[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:50

IrisW schreef:
Vraagje, hoelang wassen jullie je tattoo met antibacteriële zeep?
Op het formulier stond dat het helingsproces gemiddeld 6 weken duurt, met vervolgens uitleg wat je tijdens het helingsproces moet doen: 2x wassen en 3-4x insmeren met zalf per dag. Nu lijkt me 6 weken wassen wel een beetje overdadig, niet? Hij staat nu 4 weken bij me en heb hem netjes gewassen elke dag (niet 2x per dag though, oeps).

Wow das vaak wassen. Dag 1, van m'n onderarm vol, probeerde ik het wel af te spoelen maar niet tijdens het douchen want dan ging ik bijna out.
Iemand daar nog tips voor???

Verder gewoon onder de douche afspoelen en paar keer per dag als hij droog was ingesmeerd

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:57

Morgen een afspraak bij Artcastle.
krijg een potret van mijn hond, gaat ongeveer 3.5 uur duren.
ik vind het best spannend.

Joanne1987

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:09

Mijn tattoo waste ik ook enkel paar uur na het zetten, daarna niet meer, spoelde onder de dagelijkse douche wel schoon
Gewone schaafwond was je immers ook niet zo vaak dagelijks. Maar iedereen heeft hier een eigen mening en idee bij, zoals al vaker aangekaart in topic

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 00:20

mylittlejoy schreef:
Ik mag a.s. zaterdag voor mijn onderarm bij Alvaro Diaz Delgado. Zoooo'n zin in! Ik vroeg me alleen af hoe anderen dit doen met schoonhouden/bedekken voor als je naar stal gaat? M'n vorige was 8 jaar geleden, dus ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het toen gedaan heb. :+ Maar zou ik gewoon het beste een shirt met lange, niet te strakke mouwen aan kunnen trekken?

Ik werk op een varkensfokkerij, dus nog een hele boel meer bacteriën en viezigheid en stof dan op stal van mijn paarden haha.
Ik pak 's morgens mijn arm (maand terug onderarm laten zetten, week terug bovenarm laten zetten) in met vershoudfolie :') (nadat ik er een laagje bepanthol op gedaan heb) en dan aan de boven- en onderkant doe ik er tape rond die goed kleeft en stof- en waterdicht is. 's Middags doe ik de folie eraf, spoel ik de 'oude' zalf er even af, doe ik een nieuw laagje op en dan is het +- een uur 'open' smiddags. Na de middag weer hetzelfde, inpakken en boven en onder tape :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:15

Hallo allemaal!

Even een vraagje van mijn kant, ik wil mijn eerste tatoeage laten zetten. Daarom ga ik vanmiddag een mailtje sturen naar de betreffende shop, maar wat zet ik erin? Sowieso mijn idee, maar is een prijsindicatie ook niet raar om te vragen? Dan weet ik of een afspraak maken al zin heeft, of dat ik eerst nog verder moet sparen.

Ik wil op mijn onderarm zoiets als dit, maar dan met de bloemen van de geboortemaanden van ons gezin.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:17

Dat je een tattoo daar en daar wilt, hoe groot het moet worden en je voorbeeld.

Prijsindicatie is toch heel normaal om te vragen lijkt me. Heb ik ook altijd gedaan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:37

@donnar: Nee hoor, is helemaal niet raar. Ik heb het ook gewoon gevraagd, met de uitleg dat ik moet weten hoeveel ik opzij moet zetten. Zolang je het niet laat overkomen alsof je wilt afdingen, lijkt het me prima. :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:38

Noblesse_ schreef:
Ik werk op een varkensfokkerij, dus nog een hele boel meer bacteriën en viezigheid en stof dan op stal van mijn paarden haha.
Ik pak 's morgens mijn arm (maand terug onderarm laten zetten, week terug bovenarm laten zetten) in met vershoudfolie :') (nadat ik er een laagje bepanthol op gedaan heb) en dan aan de boven- en onderkant doe ik er tape rond die goed kleeft en stof- en waterdicht is. 's Middags doe ik de folie eraf, spoel ik de 'oude' zalf er even af, doe ik een nieuw laagje op en dan is het +- een uur 'open' smiddags. Na de middag weer hetzelfde, inpakken en boven en onder tape :)

Oh dat is wel een goede methode. Ik zal bij de shop even vragen wat zij adviseren, maar dit onthou ik even! Thx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:15

Ik kreeg wel te horen dat ze de prijsindicatie (in de shop waar ik kwam) niet over de mail of telefoon gaven, heb je misschien de mogelijkheid langs te gaan? :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:46

Nog 3 weekjes tot mijn eerste tattoo *\o/*
Ik heb er zin in!

Ik had trouwens net nog even gecheckt en inderdaad, je mag gerust iemand meenemen, maar die persoon mag niet mee de booth in tijdens het tatoeëren.
Ben blij dat ik het even gecheckt heb, dan kan de persoon die mee zou gaan zelf besluiten of ze nu alsnog mee wil of niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:51

Ik vind het niet vreemd om een prijsindicatie te vragen. Ben nog nooit iemand tegen gekomen die het niet via mail communiceert.

De screenshot van Blackbear op de vorige pagina is een goede indicatie van wat allemaal in je mail moet :) Grootte, plaats, voorbeelden, kleuren/zwartwit enz.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:57

Ik weet wel (omdat in net een automatisch bericht kreeg via de Messenger op Facebook) dat BlackBear geen prijsindicaties geven via Social Media (ik vermoed eigenlijk dat email daar niet onder valt).

