Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:49

Jy ook nog gefeliciteerd dan!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:58

Dank je wel :)!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:41

Mijn lijstje voor vandaag... Stelt niks voor helaas

O/L : Verse brocoli/courgette soep met champignon, knoflook etc 1 bord
T: banaan en nectarine. + droge snee speltbrood
A: weet ik nog niet.

B: 10 min zonder zadel gestapt op geblesseerd paard, en stalletje gemest

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:32

Oeps lijstje ook van mijn kant;
O: 3 witte bh met rookvlees
T: twee stroopwafels
M: pistolet uit de oven, 150 gr mozzarella, tomaat

Drukke nacht gehad hahaha en dan is dit het resultaat :Y)
Ondanks dat ik wel klaar ben met afvallen blijf ik meelezen voor de motivatie, anders heb ik teveel van dit soort dagen

Als avondeten maar iets met veel groenten en wat vis, een reddingspoging.
Behoorlijk wat rond gelopen op stal, 2 paarden gereden en nog 20minuten gefietst

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:14

Ik gisteren te weinig gegeten (was pas thuis om 22u30 en had ook echt niets gezonds meer in huis, dus vandaar de nectarine) :
O: yakult + 2 yoghurt + nectarine
M: 4 boterhammetjes met philadelphia bislook en filet de sax
A: nectarine
B: 2 paarden gereden, waarvan 1 in de les (extra zweet :') )

vandaag niet zo goed, zoals verwacht, moest vanmiddag gaan eten voor verjaardag opa:
O: yakult + 2 yoghurt + nectarine
M: kir + allerlei japanse dingen (ik begon braaf met wat zalm en tonijn maar ben daarna toch geplooid voor de dim sum en gefrituurde garnalen :P ), ook nog profiterol als dessert genomen...
A: 2 pistolets met kaas
B: 1 paard rijden

Morgen weer flink opletten :) 'k heb het proberen binnen de perken houden maar goed :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:41

Mijn vriend staat nu te koken...
Volgens mij eet ik verse pasta met knoflook ( zo te ruiken :+ ) en salade

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:08

Het is geworden, verse pasta met spul erin geen idee wat :+ met brocoli, courgette, tomaat, knoflook, ui, roosmarijn. Worstjes in stukjes gesneden, geraspte verse geitenkaas.

En daarna een bolletje sortbet ijs... Zitten niet veel calorieen in.... 128 per 100 gram

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:35

vanmiddag terug gekomen van een weekendje Antwerpen met mijn vriend, heerlijk genoten maar zo slecht gegeten, Mac Donald, pizza, Belgische chocola, wafels met chocola, pannenkoeken, ga zo maar door. Net wel nog even ruim 4 km hardgelopen, en morgen weer goed opletten en gezond :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:43

Slechte dag gehad had wedstrijd en dan eet ik gewoon waar ik ziin in heb, en vanavond had iemand nog vlaai. Nomnomnom!
Daarentegen wel 62 km rondgehobbeld dus het meest is er ook wel weer af;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 08:45

Wow, het valt me 100% mee hoeveel ik weeg.. Ik heb echt geruime tijd ongezond gegeten, maar ik weeg 65,9 kg, wel bovenaan m'n "schommel gewicht", maar vooralsnog niet schrikbarend.

Vanaf vandaag ga ik er weer op letten :j

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:52

Ik mijd de weegschaal nog even. Op den duur werd dat zo'n obsessie, das ook niet gezond.
Opzich ben ik best tevreden hoe het gaat, alleen sommige omstandigheden heb je niet helemaal in de hand. Gisteren een verjaardag van de oom van mijn vriend, vanaf 16u feest. Besloten dat ik wel ging rijden, water drinken is toch altijd beter dan wijn etc. We hadden een bbq, wel wat gehad omdat ik 's middags verder ook niets gegeten had, maar echt gezond is het niet te noemen natuurlijk. Nu m'n bakje griekse yoghurt met een klein beetje honing op, en vanavond weer sporten.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:16

Hier een aardig vol weekend gehad met een nachtelijke EHBOdienst op een festival met als enige keus om te eten broodje hamburger of broodje shoarma en frisdrank. Ik vond dat ik het nog netjes gedaan had met eten en drinken :wow:
Gister een bbq bij mijn ouders, dat ging erg goed (weinig saus, mager vlees en veel groente, kamutstokbrood).

Vandaag maar weer een balansdag met normaal eten

O ontbijtkoek, groene thee
T cappucino halfvolle melk
T appel, water
L yoghurt, 2 wasa crackers, groene thee

Voor de rest week ik het nog niet vandaag

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:24

Mijn lijstje:
O: choco dinkies met melk
L: 2 vk boterhammen met sla, ei en kipfilet
T: fruit en 2 wasa crackers met zuivelspread
A: geen idee

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:08

Mlies schreef:
Ik mijd de weegschaal nog even. Op den duur werd dat zo'n obsessie, das ook niet gezond.
Opzich ben ik best tevreden hoe het gaat, alleen sommige omstandigheden heb je niet helemaal in de hand. Gisteren een verjaardag van de oom van mijn vriend, vanaf 16u feest. Besloten dat ik wel ging rijden, water drinken is toch altijd beter dan wijn etc. We hadden een bbq, wel wat gehad omdat ik 's middags verder ook niets gegeten had, maar echt gezond is het niet te noemen natuurlijk. Nu m'n bakje griekse yoghurt met een klein beetje honing op, en vanavond weer sporten.

