Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sportschool vanavond al afgezegd oeps. Morgen maar even thuis bikkelen en hardlopen. Qua eten hebben wij thuis nog steeds veel te veel over.. veel te lekker.
nu geen dieet meer voor mij, maar gewoon gezond, gevarieerd en genoeg eten, maar niet té veel. Uiteindelijk de enige manier waarop ik al eens flink wat gewicht kwijt ben geraakt, mn grote valkuil is mn ongeduld. En verslappen als t goed gaat. 
) 
) Ik probeer 2200 kcal te verbranden per dag (dus ook in rust, gemeten met mijn fitbit) wat zou dan ongeveer een goede inname aan kcal zijn? My fitness pal zegt ongeveer 1700 en daar ben ik het op zich wel mee eens, maar was wel benieuwd naar de meningen van anderen hierover.
Mijn zus raadde me aan om eerst een weekje 2000 te doen en dan afbouwen en gewoon zien waar ik me prettig bij voel. Dus dat ga ik nu eerst proberen. Mijn vriend is ontzettend enthousiast dat we nu "beter" gaan eten, dus die motivatie zit er gelukkig al bij
__Sannne schreef:Oh nu we het toch over smoothies hebben; hoe maak ik deze vullend? Ik vind het namelijk heerlijk om de dag met een smoothie te beginnen, en bevroren mango is echt mijn favoriet. Maar, ik krijg dan al zo snel weer honger.. Ik maak hem meestal met amandel melk, een banaan en dus bevroren mango.
en ik veel meer gemotiveerd ben. Daarnaast heb ik al wat handige tips gelezen en ideeën opgedaan na het doorlezen van dit topic. Dus ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten 
bente12 schreef:__Sannne schreef:Oh nu we het toch over smoothies hebben; hoe maak ik deze vullend? Ik vind het namelijk heerlijk om de dag met een smoothie te beginnen, en bevroren mango is echt mijn favoriet. Maar, ik krijg dan al zo snel weer honger.. Ik maak hem meestal met amandel melk, een banaan en dus bevroren mango.
Misschien wat havermout er bij doen? Of calorierijkere producten als een halve avocado? En anders als je er bijvoorbeeld mee ontbijt aanvullen met 2 volkoren crackers met kipfilet/ei?
Janine1990 schreef:__Sannne schreef:Hoeveel havermout doe je dan ongeveer in een smoothie? Halve cup ofzo?
Ik maak m'n smoothies voor de hele dag, in ieder geval deze week. (ik eet alleen 's avonds gewoon met de pot mee)
Gisteren heb ik toevallig gemeten, voor de hele dag heb ik 75 gram havermout in m'n smoothie.