Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:49

Gelukkig nieuwjaar iedereen!! Heb de laatste dagen toch ook wel lekkere dingen gegeten maar ook wel opgelet. Vanaf morgen weer lijstjes bijhouden.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:05

Nou hier beginnen we ook weer goed :') Sportschool vanavond al afgezegd oeps. Morgen maar even thuis bikkelen en hardlopen. Qua eten hebben wij thuis nog steeds veel te veel over.. veel te lekker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:07

Ik maakte de smoothies idd ook wel met havermout etc, maar zolang ik niet kauw, heb ik toch nooit een verzadigd gevoel. Wel een volle buik, maar evengoed een hongergevoel. Bij mij helpt water drinken bijv ook nooit tegen hongergevoel.

Ik heb laatst weer een tijdje kha gegeten, maar toen werd ik ziek en kreeg ik niets weg wat ik mocht... en toen was t weer klaar :') nu geen dieet meer voor mij, maar gewoon gezond, gevarieerd en genoeg eten, maar niet té veel. Uiteindelijk de enige manier waarop ik al eens flink wat gewicht kwijt ben geraakt, mn grote valkuil is mn ongeduld. En verslappen als t goed gaat.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:15

Oeh dat verslappen heb ik ook heeeel erg. Zodra ik m'n eerste streefgewicht heb denk ik gelijk bij alles Ooh kan toch geen kwaad...

Vandaag bij mij trouwens, even het slechte voorbeeld geven haha. Stress door tentamen van morgen en emoties door ruzie met vriend hielpen niet mee :(
O: banaan, 150 ml halfvolle yoghurt
T/L: 3 plakjes stokbrood met grilworst
Hierna werd ik zielig :(:) :D
T/L: 150 gr ananas, kroketbroodje en croissant van de jumbo
A: mie met veel groenten en procereurstukjes.

B: veel hersenactiviteit, telt dat ook? Verder stal uitgemest en 3 kwartier niet zo intensief gereden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:16

Wow! Het is weer druk hier haha. Maar vanaf deze week ga ik weer rustig beginnen met sporten en langzaamaan weer beter eten. Vanaf volgende week ga ik weer vol aan de bak. Deze week heb ik namelijk nog vakantie, en dan wil ik ook genieten. Er zijn nu een paar dingen die nog op moeten, en daarna weer gewoon. Zoals bijvoorbeeld roomboter en oliebollen. De boeken van chickslovefood heb ik trouwens ook, staan heel veel lekkere dingen in. Heb er tot nu toe vooral ontbijtjes uit gemaakt, en wil vanaf volgende week er weer wat meer uit gaan koken.

O: twee boterhammen met pindakaas en vlokken en kop thee.
L: twee boterhammen met cervelaat en vlokken, appeleierkoek met gezouten roomboter en poedersuiker en beker melk.
T: kop thee en twee 'paaseitjes' van milka. Het zijn geen paaseitjes, maar ziet er wel precies zo uit.
A: boerenkoolstamppot met spekjes, een derde rookworst van Unox en een klein stukje rookworst van de slager.
T: een kop thee en wss nog twee oliebollen met poedersuiker.

B: half uur intensief buikspieroefeningen (verspreid over de dag twee keer een kwartier). Vanaf morgen wil ik ook weer fietsen naar mijn paard.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:52

Mijn lijstje van vandaag

O: magere perzikkwark met chocolade cruesli
T: eierkoek
L: 4 donker volkoren boterhammen met katenspek
T: 2 mandarijnen
A: rode bieten, speklap, beker drinkyoghurt
T: surprise ei en stukje amandelstaaf
B: wandelen in pauzes en alweer laminaat sjouwen (laatste keer laminaat, nu begint verhuizen zelf :') )

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:50

Ik heb dat probleem ook met tussendoortjes...
Verder dan appel, banaan, ander soort fruit of een kwarkje kom ik niet.
En ik hou juist van hartig.. Dus dat is lastig.

Vandaag verder wel goed gegaan :)
Netjes gegeten, binnen mn doel en alleen water gedronken.
Merk wel dat ik eraan moet wennen, moet nonstop plassen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:03

Lekker druk hier! Gezellig!