Haha ik zit nu 2 weken zonder weegschaal, ben een beetje bang voor als ik terugkom xD. Mam kookt graag en nu we in Italië zitten is het natuurlijk graag pasta en pizza. Gister pasta gegeten, vanavond weet ik niet wat ze van plan zijn, morgen pizza en donderdag komt er een echte Italiaanse kok met ons samen koken (ben wel benieuwd lol). Ik ben dus een beetje bang voor de weegschaal zondag lol _O-. Ik beweeg wel meer dus wie weet scheelt dat wel... hoop ik, lol.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:00

Ik heb dit weekend ook weer flink genoten van heerlijk eten en drinken. Vanaf vandaag weer lekker aan de bak als ik mijn streefgewicht aan het einde van de maand wil halen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:22

Ook hier een vreselijk weekend _O-
Vanaf vandaag weer netjes :))

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:47

Ik was dit weekend op een festival dus ontzettend slecht gegeten en vooral gedronken (alcohol :P ) Dus we gaan er maar weer tegenaan vandaag. Straks even naar de sportschool en misschien nog even zwemmen. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:41

Ha dit topic is leuk, voel je je meteen niet gigantisch schuldig omdat het eens een dag wat minder gaat maar blijf je toch gemotiveerd om verder te doen :D
OK, tot nu toe toch, ben aan dag 6 dus misschien moet ik nog niet te hard roepen :')
Ik aankomend weekend ook moeilijke plannen: vrijdag een etentje, daar kan ik wel een slaatje bestellen (maar ik ben echt heel moeilijk met drank laten staan), zaterdagavond een trouwfeest. Ook zonde om daar niet van al het lekkers te genieten :P Maar dus wel een goede motivator om extra op te letten komende dagen! Vanmiddag heel flink slechts 2 sneetjes brood ipv de standaard 4 genomen :)

Lijstje vandaag:
O: yakult + 40gr havermout + 200ml magere melk
T: pruim + nectarine
M: 2 sneetjes brood met philadephia bieslook en filet de sax
A: royco soepje
B: 1 paard rijden

Niet supervoedzaam, maar de groente zijn op thuis en geen tijd voor boodschappen... Ben ook maar laat thuis weer, vroeger at ik dan laat nog een uitgebreide maaltijd maar dat is ook echt een dikmaker, zo blijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:47

Waarom denk je dat een maaltijd laat op de avond dik maakt?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:54

@Stral royco is zoiets als cup-a-soup? Dat is toch geen avondmaaltijd :oo daar zou ik het ook niet op volhouden!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:10

Samiyah: ik denk het ja, maar er is momenteel niets anders in huis vandaag dus 't zal wel moeten :') Niet ideaal, weet ik wel hoor.

Kayleigh: ik heb het wel over 22-23u en dan je bed inkruipen: dan lig je met een volle maag in je bed, op dat moment heb je al die energie niet zo nodig als overdag. Dat is niet zo gezond toch? Beter is van 's ochtends en 's middags meer energie op te nemen in je voeding.

Ik probeer echt niet zo weinig mogelijk te eten hoor, echt niet, ik heb gewoon niets in huis :') Ben niet zo'n goede huisvrouw 8) Er is nog wel noodrantsoen hoor, in de vorm van cornflakes/muesli/havermout. En met wat geluk heb ik nog een beschuit voor bij de royco :P Fruit heb ik ook nog. Maar niet zo'n veelzijdige dag momenteel, I know.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:16

Nee hoor, dat is een fabel. Je lichaam verbrandt ook gewoon 's nachts. Het gaat om de totale balans van de genuttigde kcal. Het maakt je lichaam niks uit of jij dat om 8:00 's ochtends doet of om 23:00 's avonds.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:24

Hier vreselijk vreet-festijn gehad het weekend. :o Weekendje Texel is niet goed voor de lijn _O-
Vanaf vandaag weer er goed op letten.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:33

Het is echt wel niét gezond om na 22u nog even het merendeel van je kcal te gaan nuttigen, ik zeg niet dat je niet mag eten he, maar ik at vroeger 's ochtends niet, 's middags een beetje, en dan 's avonds laat een grote maaltijd. Dan loop je dus overdag te duizelen en raak je 's avonds niet in slaap :P
Persoonlijk had ik ook het gevoel dat het niet meer verteerd raakt dan, dat kan misschien wetenschappelijk niet zo onderbouwd zijn, maar ik heb het hier niet over het fabeltje 'na 19u mag je niet eten' he, ik heb het over een omgekeerd eetritme dat echt niet zo gezond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:54

Stral schreef:
Het is echt wel niét gezond om na 22u nog even het merendeel van je kcal te gaan nuttigen, ik zeg niet dat je niet mag eten he, maar ik at vroeger 's ochtends niet, 's middags een beetje, en dan 's avonds laat een grote maaltijd. Dan loop je dus overdag te duizelen en raak je 's avonds niet in slaap :P
Persoonlijk had ik ook het gevoel dat het niet meer verteerd raakt dan, dat kan misschien wetenschappelijk niet zo onderbouwd zijn, maar ik heb het hier niet over het fabeltje 'na 19u mag je niet eten' he, ik heb het over een omgekeerd eetritme dat echt niet zo gezond is.

Toch ben ik benieuwd naar het 'bewijs' voor deze aannames.

Het maakt namelijk niet uit. Als je wil afvallen zal je langere tijd een kcaltekort moeten hebben. Het maakt dan helemaal niks uit of jij de hele dag wil vasten en alleen 's avonds wil eten, of dat je de hele dag door hele kleine porties neemt.

Ooit al gehoord van het begrip intermittent fasting? De mensen die dit 'dieet' volgen kunnen erg mooie resultaten boeken, en toch vasten gedurende een hele dag en alleen 's avonds eten.

Dat het jouw persoonlijke voorkeur niet heeft betekent niet dat het ineens feiten zijn waar jij nu mee strooit.