Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:54

Hidde <3 Mooi dat het zo goed gaat!

Gnome, we hebben de laatste keer geen P… meegekregen, maar hoofd, buik en benen zaten tussen de 52-58. Mooi gemiddeld dus, al weet je het nooit zeker.

Vandaag met wat zwaars op mijn buik gelegen om meneer te voelen, hij begon gelijk te protesteren. Flink duwen bij het gewicht. Daarna flinke krampen gekregen en net ineens hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen dat ik er niet van kon blijven staan. Na 1 minuut zitten zakte het alweer zo goed als weg. Wat kan je toch bijzondere klachten krijgen tijdens je zwangerschap :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:41

Charlotte446 schreef:
Hidde <3 Mooi dat het zo goed gaat!

Gnome, we hebben de laatste keer geen P… meegekregen, maar hoofd, buik en benen zaten tussen de 52-58. Mooi gemiddeld dus, al weet je het nooit zeker.

Vandaag met wat zwaars op mijn buik gelegen om meneer te voelen, hij begon gelijk te protesteren. Flink duwen bij het gewicht. Daarna flinke krampen gekregen en net ineens hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen dat ik er niet van kon blijven staan. Na 1 minuut zitten zakte het alweer zo goed als weg. Wat kan je toch bijzondere klachten krijgen tijdens je zwangerschap :+

Oh wat gek die spierpijn. Alsof het dan doorschiet ofzo...
Gaat het nu wel wat beter?

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:16

Ballard, oh ik ben gewoon jaloers.
Ik zit aan huis gekluisterd en verveel me echt kapot :o meer moeders die hier last van hadden of ben ik de enige? :=

Hidde, lekker ventje! Zo mooi al 4 maanden en ook nog niet alle baby’s geboren uit het topic.

Gnome, wat een heerlijke nachten moeten dat zo zijn :))

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:21

Wauw wat is Hidde alweer groot zeg!

Linda: ooh aan huis gekluisterd, omdat je nog niet genoeg hersteld bent? Of vanwege de baby die je niet laat gaan? Hier ben ik heel goed aan het herstellen, een makkelijke baby en een man die nog thuis is, dus dat maakt dat ik me alweer best vrij voel :) Maar ik kan me goed voorstellen dat dat heel anders kan zijn!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:29

Ohh wat heerlijk zeg!!!
Nouja omdat mijn partner na een paar dagen alweer moest werken en veel van huis is terwijl ik nog niet mag autorijden (6 weken ivm keizersnede)… wandelen lukt nog maar een minuut of 20 (lichamelijk) en mega pleuris weer, dus daarmee vul ik mijn dagen ook niet :n

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:55

Linda vervelend hé die 6 weken dat je bijna niks mag. En dan is het ook nog zulk takke weer, bah! Waarom moest je vent ook zo snel alweer werken? Niet z'n verlof opgenomen?

Ballard wat fijn dat je zo goed hersteld! :) Dat scheelt echt de wereld.

Hoe gaat het verder met jullie kleintjes?

Hidde groeit inderdaad als kool. Is zo'n heerlijk, vrolijk ventje. Hij heeft alleen nu al drie avonden dat hij na zijn laatste fles hysterisch wordt. Echt heel gek want heb dan geen idee waar hij last van heeft.
Eenmaal op bed slaapt hij wel al door van 23:00 tot 08:00 meestal. Dus heb niks te klagen. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:02

Van 23 tot 8? :wow: haha lekker zeg!!
Hij had alleen een week geboorteverlof (of hoe noem je dat voor een man?). Wij zijn op woensdags thuisgekomen maar omdat ik maandags het ziekenhuis in ging, moest hij dus de maandag erop alweer aan het werk…

Moet toegeven dat de verveling ook het zwaarst valt van alles :( zeker nu mijn zus en beste vriendin ook nog eens op vakantie zijn. Zonder auto kom ik gewoon nergens… mijn moeder, de winkels en de paarden zitten allemaal niet op loopafstand :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 18:41

@mriek Boris had nu ineens ook een krijsbui tijdens z'n fles. Geen idee wat er is.. Denk nog naweeën van de vaccinatie.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:43

Oh dat is echt balen Linda! Ik had ook toen ik voor het eerst weer in de auto zat zo’n gevoel van vrijheid, ik kan me heel goed voorstellen dat je je verveelt en opgesloten voelt. Hoe lang geleden ben je ook alweer bevallen?

