wil stellen, maar voor nu ben ik tevreden met mijn vooruitgang.
Afgelopen tijd opgebouwd naar ongeveer 6,5 en vandaag 7,2 km. Tempo wisselt nog wel eens wat, meestal tussen 7'00 en 7'15, maar ik was vandaag erg trots op mijn PR van 6'59 :D
Ik wil nu denk ik eerst op dit rondje wat meer snelheid gaan creëren en dan misschien weer eens wat meer afstand.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:47

Samantha_ schreef:
O ja herkenbaar dat rode hoofd als je gaat lopen op je thuis werk dag haha.
Ik ben fan van m’n fusion korte legging. Zie dat er ook een korte broek van is met eronder een strakker broekje, die wil ik eigenlijk heel graag.

Even deze aanhaken!
Ik heb deze broek en ik ben groot fan van Fusion maar heb deze niet zo heel vaak aan..
Zeker op lange afstanden heb ik daar soms last van de overbroek.. die schuurt dan.
Wil niet zeggen dat jij dat ook krijgt natuurlijk maar het is best een dure broek.. dus wil het wel even met je delen!

Even een extra *\o/* voor Goof!
Ik vind het zo tof dat jij nu zo lekker gaat!! Superfijn voor je!

SV, die uil is toch geweldig! Lekker zitten doezelen in de boom <3

Balen dat het nu niet zo lekker loopt Lisitano..
ik was vandaag bij mijn fysio en hij benadrukte nogmaals dat rust zooo belangrijk is voor je lijf. Ook al voelt dat tegenstrijdig, maar je lijf heeft tijd nodig om te herstellen en juist na de rust kom je er fitter uit.

Die springende hond is echt niet okay.. en zo’n laconieke eigenaar al helemaal niet!

Zou superleuk zijn als onze meeting zou lukken! Zal voor mij wel een easy run worden denk ik na de marathon, maar daar vinden we wel een weg in!
Ik kom uit Limburg.. en kan links en rechts nog wat mensen ophalen!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:50

O thanks Namiro, daar is het broekje wel wat te duur voor ja.

Nog een vraag, ik heb vorig jaar zo’n simpele sport zonnebril gekocht op temu, ziet er grappig uit maar vind m dus niet zo lekker zitten. Wat hebben jullie voor sport zonnebril?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:56

Jullie zijn niet bij te houden!

Brildrager hier, aan mij heb je niks, Samantha.

Leuk dat er zoveel animo voor de meeting is op 22 juni! Die dag gaat mij helaas niet lukken, de dag ervoor loop ik een marathon als het goed is.
De 22e zit ik lekker met de voetjes omhoog.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 21:57

Ik heb zelden een zonnebril op met lopen, maar wij hebben hier een aantal goodr zonnebrillen liggen en die blijven heel goed zitten met lopen. Mijn vriend zweert erbij. Met fietsen heb ik er wel regelmatig eentje van op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:00

Poeh, ik heb nooit een zonnebril op, want het zit nooit lekker en ik kan me haast niet voorstellen dat het met hardlopen (zeker ook met zweten erbij enzo en met oortjes) lekker zit. Ik heb echter wel last van fel licht en dat vind ik ook kak, dus ja :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:09

Ik ben brildrager, dus draag een gewone bril met hardlopen. Geen zonnebril. Ik heb sowieso zeer zelden een zonnebril op. Ik heb nog wel een oudere bril met meekleurende glazen en dat is eigenlijk heel fijn, maar ze zijn minder dun geslepen en als de glazen ouder worden kleuren ze minder goed mee en blijft er een iets bruine gloed over binnen.
Ik heb wel vaak dat ik zweetdruppels op m'n glazen krijg met hardlopen. En dat stoort soms. Kan er pas wat aan doen als ik weer thuis ben.

Het is belangrijk met een bril dat die niet achter de oren knelt, maar wel blijft zitten. Goede brillen kun je ook verstellen of laten verstellen.