Ik heb zelf overigens niet gevraagd om een prijsindicatie.
Ik heb zelf een grove inschatting gemaakt aan de hand van wat ik van anderen hoorde wat ze hebben betaald bij dezelfde shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:58

Ik vraag meestal gewoon wat het uur tarief is, dan kan je het zelf ook vaak wel een beetje inschatten.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:00

Ja precies.
Al las ik dus op hun website dat ze geen uurtarief hebben, maar dat het tarief afhankelijk is van het ontwerp.
Had ik nog nooit gehoord eigenlijk..

[edit]
Dit staat op hun website:
Prijzen:

Omdat elke tattoo anders is kunnen we de prijs van een tattoo pas bepalen als we het ontwerp hebben gezien of het idee hebben besproken.
We bepalen de prijs per tattoo dus niet per uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:01

Ik heb het gevraagd tijdens het consult met de artiest.
Maar ik had 3x een dagtatief en dat is gewoon een vast bedrag :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:04

Dat is wel fijn, weet je tenminste ook waar je aan toe was Dreamer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:04

Ja dat was heel duidelijk haha!
Bij de ander kreeg ik het maximale bedrag te horen, zodat het eigenlijk alleen maar mee kon vallen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:06

Dat is ook fijn.
Nou, als ik mijn ontwerp krijg vraag ik er wel even tussen neus en lippen door naar. Maar ik heb zelf "hoog ingezet", dus denk dat het alleen maar kan meevallen.
Ik ga voor een relatief kleine tattoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:10

Ik vraag het altijd tussen neus en lippen door omdat je bij de meeste shops nog steeds niet kan pinnen :+ 'hoe veel cash moet ik meenemen???'. Ik wil altijd wel van tevoren weten hoe veel het ongeveer gaat kosten, iig een indicatie. Vriendin van mij ging eens voor iets wat niet eens zo groot was maar moest echt tarief betalen wat ik voor 3 uur betaal voor max een uurtje. Dat soort verrassingen wil je gewoon niet voor komen te staan.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:12

Nee precies, daarom ga ik het ook gewoon vragen als ik mijn ontwerp ontvang.
Beetje duidelijkheid is wel prettig ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:18

BiBiQ schreef:
IrisW schreef:
Vraagje, hoelang wassen jullie je tattoo met antibacteriële zeep?
Op het formulier stond dat het helingsproces gemiddeld 6 weken duurt, met vervolgens uitleg wat je tijdens het helingsproces moet doen: 2x wassen en 3-4x insmeren met zalf per dag. Nu lijkt me 6 weken wassen wel een beetje overdadig, niet? Hij staat nu 4 weken bij me en heb hem netjes gewassen elke dag (niet 2x per dag though, oeps).

Wow das vaak wassen. Dag 1, van m'n onderarm vol, probeerde ik het wel af te spoelen maar niet tijdens het douchen want dan ging ik bijna out.
Iemand daar nog tips voor???

Verder gewoon onder de douche afspoelen en paar keer per dag als hij droog was ingesmeerd

Ik spoel ook gewoon 3-4 keer af met warm water, doe er geen zeep op, afdeppen en dan gewoon zalfje over. Hij is nu bijna een week oud. Mijn tattoueur vermoedde dat het helingsproces bij mij maar 2 weken zal duren omdat het enkel lijnen zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:21

Emmaa_ schreef:
Ik vraag het altijd tussen neus en lippen door omdat je bij de meeste shops nog steeds niet kan pinnen :+ 'hoe veel cash moet ik meenemen???'. Ik wil altijd wel van tevoren weten hoe veel het ongeveer gaat kosten, iig een indicatie. Vriendin van mij ging eens voor iets wat niet eens zo groot was maar moest echt tarief betalen wat ik voor 3 uur betaal voor max een uurtje. Dat soort verrassingen wil je gewoon niet voor komen te staan.

Ja, dat vraag ik ook altijd. Maar als ik de eerste keer mail, zet ik er altijd bij "op wat voor budget moet ik rekenen?" en ik heb er nog nooit geen antwoord op gehad.

De artist waar ik nu ga, ken ik wel relatief goed omdat ik er vaak kom, en daar gaat het wel wat chiller dan hoe de meesten het hier omschrijven. Mijn laatste tattoo heb ik zelfs gewoon via Instagram geregeld :+ Ik stuur haar een berichtje, zij stelt een datum voor en voilà.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:22

Ik heb het ook gewoon aan Robbin gevraagd hoor, hij vraagt om een maximaal budget mee te sturen dus heb gewoon gevraagd wat normaal is voor zo’n tattoo en toen heb ik gezegd dat dat prima is.
Sowieso kan je idd in veel shops niet pinnen dus dan kan je gewoon terloops vragen hoeveel cash je mee moet nemen :)) maar zou het ook graag van te voren weten hoor.
Ik heb het gewoon via Facebook privé bericht geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:23

Ik stuur mijn artist meestal gewoon een Whatsappje dat ik weer iets nieuws wil en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad :)) Budget ook niet trouwens, komen er altijd wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:28

Das chill :') Ik heb het ook via insta gevraagd, maar ben wel even langsgeweest, ook omdat hij een foto van m'n arm kon maken voor het ontwerp haha :D En tis maar 20/30 minuutjes rijden voor mij, dus dan ook niet zo'n probleem :) Shop is bijna letterlijk aan het einde vd staat van waar m'n paard staat, dus ik reed gewoon even door. Kan mij voorstellen dat als je verder moet je het liever via mail/telefoon regelt :)