Wat heerlijk dat Hidde zo goed slaapt ‘s nachts! Wel apart van dat hysterische na de fles, soms weet je ook niet echt waardoor het komt. Esra slaapt het eerste deel van de nacht 5 uur achter elkaar en daarna maar korte slaapjes, ook geen idee hoe dat komt. Nu gaan we maar gewoon met haar mee naar bed, dan hebben we in ieder geval die 5 uur alvast :)

Zelf had ik hier zelf vanmiddag een huilmoment. Soms voel ik me een beetje nutteloos en alsof ik de hele dag aan het kolven ben. (Wat bij elkaar ook 2,5 uur is ongeveer) Dus mijn man zei: hop, ik kook wel, ga jij maar even vitamine paard halen. Toch wel fijn dat hij 6 weken thuis is, het lijkt me heftig als je partner inderdaad na 1 week weer aan het werk moet.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:27

Ja lekker he? :D Hij had laatst een keer zelfs een uitspatting tot kwart voor 10.
Stom die verveling, maar snap het heel goed dat je die hebt als je nergens heen kan. Kunnen er ook geen mensen jou kant op komen? Jammer dat je man maar zo kort verlof had.

Gnome, wat sneu voor Boris! Ook ontroostbaar dus? Kan best van de prikjes komen idd. Ben benieuwd of Hidde vanavond weer zo hysterisch wordt... hoop het niet!

Ballard slim dat jullie alvast met haar mee naar bed gaan. Hoe laat ligt ze dan? Gek dat ze dan na 5uur maar van die hazeslaapjes doen!
Ach, dikke knuffel voor je. ♡ Het is niet gek dat het je af en toe naar je hoofd stijgt. Fijn dat je dan zo'n lieve partner hebt die op dat moment ziet wat je nodig hebt.

Hier nog een foto van mijn PettePitamientje ( kennen jullie die nog? ;) )
Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:07

Zo dan! Klinkt goed zulke nachten Mriek :D Bijzonder dat hij ineens zo hysterisch wordt na de laatste fles, hopelijk is dat snel weer over. Wat je noemt ken ik niet, wat is dat?

Wat lief van je man Ballard <3 Klinkt alsof jullie samen een goed team zijn! Dat huilen lijkt mij normaal, kraamtranen toch? Zes weken samen lijkt me heerlijk :D

Vervelend dat je je zo voelt Linda :(:) Dan is 6 weken toch best wel lang. Hoelang moet je nog tot die 6 weken?

Hier vandaag minder ongemak maar wel ontzettend moe. Ik was al om 04:30uur wakker dat zorgt daar misschien ook wel voor. Meerdere keren ff gaan liggen en ook geslapen. Paar klusjes weer afgerond wat erg fijn is :) We hebben gisteravond het bed op hoogte gebracht met bierkratjes. Wat is 80cm hoog, en dat zeg ik dan met 1,83m _O-

De mama’s met een keizersnede, hebben jullie een sluitband/sluitdoek gebruikt voor comfort/herstel? Ik heb net een sluitband besteld en bedacht me ineens dat ik daar hier wel naar had kunnen vragen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:21

Haha dat is van een reclame van Calvé Pindakaas van heeeeel lang geleden. Mijn eigen moeder zegt altijd dat ik besta omdat ze de jongen in die reclame zo schattig vond haha.
Dit is 'm:

https://youtu.be/iy6AhWkSKo8

Ik heb geen sluitband/doek gehad. Heb er ook nooit iets over gehoord, ook in het ziekenhuis hebben ze het hier niet over gehad. :)

Wat is je bed dan ineens hoog he? :D. Vond ik ook heel erg wennen haha. Vervelend dat je zo vroeg wakker was. Heb je dan vaker?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:52

Dat ventje zegt me niks, alleen de tekst ik vind het gewoon lekker misschien wel maar er gaat nog geen belletje rinkelen. Met dat petje snap ik de vergelijking wel :D Heeft je moeder ook zo’n foto van jou? :D

De band is besteld en dan gaan we het wel zien.

