[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:56

Over het algemeen zijn D-ringen voor tepelpiercings en daarom 1.6mm (dus ook wat aanwezig idd). Misschien kun je twee kleine O-ringen gebruiken om je favoriete sieraad 'vast' te zetten? :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:36

Hey hey, binnenkort wil ik graag tepelpiercings laten zetten... ik heb al wel opgezocht wat je tijdens het genezingsproces moet doen, en dat dat flink wat maanden duurt, maar hebben jullie nog tips als ik het laat zetten of voor de zorg erna? Van de een hoor ik dat ze er na 6 maanden nogsteeds last van heeft, en van de ander was de pijn met een week voorbij...

Is de pijn echt zo erg bij het zetten? Heb een normale pijngrens denk ik

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:29

Ik kan je wat betreft de pijn aanraden de openingspost te lezen. Er is ook al veel in dit topic over tepelpiercings gepost dus zeker het doorzoeken waard.

Ik zou vooral naar de aftercare van je piercer luisteren (mits het een goede piercer is dan, haha). En verder kan de genezing 9 tot 12 maanden duren. De antwoorden op je vragen zijn dus superverschillend per individu en niet voor je te beantwoorden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:02

Ik heb er 1,5 week in laten zetten. Ik had na 1 dag al geen pijn meer. Ik heb hem elke dag schoongemaakt met unicura zeep en soms gespoeld in een zoutbadje

Het zetten deed wel even flink zeer maar dat was amper 10 seconden. Heb best een hoge pijngrens. Daarna uurtje beetje kloppend gevoel gehad

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:19

Ik heb er 20 jaar geleden 1 laten zetten. 10 seconden pijn, nooit klachten gehad. Enkel schoongespoeld onder de douche. Wel de eerste twee weken met een losse pleister er overheen geslapen, puur dat ie niet kon omklappen in mn slaap. Dat was wel gevoelig.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:13

Iemand een website voor een TITANIUM industrial barbell? 34mm

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:46

Nou hij zit, viel allemaal erg mee!
Was van het ergste uitgegaan, dan kon het altijd meevallen ;) Nu maar hopen dat ie zich een beetje gaat gedragen hehehe
Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:13

Drunksheep schreef:
_Dracarys schreef:
Iemand een website voor een TITANIUM industrial barbell? 34mm

https://www.alloverpiercings.nl/piercin ... 00-barbell

Die heeft jammer genoeg alleen het basis sieraad. Die heb ik al :o
Vergeten erbij te zetten dat ik een een ander soort zoek

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:52

Mijn tragus is eindelijk gepiercet! Met een geel gouden BVLA Beaded Baguette en een Oregon Sunstone. Helemaal vliefd <3

Afbeelding

_Dracarys schreef:

Waar ben je precies naar op zoek dan? :)

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:16

Oh wauw Drunksheep die is mooi! Ik vroeg mij laatst af wat mooi zou staan bij een daith. Vind dit echt een geslaagde combi!! Nu ik dit zie begint het enorm te kriebelen om er iets bij te piercen. Zat te twijfelen aan een tragus of helix. Helix wil ik al jaren, maar vroeger hebben ze het thuis zou zitten demotiveren dat je er een bloemkooloor door zou kunnen krijgen, dat ik het nog steeds niet durf. Ze moesten iets zeggen om mij bang te maken :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:27

Wauw DS, prachtig oortje zo <3

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:20

Vanaf wanneer gingen jullie zwemmen? Ik had in de winter moeten piercen haha. En zeker in een prive zwembadje? Daar zitten neem ik aan niet zoveel bacterieen in als in een openbaar zwembad, en daarna even uitspoelen? Kan dat veel kwaad denken jullie?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:01

Thanks allebei!

@Femjo: Ik had ook specifiek deze combi in gedachten en ben er echt superblij mee! En eh, een bloemkooloor moet je wel echt heel goed je best voor doen hoor. Zolang je het laat piercen en niet schieten ben je er al. Of je moet hele gekke dingen gaan doen zoals op je oor geslagen worden enzo (kijk bijvoorbeeld eens naar boxers).