Hier waren er maar liefst 19 lopers voor de start to run. Een absurd aantal. Het was dus erg druk in het woonwijkje waar we op donderdag trainen. De beginners deden 2 minuten wandelen en dan 1 minuut hardlopen. Wij gingen 1 minuut tempo, 1 minuut wat rustiger, 1 minuut wandelen. En dat hebben we 10 keer herhaald. Het ging wat minder fijn dan gisteren voor m'n g evoel, maar ik heb ingelopen op 6.49 op de eerste km, dat is dus mijn intervaltempo. Ja, praten ging niet meer, en het was omdat de rest er dus een goed tempo in had zitten, maar ik kon het bijhouden.
Daarna had ik notabene dus met die intervallen inclusief het wandelen een tempo van 7.30min/km, wat gewoon voor mij echt snel is. Ik weet niet waar ik last van heb, maar ik geniet er wel van :D
En hoop dat dit zeker nog een paar weken aanhoudt zodat ik nog een mooie run op vakantie mee kan pakken.
Maar het mag ook altijd wel zo blijven. ;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:10

Goof schreef:
Poeh, ik heb nooit een zonnebril op, want het zit nooit lekker en ik kan me haast niet voorstellen dat het met hardlopen (zeker ook met zweten erbij enzo en met oortjes) lekker zit. Ik heb echter wel last van fel licht en dat vind ik ook kak, dus ja :')

Ja dat inderdaad haha. Dat temu ding glijdt dus steeds naar beneden.

Die Goodr zag ik ook al, toch maar eens in de winkel bekijken en passen dan.

Ik ben trouwens ook bril drager maar met hardlopen / sportschool / paardrijden heb ik die niet op.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:12

Ik heb nooit een zonnebril op met hardlopen.

Zie tegenwoordig veel mensen met van die astronautenbrillen. Los van dat ik het geen porem vind, weet ik niet of het iets is

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:26

Ik draag ook nooit een zonnebril met hardlopen.
Normaal draag ik wel een bril, maar met sporten (of andere speciale gelegenheden ) lenzen .
Als het zonnig is doe ik een petje/cap op

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:55

Ik gebruik als de zon fel is een fietsbril van mijn man. Ziet er wat overdreven uit, ook zon astronauten bril, maar blijft wel goed zitten en voel ik ook niet.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:08

Wat vervelend van die hond!

Ik draag ook geen zonnebril. Soms een petje.

Lekker in legging wandelen hoor danseresje. Doe ik ook!

En lisitano, rustig opbouwen idd. Luister ook naar de podcasr Naar de Vaantjes en daar kreeg Susan vorig jaar oid een kind. Die refereerde ook naar atleten die snel opbouwen, maar later vaak toch blessures krijgen.

Zelf met de loopgroep vanavond interval gedaan. Ging lekker. Nog wel wisselend in tempo. Voelt heerlijk weer te lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:13

Samantha_ schreef:
O ja herkenbaar dat rode hoofd als je gaat lopen op je thuis werk dag haha.
Ik ben fan van m’n fusion korte legging. Zie dat er ook een korte broek van is met eronder een strakker broekje, die wil ik eigenlijk heel graag.

Ik heb deze en ik ben er helemaal weg van. Ik draag het vrijwel altijd als ik met goed weer ga lopen. Heel licht, zit nooit vervelend, fijne band en ik kan alles in mijn zakken proppen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:14

Goof schreef:

Probeer Goodr eens. Ik dacht er hetzelfde over als jij maar ik ben inmiddels echt fan! Het loopt zoveel lekkerder als je niet de hele tijd je ogen moet knijpen tegen het licht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 07:31

Goodr is echt fijn.
In het bos vind ik een zonnebril niet fijn, dan zie ik de grond met alle boomwortels niet zo goed als er stukken schaduw zijn.
Sowieso niet zo'n fan van dingen op mijn hoofd. Een petje zul je me ook niet mee zien.

Die enorm grote brillen vind ik echt afschuwelijk lelijk, maar goed, ze zullen vast werken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:47

Ik ben wel weer petjes/hoofdbanden fan.
Scheelt een hoop zweet in mn ogen, zonder dat ik steeds hoef te vegen. :))

Nu net twee hoofdbanden binnen die speciaal vpor de afvoer van zweet zouden zijn. Ik gebruik nu nog hoofdbanden die bedoeld zijn om warm te houden. Voor nu is dat heerlijk, zo koud als het is. Maar met 15 graden hoeft dat natuurlijk al niet meer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 07:53

Ik loop daarom altijd met een zweetbandje om mijn pols. Mijn kapsel gaat ook niet goed op een haarband, dan zie ik eruit als een jaren 80 aerobics fan :+