Gisteravond dacht ik echt van nu moeten we niet uit bed vallen _O- Ik ben wel blij dat het zomer (licht) is, moet je je voorstellen dat je het even vergeet en het nog donker is. Dan maak je best een rotklap :+ Ik slaap regelmatig slecht, het lijkt vaak met volle maan te zijn.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:13

Charlotte, Inprincipe krijg je een keizersnede. Hoe zit dat als het toch eerder begint ?

Linda, lastig indd dat thuis zitten hoor. Dit weer helpt ook niet mee zeg.

Hoe is het met je zoontje? Aangezien je tijdje terug zei dat hij ziek was, hoe is het nu ?

Hier gaat het wel redelijk goed. Zoë slaapt weinig overdag en anders maar half uurtje. Snachts gaat wel goed. Komt meestal rond 5 u nu.
Morgen weer naar her CB

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 05:21

@linda: mag je dan helemaal niet in de auto, of niet zelf rijden? Wel lastig ja, dat je man al zo snel aan het werk moest. Kan me voorstellen dat het dan enorm lang duurt tot 6 weken...

Hier vandaag naar de tongriemkliniek geweest met Sanne. Helaas niet de overtuiging gekregen voor mijn man waar we op hoopten. Ze heeft type 3, dus niet noodzakelijk, maar wel verstandig om te behandelen, zeker met de klachten. Mijn man heeft het, tot nu toe, echter liever niet (niet snijden in een gezond lichaam). Ik houd echter pijn bij het voeden, die weg zou kunnen gaan na behandeling. Sanne moet veel moeite doen om te drinken, dus dat kan ook makkelijker worden. Ik neig dus wel naar behandeling, ook door alle positieve verhalen die ik lees. Maar hij hoort alleen een bevriende tandarts, die het een hype vind :n...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:28

Charlotte446 schreef:
Zo dan! Klinkt goed zulke nachten Mriek :D Bijzonder dat hij ineens zo hysterisch wordt na de laatste fles, hopelijk is dat snel weer over. Wat je noemt ken ik niet, wat is dat?

Wat lief van je man Ballard <3 Klinkt alsof jullie samen een goed team zijn! Dat huilen lijkt mij normaal, kraamtranen toch? Zes weken samen lijkt me heerlijk :D

Vervelend dat je je zo voelt Linda :(:) Dan is 6 weken toch best wel lang. Hoelang moet je nog tot die 6 weken?

Hier vandaag minder ongemak maar wel ontzettend moe. Ik was al om 04:30uur wakker dat zorgt daar misschien ook wel voor. Meerdere keren ff gaan liggen en ook geslapen. Paar klusjes weer afgerond wat erg fijn is :) We hebben gisteravond het bed op hoogte gebracht met bierkratjes. Wat is 80cm hoog, en dat zeg ik dan met 1,83m _O-

De mama’s met een keizersnede, hebben jullie een sluitband/sluitdoek gebruikt voor comfort/herstel? Ik heb net een sluitband besteld en bedacht me ineens dat ik daar hier wel naar had kunnen vragen.

Hier niks gebruikt ervoor en snel op de been.

Hier was ik binnen 24 uur naar huis en zelf het hele ziekenhuis en buiten doorgelopen naar de auto.

De eerste dag ga je wel pijn hebben als de ruggenprik uitgewerkt is zoiezo en verder vond ik het weinig pijn alleen rot dat ik niet op mn zij kon slapen.

En autorijden deed ik in mn kraamweek al. Had geen last ervan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:29

Sting schreef:
@linda: mag je dan helemaal niet in de auto, of niet zelf rijden? Wel lastig ja, dat je man al zo snel aan het werk moest. Kan me voorstellen dat het dan enorm lang duurt tot 6 weken...

Hier vandaag naar de tongriemkliniek geweest met Sanne. Helaas niet de overtuiging gekregen voor mijn man waar we op hoopten. Ze heeft type 3, dus niet noodzakelijk, maar wel verstandig om te behandelen, zeker met de klachten. Mijn man heeft het, tot nu toe, echter liever niet (niet snijden in een gezond lichaam). Ik houd echter pijn bij het voeden, die weg zou kunnen gaan na behandeling. Sanne moet veel moeite doen om te drinken, dus dat kan ook makkelijker worden. Ik neig dus wel naar behandeling, ook door alle positieve verhalen die ik lees. Maar hij hoort alleen een bevriende tandarts, die het een hype vind :n...

