Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:48

Stom is dat he, dat andere mensen dat dan zielig vinden of denken te weten dat dát taartje er wel bij kan. Ik sla liever het taartje af dan het biertje of stukje kaas haha

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:56

Ja ik waardeer mijn wijntje met een chipje erbij in het weekend ook extra, maar doordeweeks heb ik er ook minder behoefte aan (aan het chipje dan, ik drink niet zoveel alcohol). En tegenwoordig lukt het me om dan niet de hele zak chips leeg te vreten, maar om het te verdelen in bakjes en ook uit te delen aan mijn gezinsleden. Vind ik al megaknap van mezelf :P

Wel goed dat je het herkent (en erkent) Roos, je kunt het!!! Het is een eeuwige strijd, lekker cliché maar zoooooooooooo waar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:21

Gamova schreef:
Stom is dat he, dat andere mensen dat dan zielig vinden of denken te weten dat dát taartje er wel bij kan. Ik sla liever het taartje af dan het biertje of stukje kaas haha

Ik sla inderdaad ook liever dat taartje af en neem dan lekker een paar celebration chocolaatjes. Daar word ik veel blijer van...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:01

Ego post, maar ik heb de boulder hal weer van binnen gezien *\o/* ! Niet heel veel routes gedaan en alleen makkelijke, maar de motivatie is er weer *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:59

Wat goed, Esther!!

Ik zit in de "het is niet eerlijk dat er mensen zijn die langer zijn dan ik. Het is niet eerlijk dat er mensen zijn die alles kunnen eten wat ze willen. #meh" -fase.

Verder gaat het met de motivatie wel goed. :+ :7

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:13

Roosch schreef:
Wat goed, Esther!!

Ik zit in de "het is niet eerlijk dat er mensen zijn die langer zijn dan ik. Het is niet eerlijk dat er mensen zijn die alles kunnen eten wat ze willen. #meh" -fase.

Verder gaat het met de motivatie wel goed. :+ :7

Oh die fase ken ik heel goed…. Stomme fase is dat en er uit komen is ook niet geheel gemakkelijk..

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:15

Ook herkenbaar Roos, het leven is NIET EERLIJK. Gun jezelf een potje mokken, met een tomaatje/worteltje/stukje komkommer erbij ;) en daarna er met frisse tegenzin weer tegenaan!

Wat fijn dat je weer aan de slag kon Esther!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:22

Ja, en dan een stel hormonen erbij en het feest is compleet :D

Ik typte vorig bericht vanuit de sportschool dus schouders eronder en hoppa. :j

De zomer is zo een rotperiode met allerlei uitdagingen. En dan zie je mensen om je heen die alles kunnen eten zonder een grammetje aan te komen en dan is het meh.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:24

Ik heb mijn nieuwe 2e hands fiets opgehaald en op en neer naar stal gefietst, totaal 16 km *\o/* Op de terugweg stopte de fiets wel ineens bij de ijssalon >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:42

gaucho schreef:
Ik heb mijn nieuwe 2e hands fiets opgehaald en op en neer naar stal gefietst, totaal 16 km *\o/* Op de terugweg stopte de fiets wel ineens bij de ijssalon >;)

Stoute fiets!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:46

:D :D :D zomaar opeens ja?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:49

Ja :j :') En toen we toch stil stonden heb ik maar een bolletje ijs gekocht :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:51

Fiets met een duidelijke mening

Vandaag voor het eerst sinds vrijdag weer gesport :+

Vrijdagmiddag eerste dee vacvinatie gehaald
Savonds wel wat algehele moeheid in de spieren maat ik dacht
Joh, klein rondje mat spartelen moet toch kunnen?
Warming up ging prima
Maar halverwege mijn lily Sabri workout was ik er echt zo klaar mee.
Althans… mijn spieren :=
Alleen heb ik toen geen stretch of cool down gedaan maar gewoon er mee gekapt

Dat heb ik geweten, gister ochtend kon ik pas weer normaal mijn rug gebruiken :roll:

Dus net echt heeeeeeeeellll braaf een cool down gedaan

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:55

gaucho schreef:

:D :D :D :D

Terug met die fiets!!

Ik zit nu pas aan m’n avondeten; een restje risotto…heb m’n projectteam vandaag voor het eerst ‘live’ gezien en dat moesten we natuurlijk vieren op het terras, waar 2 bitterballen in m’n mond verdwenen en in de trein nog zo’n granenreepje… :o wel van en naar t station gefietst waarvan vanmorgen in de regen…dat zijn extra punten toch…paardlief heeft wel vrij gekregen heb even met m aan de hand gelopen maar toen was ik er wel klaar mee…

Goed bezig Esther! Hoe ziet zo’n boulder baan eruit?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:06

Hier vanavond weer lekker een uurtje bokszaktraining gedaan bij de sportschool. Was erg lekker weer! *\%/* Normaal stap ik op dinsdag op de racefiets met een groepje dames, maar het weer stond me niet echt aan :P

Verder heb ik momenteel vakantie! Heel fijn. Eventjes niks... Althans, geen werk :')

