[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:51

ah ok, klinkt logisch ja! Ligt ook wel aan je conditie, als je met hardlopen ook snel buiten adem bent zit je ook in je koolhydraten verbranding.

Ik heb obese opgenomen, vanochtend wel eerste stukje gekeken maar de rest kan ik pas morgen afkijken.
Was het de laatste aflevering ja? Hmm jammer! Was voor mij wel een goede motivator. Als ik dan aan het rennen of shredden was en ik dacht dat ik niet meer kon, dacht ik aan de obese mensen en dan kreeg ik weer nieuwe energie!
Qua eten kon ik ook wel altijd dingetjes afkijken van het programma..
Iemand van jullie wel eens I used to be fat gezien op MTV? Vond ik ook een geweldig programma.

Super heleen! Whoopwhoop!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:16

Ja leek mij wel dat het de laatste was, want aan het eind zeiden ze: Dit was het 2e seizoen Obese.
En van Divorce was het ook al de laatste ;( :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:18

Ja klopt ook want ze zouden 6 personen volgen en er zijn er nu 6 geweest :(

Divors keek ik niet, meestal lag ik dan al op de bank te slapen :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:04

lauraP schreef:
hannahaapje schreef:
Naam of foto van de deelneemster? :Y)

Ik lees net dat zwemmen helemaal niet helpt om af te vallen! Bwuuaahhh valt dat even tegen!

Wil je me de bron hiervan geven? Het lijkt mij: zwemmen = bewegen. Van extra bewegen heeft je lichaam meer energie nodig en gaat het dus energie verbranden, dus val je af.

Oh nou ja dat was gewoon het eerste wat ik tegen kwam toen ik de zoekterm invoerde op Google. :o Jullie discussie klinkt logischer en alle beetjes helpen. Ik zou met hardlopen meer afvallen ja, maar ik zou het helemaal niet leuk vinden, en de motivatie/plezier/ontspanning komt echt wel op de eerste plaats.
Ook welkom nieuwerds! Whoopwhoop! :D
Ik kijk ook weleens I used to be fat. Vind ik veel leuker dan Obese. Maar meestal zit ik me wel flink te ergeren, het moet allemaal snel-snel-sneller, vooral véél kilo's eraf, en ze worden echt wel streng aangepakt. Beter verander je meteen even je hele levensstijl in plaats van een race naar het streefgewicht.
Goedemorgen allemaal! Zet 'm op! Meestal niet heel moeilijk op maandag voor de meeste dacht ik.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:27

Hallo meiden,
Ik was al een tijdje een stille meelezer en postte alleen in het Weight watchers topic,maar deze is voor de echte motivatie toch te stil.
Dus als het mag wil ik me graag in dit topic melden :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:30

Jammer dat Obese afgelopen is! Werkte erg motiverend :D
Ondanks de stormwind hier in Noord-Holland toch wezen hardlopen vanmorgen. Mijn rondje is eigenlijk een vierkantje, waardoor ik begon met de volle windkracht 5 in mijn gezicht (pad is volledig open). Dat was niet zo fantastisch := qua conditie en spierkracht kan ik die extra weerstand wel aan, maar de wind snijdt je ademhaling af. Hardlopen voor gevorderden dus! Toch trots op mezelf dat ik ben gegaan ondanks die kou en wind :)

Lijkt mij vreemd als je niet afvalt van zwemmen. Je gebruikt al je spieren en verbrand gewoon calorieën. Het meer honger gevoel zou nog wel eens kunnen, maar was niet mijn ervaring.. Na het hardlopen moet ik ook niet aan eten denken, maar ik ga na het hardlopen altijd nog 2 kilometer snelwandelen en dan komt die honger vanzelf hoor! :=

En welkom Glenda! Kan je iets over jezelf vertellen? Hoeveel je kwijt wil etc.? :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:40

Doorzetter! Hier is 't ook koud.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:45

Bedankt! :)
Ik ben 25 jaar,1.58m klein en een klassieke jojo -O- heb al vanalles geprobeerd om af te vallen maar kon het niet langdurig volhouden en dan slopen alle slechte gewoontes er zo weer in -O- ik eet niet superveel,maar snaai te veel en eet niet regelmatig.(werk in de zorg met onregelmatige diensten wat het ook niet altijd makkelijker maakt)

1,5 jaar geleden 10 kg afgevallen met een eiwit dieet(Hippro),dit ging heel goed maar uiteindelijk hield ik het niet meer vol om steeds anders te moeten eten als vriendlief,dus zaten die 10kg er zo weer aan.