Jij bent degene die moet voeden dus vind in dat opzicht dat hij jou keuze wel moet accepteren en serieus moet nemen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:31

En zie twee vrolijke koppies Zoë en Hidde

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:13

linda2008 schreef:
Van 23 tot 8? :wow: haha lekker zeg!!
Hij had alleen een week geboorteverlof (of hoe noem je dat voor een man?). Wij zijn op woensdags thuisgekomen maar omdat ik maandags het ziekenhuis in ging, moest hij dus de maandag erop alweer aan het werk…

Moet toegeven dat de verveling ook het zwaarst valt van alles :( zeker nu mijn zus en beste vriendin ook nog eens op vakantie zijn. Zonder auto kom ik gewoon nergens… mijn moeder, de winkels en de paarden zitten allemaal niet op loopafstand :n

Vervelend is dat hè. Ik had er met de geboorte van Mathijs ook last van. Dat was toen in de corona periode (de eerste zomer/najaar na de uitbraak). Was toen echt blij dat ik na een tijdje weer aan het werk mocht.
Ik heb maar een abbo genomen op HBO Max :') voor de regenachtige dagen dat ik geen zin heb om wat te doen.

Hoeveel weken nog tot je weer wat meer mag?

Daphne is deze week begonnen op het kinderdagverblijf. Ze zit in dezelfde groep als Mathijs, wat ze volgens mij beiden erg leuk vinden. Normaal gaat Mathijs in de ochtend naar de peutergroep om te spelen, maar die is er in de zomervakantie niet. Hij is erg beschermend naar zijn zusje, andere kindjes mogen niet zomaar aan haar komen (want "MIJN zusje").
Daphne zit volgens mij een beetje in een slaapregressie/sprong achtig iets. Ze komt laatste dagen ineens weer voor minimaal 9 voedingen. We hebben een paar mindere nachten gehad. Daphne paar keer wakker, maar de peuter ook :z Vannacht ging het weer beter en kwam ze netjes 1x.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:41

Wat een knappe kindjes allemaal!

Sting, wat vervelend dat je man er niet achter staat. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve verhalen van mensen die met hun baby bij de tongriemkliniek zijn geweest.

Jari is vandaag alweer een maand oud, jeetje wat gaat de tijd hard! Vandaag zijn we voor het eerst bij het consultatiebureau geweest, dat vond hij allemaal dikke prima haha! Hij was heel relaxed daar. Wel worden we doorgestuurd naar het ziekenhuis, Jari spuugt vanaf het begin al veel en echt met grote bogen (projectielbraken). We hebben nu zelf al vanalles geprobeerd maar hij blijft veel spugen. Hopelijk kunnen ze er daar achter komen waardoor het komt!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:51

Marlis, ik zou ook auto kunnen rijden maar je bent tot 6 weken na de ingreep niet verzekerd…

Sting, he wat vervelend dat jullie niet op 1 lijn liggen. Ziet hij de voedingen ook?

Happy, alleen maar goed dat ze er naar gaan kijken toch, hopelijk komt er iets naar voren wat makkelijk te verhelpen is :j

Cabelona, nog 3 weken voordat ik weer zelf met de auto op pad mag. Dan kan ik tenminste eens naar de pony’s rijden ofzo :P
9 voedingen? Jeetje zeg.. ik vind 7 voor mijn 3 weken oude gup al veel :=

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:15

Sting: wat vervelend dat jullie niet op 1 lijn zitten! Ik kan me zelf heel goed voorstellen dat je het wel wilt. Ik moet zeggen: Esra heeft maandag dus de behandeling gehad en we merkten gelijk verschil. Ze maakt andere geluidjes, beweegt haar mond meer en hikt veel minder (dat had ze eerst 3x per dag en dan erg lang). Hoe het qua aanleggen is weet ik niet, want dat zie ik nu nog niet zitten, maar ik kan me goed voorstellen dat nu ze groter kan aanhappen het ook al positief resultaat heeft daarop. Hopelijk kunnen jij en je man er samen uit komen. Al is de behandeling wel erg zielig, dus wellicht hem dan niet meenemen haha

Wat vervelend dat Jari zoveel spuugt! Het zou fijn zijn als ze er achter kunnen komen wat het is en kunnen helpen. Huilt hij daardoor ook veel of valt dat mee?

