Mijn baas belde net met bedrijf in Italië waar we zaken mee doen.
Hij heeft heel goed contact met de directeur van daar, aangezien dat een oud collega van hem is. Die zit dus in Noord Italië.
Volgens hem was het daar nu net een warzone (oorlogsgebied). Vrienden van hem die 2 weken binnen waren gebleven, die met mondkapje naar supermarkt waren gegaan, waren besmet geraakt.
Mensen werden in ambulances naar ziekenhuis gereden, ziekenhuizen lagen boordevol, mensen sterven in ambulance. Grote gebouwen weren geconfisqueerd om er noodopvang met IC's in te maken.
Dode mensen in huizen werden niet opgehaald (en ik zat van de week nog te kijken naar een filmpje op facebook van een Italiaanse acteur die zijn dode zus in huis had liggen en vroeg me af of dat wel waar kon zijn.....

...ja dus....dat gebeurd nu dus echt in Italië.)
Hij waarschuwde ons om niet lichtvaardig over dit virus te denken, dat het veel erger is dan ze ons laten denken. Het verspreid zich veel agressiever dan ons wordt voorgespiegeld. Hij zei dat we de scholen moesten dichtgooien om besmetting tegen te gaan, nergens naar toe gaan als dat niet nodig is. Contact met anderen vermijden.
Ik heb tot nu toe gedacht: ach tis weer een soort van griepgolf. Dat hebben we elk jaar en daar gaan ook met name oude/verzwakte mensen dood aan. En daar hoor je niets van, maar nu het om een nieuw virus is hoor je niks anders meer. Was er dus niet zo bang voor. Maar nu ik het van een bron rechtstreeks hoor, kijk ik er opeens heel anders tegenaan.