Mijn zwaarste was 75kg en ben nu met Weight Watchers al 5kg kwijt,weeg nu dus 70kg.
Het liefste zou ik 58kg wegen maar ik ben met alles onder de 63kg ook al heel blij.
Mijn probleem is dus echt dat ik opeens mijn motivatie kan verliezen.... en wil nu gewoon een keer doorzetten:(

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:48

Pfff, wat gaan jullie hard zeg..

Glenda, is het misschien een idee om je zelf een cadeautje te geven bij het behalen van een doelstelling?

Negerzoen, Obese was voor mij ook erg motiverend. Wat ongelovelijk knap wat die mensen in een jaar tijd doen. Petje af.

Bedankt voor de tips van iedereen. Ik ga eens kijken of ik een broodmaaltijd kan vervangen voor voor yoghurt met meusli. Is Brinta ook goed?
En ik zal het houden bij 2 stuks fruit.

Gisteren een slechte dag gehad, maar ik heb wel een keer extra hardgelopen dat dan weer wel. Ik sta op het moment een beetje stil, zit nu al een week of 3 op 77 kilo te hangen. Maar mijn lichaam veranderd wel. Zo worden mijn boven benen en billen steeds steviger (Niet dikker, maar minder cellulites zeg maar)..

Van de week weer flink er tegen aan.

Volgende week word ik 25 en mijn vriend ook. Kortom groot feest. Hebben jullie nog tips voor gezonde, lekkere hapjes?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:53

Ik denk dat jouw lichaam inderdaad een soort pauze in heeft gelast om je lichaam te kunnen vormen Regallie :) heb ik ook gehad. Afvallen ho maar, maar ik trok wel een stuk strakker.

Wat hapjes betreft kan je altijd komkommer en cherrytomaatjes neerzetten (evt. met een yoghurt dip, zijn hele lekkere light recepten te vinden via Google!), ik heb op de vorige pagina een recept voor suikervrije Tarte Tatin neergezet, die ga ik zelf ook op mijn verjaardag eten aankomend weekend :) Verder kan je 30+ kaas neerzetten, misschien wrapjes met stukjes kipfilet en light roomkaas? En kies bijvoorbeeld een chipssoort of nootjes die je zelf niet zo lekker vind :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:58

Hoi Glenda! Jojoen is echt niet leuk! Heb er zo'n 6 jaar last van gehad, waarvan de laatste 3 jaar het meest. Nu gaat het de goede kant op! Goed dat je al weer 5 kg kwijt bent! en tja die motivatie, dat kan geen enkel dieet je voorschrijven, dat zul je zelf in de hand moeten houden, is denk ik een kwestie van de juiste mindset... (klinkt natuurlijk erg makkelijk ... en werkelijkheid zal dat niet altijd zo zijn)

Knap hoor Negerzoen! Ik ga vanavond ook weer, maar blijf indd meer in de stad waardoor de wind nog wel te doen is. Haha je rondje werd een vierkant :')

Regallie: fijn dat je je lichaam voelt veranderen! Ik merkte gisteren voor het eerst dat mn rijlaarzen makkelijk dichtgingen en dat ik zelfs wat ruimte over houd bij mn kuiten :D
Hmmm gezonde hapjes... Ik zou de frituurpan vermijden, rauwkost doet het altijd goed. Volkoren toostjes, met bijv. eiersalade (zelf maken met een gezonde variant op mayonaise), tapanade (is wel te doen in kleine hoeveelheden, alleen olie kan wat vet zijn), ongezouten noten, meloen met ham eromheen, gewokte gernalen, .... en verder ben ik even inspiratieloos. Welk leuk hoor groot feest!

Edit: gnegerzoen die wrapjes zijn indd een goed idee, kan ook met gerookte zalm en als roomkaas zou je philadelphia light kunnen gebruiken!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:01

@Regallie:mezelf een cadeautje beloven heb ik ook al geprobeerd,maar dat werkte niet echt.had mezelf bijv. een nieuw wedstrijdjasje beloofd,maar mijn oude ging echt te strak zitten dus moest echt voor die tijd een nieuwe :')

Obese is idd een goede motivatie,al heb ik soms die kronkel in mn hoofd dat ik er net zo uit zie als de deelnemers,en kijk dus met gemengde gevoelens.al weet ik dat dat onzin is :o

Ik vervang ook 1 broodmaaltijd,eet meestal sóchtends magere yoghurt met Special K,bevalt me wel goed.
Groenten vind ik overigens niet zo lekker,verplicht mezelf om het bij het diner te eten maar dat gaat soms met lange tanden!haha,wel lastig als je wilt afvallen.