Hier heeft Esra al sinds gisteren erge buikkrampen. Ze huilt niet maar kreunt heel erg, ook in haar slaap, arm ding…Daardoor zelf ook amper geslapen. Gelukkig ligt ze nu alweer 3 uurtjes te slapen, dus hopelijk knapt ze daar ook wat van op.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:23

Dan krijg ik alsnog een keizersnede Freekie, maar dan iets eerder.
Wat een heerlijk uitzicht

Als het jou ongemak kan schelen vind ik dat eerlijk gezegd wel zwaarder wegen Sting dan je man die het een hype vindt.

Dat klinkt als een droomherstel Marlis :D
Hoe is het eigenlijk met jouw voeten? Die van mij zijn weken mega geweest en heel pijnlijk. Nu nog steeds heel dik bij mijn wreef maar niet pijnlijk meer. Ben bijna bang dat het permanent is... Soort van onbehandelde einschüss bij paarden.

Ik heb een abo genomen op Disney+ Cabelona. Met het oog op dat ik waarschijnlijk 6 weken aan huis vast zit :P
Mooi dat het vannacht wat beter ging met slapen.

Wat vervelend van het spugen Buddha. Hebben ze (al) een idee waar dat door kan komen?

Hier weer een mindere nacht, echt continue een hele harde en hele pijnlijke buik. Dacht op een gegeven moment dat ik gek werd, geen enkele houding gaf verlichting. Ondanks een slechte nacht voel ik me wel redelijk :) Al aardig wat dingen gedaan en ik ben nu maar weer aan verven.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:38

linda2008 schreef:
Marlis, ik zou ook auto kunnen rijden maar je bent tot 6 weken na de ingreep niet verzekerd…

Sting, he wat vervelend dat jullie niet op 1 lijn liggen. Ziet hij de voedingen ook?

Happy, alleen maar goed dat ze er naar gaan kijken toch, hopelijk komt er iets naar voren wat makkelijk te verhelpen is :j

Cabelona, nog 3 weken voordat ik weer zelf met de auto op pad mag. Dan kan ik tenminste eens naar de pony’s rijden ofzo :P
9 voedingen? Jeetje zeg.. ik vind 7 voor mijn 3 weken oude gup al veel :=

Wel hoor. Ligt aan je verzekering. Bij sommige verzekeringen mag je als je geen klachten heb en dus veilig kan rijden gewoon rijden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:39

Charlotte446 schreef:
Dan krijg ik alsnog een keizersnede Freekie, maar dan iets eerder.
Wat een heerlijk uitzicht

Als het jou ongemak kan schelen vind ik dat eerlijk gezegd wel zwaarder wegen Sting dan je man die het een hype vindt.

Dat klinkt als een droomherstel Marlis :D
Hoe is het eigenlijk met jouw voeten? Die van mij zijn weken mega geweest en heel pijnlijk. Nu nog steeds heel dik bij mijn wreef maar niet pijnlijk meer. Ben bijna bang dat het permanent is... Soort van onbehandelde einschüss bij paarden.

Ik heb een abo genomen op Disney+ Cabelona. Met het oog op dat ik waarschijnlijk 6 weken aan huis vast zit :P
Mooi dat het vannacht wat beter ging met slapen.

Wat vervelend van het spugen Buddha. Hebben ze (al) een idee waar dat door kan komen?

Hier weer een mindere nacht, echt continue een hele harde en hele pijnlijke buik. Dacht op een gegeven moment dat ik gek werd, geen enkele houding gaf verlichting. Ondanks een slechte nacht voel ik me wel redelijk :) Al aardig wat dingen gedaan en ik ben nu maar weer aan verven.

Aan het eind van de kraamweek waren mn dikke poten pas weg. Dus helaas niet gelijk haha.

Vervelend van de ongemakken elke x