Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Popstra schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel winkeliers straks besluiten om ondanks het verbod toch open te gaan. Je hoort de oproep steeds meer en meer.
Mizora schreef:Femke_Tweety schreef:
Sterker nog, als ik alle cijfers goed zie (en ik zit er dagelijks in) is het omslagpunt naar weer stijging zelfs al geweest. En zitten we dus weer in een (zoals altijd hobbelende) lijn omhoog helaas.
Die verwachtte ik al, en het omslagpunt lijkt ergens gisteren/eergisteren te zijn bereikt
Maar zeker weten doen we dat pas over een week ongeveer, misschien twee weken.
Dat denk ik eigenlijk ook, maar ik wilde het vriendelijk brengen gezien dit het topic voor viruswaanzin is en ik het nog niet hard kan maken.
Femke_Tweety schreef:Volg jij nog dagelijks?
Gezien de cijfers vd laatste twee dagen ben ik bang dat we helaas goed zitten en gelijk krijgen. Ik had het liever anders gezien.
Er zal morgen een daling zijn, maar minder sterk dan zou 'moeten' als de echte dalende lijn door zou zetten.
De toppen in de grafiek worden weer hoger, de dalen worden minder diep.
Effectief dus helaas lichte stijging op rollend gemiddelde op dit moment.
En ik hoop niet dat hij als een gek gaat pieken de komende weken.
Maar gezien de open scholen en de Britse variant ben ik er wel bang voor.
karuna schreef:Als je op corona dashboard kijkt per gemeente. Ik volg dat al aardig lang dan zie je een paar donkerblauwe olievlekken die zich uitbreiden. Eerst rond den helder en een in friesland tegen ijsselmeer aan en wat midden limburg. Dat begon met een gemeente en is nu een veel grotere donkere vlek van meer gemeentes geworden.
Maar winkels die zelf open gaan ondanks dat het niet mag en dan? Wat als je de bron bent van een gemene besmettng omdat mensen gewoon doorlopen met klachten, want hoofdpijn is maar hoofdpijn, ik snotter een beetje enz. Denken winkels dat ze daarmee hun kop boven water kunnen houden? Een stevige boete en je bent je omzet van dagen/weken? Kwijt en je mag dan een tijd verplicht dicht.
Eerlijk gezegd dan lach ik me gek als winkels open mogen en de stoere "wij gaan gewoon open want het is allemaal onzin, ons maken ze niks" winkels dan dicht moeten blijven.
Ontkennen helpt niet, bewust regels negeren helpt al evenmin en je bent er niet stoer door.
Helaas hoor en lees ik steeds meer dat mensen poep hebben aan. Zie huizen weer voller zitten met bezoek, lees dat ouders langskomen met zijn tweeen ipv een. Ga zo maar door.
karuna schreef:Als je op corona dashboard kijkt per gemeente. Ik volg dat al aardig lang dan zie je een paar donkerblauwe olievlekken die zich uitbreiden. Eerst rond den helder en een in friesland tegen ijsselmeer aan en wat midden limburg. Dat begon met een gemeente en is nu een veel grotere donkere vlek van meer gemeentes geworden.
Maar winkels die zelf open gaan ondanks dat het niet mag en dan? Wat als je de bron bent van een gemene besmettng omdat mensen gewoon doorlopen met klachten, want hoofdpijn is maar hoofdpijn, ik snotter een beetje enz. Denken winkels dat ze daarmee hun kop boven water kunnen houden? Een stevige boete en je bent je omzet van dagen/weken? Kwijt en je mag dan een tijd verplicht dicht.
Eerlijk gezegd dan lach ik me gek als winkels open mogen en de stoere "wij gaan gewoon open want het is allemaal onzin, ons maken ze niks" winkels dan dicht moeten blijven.
Ontkennen helpt niet, bewust regels negeren helpt al evenmin en je bent er niet stoer door.
Helaas hoor en lees ik steeds meer dat mensen poep hebben aan. Zie huizen weer voller zitten met bezoek, lees dat ouders langskomen met zijn tweeen ipv een. Ga zo maar door.