Zijn er hier nog meer mensen die Weight watchers doen?

@Wollie2004:Hoe heb je die knop om kunnen zetten dan?
Leuk als je duidelijk resultaat ziet bij kleding en laarzen!top :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:26

Allemaal weer gezond de week in!

Hier gaat mijn gewicht in het weekend ietsje omhoog, dus gaat beetje stapsgewijs naar beneden.
Maar vind het wel makkelijker vol te houden, dan helemaal niks lekkers meer mogen eten.
Deze week 2 keer paardrijden ipv 1 keer en zondag een hele dag lopen, omdat ik help bij een wedstrijd

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

jammer inderdaad dat Obese is afgelopen, vind het altijd een interessant en leerzaam programma.
Ze geven altijd goede tips en vind het knap van de deelnemers.
Al vraag ik me soms af waarom ze het zover hebben laten komen.
Wij zeuren soms om de 5kg die er niet af wil, bij de deelnemers gaat het om hele andere aantallen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

Glenda, mijn ma doet Weight watchers. Ze is er al 6 kilo mee afgevallen en voelt zich goed bij dit dieet. :) Het bied haar veel variatie en houvast.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:45

@karin:het lijkt me ook de beste manier om jezelf niet alles te ontzeggen!mijn gewicht gaat vaak in mijn vrije weekend ook wat omhoog,al baal ik daar dan wel van.ben stiekem blij als we het weekend hebben gehad.

@Knakker:daar heb je ook gelijk in hoor!wij maken een probleem van 5kg terwijl de deelnemers graag hadden willen ruilen met ons denk ik!

@Hannahaapje:Wat goed van je moeder!kookt ze ook volgens de WW recepten?want wat avondeten betreft heb ik nooit zoveel inspiratie..al heb ik nu wel een WW kookboekje,dus zal me daar eens in gaan verdiepen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:47

Ja ik baal er dan ook altijd wel beetje van, maar merk wel dat ik doordeweeks nu eigenlijk niet dat snakken naar wat lekkers heb.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:01

Ik vraag me ook wel eens af hoe ze het zover hebben kunnen laten komen..

Al moet ik zeggen dat als mn vriend me probeerde tegen te houden als ik weer een doos negerzoenen en zakken chips wilde inladen tijdens het boodschappen doen, dat ik niet altijd even vriendelijk reageerde en toch uiteindelijk mn zin kreeg :o ohh wat was ik erg!

Toch zie je wel ook dat alle deelnemers van Obese wel te maken hebben gehad met verlies van ouders of nare jeugd... dat zal ook een groot deel van de oorzaak zijn geweest...

Kijkt hier ook wel eens iemand Losing it with Jillian (Michaels, ik heb het gekeken via youtube) ook erg stimulerend en motiverend!

Edit: typo

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:28

hannahaapje schreef:
Glenda, mijn ma doet Weight watchers. Ze is er al 6 kilo mee afgevallen en voelt zich goed bij dit dieet. :) Het bied haar veel variatie en houvast.

Ik ben zelf nu 2.5 maand aan het ww'en en het bevalt mij heel erg goed en kan het mensen alleen maar aanraden. Vooral omdat ik het niet zie als een dieet. Het is gewoon inzicht krijgen in wat verstandige eetstijl is en wat niet. Dit doe je niet een paar maanden en dan is het klaar. Ook als je op je streefgewicht zit zul je hier in je hoofd nog mee bezig blijven. Ik eet niks wat ik niet lekker vind en omdat je groente en fruit (bijna allemaal) onbeperkt mag eten heb ik ook nog geen seconde honger gehad. Het kost wat dat betreft ook minder moeite dan echt calorieen tellen want die druiven die ik nu naast me heb staan hoef ik niet af te wegen. Als er iemand komt eten is diegene ook iedere keer verbaasd wat je eigenlijk allemaal mag tijdens het ww'en. Ik sport ook 1.5 uur per dag en daar krijg je dan weer extra punten voor en die eet ik ook wel op of pak een paar wijntjes in het weekend. Ik ben gemiddelde 700/800 gram per week afgevallen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:42

Negerzoen... Van je bokt naam krijg ik trek :+

Vandaag ben ik goed bezig!
Ontbijt: 2 broodjes bruin brood 1 met ham en 1 kaas + vers geperste sinaasappelsap
T: ontbijtkoek
L: cadetje vol met zonnepitjes met ham, rijstewafel
T: appel (voor straks) en misschien straks een rijstewafel nog.
A: wat de pot schaft
T: yoghurt met muesli (denk ik, i.v.m. zuivelproduct) óf melk met rice crispies