@Jester: Heeft je piercer hier niks over gezegd? Wij zeggen altijd 6 tot 8 weken niet zwemmen en geen sauna. De combinatie van je piercing die vochtig blijft en de bacteriën (die zitten in elk zwembad) zorgen voor een leuke broedplaats voor meer ongein.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:32

Ja ze zei ook 2 maanden. Zoals beetje dobberen op een luchtbed wordt ie niet echt nat van maar ik ga ook wel eens in de jacuzzi.. Ik dacht als k hem als ik eruit ga nou goed reinig met zeep en afdroog, is dat nou echt zon ramp? Ik weet misschien eigenwijs haha, maar ik vind dat zo lekker :') de piercing zelf is verder rustig, vast nog niet genezen maar het lijkt zegmaar alsof hij er al jaren zit.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:42

Gracezellaa schreef:
Ik heb gisteren een conch laten zetten. Twijfel nog even of ik m'n forward helix moet wisselen voor een andere kleur, maar laat m'n oor eerst even met rust.

[ [url=m/Etb8uc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op een schaal van 1 tot 10, hoeveel zeer doet die? :D
Ik wil al heel lang een conch, maar het lijkt me zó pijnlijk. Het kraakbeen is daar zo dik :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:40

Jester_ schreef:
Ja ze zei ook 2 maanden. Zoals beetje dobberen op een luchtbed wordt ie niet echt nat van maar ik ga ook wel eens in de jacuzzi.. Ik dacht als k hem als ik eruit ga nou goed reinig met zeep en afdroog, is dat nou echt zon ramp? Ik weet misschien eigenwijs haha, maar ik vind dat zo lekker :') de piercing zelf is verder rustig, vast nog niet genezen maar het lijkt zegmaar alsof hij er al jaren zit.

Het wordt niet voor niks gezegd... Oftewel niet doen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:44

prugelpiet schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik heb gisteren een conch laten zetten. Twijfel nog even of ik m'n forward helix moet wisselen voor een andere kleur, maar laat m'n oor eerst even met rust.

Ik wil al heel lang een conch, maar het lijkt me zó pijnlijk. Het kraakbeen is daar zo dik :')

Voor mij 2 tov 9 voor m'n rook. Maar voor anderen is dat weer andersom. Ff twee seconden au en daarna een toffe piercing!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:33

Drunksheep schreef:
Mijn tragus is eindelijk gepiercet! Met een geel gouden BVLA Beaded Baguette en een Oregon Sunstone. Helemaal vliefd <3

[ [url=m/71eq4p.jpg]Afbeelding[/url] ]

_Dracarys schreef:

Waar ben je precies naar op zoek dan? :)

Iets anders dan de standaard industrial bar :o

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:38

prugelpiet schreef:
Gracezellaa schreef:

1, ik voelde echt niks. Maar m'n lichaam schoot wel in de stress. Trok helemaal wit weg en moest even liggen. Maar pijn was er niet. Achteraf was het wel de pijnlijkste met per ongeluk aanraken enzo, maar nog steeds niet heel heftig.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:55

Hmm, dat valt dus mee. Misschien toch maar doen dan... :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:29

Vond mijn conch hel, al was die pijn maar voor even. Maar heb geloof ik best een hoge pijngrens maar dat was echt even van oef door blijven ademen dit is naaar. Genezing heeft ook lang geduurd, en eigenlijk wilde ik er na genezing een ringetje in maar dat trekt mijn oor niet. :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:34

Ik vond mn conch echt goed te doen, 3/10. Terwijl mijn septum echt heel naar was.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:53

Ik vond mijn conch juist makkelijker dan mijn helixen! Elke piercing krijgt bij mij wel een x een bultje of iets erachter maar mijn conch bleef heel lang heel rustig en heeft toen maar heel even een bultje gehad!

Ik heb meteen een ringetje erin trouwens :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:10

En dit is exact waarom het totaal niet relevant is hoe andere mensen een bepaalde piercing ervaarden die jij ook wil laten piercen :D

Het is zo verschillend per persoon en van zoveel factoren afhankelijk. Laat je nooit door andermans ervaringen leiden als je een bepaalde piercing wilt. Alleen bewust zijn van het feit dat de pijn maar even is :)