Hier gaat het qua sporten ondertussen echt top. Ben nu ruim 3 week bezig en het bevalt erg goed! Moet zeggen dat ik nog steeds niet met veel zin ga sporten, vooral de workouts stel ik het liefst uit haha, maar ik doe ze wel en voel me achteraf altijd heel goed!

Nu alleen het punt wat betreft eten. Dat moet echt anders. Zodra ik weer loon heb ga ik direct een keukenweegschaaltje halen en dan wordt het alles afwegen en in goede porties de juiste dingen eten. Wil ook wat gaan meal preppen zodat ik meer tijd over hou en makkelijker de juiste dingen ga eten. Deze week wat experimenteren met gezonde maaltijden, en dan vanaf volgende week flink aan de bak. Ik heb er zin in! Denk dat m'n vriend het er ook wel mee eens gaat zijn, hij staat zo'n 5 keer per week in de sportschool en eet ook graag gezond dus dat zit wel goed!

*\o/* *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 02:09

Kan mijn oude bericht niet meer wijzigen, dus mijn vraag even hier; Ik ben ongeveer 170 en zo'n 80 kilo ( :o ) Ik probeer 2200 kcal te verbranden per dag (dus ook in rust, gemeten met mijn fitbit) wat zou dan ongeveer een goede inname aan kcal zijn? My fitness pal zegt ongeveer 1700 en daar ben ik het op zich wel mee eens, maar was wel benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

Dat betekend dus dat ik gemiddeld 500 kcal meer zou verbranden per dag dan dat ik in zou nemen. Is dit een goed aantal of?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 09:10

Ik zou niet teveel kijken naar wat MFP aangeeft. De app zit vaak erg laag met doel. Al hebben ze volgens mij hun formule wel veranderd de laatste tijd. Het is niet meer zo laag als wel eens geweest is.

Kijk eens naar de link in de OP, bereken je BMR en hoeveel je verbrand. En ga daar dan tussenin zitten.

Ik ga me echt weer even focussen op groente en fruit eten. De eerste periode dat ik gezond at, had ik helemaal geen koortslippen. Laatste tijd wel weer regelmatig. Eens kijken of we daar weer beetje verbetering in kunnen krijgen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:19

Volgens de link in de op zou ik 2105 kcal per dag moeten eten. Vind ik toch een beetje veel haha. :)) Mijn zus raadde me aan om eerst een weekje 2000 te doen en dan afbouwen en gewoon zien waar ik me prettig bij voel. Dus dat ga ik nu eerst proberen. Mijn vriend is ontzettend enthousiast dat we nu "beter" gaan eten, dus die motivatie zit er gelukkig al bij :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:27

Goedemorgen!!

Zo hier mijn lijstje van vandaag. Vandaag na mijn eerste week gezonder eten -1.9 kilo. Vooral vocht uiteraard maar wat weg is is weg. Ga lekker zo verder.

O: magere kwark met kiwi, klein beetje honing
T: 2 mandarijnen
L: 2 volkoren boterhammen met tuinkruiden kipfilet.
T: 2 triangel smeerkaasjes met snacktomaatjes

Normaal volgt dan avondeten, alleen heb ik eerst nog een nieuwjaarsborrel om 17:00 uur. Mag van mezelf 3 hapjes.

A: 2 volkoren boterhammen met gebakken ei en rosbief.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:31

Voor de mensen die ook smoothies willen gaan maken, koop géén blender bij de Action :')

Die van mij heeft het na 3 keer begeven. Ik heb nu smoothies met stukjes mee... -:(-

En hij STONK!!!! En rookte... Dus nu maar een goede kopen :+

Maar ik heb geen trek gehad gisteren. Ondanks dat we een lange en pittige training hebben gehad. (rij in een showteam) En heel trots slagroomsoesjes afgeslagen. Maar dat is meer omdat ik wil kijken of melk echt zo'n effect op mijn huid heeft, dan is het op de een of andere manier niet zo lastig.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:41

Oh nu we het toch over smoothies hebben; hoe maak ik deze vullend? Ik vind het namelijk heerlijk om de dag met een smoothie te beginnen, en bevroren mango is echt mijn favoriet. Maar, ik krijg dan al zo snel weer honger.. Ik maak hem meestal met amandel melk, een banaan en dus bevroren mango.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:51

__Sannne schreef:
Oh nu we het toch over smoothies hebben; hoe maak ik deze vullend? Ik vind het namelijk heerlijk om de dag met een smoothie te beginnen, en bevroren mango is echt mijn favoriet. Maar, ik krijg dan al zo snel weer honger.. Ik maak hem meestal met amandel melk, een banaan en dus bevroren mango.