Als drinken zit ik aan de licht aangemengde slimpie limonade :):)

30min. Fietsen, 30min. Lopen en paardje rijden, miss. Nog hardlopen (ligt er aan of ik hw optijd af heb)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:31

Haha ik vind ook dat we negerzoen moeten verbannen wegens haar naam :P Hahaha

Ik heb mijn patroon aangepast, werd helemaal gek van elk klein dingetje invoeren bij caloriechecker. Ik snoep niet, maar heb besloten dat ik best wel zoet beleg op brood mag als ik daar zin in heb. Probeer maar één broodmaaltijd per dag te doen. De andere dus vervangen door magere yoghurt/kwark bijvoorbeeld. En verder in het weekeind mijzelf wat lekkers gunnen. Ik ben echt een zoetekauw en ik merk dat als ik het mezelf helemaal verbied dat ik echte vreetkicks krijg. Zo is het veel makkelijker, dan maar wat langzamer hoor.

Naast mijn dagelijkse twee paarden trainen, en drie keer per week op de fiets kranten bezorgen en dagelijks met honden wandelen doe ik nu aan sport: maandag hardlopen, dinsdag shredden, woensdag hardlopen, donderdag shredden, vrijdag hardlopen, zaterdag 6w6p en zondag rust of wat leuks (zwemmen/skeeleren bijv)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:36

haha ik ben er zelf inmiddels immuun voor geworden X_Michelle_X! :D
Mijn naam is voor jullie de ultieme test of jullie jezelf onder controle hebben 8-) :=

Je hebt op zich een net dagschema X_Michelle_X! Alleen is ontbijtkoek voornamelijk suiker en kan je lichaam er verder vrij weinig mee i.v.m. heel weinig voedingswaarde, ook aan rijstwafels heeft je lichaam niet veel. Misschien zou je dat kunnen vervangen voor (volkoren) crackers met mager beleg o.i.d.? En ik zou vanavond kiezen voor de yoghurt met muesli. Ook met rice crispies kan je lichaam helemaal niks.
Voor mij scheelde het heel veel om de overstap te maken naar het eten van producten waar je lichaam iets mee kan! Dus veel vitamines, mineralen, vezels en eiwitten, weinig koolhydraten. Dan heb je een stuk minder (snel) honger en je lichaam slaat minder snel vet op! :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:42

Negerzoen schreef:
haha ik ben er zelf inmiddels immuun voor geworden X_Michelle_X! :D
Mijn naam is voor jullie de ultieme test of jullie jezelf onder controle hebben 8-) :=

Je hebt op zich een net dagschema X_Michelle_X! Alleen is ontbijtkoek voornamelijk suiker en kan je lichaam er verder vrij weinig mee i.v.m. heel weinig voedingswaarde, ook aan rijstwafels heeft je lichaam niet veel. Misschien zou je dat kunnen vervangen voor (volkoren) crackers met mager beleg o.i.d.? En ik zou vanavond kiezen voor de yoghurt met muesli. Ook met rice crispies kan je lichaam helemaal niks.
Voor mij scheelde het heel veel om de overstap te maken naar het eten van producten waar je lichaam iets mee kan! Dus veel vitamines, mineralen, vezels en eiwitten, weinig koolhydraten. Dan heb je een stuk minder (snel) honger en je lichaam slaat minder snel vet op! :)

Inderdaad! Sinds ik zo eet, heb ik tussendoor ook echt geen snaaizin meer! Zo fijn!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:47

Lekker actief ELPatcho! Ik loop nu 3x in de week hard, 1x spinnen en 1x fitness. Zaterdag werken en dan loop ik de hele dag en zondag hoef ik he-le-maal niks :=

@Wollie2004, scheelt veel he! En eigenlijk is het vrij makkelijk.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:52

Ik doe het nu zo misschien hebben jullie ook nog tips:

O: 2 Cracottes met heel licht appelstroop (7.45)
T: stuk fruit (10.00)
L: 3 bruine boterhammen met worst/kaas/hagelslag beetje afwisselend (12.00/12.30)
T: stuk fruit (14.30/15.00)
D: Wat de pot schaft, vla na (of als tussendoor later op de avond) (18.15)
T: Pakje krackers(lu) (of vla dan) (19.30 of wanneer ik weer thuis ben)