@Gaucho, stoute fiets!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:08

Sonja_vR schreef:
Fiets met een duidelijke mening

Vandaag voor het eerst sinds vrijdag weer gesport :+

Vrijdagmiddag eerste dee vacvinatie gehaald
Savonds wel wat algehele moeheid in de spieren maat ik dacht
Joh, klein rondje mat spartelen moet toch kunnen?
Warming up ging prima
Maar halverwege mijn lily Sabri workout was ik er echt zo klaar mee.
Althans… mijn spieren :=
Alleen heb ik toen geen stretch of cool down gedaan maar gewoon er mee gekapt

Dat heb ik geweten, gister ochtend kon ik pas weer normaal mijn rug gebruiken :roll:

Dus net echt heeeeeeeeellll braaf een cool down gedaan

Stretch en cool down kan inderdaad echt wel heel goed werken om die stramheid tegen te gaan. Als ik na het hardlopen even rek en strek, heb ik veel minder spierpijn de volgende dag(en)... Alles blijft soepeler ofzo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:17

Ik heb dat ook: ik rek vaak tussen de gewichten door en dan stukken minder spierpijn.

Ik ben in mijn mindere periode wel blijven sporten en ik zie dat de gewichten steeds hoger gezet kunnen worden. Dat is positief. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:25

Fijne Roos
Altijd lekker om te zien dat dat toch wel resultaat heeft gegeven

mUsli,serieus, ik heb twee nachten met bonzende onderrug spieren inbed gelegen
Echt bizar, gok dat ik door de moeie spieren van de prik misschien ook net verkeerd belast heb
En dan geen cool down
Was best niet cool eigenlijk :+
Maar wel een goeie les voor de toekomst
:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:30

gaucho schreef:
Welkom terug Moestuin. Goed gevoel bij deze diëtiste?

Ik wou buiten gaan hardlopen maar het wordt de loopband bij de sportschool :D Lekker aan het regenen hier.

Dank je wel! Ja eigenlijk wel. Ben nu nog maar 2 weken bezig met het traject. Toch al enkele kilo’s eraf zonder honger te hebben en zelfs enkele keren uit eten ze zijn geweest. Het is vooral het feit dat iemand mee kijkt en ik om de 2 weken mij ‘moet verantwoorden’ aan iemand die extra motivatie geeft.

Sinds een week probeer ik ook vaker de fiets te nemen. Momenteel nog voor kleine afstanden. Na 5 kilometer ben ik al stikop :') Ik heb nu wel een actieve job dus daar haal ik gelukkig ook wel wat beweging uit.
Deze morgen had ik weer een meet en weegmoment. -3 kilo. -3 centimeter op mijn bil. Borst, taille en heup helaas nog geen verschil, wat wel een domper is. Ik had gehoopt om bij -10 kilo een maatje kleiner te kunnen nemen bij mijn favoriete merk. Maar ik betwijfel of ik er nog 12 centimeter ga afkrijgen op mijn borst met nog 7 kilo te gaan als ik na 3 nog geen mm kwijt ben. Ach ja :+

Ik heb daar wel altijd wat mee geworsteld. Ik heb echt een flink gewicht, maar ben bv maar 1 broeksmaat omhoog gegaan bij +20 kilo. Denk dat alles dus flink verdeeld zit bij mij. Daardoor heb ik vaak te weinig motivatie want ‘je ziet het toch niet dat er wat af is’

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:02

Moestuin: *\o/* *\o/* *\o/*
Wat supergoed van je! En hallo; 3 cm op de heupen/billen in zo’n korte tijd en 3 kilo eraf is toch een hartstikke goed resultaat? Dat je je met deze methode senang voelt en resultaat behaalt is t belangrijkst. Ik normaal gesproken is ca. 5 cm omvang eraf een maatje kleiner, maar dat zal misschien ook per merken persoon verschillen. Bij mij valt dezelfde maat gewoon losser, maar ik ben lang en heb brede heupen dus een 38 zal ik nooit gaan passen en dat is prima!
Ik heb vandaag een mindere start, geen spierpijn zoals jullie sportfanaten maar denk gister een te lange dag, ik ben nu al moe en werd wakker met pijn in m’n oude ribbreuken, dus doe het vandaag maar een beetje rustig aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:08

Super moestuin *\o/* ! Lekker bezig *\o/*

Hé oliebol Pallatin, rustig aan doen vandaag :(:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:39

Supergoed Moestuin!! Lekker zo doorgaan!

Balen voor de Pallatin, komt dat misschien ook door het natte weer ineens? Hopelijk heb je kans om rustig aan te doen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:46

Lekker bezig Moestuin *\o/*

Ik dacht ook altijd dat alles bij mij verspreid was en dat je geen verschil zou zien, met 8 kilo er af en met name door krachttraining waren er echt flink centimeters af, heel zichtbaar toen. Gewoon lekker doorgaan dus :j

Ik heb constant lekkere trek dus maar even wat gezonde / zonder suiker havermout appel koeken gebakken.

Afbeelding

Sterkte Pallatin, dagje rustig aan klinkt verstandig

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:47

Die ziet er lekker uit!
Hier wel aardig de slag te pakken qua gezond eten :). Merk ook dat sporten wel een motivatie is om gezond te eten, want ongezond eten vind ik zonde van het sporten dan :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:51

Hier nu vrijwel elke dag een paprika of komkommer tussendoor. Vandaag dan weer minder KH. En ik heb wel het idee dat het werkt