Misschien wat havermout er bij doen? Of calorierijkere producten als een halve avocado? En anders als je er bijvoorbeeld mee ontbijt aanvullen met 2 volkoren crackers met kipfilet/ei?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:55

Ik wil mezelf elke maandag en donderdag wegen ipv elke dag, maar merk dat ik het nu al moeilijk vind hahah. Elke dag wegen is gewoon niet realistisch maar is er zo ingeslopen dat ik wil zien of ik goed bezig ben of niet. Maar toch maar even doorzetten nu.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothie van havermout, spinazie, kiwi en sinaasappel
T: 2 roggebroodjes met kaas
L: boterham met een omelet van spinazie en wat geitenkaas
T: 3 rijstwafels met komijn kaas en kipfilet + 2 eierkoeken
A: mini krieltjes, sperziebonen, bolcourgette met wat geitenkaas uit de oven en pangasiusfilet
T: framboos Skyr

Calorieën: 1600

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:15

Goedemorgen,
Mag ik mezelf hier ook melden? Na een aantal maanden niet op mijn voeding letten is het weer compleet mis dus nu de knop omgezet en mijn voeding weer gaan bijhouden en gaan optrainen naar de 10km. Ik weet van mezelf dat als ik mijn voeding moet noteren dat ik me aanzienlijker bewust ben van wat ik naar binnen schuif :+ en ik veel meer gemotiveerd ben. Daarnaast heb ik al wat handige tips gelezen en ideeën opgedaan na het doorlezen van dit topic. Dus ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met handje havermout
T: komkommer
L: 2 bruine boterhammen, 1 met cranberrypathe en 1 met komijnenkaas plus een schaaltje magere kwark met handje ongebrande notenmix
T: mandarijn en appel
A: roerbaknoodles met groentes en kip

B: 5km hardlopen
Laatst bijgewerkt door Liesbethje op 03-01-17 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:17

bente12 schreef:
__Sannne schreef:

Misschien wat havermout er bij doen? Of calorierijkere producten als een halve avocado? En anders als je er bijvoorbeeld mee ontbijt aanvullen met 2 volkoren crackers met kipfilet/ei?

Havermout is wel een goede! Ik ben niet zo'n fan van avocado, maar de crackers zijn wel een goede!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:19

Havermout inderdaad, Google het maar eens... Erg goede vulling. Heb je lang plezier van normaal gesproken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:19

__Sannne schreef:
Havermout is wel een goede! Ik ben niet zo'n fan van avocado, maar de crackers zijn wel een goede!

Proef je niet in je smoothie hoor!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:24

Hoeveel havermout doe je dan ongeveer in een smoothie? Halve cup ofzo? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:28

__Sannne schreef:

Ik maak m'n smoothies voor de hele dag, in ieder geval deze week. (ik eet alleen 's avonds gewoon met de pot mee)

Gisteren heb ik toevallig gemeten, voor de hele dag heb ik 75 gram havermout in m'n smoothie.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:31

{:)-:( gisteren toch geëindigd met flink wat nacho cheese chips en een glas water. Slecht, maar ja.
Ik vind het toch lastig als dit door mijn moeder in mijn handen geduwd wordt.
Vandaag weer een dag! Eindelijk weer een keertje op de fiets ergens heen *\o/*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:32

Janine1990 schreef:
__Sannne schreef:

Ik maak m'n smoothies voor de hele dag, in ieder geval deze week. (ik eet alleen 's avonds gewoon met de pot mee)

Gisteren heb ik toevallig gemeten, voor de hele dag heb ik 75 gram havermout in m'n smoothie.

Ahh okee, bedankt voor de tip!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:37

__Sannne schreef:

Ik doe in mijn ochtendsmoothie 25 gram!